Bedømmelse af truppen mod Barcelona
- zizou-king
- Forum begynder
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Madrid1998 skrev: Enig i hans spil ikke er som ved hans United tid, det var flottere at se på, men hans nuværende er spil er jo lang mere effektivt. Han har jo scoret langt flere mål, end han gjorde dengang. Vi snakker jo om den mest scorende Real Madrid spiller nogensinde, det opnåede han på 8 år, det må jo vise noget, her kan statistik ikke snyde. Forstår dog godt mht. Spillet på banen, ville satme også elske at se Real Madrid spille smukt fodbold med powerplay foran modstanderens felt, i stedet for 93. Minuts scoringer, og Casemiro hovedstød efter noget tilfældighed, men det kommer forhåbentligt, der skal blot nye spillere til sommer. Hazard er en nødvendighed, og kan ikke vente længere (Neymar ser jeg ikke som realistisk) desuden er Hazard langt mere ydmyg, og kan bedre lide ham rent perosnligt. Anyway, pointen er Ronaldo fortjener respekt, stod det til mig skal han have et statue, eller en sektion opkaldt efter ham!
Jeg kan ikke helt forstå den med effektiv, for så mange mål er det altså heller ikke som er forskel på den gamle Ronaldo og den nye, hvis vi kan sige sådan. Faktisk har han kun scoret færre og færre mål i ligaen som årene er gået. Han scorede altså 26, 40 og 46 mål i de 3 første sæsoner i klubben, og herefter er det blevet til 34, 31, 48, 35, 25 (sidste sæson) og nu sølle 4 mål i de efterfølgende sæsoner. Hans stats i Chl er dog blevet markant bedre, men nu har det også været mangle mål imod modstandere som Apoel, Malmø etc. Det skal ikke tages fra Ronaldo, men det siger alligevel noget om niveauet.
Du siger det selv, og det er jo netop også min pointe. Der skal nye spillere til, men de 2 du nævner, og som jeg også selv nævner spiller Ronaldo's plads på holdet. Nuvel, så er der mange som vil påstå, at man kan spille Ronaldo på toppen, som den forreste angriber, og her er jeg bare dødelig uenig, for jeg syntes han fejler noget så grusomt på den position.
Derfor kan jeg bare ikke se et angreb bestående af Ronaldo og Hazard/Neymar etc. For jeg mener simpelthen ikke Ronaldo har kvaliteterne til at begå sig som den gamle 9'er, hvis man skal stille det lidt firkantet op.
Derimod kan jeg sagtens se Ronaldo med en anden angriber, men her går mine argumenter bare på, at hvis ikke der er tale om en kreativ en af slagsen, så vil der mangle så meget kreativitet oppe i det angreb, som der gør det nu. Ronaldo skal sættes i scene, og det kan Isco ikke alene, da han ikke er den type spiller, som slår de bolde Ronaldo søger.
Jeg kan også bedst lide Hazard af de 2, og faktisk har Hazard været min favorit i utrolig langtid, men man må bare konstatere, at Neymar ihvertfald er et niveau over ham, og nok også ham som vil komme tættest på Ronaldo og Messi i nyere tid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kristian S
- Guld bruger
-
Men det der ringer så bare endnu mere hult når Messi kamp efter kamp er den spiller med langt flest succesfulde driblinger.Kristian S skrev: Det er fair nok at kritisere Ronaldo, det ringer bare hult når man samtidig aldrig har kunne indrømme Messi sætte en fod forkert nærmest ligegyldig hvor ringe manden egentlig har spillet til tider. Messi har nemlig osse mistet nogle af hans færdigheder med tiden, han er bl.a. ikke lige så god til at sætte sin direkte modstander af mere, og bliver langt oftere stoppet i sine dribblinger.
Det eneste Messi har mistet i mine øjne er fart, hvilket er ret naturligt med alderen, selvom han stadig er ok eksplosiv når han rykker. Han er så derimod blevet markant bedre på en del andre parametre, bla at læse og sætte spillet, ligge afleveringer og vigtigst af alt, forstå hvor han gør sig bedst på banen i alle situationer.
“Hans stats i Chl er dog blevet markant bedre, men nu har det også været mangle mål imod modstandere som Apoel, Malmø etc. Det skal ikke tages fra Ronaldo, men det siger alligevel noget om niveauet.”
Ronaldo i CHL siden 2011/12 sæsonen (kun store kampe). Jeg har fjernet alle kampe mod Wolfsburg, Apoel, Napoli, Galatasaray osv...
11/12 sæsonen:
Bayern 1-2 (1 assists)
Bayern 2-1 (2 mål)
12/13:
United 1-1 (1 mål)
United 2-1 (1 mål)
Dortmund 1-4 (1 mål)
Dortmund 2-0
13/14:
Dortmund 3-0 (1 mål)
Dortmund 0-2 (spillede ikke)
Bayern 1-0
Bayern 4-0 (2 mål)
Atletico 4-1 (1 mål og 1 assists)
14/15:
Atletico 0-0
Atletico 1-0 (1 assists)
Juve 1-2 (1 mål)
Juve 1-1 (1 mål)
15/16:
Roma 2-0 (1 mål)
Roma 2-0 (1 mål og 1 assists)
City 0-0 (spillede ikke)
City 1-0
Atletico 1-1 straffespark
16/17:
Bayern 2-1 (2 mål)
Bayern 4-2 (3 mål)
Atletico 3-0 (3 mål)
Atletico 1-2
Juve 3-1 (2 mål)
Og så har vi GOAT og troldmanden Messi.
11/12 sæsonen:
0-0 Milan
3-1 Milan (2 mål, 1 assists)
0-1 Chelsea
2-2 Chelsea (1 assists)
12/13:
Milan 0-2
Milan 4-0 (2 mål)
PSG 2-2 (1 mål)
PSG 1-1
Bayern 0-4
Bayern 0-3 (spillede ikke)
13/14:
City 2-0 (1 mål)
City 2-1 (1 mål)
Atletico 1-1
Atletico 0-1
14/15:
City 2-1
City 1-0 (1 assists)
PSG 3-1 (1 assists)
PSG 2-0
Bayern 3-0 (2 mål, 1 assists)
Bayern 2-3
Juve 3-1 (1 assists)
CHL trofæ
15/16:
Arsenal 2-0 (2 mål)
Arsenal 3-1 (1 mål)
Atletico 2-1
Atletico 0-2
16/17:
PSG 0-4
PSG 6-1 (1 mål)
Juve 0-3
Juve 0-0
Samlet:
Ronaldo: 23 kampe 23 mål og 4 assists
Messi: 28 kampe 13 mål 6 assists
Stats viser ikke alt. Men i det her tilfælde, så viser det en portuguiser, der har præsteret at være afgørende i næsten alle knockout kampe. Samtidig har Messi dalet i niveau på den front. Bare se på Barca’s seneste triumf, hvor Messi scorer i en enkelt knockout kamp.
Dios, du ramte virkelig vedsiden af. Ja, Ronaldo har ikke ramt niveauet i ligaen, nej Ronaldo er ikke mindre afgørende og scorer kun mod små hold. Tværtimod Ronaldo er CHL historiens mest afgørende spiller, HVIS man udelukkende skal kigge på mål scoret mod de store hold og i knockout kampene :)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Så vidt jeg husker, havde kun sin "United spillestil" de første 2 sæsoner i Madrid, sådan cirka. Alle sæsoner efter, er de sæsoner som jeg hentyder til, hvor han har været mere effektiv, og baseret sit spil på at score mål. Han er trods alt ikke en maskine, og på et tidspunkt siger det stop, også for Messi og alle andre. Dog mener jeg det ikke er endnu. Dog kan det ikke undgås at vi skal have nyt blod, derfor skal han enten tilpasse sig som den gamle nier, for Benzema duer sgu ikke, ellers skal han indfinde sig i en mere sekundær rolle, hvilket jeg tvivler stærkt på vil lykkes.Dios skrev:
Madrid1998 skrev: Enig i hans spil ikke er som ved hans United tid, det var flottere at se på, men hans nuværende er spil er jo lang mere effektivt. Han har jo scoret langt flere mål, end han gjorde dengang. Vi snakker jo om den mest scorende Real Madrid spiller nogensinde, det opnåede han på 8 år, det må jo vise noget, her kan statistik ikke snyde. Forstår dog godt mht. Spillet på banen, ville satme også elske at se Real Madrid spille smukt fodbold med powerplay foran modstanderens felt, i stedet for 93. Minuts scoringer, og Casemiro hovedstød efter noget tilfældighed, men det kommer forhåbentligt, der skal blot nye spillere til sommer. Hazard er en nødvendighed, og kan ikke vente længere (Neymar ser jeg ikke som realistisk) desuden er Hazard langt mere ydmyg, og kan bedre lide ham rent perosnligt. Anyway, pointen er Ronaldo fortjener respekt, stod det til mig skal han have et statue, eller en sektion opkaldt efter ham!
Jeg kan ikke helt forstå den med effektiv, for så mange mål er det altså heller ikke som er forskel på den gamle Ronaldo og den nye, hvis vi kan sige sådan. Faktisk har han kun scoret færre og færre mål i ligaen som årene er gået. Han scorede altså 26, 40 og 46 mål i de 3 første sæsoner i klubben, og herefter er det blevet til 34, 31, 48, 35, 25 (sidste sæson) og nu sølle 4 mål i de efterfølgende sæsoner. Hans stats i Chl er dog blevet markant bedre, men nu har det også været mangle mål imod modstandere som Apoel, Malmø etc. Det skal ikke tages fra Ronaldo, men det siger alligevel noget om niveauet.
Du siger det selv, og det er jo netop også min pointe. Der skal nye spillere til, men de 2 du nævner, og som jeg også selv nævner spiller Ronaldo's plads på holdet. Nuvel, så er der mange som vil påstå, at man kan spille Ronaldo på toppen, som den forreste angriber, og her er jeg bare dødelig uenig, for jeg syntes han fejler noget så grusomt på den position.
Derfor kan jeg bare ikke se et angreb bestående af Ronaldo og Hazard/Neymar etc. For jeg mener simpelthen ikke Ronaldo har kvaliteterne til at begå sig som den gamle 9'er, hvis man skal stille det lidt firkantet op.
Derimod kan jeg sagtens se Ronaldo med en anden angriber, men her går mine argumenter bare på, at hvis ikke der er tale om en kreativ en af slagsen, så vil der mangle så meget kreativitet oppe i det angreb, som der gør det nu. Ronaldo skal sættes i scene, og det kan Isco ikke alene, da han ikke er den type spiller, som slår de bolde Ronaldo søger.
Jeg kan også bedst lide Hazard af de 2, og faktisk har Hazard været min favorit i utrolig langtid, men man må bare konstatere, at Neymar ihvertfald er et niveau over ham, og nok også ham som vil komme tættest på Ronaldo og Messi i nyere tid.
Du misforstod pointen, for jeg ser jo selv fodbold, og jeg ved selv hvor afgørende Ronaldo i mange har har været imod bedre mandskaber. Min pointe er delt over flere indlæg, men stadig tvetydig i det du quoter. Jeg mente ikke, at Ronaldo kun lavede mange mål imod dårlige mandskaber, og selvom jeg ikke fik det med, så hentydede jeg egentlig til gruppespillet, og derfor nævnte jeg de mange mindre hold, som jo ikke er med o knockout slutspillet. Ronaldo scorer vel omkring de 8-10 mål i gruppen gennemsnitlig i hver sæson tænker jeg. Og det er her jeg skriver man ikke skal tage det fra Ronaldo, for uanset modstanderen, så skal boldene alligevel ind, og lige på stående fod huskede jeg bare 4 mål imod Malmø og Apoel, så mere var der egentlig ikke i det :) Men flot indlæg, som egentlig viser det Ronaldo er blevet verdensklasse til de senere år.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: @ZizouMo.
