Bedømmelse af truppen mod Barcelona
Et håb herfra er, at også du formår at bidrage med nye impulser i 2018 - fortsat god jul ;o)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kristian S
- Guld bruger
-
Dios skrev:
Kristian S skrev: Både Messi og Ronaldo er faldet i niveau, de er begge ikke som de plejer, men de er stadig verdens bedste, og det er det der tæller.
Kan vi for engang skyld afskille de 2 spillere? Nu taler vi Ronaldo, og jeg selv føler det faktisk krænkende overfor Messi, at der nu bliver lavet en sammenligning imellem de 2. I mine øjne har der aldrig været så stor klasseforskel på de individuelle kvaliteter som der er nu, og det taler desværre til Messi's fordel alt sammen.
Nok om Messi, så lad os prøve at dreje debatten over på Ronaldo, og nærmere betegnet mit tidligere indlæg :)
Sikke en omgang vrøvl..
Dios skrev: Er der ingen herinde, som kan skrive et indlæg uden at nævne en anden spiller, som så kan gøre Ronaldo bedre? :D
Jeg ville nu bare brede den ud, så alt ikke kun handler om Ronaldo. Hvis vi fjerner ham, så bliver holdet ikke per automatik bedre (og hvis man laver en direkte erstatning med Hazard, så bliver holdet heller ikke bedre).
BBB skrev:
Dios skrev: Er der ingen herinde, som kan skrive et indlæg uden at nævne en anden spiller, som så kan gøre Ronaldo bedre? :D
Jeg ville nu bare brede den ud, så alt ikke kun handler om Ronaldo. Hvis vi fjerner ham, så bliver holdet ikke per automatik bedre (og hvis man laver en direkte erstatning med Hazard, så bliver holdet heller ikke bedre).
Og dog. Ronaldo fylder så meget, at han kan holde andre nede, fordi man altid skal søge Ronaldo, og gør man ikke det, som Isco og Asensio gjorde en del i starten af sæsonen, så bliver man jo svinet til herinde for at være egoistiske og skadende. Jeg tror helt sikkert, at Isco og Asensio og nok også Bale vil blive markant bedre uden Ronaldo. Om det er nok ved man ikke endnu, men i mine øjne så er Ronaldo lige nu ved at gøre Real Madrid dårligere, fordi det altid er ham, som skal have chancen, og ikke længere skaber den, eller er med til det, og problemet med det er, at det ikke altid er ham, som står i den bedste position.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Mosse skrev: Dios,
Et håb herfra er, at også du formår at bidrage med nye impulser i 2018 - fortsat god jul ;o)
Og hvis alle dine 8 indlæg har været ligeså intetsigende som dette, så i lige måde da :) Du har nok meget mere brug for det end mig ;D
Kristian S skrev:
Sikke en omgang vrøvl..
Det kunne du så ikke? Haha :D
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
BBB skrev:
Og dog. Ronaldo fylder så meget, at han kan holde andre nede, fordi man altid skal søge Ronaldo, og gør man ikke det, som Isco og Asensio gjorde en del i starten af sæsonen, så bliver man jo svinet til herinde for at være egoistiske og skadende. Jeg tror helt sikkert, at Isco og Asensio og nok også Bale vil blive markant bedre uden Ronaldo. Om det er nok ved man ikke endnu, men i mine øjne så er Ronaldo lige nu ved at gøre Real Madrid dårligere, fordi det altid er ham, som skal have chancen, og ikke længere skaber den, eller er med til det, og problemet med det er, at det ikke altid er ham, som står i den bedste position.
Du har sikkert ret. Asensio og Isco er to spillere, der virkelig kan stråle under specifikke omstændigheder. Men af gode grunde er det helle ikke en sikker investering blot at lade dem diktere retningen, som holdet skal gå lige nu, skulle de blive holdets nye omdrejningspunkt.
