Madridista.dk varmer op til Champions League-finalen; bænken og det samlede overblik, del 5

5 år 10 måneder siden #73 af Steen
Jeg er slet ikke urolig ift. Ronaldo. Jeg ved, at vi kommer til at savne ham når han er væk. Ikke så meget for hans spil på banen, men mere for hans utallige mål samt hans tilstedeværelse på banen, som altid skræmmer modstanderne fra vid og sans.
Men det er et oplagt tidspunkt, at hive stikket ud. 3 CL på stribe, og så har han stadig scoret flere mål end han har spillet kampe. Det er altså noget af en bedrift, at have scoret flere mål end du har spillet, efter 438 optrædener. Jeg er i tvivl om, at han vil kunne holde den, hvis han fortsætter endnu et år. Han klarede det i denne sæson, hvor rationen er 1:1, men glem ikke, at han ikke bliver yngre. Derudover skal han, efter en lang sæson, til VM, hvor presset hviler tungt på hans skuldre.

Jeg mener, at man bør sige tak for samarbejdet og gå hver til sit, hvis man kan finde en god erstatning. Problemet er nok bare, at der kun er én som kan erstatte ham fuldt ud, og det er Neymar. Men mon ikke PSG ville være tilfredse med at få Ronaldo i bytte, plus nogle penge?
Men så mangler vi også en ny angriber, som er garant for mål, hvem det skulle være, ved jeg så ikke ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #74 af elle44

El Siete skrev: Vanviddet når nye højder. Suk.
www.change.org/p/uefa-uefa-fifa-should-p..._combo_share_initial


Hold kæft en heksejagt. Det fandme synd for Ramos at han skal beskyldes for den slags, fint at have ondt i røven, men lad være med at lade det gå ud over andre mennesker. Usmageligt af Barca og Liverpools fanbase, føj.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, mohbar, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #75 af Siempre fiel

Steen skrev: Jeg er slet ikke urolig ift. Ronaldo. Jeg ved, at vi kommer til at savne ham når han er væk. Ikke så meget for hans spil på banen, men mere for hans utallige mål samt hans tilstedeværelse på banen, som altid skræmmer modstanderne fra vid og sans.
Men det er et oplagt tidspunkt, at hive stikket ud. 3 CL på stribe, og så har han stadig scoret flere mål end han har spillet kampe. Det er altså noget af en bedrift, at have scoret flere mål end du har spillet, efter 438 optrædener. Jeg er i tvivl om, at han vil kunne holde den, hvis han fortsætter endnu et år. Han klarede det i denne sæson, hvor rationen er 1:1, men glem ikke, at han ikke bliver yngre. Derudover skal han, efter en lang sæson, til VM, hvor presset hviler tungt på hans skuldre.

Jeg mener, at man bør sige tak for samarbejdet og gå hver til sit, hvis man kan finde en god erstatning. Problemet er nok bare, at der kun er én som kan erstatte ham fuldt ud, og det er Neymar. Men mon ikke PSG ville være tilfredse med at få Ronaldo i bytte, plus nogle penge?
Men så mangler vi også en ny angriber, som er garant for mål, hvem det skulle være, ved jeg så ikke ...


Helt enig - og lige præcis Ronaldo ku være nøglen til at hente Neymar. Et bytte plus penge vil vel være en aftale som PSG ka slippe afsted med uden at tabe ansigt ift at måtte slippe Neymar igen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #76 af Sebberg
Sådan lidt mere dybe tanker efter gårsdagens kamp:

Shit man - fire CL's på fem år? Det er jo helt sygt. Ikke desto mindre er det utvivlsomt denne her, jeg er mindst 'stolt' af. Ved de andre truimfer har jeg viftet folks anklager om dommerhjælp og held væk, men i år har vi sgu haft marginalerne. Det var skidt i anden kamp mod Juventus, og mod Bayern var vi sgu heldige. Alligevel var jeg KÆMPE arrogant før kampen i går. Liverpool? Virkelig? Dem kører vi over. De lægger naturligvis et højt pres, men vi er verdens bedste hold til at spille os ud af sådan et.

Det postulat skulle da falde til jorden. Hold kæft vores første 20 minutter var jammerlige. Nu vandt vi finalen og så videre, men ... hvordan kan det ske, at vi kommer så dårligt ud til en kamp? Vi lignede jo SLET ikke os selv.. kunne ikke sætte to afleveringer sammen og smed bolden væk gang efter gang. Vi skulle bruge en klasseredning fra Navas og en skade til Salah før, at vi kom ind i kampen. Marginaler igen.