Du misforstod pointen, for jeg ser jo selv fodbold, og jeg ved selv hvor afgørende Ronaldo i mange har har været imod bedre mandskaber. Min pointe er delt over flere indlæg, men stadig tvetydig i det du quoter. Jeg mente ikke, at Ronaldo kun lavede mange mål imod dårlige mandskaber, og selvom jeg ikke fik det med, så hentydede jeg egentlig til gruppespillet, og derfor nævnte jeg de mange mindre hold, som jo ikke er med o knockout slutspillet. Ronaldo scorer vel omkring de 8-10 mål i gruppen gennemsnitlig i hver sæson tænker jeg. Og det er her jeg skriver man ikke skal tage det fra Ronaldo, for uanset modstanderen, så skal boldene alligevel ind, og lige på stående fod huskede jeg bare 4 mål imod Malmø og Apoel, så mere var der egentlig ikke i det :) Men flot indlæg, som egentlig viser det Ronaldo er blevet verdensklasse til de senere år.
Så vil jeg gerne undskylde, da jeg havde misforstået dig. Faktisk så er det lidt forskelligt med hans målfordeling. I år har han scoret 9 i gruppespillet (4 mod Apoel, 2 mod Tottenham og 3 mod Dortmund).
Et kig på de seneste sæsoner over fordelingen af mål og assists.
Ronaldo gruppespil - knockout
16/17: 2 mål og 4 assists - 10 mål og 2 assists
15/16: 11 mål og 3 assists - 5 mål og 1 assists
14/15: 5 mål og 2 assists - 5 mål og 2 assists
13/14: 9 mål og 2 assists - 8 mål og 3 assists
12/13: 6 mål og 1 assists - 6 mål og 0 assists
11/12: 3 mål og 2 assists - 7 mål og 2 assists
10/11: 4 mål og 2 assists - 2 mål og 2 assists
09/10: 6 mål og 2 assists - 1 mål og 0 assists
Så som jeg ser det, så er det fordelt fra år til år. Dog scorer han ikke i snit 8-10 mål i gennemsnit i gruppespillet. I hans Real Madrid tid har han scoret 5,75 mål snit i gruppespillet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Kimbo skrev: Uanset hvad kunne det være rart hvis Ronaldo gad dukke op til et clasico snart. Orker ikke alt det bræk man konstant skal tagges i på FB, endda længe efter kampen :-/
Hvem dukkede op, da vi vandt 3-1 på Camp Nou i Super Copaen?
Hvem dukkede op, da vi vandt 2-1 på Camp Nou i forrige sæson? Ronaldo har været langt mere fremme i Clasicos end Messi de senere år, så hold nu op med det pjat.
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Nord skrev:
Kimbo skrev: Uanset hvad kunne det være rart hvis Ronaldo gad dukke op til et clasico snart. Orker ikke alt det bræk man konstant skal tagges i på FB, endda længe efter kampen :-/
Hvem dukkede op, da vi vandt 2-1 på Camp Nou i forrige sæson? Ronaldo har været langt mere fremme i Clasicos end Messi de senere år, så hold nu op med det pjat.
Nu er du for farvet. Det er altså vrøvl. Selv Marca og AS er uenig med dig.
FanOfMagicalTeams skrev:
Nord skrev:
Nu er du for farvet. Det er altså vrøvl. Selv Marca og AS er uenig med dig.
Den eneste herinde der er FOR farvet, er vist dig. Ud over Barcas 3-2 sejr på Bernabeu, har Messi ikke vist noget i de sidste 5-6 Clasicos.