Optakt: Ajax Amsterdam - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp
Kimbo skrev:
Hvor skrev jeg noget negativt om Ronaldo ? Jeg spurgte hvorfor man ikke kan sammenligne dem.ElMadrid skrev:
Kimbo skrev:
Hvorfor kan man ikke sammenligne dem?PMO skrev:
Fondo_Sur skrev:
ElMadrid skrev:
Fondo_Sur skrev:
2:18 skrev:
Real Madrid skrev: Vini boi' med 12 assist i sæsonen, han er altså helt oppe omkring Sterling og Messi, som Europas assistkonge!
Fin assist, men den unge mand var jo ikke imponerende idag. Mange boldtab, for mange.. Men dog sprængfyldt med selvtillid
Stop nu med det pis om boldtab... Han fungerer fint. Langt bedre end Cristiano Ronaldo, der var et sort hul for holdet, da han fik bolden.
Nogle gange så er man bedre stillet, hvis man IKKE skriver et indlæg. Du vælger simpelthen Vini's dårligste kamp, hvor han tabte rigtig mange bolde, til lige frem at sammenligne ham med CHL's historie bedste mand i KO fasen. Det bundniveau du udviser...puha.
Hmm nej, jeg holder mig til emnet. Vil du det?
Tabte Cristiano ikke bold efter bold? Men alligevel så afgørende for holdet?
Skal vi ikke lade være med at sammenligne Vini og Ronaldo? Det er ikke rimeligt overfor nogen af parterne.
@Kimbo
Arh..nu er der en der kritiserer Ronaldo og så er du hurtig på banen. Hvad er det helt præcis du vil sammenligne? Mål, Assist, antal kampe, key passes, mål med hovedet, mål på udbane, mål i KO eller antal kampe (læs erfaring)? og hvorfor er det relevant med en spiller, der ikke længere er i klubben og dermed ikke længere er en direkte konkurrent til Vini?
Jeg bliver sku lidt træt af at man aldrig må sammenligne spillere fordi de ikke har spillet lige længe, scoret lige mange mål eller hvad ved jeg. Det er noget pjat i mine øjne.
Ronaldo har siddet tungt på vores venstre fløj i årevis, nu er han videre og så er noget af det mest nærliggende da at drage paralleler til den/de nye spillere der evt. kommer på pladsen efter han er væk.
Ronaldo var fantastisk, Vini ser ud til at kunne blive fantastisk og det er da super spændende at analysere på hvordan spillet har ændret sig, hvordan Vini gør sig i sammenspillet med de andre kontra Ronaldo, hvilke andre muligheder der evt åbner sig i forhold til før osv osv osv.
Men nej nej, Vini har ikke scoret 100+ mål i CL så derfor må man ikke nævne dem i samme sætning før debatforummets regelpoliti slår til.
Der er en god grund til at når man laver forskellige undersøgelser, så skal der skal være et hvis antal deltagere/forsøg, før man kan sige den er valid.
Hvorfor tror du Det? Fordi der skal være noget brugbart data ellers er det useriøst arbejde. Vini har kun været på første holdet i få måneder. Han laver flere fejl pr. Kamp end ting der lykkedes. Jeg er med på at de ting han så lykkedes med, er kampafgørende.
Men giv nu manden lidt tid inden vi begynder at sige både positive og negative ting om ham.
Det samme kan man sige om dem der siger at han ikke kan finde ud af at sparke. Der var endda en bruger, der opstod at Vini næsten aldrig vil lære at være en god afslutter.
Det er et debatforum og folk har lov til at mene og skrive hvad de vil. Men substansen og kernen i det hele er de rå data. Og der mener jeg at vi er på et så tidligt stadie i hans udvikling at man lige må afvente og se lidt før vi begynder at skrive at han er bedre end Ronaldo og snart Hazard.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real HWL skrev: Lad middelmådige Hazard blive i sin middelmådige klub. Han kan ikke indgang føre sit hold i top 4 i den der sekunda liga. I Real køre vi den ind med Vini!
Vinicius kunne føre Chelsea til top 4. Det ved alle.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev: Lad middelmådige Hazard blive i sin middelmådige klub. Han kan ikke indgang føre sit hold i top 4 i den der sekunda liga. I Real køre vi den ind med Vini!
Vinicius kunne føre Chelsea til top 4. Det ved alle.
Han kunne føre dem til mesterskabet :D Ej Hazard ville være en klasse signing. Personligt syntes jeg bare man henter ham 2 år forsent. Men han ville passe godt ind i Real.
Så den hedder altså bare Vinicius og Lucas/Asensio på kanterne fra næste sæson af? Jeg er vel nok den største fan af Benzema i hele verden, og jeg er utrolig vild med både Vinicius og Lucas, og for den sags skyld også Asensio. Alle ved hvor lidt en fan jeg altid har været af Bale, og jeg har altid haft mine ting med Ronaldo, men hvis det er vores trio til næste sæson, så troede jeg aldrig jeg ville sige det, men så vil BBC godt nok være en savnet trio for mig.
Hold nu kæft hvor vil det bare være uambitiøst IMO. Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at jeg vil være den største fortaler for Icardi, hvis det var tilfældet, selvom manden på ingen måder er Real Madrid værdig både på, men også udenfor banen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Som jeg læser, og forstår flere brugeres holdning, så udelukker de spillere du remser op ikke et køb af Eden Hazard - Mbappé er ikke realistisk anyway til sommer. Det handler mere om, at et indkøb i den klasse ikke må udelukke/bremse Vinicius' fortsatte udvikling.
Jeg har sagt det gentagende gange, og jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan være uenig eller mene, at der ikke er plads til den slags i Real Madrids startopstilling; vi har fat i et helt ekstraordinært talent i Vinicius og det bliver tydligere og tydligere for hver gang, han spiller. Der skal simpelthen bare reserveres en plads til ham, så han kan blive ved med at bygge på sin udvikling i en topklub i de største kampe og ikke en segunda-klub, og jeg er videre ret sikker på, at en fodboldintelligent spiller som Hazard sagtens vil kunne indgå i et samarbejde med Vinicius og Benzema, som den sidste af de tre offensive spillere.
En trio bestående af Hazard, Vinicius og Benzema er i min verden ganske ambitiøs.
Summasummarum er, at jeg er sikker på, at majoriteten herinde gerne ser en offensiv forstærkning og en bedre backup til Benzema, men det skal ikke være på bekostning af Vinicius, og det kan jeg sagtens forstå, hvis man kigger på brasilianerens fuldstændig vanvittige udvikling de seneste måneder.
Daniel skrev: Dios
Som jeg læser, og forstår flere brugeres holdning, så udelukker de spillere du remser op ikke et køb af Eden Hazard - Mbappé er ikke realistisk anyway til sommer. Det handler mere om, at et indkøb i den klasse ikke må udelukke/bremse Vinicius' fortsatte udvikling.
Jeg har sagt det gentagende gange, og jeg kan slet ikke forstå, hvordan man kan være uenig eller mene, at der ikke er plads til den slags i Real Madrids startopstilling; vi har fat i et helt ekstraordinært talent i Vinicius og det bliver tydligere og tydligere for hver gang, han spiller. Der skal simpelthen bare reserveres en plads til ham, så han kan blive ved med at bygge på sin udvikling i en topklub i de største kampe og ikke en segunda-klub, og jeg er videre ret sikker på, at en fodboldintelligent spiller som Hazard sagtens vil kunne indgå i et samarbejde med Vinicius og Benzema, som den sidste af de tre offensive spillere.
En trio bestående af Hazard, Vinicius og Benzema er i min verden ganske ambitiøs.
Summasummarum er, at jeg er sikker på, at majoriteten herinde gerne ser en offensiv forstærkning og en bedre backup til Benzema, men det skal ikke være på bekostning af Vinicius, og det kan jeg sagtens forstå, hvis man kigger på brasilianerens fuldstændig vanvittige udvikling de seneste måneder.
Jeg mener det, fordi Vinicius på ingen måder er i samme kategori som de bedste, og jeg synes heller ikke han er i nærheden af at have det niveau. Bevares, så kommer det indenfor 2-3 sæsoner, hvis han fortsætter, men lige nu, så er han ikke i nærheden af noget som helst. Han er inde i en rivende udvikling, som Sterling også var i Liverpool, men det er altså først indenfor de sidste par år han for alvor har fået styr på sit pasningsspil, afslutninger og evnen til at træffe de gode beslutninger.
Vinicius kommer med statsgaranti ikke kun til at have en opadgående kurve de næste 3-4 sæsoner. Det bliver med store udsving som vi ser det nu, og det er sådan set også helt fint.
Mit problem er bare, at han på ingen måder lader til at være klar kvalitetsmæssigt til at udelukke de bedste spillere.
En trio bestående af Hazard, Benzema og Vinicius er ikke uambitiøs nej, men du er også den første udover mig som har nævnt den trio. Ihvertfald er det gået min næse forbi, hvis andre har nævnt det.
For mig at se, så er jeg egentlig ligeglad med om spilleren hedder Vinicius, Asensio eller Lucas, så længe det betyder, at der bliver købt min. 1 verdensklasse spiller. Ingen af vores offensive "kant" spillere har nok kvalitet i øjeblikket. Potentialet er der for Vinicius og Asensio, men der er utrolig langt vej endnu for begge, og derfor skriver jeg som jeg gør. Vinicius gør rigtig mange gode ting, og er klart den bedste af de offensive spillere i truppen, men det siger mere om kvaliteten i truppen end om hans niveau IMO.
Dios skrev: Altså helt seriøst. Mener folk virkelig så, at der ikke skal købes ind til kanterne, hvis ikke man kan få Mbappé som man jo nok ikke kan til sommer? Hazard kan jeg jo næsten læse mig frem til vil blive overflødig med Vinicius.
Så den hedder altså bare Vinicius og Lucas/Asensio på kanterne fra næste sæson af? Jeg er vel nok den største fan af Benzema i hele verden, og jeg er utrolig vild med både Vinicius og Lucas, og for den sags skyld også Asensio. Alle ved hvor lidt en fan jeg altid har været af Bale, og jeg har altid haft mine ting med Ronaldo, men hvis det er vores trio til næste sæson, så troede jeg aldrig jeg ville sige det, men så vil BBC godt nok være en savnet trio for mig.
Hold nu kæft hvor vil det bare være uambitiøst IMO. Jeg vil faktisk gå så langt og sige, at jeg vil være den største fortaler for Icardi, hvis det var tilfældet, selvom manden på ingen måder er Real Madrid værdig både på, men også udenfor banen.
Jeg mener helt seriøst at hvis man ikke kan få Mbappe til sommer, så kan man gå efter andre alternativer. Og der er Hazard det næstbedste valg sammen med Neymar. I mine øjne skal man gå efter Mbappe indtil man kan lande ham. Alt er til salg her i verden, så det er bare om at prøve indtil det lykkes.
BBB skrev: Mener I helt seriøst, at I vil give over 100 mio. euro for en spiller, som har et år tilbage på sin kontrakt? Hvis det var Mbappe (eller der var 10 år tilbage i ham) så fair nok, men det er der jo ikke med Hazard. Jeg vil gerne have ham til klubben, prisen virker bare alt for høj. Chelsea vil i hvert fald have lavet den bedste handel.
Man gjorde det samme med Figo og Zidane, og det vil jeg betegne som gode løsninger på daværende tidspunkt.
Kvalitet koster, og vi har jo brug for kvalitet her og nu og ikke nødvendigvis de næste 10 år, da vi til den tid forhåbentlig har 2 brasilienere oppe foran.
Prisen er jo aldrig rigtig på dette markedet. Vi har jo rigelig med penge, så lad os nu bruge nogle af dem som kan højne kvaliteten på holdet.
Dios skrev:
BBB skrev: Mener I helt seriøst, at I vil give over 100 mio. euro for en spiller, som har et år tilbage på sin kontrakt? Hvis det var Mbappe (eller der var 10 år tilbage i ham) så fair nok, men det er der jo ikke med Hazard. Jeg vil gerne have ham til klubben, prisen virker bare alt for høj. Chelsea vil i hvert fald have lavet den bedste handel.
Man gjorde det samme med Figo og Zidane, og det vil jeg betegne som gode løsninger på daværende tidspunkt.
Kvalitet koster, og vi har jo brug for kvalitet her og nu og ikke nødvendigvis de næste 10 år, da vi til den tid forhåbentlig har 2 brasilienere oppe foran.
Prisen er jo aldrig rigtig på dette markedet. Vi har jo rigelig med penge, så lad os nu bruge nogle af dem som kan højne kvaliteten på holdet.
Du har ret i, at handlerne minder om denne. Figo blev hentet fra en direkte konkurrent, som blev svækket af vores køb. Zidane blev kåret som den bedste midtbanespiller over en lang årrække (var det de sidste 20 eller 30 år?) kort efter hans tiltræden. At købe Hazard svækker ikke en konkurrent, det er ikke en del af et valgløfte, han har ikke ført sit land til VM eller EM, og han står ikke overfor at skulle kåres som den bedste spiller igennem de sidste 10 eller 20 år.
Det svarer vel nærmere til at kaste 100 mio. euro efter Lewandowski med 1 år tilbage af kontrakten. Deres betydning over tid vil ca. være den samme. De vil ikke blive sammenlignet med de største nogensinde. De er sindssygt dygtige, og jeg vil gerne have haft dem begge over de senere par år, men jeg ville aldrig give 100 mio. euro for at have dem en ekstra sæson, ligesom jeg ikke vil give 100 mio. euro for at have haft Ronaldo i denne sæson.
Hvem af dem skal spille højrekant?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
Hvem af dem skal spille højrekant?
En af dem...
Fodbold er i øvrigt ikke længere så sort/hvid, når spillerne er dygtige nok.