Ronaldo søges, fordi han, ja, er Ronaldo. Der er længere mellem snapsene, det er helt klart, og han har væsenligt flere problemer end tidligere. Men når han eksempelvis gør, som han gjorde i foråret, så er det jo alle svipserne i efteråret værd! Han var prikken over i'et for at afgøre ligaen og CHL.
Isco har allerede fået langt mere at skulle have sagt på holdet, og så god som han var i foråret, så er han jo fremtidens mand i RM! Men lige i øjeblikket er det et helt modsat tilfælde. Isco ligner slet ikke den Isco, der jo nærmest var verdens bedste midtbanespiller for 8 måneder siden. Spillere som Isco, Asensio og Bale kunne man sikkert sagtens fæstne sin lid til, men problemet er, at der trods alt stadig er flere spørgsmålstegn ved dem end svar. Ronaldo har trods alt givet flere svar end spørgsmål gennem årenes løb - omend spørgsmålene om hans fysik, hurtighed og generelle evner efterhånden skal tages alvorligt.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Dios skrev:
BBB skrev:
Og dog. Ronaldo fylder så meget, at han kan holde andre nede, fordi man altid skal søge Ronaldo, og gør man ikke det, som Isco og Asensio gjorde en del i starten af sæsonen, så bliver man jo svinet til herinde for at være egoistiske og skadende.
Jeg tror ikke, at de to holder op med deres spil, fordi nogle på internettet diskuterer deres spil.
Isco og Asensio har netop ikke gjort det i perioder. Inklusiv situationer hvor det var helt oplagt. Jeg tror ikke at de to bliver bedre, fordi Ronaldo ikke spiller. Vi så jo i løbet af Ronaldo's karantæne at spillet ikke flød hverken bedre eller dårligere.
Dios skrev:
Mosse skrev: Dios,
Og hvis alle dine 8 indlæg har været ligeså intetsigende som dette, så i lige måde da :) Du har nok meget mere brug for det end mig ;D
Aggressive måde at tage imod ros på :-D
Det er interessant, men også forudsigeligt, at konstatere, at du har store udfordringer i forhold til at modtage feedback i dette forum - med mindre du får fuld opbakning til dine synspunkter/analyser.
Din feedback kunne tyde på, at du tillægger dig selv en høj status qua dine 3.844 indlæg, jeg har svært ved at se koblingen, da jeg oplever, at en stor del af dine indlæg er udtryk for følelsesmæssige kapringer, idet de er ensidige, grænsende til fanatiske, hvilket undergraver din seriøsitet og troværdighed (etos).
Det er trist, da dit engagement indikerer, at du vil det bedste for klubben og Madridista.dk ;o)
Mosse skrev: Oh, selvophøjede "Konge",
Det er interessant, men også forudsigeligt, at konstatere, at du har store udfordringer i forhold til at modtage feedback i dette forum - med mindre du får fuld opbakning til dine synspunkter/analyser.
Din feedback kunne tyde på, at du tillægger dig selv en høj status qua dine 3.844 indlæg, jeg har svært ved at se koblingen, da jeg oplever, at en stor del af dine indlæg er udtryk for følelsesmæssige kapringer, idet de er ensidige, grænsende til fanatiske, hvilket undergraver din seriøsitet og troværdighed (etos).
Det er trist, da dit engagement indikerer, at du vil det bedste for klubben og Madridista.dk ;o)
Haha :D Du er nu nr. 1000 i køen, som har et behov for at analysere mig, men fair nok :)
Jeg elsker at modtage feedback, hvis det er konkret, eller kan skabe en debat som jeg er interesseret i, ellers hopper jeg pænt videre. Jeg kan bare ikke finde det konkrete i dit indlæg, og i mine øjne klinger det hult når en person skriver som du gjorde (jeg opfattede det ikke som ros :D) med så få indlæg som du har. Jeg ved heller ikke om du er en af de mange bannede brugere med dobbeltprofiler. Jeg tillægger mig intet med mine mange indlæg. Jeg har været aktiv i vel nok 10 år, hvis ikke mere, så det siger vel sig selv.
