Optakt: El Clásico, 10. spillerunde, LaLiga
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sådan vil vi gerne se Real Madrids spillere i eftermiddag-
Verdens største opgør finder sted på Nou Camp i eftermiddag, når Barcelona og Real Madrid tørner sammen i 10. spillerunde i LaLiga.
Det bliver dog uden de to største spillere i det seneste årti, idet Lionel Messi er ude med en skade og Cristiano Ronaldo valgte at skifte til Juventus før denne sæson og dermed er der lagt op til et El Clásico, hvor helt nye spillere skal svinge taktstokken.
Barcelona viste i midtugen, at man godt kan klare sig uden Messi, da man uden problemer slog Inter med 2-0. Anderledes svært har Real Madrid det i øjeblikket, hvor man nok kommer frem til masser af chancer, men har store problemer med at få omsat det til scoring.
Det vil der i høj grad blive brug for at få ændret på i dag, hvor man står over for den måske bedste målmand i LaLiga, nemlig Ter Stegen, som vel ofte er lige så kampafgørende som Messi. Og det er heldigt for Barcelona, for det catalanske forsvar er bestemt til at tale med og i de seneste syv kampe i LaLiga har man da også indkasseret mål.
Real Madrid kommer til kampen hårdt presset og det kan være Julen Lopeteguis sidste kamp i spidsen for de 3-dobbelte CL-vindere, som dog ikke skal afskrives helt i kampen, hvis man formår at holde hovedet koldt og tør kæmpe for at få boldovertaget, som man har haft i alle kampe i sæsonen.
Cristiano Ronaldo ville naturligvis have været en velsignelse at have med, da han ofte scorede på Nou Camp, men Real Madrid skal finde muligheder i det faktum, at man faktisk slog Barcelona i de to kampe, hvor portugiseren ikke var med under hans ophold i den spanske hovedstad og så har man faktisk scoret i de syv seneste besøg i Barcelona.
Begge hold kommer til kampen med kun en sejr i LaLiga i de seneste 5 kampe og derfor kan man ikke tale om, at kun Real Madrid er i krise.
Real Madrid har dog knirket både offensivt og defensivt i de seneste kampe og det vil være tvingende nødvendigt at spille med langt større disciplin og sammenhæng mellem kæderne, hvis man skal slippe fra opgøret med et acceptabelt resultat.
El Clásico har dog sit helt eget liv og derfor vil der blive masser af spænding og dramatik i eftermiddagens kamp, som I kan vælge at se sammen med os på vores faste stamsted, Farfar.
Sidste sæsons opgør:
Real Madrid – Barcelona 0-3
Barcelona – Real Madrid 2-2
De to holds seneste 5 LaLiga-opgør:
Barcelona: U-T-U-U-V
Real Madrid: V-T-U-T-T
Barcelonas forventede hold: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Lenglet, Alba, Busquets, Rakitic, Arthur, Coutinho, Dembelé, Suárez.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Odriozola, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Kroos, Modric, Isco, Bale, Benzema.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Forventer i dag få mål, skader og mindst ét rødt kort. 1-1 er mit bud på et resultat.
Messi er ikke med så vi slutter kampen fuldtalligt.
Jeg tænker også 1-1 eller 2-2
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
På et hattrick af Courtois.
Hvad giver den på oddset?madrid2000 skrev: Vi vinder 0-3.
På et hattrick af Courtois.
Vi er inde i en kæmpe krise, men vi skal simpelthen kunne matche det her Barca hold, og skabe et godt resultat. De har momentum, men hold nu op hvor ser deres hold tamt ud på papiret uden Messi.
Kom så forhelvede. Jeg vil nok sige, at det her er det vigtigste El Clasico opgør jeg nogensinde har oplevet. Vinder vi er vi igen en kandidat til titlen, men taber vi frygter jeg tåberne vinder. Lad os nu få en god start, som kan give os den stabilitet, sikkerhed, ro og selvtillid vi har brug for.
Tror mere end nogensinde på det gode resultat og spil. 1-2 hvor Benzema igen sætter Pique på røven, og kampen hvor Asensio forhåbentlig kommer igang igen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Udover at vi ingen backup har for Marcelo kan vi så også konstatere at træneren ingen tiltro har til Odriozola. Så Nacho skal stadig, stadig, stadig agere backup for alle 4 forsvarspladser.
Edit: Haha Dios, ja sådan kan man se forskelligt på tingene. Jeg er dog sikker på at jeg nok skal få pulsen op undervejs. Hvis jeg ellers kan se hvilke pixel der er hvem på Strive :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mr.Jensen skrev: Er lige vendt tilbage til Danmark, så har købt adgang til strive. Men til min store overraskelse, er der ikke noget optakt? Er der bogen der har et link til kampen, hvor der også er optakt?
Real Madrid TV?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Nemmeste måde at se kampen på tv i god kvalitet ? Ved godt man nemt kan finde et jalastream på en computer som man så kan hooke til sit tv, men for fanden det er 2018. Jeg bliver så træt.