Optakt: El Clásico, 10. spillerunde, LaLiga

7 år 8 måneder siden #181 af ChrillRM14

Papi skrev:

Kratmus skrev: Men det er jo heller ikke så simpelt. For hvis vi havde haft Ronaldo havde han måske scoret et mål på et andet tidspunkt og så havde kampens forløb været anderledes, og vi havde ikke behøvet satse offensivt, hvilket jo førte til, at vi blev klasket 5-1. Så nej, Ronaldo kunne nok ikke score 4 mål, men det havde nok heller ikke været nødvendigt i den teoretiske verden, som vi bevæger os i lige nu.

Det er sandt, det er hypotetisk, og vi kan selvfølgelig kun gisne om, hvordan det havde set ud, hvis Ronaldo havde været med i dag. Min pointe var blot, at Ronaldo trods alt ikke er meget værd, hvis resten af holdet lukker mål ind og ikke er i stand til at kreere chancer. Og på nær de første 15 min af anden halvleg, så skabte vi ingen chancer, som Ronaldo ville kunne have kapituleret på. Så i min optik virker det tvivlsomt, at han skulle have gjort den store forskel i dag.

Jeg er egentlig ligeså forundret over, hvordan det også ligner, at holdets vilje og sult er helt væk. Det er også noget, der er forsvundet med Ronaldos afgang. Bale udtalte, at han syntes, at holdet var mere afslappet uden CR7, men i virkeligheden kan det jo nu forstås negativt... Der mangler noget ild i blikket...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Mathiaska, Papi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 8 måneder siden #182 af Papi

mohbar skrev:

Papi skrev:

Kratmus skrev: Men det er jo heller ikke så simpelt. For hvis vi havde haft Ronaldo havde han måske scoret et mål på et andet tidspunkt og så havde kampens forløb været anderledes, og vi havde ikke behøvet satse offensivt, hvilket jo førte til, at vi blev klasket 5-1. Så nej, Ronaldo kunne nok ikke score 4 mål, men det havde nok heller ikke været nødvendigt i den teoretiske verden, som vi bevæger os i lige nu.

Det er sandt, det er hypotetisk, og vi kan selvfølgelig kun gisne om, hvordan det havde set ud, hvis Ronaldo havde været med i dag. Min pointe var blot, at Ronaldo trods alt ikke er meget værd, hvis resten af holdet lukker mål ind og ikke er i stand til at kreere chancer. Og på nær de første 15 min af anden halvleg, så skabte vi ingen chancer, som Ronaldo ville kunne have kapituleret på. Så i min optik virker det tvivlsomt, at han skulle have gjort den store forskel i dag.

Så har du ikke set kampen. Vi havde lidt flere afslutning end Barcelona.

Jeg så udemærket kampen, og jeg lagde også mærke til, at det åbenbart var en del af Real Madrids gameplan at afslutte så snart, det var muligt. En afslutning er ikke lig med en chance...

7 år 8 måneder siden #183 af Papi

Siempre fiel skrev: Modric var langt under niveau i store dele af sidste sæson og jeg synes han i over et år har set mæt ud og lignet en spiller der har sin bedste tid bag sig. Du har så ret i at han spiller et flot VM, men det viser jo ik andet end at han i en helt speciel turnering der varer godt tre uger hvor han spiller for sit land i nye omgivelser mod nye modstandere ka formå at sætte sig op - det jo noget HELT HELT andet end at sætte sig op til endnu en lang sæson hvor man starter op i august og tingene normalt først blir afgjort 8 måneder senere og man i mellemtiden ska rejse Spanien og Europa tyndt for at spille mod de samme modstandere som hver eneste år. Du ka godt se forskellen ik?

Det er forresten lidt af det samme vi har set med Ronaldo selv om han dog har haft noget egoistisk ærgerrighed som gav ham noget ekstra - men han har bestemt også været for nedadgående de seneste sæsoner - helt forståeligt. Jeg har de seneste 2-3 år råbt og skreget op om hvor vigtigt det er løbende at forbedre og udskifte i truppen - også selv om vi blev ved med at præstere lige til slut i sæsonen og hive CL-titler hjem - for det er alfa og omega at få ny energi, ny sult, nye impulser ind - hold der står stille på dén kant kommer til at betale prisen og når det så længe er "gået godt"(fordi vi har hevet CL hjem til sidst i sæsonerne), så er ledelsen sluppet afsted med at stå stille længe og nu har vi gravet os ned i et dybt, dybt hul hvor det er en massiv udskiftning vi står over for - i stedet for en lille opgradering/justering hvert år som var så oplagt imo

Jeg er enig i, at han måske var ekstra motiveret under VM (det gælder vel alle fodboldspillere?). Jeg kan ikke se, hvordan det modbeviser min påstand. Vi har et hold bestående af nogle af de bedste spillere i verden, og at det selvfølgelig burde kunne lade sig gøre at vinde titler.