Jeg må desværre skuffe dig, for hvad tror du jeg havde regnet med? At jeg ville få ros for min skrivninger om min kritik af Ronaldo inde på hans nok største tempel Madrididsta.dk?
Igen ved jeg ikke hvor langtid du har fulgt med, men jeg tror faktisk jeg har skrevet op og ned igennem de sidste 5-6 år, at jeg egentlig hellere så et Real Madrid uden Ronaldo end med Ronaldo, og det vil jeg godt nok kalde en lang følelsemæssig kapring, som du kalder det, eller vil du forklarer yderligere?
Mit problem er, at alle debatter bliver personlige herinde. I stedet for at forholde sig til jeg egentlig prøvede at lægge op til, så bliver det hurtigt drejet over på en analysere af min bruger. Jeg skulle nok aldrig have svaret dig, da jeg er med til at spamme forummet, som egentlig er grunden til jeg har holdt mig væk i en del perioder, men det må være mine følelser som tager over, og lige nu kan jeg slet ikke styre mig, men den havde du vel nok regnet ud :D
Mit sidste indlæg til dig, hvis du vil fortsætte med analyseringerne etc. Ellers vil jeg svarer dig med glæde, hvis du bidrog til debatten :)
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Du har sikkert ret. Asensio og Isco er to spillere, der virkelig kan stråle under specifikke omstændigheder. Men af gode grunde er det helle ikke en sikker investering blot at lade dem diktere retningen, som holdet skal gå lige nu, skulle de blive holdets nye omdrejningspunkt.
Ronaldo søges, fordi han, ja, er Ronaldo. Der er længere mellem snapsene, det er helt klart, og han har væsenligt flere problemer end tidligere. Men når han eksempelvis gør, som han gjorde i foråret, så er det jo alle svipserne i efteråret værd! Han var prikken over i'et for at afgøre ligaen og CHL.
Isco har allerede fået langt mere at skulle have sagt på holdet, og så god som han var i foråret, så er han jo fremtidens mand i RM! Men lige i øjeblikket er det et helt modsat tilfælde. Isco ligner slet ikke den Isco, der jo nærmest var verdens bedste midtbanespiller for 8 måneder siden. Spillere som Isco, Asensio og Bale kunne man sikkert sagtens fæstne sin lid til, men problemet er, at der trods alt stadig er flere spørgsmålstegn ved dem end svar. Ronaldo har trods alt givet flere svar end spørgsmål gennem årenes løb - omend spørgsmålene om hans fysik, hurtighed og generelle evner efterhånden skal tages alvorligt.
Isco vil jeg sagtens kunne sætte min lid til, da han i mine øjne var omdrejningspunktet, og nok den største grund til, at Real Madrid spillede så godt. Han har desværre fået en lidt anderledes rolle igen, eller det vides jo ikke, men han søger igen kanten for meget ift. i foråret.
Asensio er sværere, og derfor ser jeg også meget hellere Hazard eller Neymar til sommer som en direkte erstatning for Ronaldo, så kan Asensio modnes i rette tempo, for han er ikke klar endnu som jeg ser det.
Dog så man hans kæmpe potentiale, da Ronaldo havde karantæne. Om det skyldes Ronaldo eller ej ved man jo ikke, men Asensio er en individualist, som ikke bare skal fodre Ronaldo, men spille Ronaldo's rolle.