Vi er sgu heldige med Salah. Det er Liverpools egen 'fortjeneste', når de har så dårlig en bænk og må gå på kompromis med deres system ved at smide en midtbanespiller ind, men ikke desto mindre blev vores vinderchancer MEGET større, da han gik grædende fra banen.

Derfra var resten historie. Jeg er helt overbevist om, at vi stadig havde kørt den hjem, hvis ikke Karius havde serveret bolden for Benzema, for vi sætter sgu næsten altid tingene på plads i anden halvleg.

I går havde jeg dog håbet, at vi havde gjort det i første halvleg. At vi var kommet ud fra minut 1 og vist, hvorfor vi er - og i mange år har været - det bedste klubhold i verden. Det blev stadig en sejr, og en sejr er en sejr, som man siger, men.... det er sgu ikke lige så fedt at vinde ved at være spillet under græstæppet i 20 min, hvorefter deres stjernespiller bliver skadet. Det tager ikke noget fra historien om det her hold, men jeg havde sgu drømt om den her vilde magtdemonstration.

Og så er der Ronaldo. Hmm. Jeg var sgu liiiiiige begyndt for alvor at elske manden. Han har vokset på mig i et par sæsoner og har lagt nogle af de der hypernarcissistiske ting bag sig, og så går han ud efter en CL-triumf, hvor han ikke har haft en hovedrolle, og smider den der. Det er så dumt og barnligt som noget kan være, og det sætter mig helt sikkert over på det hold, der gerne vil have, at han daffer væk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #77 af Vinícius
Personligt køber jeg ikke den med, at vi skal dominere alle hold. Jeg ville da ønske, at vi gjorde det, men når vi ser på modstanden, så er jeg fint tilfreds med sejrene. Vi har mødt Bayern, Juve, PSG og flere gode hold. Udover mod Bayern var der ikke én modstander, hvor vi ikke var bedst over to kampe(måske lige Tottenham). Selvsamme Bayern gik videre mod Sevilla, og hvem husker ikke, hvordan Bayern da havde marginalerne på deres side. Det er dog glemt nu. Marginaler er en del af fodbold, og de går begge veje, men kun de marginaler, der går vinderens vej huskes. Og i virkeligheden var Bayern ikke meget bedre end os over de to kampe - de var kun marginalt bedre - statistisk set også. Selvfølgelig får de flere chancer, når de er bagud - det er logik, de presser på. Men vi har et hold med masser af rutine, der forstår at minimere fejlene. Det er den force, der gør at vi for tredje år i træk står som vindere af CHL. Så alt i alt synes jeg, at vores titel igen i år er fortjent, samt at vi set over turneringen har været det bedste hold.

Men holdet skal fornyes, og det er på mange pladser. Jeg vil gå så langt at sige, at kun omkring halvdelen af holdet er fredet eller ikke i risiko for at blive solgt. Af fredede spillere tænker jeg Ramos, Nacho, Varane, Marcelo, Carvajal, Kroos, Asensio og måske Isco. Samtidig ser jeg samtlige andre spillere i risiko for at blive solgt eller udlejet alene pga. eget ønske eller manglende kvalitet. Anyway. Alle kan ikke blive udskiftet på en gang, men modsat de forgangne sæsoner tror jeg stadig, at der sker store ændringer på holdet over sommeren. Mindst ét stort navn ind og mindst ét stort navn ud. Jeg tror det bliver Bale eller CR7. Jeg kunne godt tænke mig at se Benzema uden CR7. Jeg mener ikke længere, at han kun er berettiget en plads pga. CR7.

Nu ved jeg ikke, hvad der ligger bag, men hvis CR7 lige så småt er ved at blive listet ud af bagdøren ala Casillas kan jeg godt forstå ham, men hvis ikke vi er i en sådan situation, kan han så ikke bare for én gangs skyld lukke r*ven.! ø

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #78 af Siempre fiel
Én ting der har bekymret mig en lille smule og ik er blevet mindre efter Cris' udmelding igår er at vi har en del afgørende spillere som er utilfredse.

Egentlig lidt paradoksalt for der er jo ingen tvivl om at noget af det bedste Zidane har gjort er at samle holdet - og dét er som sådan også mit indtryk (minus Bale dog - han virker decideret uintegreret både på banen og udenfor).