Derudover er jeg enig, vi har i den grad brug for nyt blod. Det var virkelig en skam, at man ikke hentede Hazard i sommer f.eks.

7 år 8 måneder siden #184 af Siempre fiel

Papi skrev:

Siempre fiel skrev: Modric var langt under niveau i store dele af sidste sæson og jeg synes han i over et år har set mæt ud og lignet en spiller der har sin bedste tid bag sig. Du har så ret i at han spiller et flot VM, men det viser jo ik andet end at han i en helt speciel turnering der varer godt tre uger hvor han spiller for sit land i nye omgivelser mod nye modstandere ka formå at sætte sig op - det jo noget HELT HELT andet end at sætte sig op til endnu en lang sæson hvor man starter op i august og tingene normalt først blir afgjort 8 måneder senere og man i mellemtiden ska rejse Spanien og Europa tyndt for at spille mod de samme modstandere som hver eneste år. Du ka godt se forskellen ik?

Det er forresten lidt af det samme vi har set med Ronaldo selv om han dog har haft noget egoistisk ærgerrighed som gav ham noget ekstra - men han har bestemt også været for nedadgående de seneste sæsoner - helt forståeligt. Jeg har de seneste 2-3 år råbt og skreget op om hvor vigtigt det er løbende at forbedre og udskifte i truppen - også selv om vi blev ved med at præstere lige til slut i sæsonen og hive CL-titler hjem - for det er alfa og omega at få ny energi, ny sult, nye impulser ind - hold der står stille på dén kant kommer til at betale prisen og når det så længe er "gået godt"(fordi vi har hevet CL hjem til sidst i sæsonerne), så er ledelsen sluppet afsted med at stå stille længe og nu har vi gravet os ned i et dybt, dybt hul hvor det er en massiv udskiftning vi står over for - i stedet for en lille opgradering/justering hvert år som var så oplagt imo

Jeg er enig i, at han måske var ekstra motiveret under VM (det gælder vel alle fodboldspillere?). Jeg kan ikke se, hvordan det modbeviser min påstand. Vi har et hold bestående af nogle af de bedste spillere i verden, og at det selvfølgelig burde kunne lade sig gøre at vinde titler.

Derudover er jeg enig, vi har i den grad brug for nyt blod. Det var virkelig en skam, at man ikke hentede Hazard i sommer f.eks.

Det lød på dig som om at vi rendte rundt med en toptunet trup der indtil for nylig spillede på alle cylindre, men det er jo meget langt fra sandheden. Igennem lang tid har vi haft problemer ift at spille godt i en længere periode - og det var jo ingen tilfældighed at vi sluttede 20 point efter Barca i ligaen i sidste sæson. Man har i lang tid forsømt at få ny energi og sult ind på holdet og de gamle cirkusheste er bare blevet ældre og ældre og mere og mere mætte - det har været så ufattelig tydeligt og er jo logik for burhøns at det til sidst måtte ende sådan her når man stædigt har holdt fast i de samme og ik har ville betale top dollar for nye kvalitetsspillere

7 år 8 måneder siden #185 af Macon
Vi har i den grad brug for nyt blod på flere pladser.
Benzema, Bale, Modric flere?

Altså vores dårlige spil fortsætter, nu har vi spiller ringe i stort set halvanden sæson, eneste plus, hvis conte bliver træner, er måske vi for en træner, der har respekt med sig, og som har en taktik og en plan b og c.

Lopetegui hans spillestil var ellers lige mig, med masser af genpress og boldbesiddende fodbold, men lykkedes jo kun i de første kampe, vores genpress er bare blevet dårlige og dårlige efter vi begynde at tabe.

Zidane: til den dag idag, ved jeg ikke om han havde en taktik og en plan.

Håber på at conte kan vende denne synkende skude, for lige nu ligger det til at vi skal være glade hvis vi kommer i top 4.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Macon.
Følgende bruger(e) sagde tak: Papi

7 år 8 måneder siden #186 af Vinícius
Forkert tråd.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Vinícius.

7 år 8 måneder siden #187 af Realmadrid94
Det er virkelig sjældent jeg gør mit indtog herinde efterhånden.. Jeg er en af dem som afskrev denne sæson lige da Zidane stoppede.
Der har i flere år været en tendens til, at vi først præsterede når det var for sent (på nær i ChL). Vi præsterer altid efter vinterpausen.
Spørger man mig skal der ske en kæmpe udskiftning. En af de største i nyere tid. Nogle af dem er fanfavoritter, men der skal ske en foryngelse af hele truppen.

Jeg mener oprigtigt at man skal skille sig af med: Kroos, Benzema, Modric, Bale, Isco og måske en af de to lønningsdyre keepere. Holdet minder mig simpelthen alt for meget om AC Milan truppen i 09/10 sæsonen. Jeg håber at man får lidt af vinderkulturen tilbage, som jeg kun ser Ramos, Nacho og Carvajal besidde. Den der "fuck, ham vil jeg IKKE være imod" type vindermentalitet. Dem som skyder brystet frem og tager slagsmålene.

Real Madrid, som jeg nævnte for ÅR tilbage, mangler en decideret spillestil eller struktur på holdet. Lidt ligesom FCB har hele vejen igennem. Spillet har været lidt ad hoc igennem flere år(tier). Vi har jo ikke spillet decideret pæn fodbold i mange år, men mere vundet på at vi simpelthen har haft bedre spillere hele vejen rundt.

7 år 8 måneder siden #188 af Zyconith

Raul7-2880 skrev: Præcis som jeg havde forudset efter vores katastrofale transfervindue.
Skrev det dengang og skriver gerne igen...

Jamen altså... Hvor er du dygtig!

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Papi

7 år 8 måneder siden #189 af -#7-
Er det ikke næsten nemmere at spørge hvem man synes har fortjent at blive i Real Madrid, end at spørge hvem man bør sælge? Jeg synes man startede fint på generationsskiftet med Ronaldo, da rygterne om Inter og Modric dukkede op tænkte jeg, fint nu sker der sgu endelig noget. Men så døde den ligesom også der.

Desuden tror jeg folk må indse at Courtois altså er fremtidens mand i det mål, uanset om man bedre kan lide Navas. Det er kraftedme hul i hovedet at man hentede Courtois og beholdte Navas. Enten henter man belgieren og sælger Navas, eller også beholder man Navas og forsøger sig med De Gea igen senere. Den her målmandssæbeopera med at de deles om ligaen og CL, er bare endnu en skamplet på de tragiske transfervinduer klubben har haft. At man ikke har lært en skid af situationen med Lopez og Casillas, det skriger jo til himlen.

DC19

7 år 8 måneder siden #190 af Kimbo
Man må sige Ronaldo var forudseende og forlade den synkende skude på det helt rigtige tidspunkt.
Vi er mange der har sagt det samme de sidste 3 år, CL triumferne har forblændet folk fra den virkelige sandhed, vi var/er et hold i forfald. Vi har været et cup hold længe, et fandens dygtigt et, men langt fra konkurrencedygtige over en hel sæson. Hvilket også gælder forrige sæsons mesterskab hvor vi var mere end heldige med ikke at smide det hele til sidst.
Sidste sæson vandt vi CL men sluttede historiske 20 point efter Barcelona, det er jo komplet grotesk.
Halvdelen af truppen skal skiftes ud og der skal bygges op fra bunden, et helt klart og fast koncept skal bygges ind i holdet og kulturen. Jeg hader ordet DNA da det leder tankerne hen på vores største rivaler, men der er bare noget om det. En abe kunne træne det hold da de spiller på mere eller mindre samme måde, uanset træner. Det er også meget nemmere at hente spillere ind da man altid ved præcist hvilke typer man skal scoute efter. Se bare ham Arthur, han bliver en af ligaens største profiler fremover.

7 år 8 måneder siden #191 af JesperA
Jeg synes ikke problemet er at Ronaldo ikke er der længere. Vi spillede heller ikke champagnebold med ham, de andre virkede låste af at have ham på holdet, alle kiggede efter ham og det var til tider en klods om benet.

Problemet er at de spillere der skal træde ud af hans skygge er nosseløse, og spiller alibifodbold, og ikke tager noget ansvar. Især Bale og Isco, føj hvor skulle de skamme sig. Bale har på et tidspunkt en 1-mod-1 ude ved sidelinjen med kæmpe plads i bagrummet mod PIQUE, og alligevel forsøger han et indlæg mod Benzema der er 1-mod-4 i feltet. Så tag dog noget ansvar og prøv et eller andet. Ramos spiller en dårlig kamp i dag og koster et mål, det kan ske, men Varane er jo en skændsel at se på efterhånden. Han er total ukoncentreret og begår et straffe hver kamp, det i dag er decideret elendigt forsvarsspil fordi han står og snorksover.

Jeg fatter overhovedet ikke hvad der foregår med Isco, han må formentlig være den mest overvurderede humørspiller vi har haft siden Di Maria, og jeg kan overhovedet ikke huske hvornår han sidst spillede en god kamp. Magien er fuldstændig væk, han prøver hele tiden det lækre og det ser da flot ud, men vi får absolut intet ud af det.

I dag kan Lucas absolut være sin indsats bekendt, han gør det fremragende efter han kommer ind, ligeledes synes jeg Marcelo igen holder niveau, han er en gave til fodbolden, sikke en vidunderlig spiller! Casemiro spiller sit livs forhåbentligt værste første halvleg, en decideret skændsel, men spiller sig op i anden halvleg - omend et par placeringsfejl til sidst udstilles. Men jeg fatter egentlig ikke rigtigt hvorfor man satte ham ned i forsvaret i stedet for at flå ham ud.

Man kan vel godt sige at Real gjorde det fint i anden halvleg, og at man måske havde været bedre med hvis Ronaldo havde spillet. Men man taber 5-1 til Barca uden Messi, det er skandaløst og det skal have konsekvenser. Barca var endda også uden Umtiti der er en af deres vigtigste spillere. Det er også rigtigt at Modric var tæt på at udligne til 2-2, men det er en komplet tilfældighed at han overhovedet får den chance, Barca har meget mere end deres mål, og på Suarez' stolpeskud er hele holdet fuldstændig skilt ad. Udspillet i en sådan grad at det er fuldstændig pinligt. 5-1 var sgu fair nok

7 år 8 måneder siden #192 af JesperA

Realmadrid94 skrev: Det er virkelig sjældent jeg gør mit indtog herinde efterhånden.. Jeg er en af dem som afskrev denne sæson lige da Zidane stoppede.
Der har i flere år været en tendens til, at vi først præsterede når det var for sent (på nær i ChL). Vi præsterer altid efter vinterpausen.
Spørger man mig skal der ske en kæmpe udskiftning. En af de største i nyere tid. Nogle af dem er fanfavoritter, men der skal ske en foryngelse af hele truppen.

Jeg mener oprigtigt at man skal skille sig af med: Kroos, Benzema, Modric, Bale, Isco og måske en af de to lønningsdyre keepere. Holdet minder mig simpelthen alt for meget om AC Milan truppen i 09/10 sæsonen. Jeg håber at man får lidt af vinderkulturen tilbage, som jeg kun ser Ramos, Nacho og Carvajal besidde. Den der "fuck, ham vil jeg IKKE være imod" type vindermentalitet. Dem som skyder brystet frem og tager slagsmålene.

Real Madrid, som jeg nævnte for ÅR tilbage, mangler en decideret spillestil eller struktur på holdet. Lidt ligesom FCB har hele vejen igennem. Spillet har været lidt ad hoc igennem flere år(tier). Vi har jo ikke spillet decideret pæn fodbold i mange år, men mere vundet på at vi simpelthen har haft bedre spillere hele vejen rundt.

Jeg synes Ramos har tillagt sig en arrogant attitude på det seneste, han forsøger at være alt for overlegen i sit spil. En arrogance Lopetegui også har udvist ved at spare Kroos så meget i "nemme" kampe, som vi så har tabt.

Den eneste spiller jeg mener for alvor har bevist sig i denne sæson, både hvad angår attitude og især niveau, er Marcelo. Lige pt. tror jeg også han er den eneste spiller vores modstandere for alvor frygter... Man ser for alvor når Ronaldo mangler, og han skal bære venstresiden alene, hvor vanvittig en fodboldspiller han egentlig er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

Leveret af Kunena Forum