Bale har jeg ingen tillid til overhovedet :)
De største problemer med Ronaldo som jeg ser det nu er, at spillerne omkring ham ikke er gode nok til at udnytte hans nye stil. Ronaldo vil oftes have indlæg, men vi har jo egentlig ikke en spiller, som kan slå et ordentlig indlæg, og slet ikke efter James er "solgt". Derudover er Benzema udmærket på hovedet, men det er for nemt at dække op for når det reelt set kun er Ronaldo, som er giftig på hovedet af de offensive, og skal vi ærlige, så har Ronaldo også mistet en del af sine styrker i luftrummet, timing og evne til at hænge i luften. Ronaldo har mistet fart og sine evner til, at "drible" forbi sin direkte modstander. Ingen omkring Ronaldo i offensiven har den evne, og derfor får Ronaldo altid bolden som udfordreren, og med den sædvanlige sikre trio på den centrale midtbane, så kommer der bare ingen løb omkring Ronaldo fra midtbanen, som kan gøre det nemmere for ham. Derfor prøver han oftest selv, og det ender altid ud i et forkølet langskud fra distancen, hvor han også har mistet alle sine evner.
Nu nævner jeg Benzema, fordi jeg altid har været en stor fortaler af ham, og vel nok var ham i sin tid som skrev, at han gør Ronaldo bedre, og det gjorde han også engang, men nu hvor Ronaldo ikke er den gamle Ronaldo længere, så er det jo klart, at Benzema heller ikke gør Ronaldo bedre længere, da det Benzema gør (ikke meget i denne sæson) ikke længere gavner Ronaldo's nye stil, da Ronaldo ikke har brug for, at Benzema suger bolden til sig, vender og spiller Ronaldo i en favorabel position, da Ronaldo ikke længere besidder de kvaliteter der skal til for at komme fri i en sådan situation. Det er selvfølgelig sat på spidsen det hele, men det er vel til at forstå? :D
Derfor kan man gøre 2 ting som jeg ser det. Enten købe nogle spillere, som vil udnytte Ronaldo's nuværende kompetencer, som måske igen skal skiftes ud med Ronaldo, eller købe 1 spiller som kan erstatte Ronaldo. Altså noget der minder om en 1 til 1 udskiftning, selvom det nok ikke helt kan lade sig gøre.
Her freder jeg ikke Benzema eller Bale, for der kan ingen tvivl være hos nogen om de har en fremtid i Real Madrid længere. Jo, Benzema så jeg gerne blive i klubben, men ikke længere som første valg, medmindre han selvfølgelig opper sit game kolossalt.
Jeg vil frede Isco og Asensio som de 2 eneste i offensiven, hvor kun Isco skal være fast starter, hvis ellers niveauet tillader det. Ellers skal der handles solidt ind, og stod det til mig, så er der ingen tvivl om, at førsteprioriteten er Neymar, og dernæst Hazard. Vi har simpelthen brug for spillere, som kan det ekstraordinære, og som passer til resten af truppen. Det nytter ikke noget, at købe endnu en spiller som Bale, hvis resten af spillerne er possession spillere, som alle vil holde bolden på jorden og kombinere.
Dernæst skal der købes en angriber, og her er mine favoritter Dybala eller Griezmann. Igen er de ikke kendt som topscorerne, men spillende angribere, som kan tilbyde en flydende stil.
Jeg elsker Dybala, men Griezmann kan bare tilbyde noget som jeg har savnet i rigtig langtid oppe foran, og det er aggressivitet og løb uden bold, og som er fremragende til at lave dybdeløb.
Der skal vel egentlig bare ske noget til sommer, og her så jeg bare man startede med at bygge holdet op uden Ronaldo, for uanset hvad, så fylder han bare meget, og indenfor meget kort tid, så kan fysikken ikke mere, og så kan det være de bedste på på markedet ikke er tilgængelige længere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jo, jeg forstår sagtens, hvad du siger. Er ikke helt enig, men det er ganske interessante betragtninger :)
Jeg glæder mig helt vildt til sommerens transfervindue. Jeg tror, det bliver utrolig sigende for, hvad man vil med holdet fremover, nu hvor Zidanes tilbageholdne facon efterhånden har slået fejl. Hvem satser man på skal være omdrejningspunktet fremover, og hvem må lade livet?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu