- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Madridista.dk varmer op til Champions League-finalen; bænken og det samlede overblik, del 5
Madridista.dk varmer op til Champions League-finalen; bænken og det samlede overblik, del 5
Det er dette fine stykke sølvtøj Real Madrid skal forsøge at vinde for tredje år i streg.
Nu er vi kommet til femte og sidste del i denne lille serie på fem dele, som har haft til formål at sammenligne statistik og belyse det umiddelbare styrkeforhold startopstillingerne i mellem.
Men Zinedine Zidane og Jürgen Klopp råder ligeledes over relevant materiale på bænken, der kan blive udslagsgivende i kampens taktiske spil, hvor det på forhånd ligner, at førstnævnte står med bedre taktiske kort på hånden end sin tyske kollega.
Franskmanden har traditionen tro valgt at tage hele kavaleriet med til Kiev (Real Madrid har heller ingen skade at forholde sig til, red.), hvorfor Real Madrids bænk kommer til at bestå af Kiko Casilla, Luca Zidane, Achraf Hakimi, Nacho, Jesús Vallejo, Theo Hernández, Mateo Kovacic, Dani Ceballos, Marcos Llorente, Marco Asensio, Karim Benzema, Lucas Vázquez og Borja Mayoral.
Her er det værd af fremhæve spillere som Nacho, Kovacic, Asensio, Lucas Vázquez og Karim Benzema, som vi her på redaktionen vurderer, har tabt kampen til såvel Isco som Bale om en plads i startopstillingen i Champions League finalen. Nacho har 41 kampe og 4 mål på samvittigheden i indeværende sæson og kan via sin store diversitet agere såvel komfortabelt på backen som på sin mere naturlige position i midterforsvaret – en rigtig vigtig brik i Real Madrids trup. Kovacic har også nydt stor tillid fra Zidane i indeværende sæson, hvor det er blevet til 33 kampe for den lille kroatiske midtbanespiller, hvilket han har kvitteret tre assists. Karim Benzema har skuffet stort i denne sæson, hvor der har været langt mellem de rigtige gode snaps. Franskmanden har i sine 46 kampe kun scoret elleve mål og scorer derfor i snit kun 1 mål pr. 286. spilleminut – han har dog 12 assists på samvittigheden, hvilket er godkendt. Marco Asensio og Lucas Vázquez er gået hen og blevet Zidanes to foretrukne spillere fra bænken, og de har da også fået mange minutter fra start her sidst på sæsonen. Førstnævnte har spillet 52 kampe, scoret elleve mål og lagt op til seks scoringer i sin blot anden sæson i Kongeklubben. Sidstnævnte har også et fint CV i indeværende sæson med 53 kampe, otte mål og hele 16 assists, hvilket er flere end alle andre i Real Madrids trup.
Jürgen Klopp har, ligesom Zidane, udtaget 24 mand, der rejser med englænderne til Kiev. På Liverpools bænk finder man spillere som Nathaniel Clyne, Ragnar Klavan, Alberto Moreno, Adam Lallana, Simon Mignolet, Emre Can, Danny Ings, Dominic Solanke, Ben Woodburn, Danny Ward, Curtis Jones, Nathaniel Phillips og Rafael Camacho.
Det er en bænk, der skriger efter den nødvendige rutine i disse slags kampe, hvor meget få kan komme ind og lave forskellen. Det er dog værd at fremhæve spillere som Emre Can, Adam Lallana og Nathaniel Clyne, der på en god dag fra bænken kan komme ind og lave lidt ravage, hvis Klopp ser det som nødvendigt senere i kampen. Men det er tydeligt at se, at Liverpool er et hold, der er langt mere afhængige af de elleve spillere i startopstillingen end Real Madrid, hvorfor Klopp har klart færre taktiske brikker at rykke rundt på end Zidane, hvilket kun taler til franskmandens fordel.
Real Madrids bænk – 4
Liverpools bænk - 2
Dermed har vi også alle karaktererne på plads for de to mandskaber. Real Madrid lander i vores – så vidt muligt – objektive stjernevurdering på 50 stjerner, når bænken bliver medregnet. Dette giver madrilenerne et samlet snit på 4,1 stjerner mod Liverpools 3,4 stjerner i snit – englænderne landede på 41 stjerner i alt.
Denne stjernevurdering er dog ingenlunde ensbetydende med, at Real Madrid vinder Champions League-finalen mod Liverpool. Langt fra endda. Det er bare en indikation på styrkeforholdet trupperne i mellem, hvor der ikke bliver taget højde for, hvordan disse fungerer sammen på grønsværen.
Men hvordan ville din vurdering af de to trupper se ud? Smid gerne dit bud i debatten på forum.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Nemlig at vi taber i morgen. Pga. en kæmpedommerfejl, der ender i en forkert givet udvisning.
Dette kommer så efterfølgende til at passe perfekt ned i fortællingen om alle de folk, der fejlagtigt proklamerer, at vi har fået dommerhjælp hele vejen gennem turneringen.
Og så kan man bruge den imod os.
Årh! Lad det ikke være sandt! :-(
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Marcelo og Ramos bliver fanget højt opå banen og en lang bold bliver sendt afsted mod Mané/Salah... Navas løber ud i håb op at kunne afværge muligheden men en akrobatisk kropsfinte af Mané, sætter Navas ud af balance og Navas hiver så i trøjen. Eftersom Navas er bagerste mand så får han en udvisning for dette.
Alt dette sker i det 14 minut.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: 14 timer!
Jeg er ved at dø altså. Hold kæft hvor bliver man spændt op til disse kampe. Jeg nægter at tro på det kan være sundt for helbredet at være så excited:D
Jeg er her stadig XOXO
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
ekstrabladet.dk/plus/moelby-real-madrid-...tter-i-aften/7168974
www.betxpert.com/tips/real-madrid-liverpool-1-3
www.tipsbladet.dk/nyhed/champions-league...-madrid-liverpool-fc
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Rent taktisk lyder det lidt som en hjerneblødning, men nu hvor du taler om mangel på underholdende bold, så var det med BBC, at man spillede en formidabel 1.halvleg mod Barca på campen.Steen skrev: Åh nej ... Meget tyder på, at Bale starter inde. Seneste nyt mener det bliver BBC, og dermed Isco på bænken. Det er jo netop det, der passer Liverpool bedst? Hvis det passer, så viser Zidane blot, at han intet aner om taktik. Enhver der har set Liverpool spille villle vide, at den eneste måde man kan håndtere deres monsterpres på, er ved at have pasningsstærke spillere, der ikke behøver 4-5 boldberøringer for at kunne spille bolden videre. Men selvfølgelig, lad endelig boldmongolen starte inde.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Jeg tror simpelthen ikke på, at Benzema starter på bænken.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Casilla - Theo, Varane, Ramos, Carvajal - Kroos, Modric, Kovacic - Marcelo, Benz, CR