Men ka godt blive bekymret over at en del spillere virker utilfredse.

Bale er naturligvis utilfreds og det er fuldt forståeligt. Klubben virker på samme måde også til at være klar til salg, så det ka ende med at gå op.

Cristiano er igen igen tøsefornærmet - og hvis man ka hente de rette erstatninger, så ku det være en oplagt mulighed at skille sig af med ham nu.

Isco - ham vil jeg meget nødigt af med, men det ville ik overraske mig hvis hans tålmodighed med ik umiddelbart at ha fuld tillid fra træneren får ham til at søge en hovedrolle andetsteds. Det virker i hvert fald som om at han ik er totalt tilfreds med tingenes tilstand.

Kovacic - får alt alt for lidt spilletid og med mindre han nærmest blir garanteret meget mere i den kommende sæson, så frygter jeg han forsvinder. Tror ik han har tålmodighed til mere bænk og især ik når masser af klubber vil elske at hente ham. Ville være håbløst at miste ham imo.

Og så er der Benz og Navas. Jeg tror ik de som sådan er utilfredse og vil væk - de er dog nok ik vildt tilfredse med at der spekuleres så meget i deres evner så ofte. Men her virker det så den anden vej som om klubben i hvert fald er klar til at skifte dem ud - hvis man ka finde de rette afløsere.

Jeg mener ikke at utilfredshed af den ene eller anden årsag ka undgås - det er bare name of the game - men blir alligevel en anelse bekymret over den uro det kan give når det ulmer fra så mange markante profiler på samme tid. Fra mit perspektiv ka der potentielt komme noget godt ud af det, da jeg jo gerne ser man får lavet nogle udskiftninger - også af markante profiler - men det gør mig alligevel nervøs, da flere af de ovennævnte ik er spillere jeg håber vi mister.

Synes godt nok det blir en spændende, og nervøs, sommer. Håber det ender godt
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #79 af Macon
Lad os nu endelig få lavet det generationsskifte, der er flere spillere man burde skifte ud nu.
Noget klasse og nyt blod har vi brug for.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #80 af Kasillas
Det er utroligt at Real Madrid vinder CH for 13 gang. For Milan er to'er med 7 CH. - At Ronaldo nu har vundet ligeså mange CH som Barca har i hele sin klubhistorie er noget jeg vil fryde mig over! (He he !!)

Når man googler listen af Champions League, så er det ret tydeligt at fremtide generationer vil se på årene 2015-18 som noget bemærkelsesværdigt.

Jeg er med på at der skal en udskiftning, men hvis man udskifter for meget, går der tabt i rutine. Derfor gælder det den gyldne mellemvej.

Min personlige mening for næste sæson, og parentes er bænken:
EDIT: (PIS, logaritmen forstår ikke mine hensigter med opstillingen. Glem det.)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Kasillas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #81 af Tohmaldo
I mange kampe, synes jeg tit vi falder ud i forskellige perioder af første halvleg. Så jeg synes det er svært at konkludere på hvordan kampens forløb havde været foruden Salah's skade. Synes vi virkede mere i kontrol de sidste 5-10 minutter inden han blev skadet. Vi var ikke nødvendigvis meget bedre end Liverpool, men vi begyndte at finde hinanden, og spille igennem Liverpool's pres. Dertil kommer at Liverpool's spillestil nødvendigvis altid vil se bedre/mere effektiv ud i starten af kampen. Det er ikke min opfattelse at de er et hold der hiver resultater hjem til sidst eller når det virkelig begynder at brænde på..

MODSAT OS..

8 finaler, 8 sejre under Zidane.. dét tager jeg over Liverpool's -host - "flotte" spil anytime!

Nu stemmer jeg for at B-kæden spiller champions league i næste sæson - og så hiver vi lige en spansk double mens Barcelona spiller sig selv ud i kvartfinalen i CL igen. VAMOS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #82 af Chamartin
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Chamartin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #83 af BillovFO
Er der nogen som har hørt noget vedrørende Carvajals skade?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 10 måneder siden #84 af Madrid777

BillovFO skrev: Er der nogen som har hørt noget vedrørende Carvajals skade?

En ven fortalte mig at han var ude i en måned og gik glip af VM. Der er vist ikke nogen officielle meldinger endnu.
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved Madrid777.
Følgende bruger(e) sagde tak: BillovFO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce