Optakt: Ajax Amsterdam - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp

6 måneder 1 uge siden #73 af Madridnation.

Sebberg skrev: Det er skidt, at vi bliver spillet under græstæppet af et hollandsk hold, men jeg var faktisk aldrig for alvor bekymret. Ajax-spillerne er af en kaliber, der gør, at de ofte skal have de helt store chancer, før den ligger i kassen.

Der var ingen tvivl om, at vi kommer helt skidt ud til kampen i går, og jeg hæfter mig specielt ved tre spillere, som jeg egentligt er i tvivl om, hvorvidt de bør spille på holdet.

Bale: Det siger sig selv efterhånden, og en kamp som i går eksemplificerer det bare. Bale bidrager i ramme alvor med intet. Han spiller kant, men har hverken hurtighed med bolden, driblefærdigheden 1v1 eller spillet i de små rum. Det eneste, der kan berette ham til en plads på holdet er, at han stadig har et rigtig giftigt venstreben, når han først kommer i en favorabel situation. Lucas har i mange måneder været et bedre alternativ, og i går indgår han også langt bedre i spillet og kombinationerne, efter han kommer ind, ligesom det defensive arbejde også er langt bedre hos spanieren.

Kroos: Jeg har virkelig prøvet at give ham en chance, men jeg begynder sgu for alvor at miste håbet. Er han virkelig stadig berettiget en plads i en 3-mands-midtbane? Han er noget nær ugidelig i de defensive pligter, og han er slet ikke nær så dominerende som spilfordeler, som han var i de første par sæsoner. Han løber rundt og fordeler boldene fint, men i Ceballos (eller Kovacic) har vi spillere, der kan bidrage med 80 procent på det parameter (boldfordeler, lange afleveringer osv.), men som til gengæld har langt mere drive med bolden og som også defensivt fylder mere.

Casemiro: Heller ikke så meget at sige. Jeg synes, at han er blevet elendig. Han erobrer stadig en del bolde inde på midten, men når han får fat i den, så er han slet ikke lige så hurtig til at fordele den som tidligere. Derudover virker han også så sjusket ala Marcelo i flere defensive indgreb. Tag det eksempel i går i første halvleg, hvor Tadic/Ziyech dribler gennem forsvaret. Der bliver Casemiro sat ved en helt banal kropsfinte, og det er ved at koste et mål.

Summer summarum er, at jeg efterhånden føler, at jeg har fundet den idéel-opstilling, som vi bør starte med, hvis alle er klar.

Courtois
Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo (han skal tage sig sammen)
Ceballos - Modric - Llorente
Asensio Benzema Vinicius

Desuden undrer det mig, at Modric ikke får højere karakter. Han bliver overløbet et par gange, men det siger mere om holdet generelt. Til gengæld er han den på holdet, der gang efter gang vender på en modstander eller holder de få sekunder i bolden, så der kommer ro i spillet. INGEN andre formåede det i går.

Så du overhovedet hvor vigtig Kroos var i går!! Manden var netop den på midtbanen som kunne spille sig ud af Ajax's pres, og leverede faktisk en præsentation som var godkendt. Forstår din frustration med Bale og Casemiro, men at trække Kroos ned på det niveau... hold nu op.

Ceballos er klart en god back-up at have til Kroos, men direkte at erstatte ham i de vigtige opgør - hell no.

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 1 uge siden #74 af Sebberg
Madridnation:

Der er vi så uenige. Jeg synes, at det var Modric, der med sin vendinger og frække afleveringer spillede os ud af presset i går. Kroos var ok på det parameter, men min pointe er jo så også, at det er noget af det eneste, som han formår.

6 måneder 1 uge siden #75 af Dios
Sebberg skrev:

Summer summarum er, at jeg efterhånden føler, at jeg har fundet den idéel-opstilling, som vi bør starte med, hvis alle er klar.

Courtois
Asensio Benzema Vinicius

Desuden undrer det mig, at Modric ikke får højere karakter. Han bliver overløbet et par gange, men det siger mere om holdet generelt. Til gengæld er han den på holdet, der gang efter gang vender på en modstander eller holder de få sekunder i bolden, så der kommer ro i spillet. INGEN andre formåede det i går.

Jeg læser det som din idealopstilling denne sæson, right?

Mit spørgsmål er så bare hvad det nytter at have forholdsvis kompentente afløsere på bænken, hvis de ikke får chancen? Odriozola og Reguillon har overstrålet Carvajal og Marcelo denne sæson. Nuvel, så vil vi alle havde de 2 sidste nævnte tilbage i form, men der er immervæk kvalitetsforskel i øjeblikket, og faktisk hele denne sæson indtil videre IMO.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 måneder 1 uge siden #76 af Sebberg

Dios skrev: Sebberg skrev:

Courtois
Asensio Benzema Vinicius

Jeg læser det som din idealopstilling denne sæson, right?

Mit spørgsmål er så bare hvad det nytter at have forholdsvis kompentente afløsere på bænken, hvis de ikke får chancen? Odriozola og Reguillon har overstrålet Carvajal og Marcelo denne sæson. Nuvel, så vil vi alle havde de 2 sidste nævnte tilbage i form, men der er immervæk kvalitetsforskel i øjeblikket, og faktisk hele denne sæson indtil videre IMO.

Nej, det er idéelopstillingen de næste seks sæsoner - UDEN udskiftninger ;)

Tja, du har vel ret. Jeg synes, det er meget lige med Odri og Carva. Begge har haft udsving, og begge har haft gode kampe, men jeg føler mig nu alligevel mest tryg med vores 2'er, selvom i går var skandaløs.

Helt korrekt, at Requi har været langt bedre, men jeg har måske en romantisk tanke om, at Marcelo tager sig sammen og begynder at løbe med tilbage? I så fald at han gør det, så er han stadig en af verdens bedste backs.

6 måneder 1 uge siden #77 af Dios
Sebberg skrev:

Tja, du har vel ret. Jeg synes, det er meget lige med Odri og Carva. Begge har haft udsving, og begge har haft gode kampe, men jeg føler mig nu alligevel mest tryg med vores 2'er, selvom i går var skandaløs.

Helt korrekt, at Requi har været langt bedre, men jeg har måske en romantisk tanke om, at Marcelo tager sig sammen og begynder at løbe med tilbage? I så fald at han gør det, så er han stadig en af verdens bedste backs.

Kommer ikke bag på mig, hvis det er :D Jeg undres bare meget over, at du vælger at spille 3 spillere som er langtfra formen.

Synes Marcelo har været dårligst i det offensive spil denne sæson. Det er jo standard, at Marcelo snork sover i defensiven, og det er standard, at han oftest kigger fodbold i stedet for at lave et aggressivt tilbageløb. Hvad der ikke er standard er, at han er blevet helt håbløs offensivt. Kommer sjældent til baglinjen, eller bare generelt forbi sin mand, og så hjælper hans mange fejlafleveringer altså hellere ikke på hans præstationer, selvom det er noget han altid har gjort.

Hvorfor ikke spille de spillere i form? Jeg er selv en romantiker, men Marcelo skal vel først vise noget der kan give rettighed til regelmæssig spilletid, og det niveau er er han jo desværre langtfra.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 måneder 1 uge siden #78 af Fondo_Sur

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

2:18 skrev:

Real Madrid skrev: Vini boi' med 12 assist i sæsonen, han er altså helt oppe omkring Sterling og Messi, som Europas assistkonge!

Fin assist, men den unge mand var jo ikke imponerende idag. Mange boldtab, for mange.. Men dog sprængfyldt med selvtillid

Stop nu med det pis om boldtab... Han fungerer fint. Langt bedre end Cristiano Ronaldo, der var et sort hul for holdet, da han fik bolden.

Nogle gange så er man bedre stillet, hvis man IKKE skriver et indlæg. Du vælger simpelthen Vini's dårligste kamp, hvor han tabte rigtig mange bolde, til lige frem at sammenligne ham med CHL's historie bedste mand i KO fasen. Det bundniveau du udviser...puha.

Hmm nej, jeg holder mig til emnet. Vil du det?

Tabte Cristiano ikke bold efter bold? Men alligevel så afgørende for holdet?

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

6 måneder 1 uge siden #79 af PMO

Fondo_Sur skrev:

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

Real Madrid skrev: Vini boi' med 12 assist i sæsonen, han er altså helt oppe omkring Sterling og Messi, som Europas assistkonge!

Fin assist, men den unge mand var jo ikke imponerende idag. Mange boldtab, for mange.. Men dog sprængfyldt med selvtillid

Stop nu med det pis om boldtab... Han fungerer fint. Langt bedre end Cristiano Ronaldo, der var et sort hul for holdet, da han fik bolden.

Nogle gange så er man bedre stillet, hvis man IKKE skriver et indlæg. Du vælger simpelthen Vini's dårligste kamp, hvor han tabte rigtig mange bolde, til lige frem at sammenligne ham med CHL's historie bedste mand i KO fasen. Det bundniveau du udviser...puha.

Skal vi ikke lade være med at sammenligne Vini og Ronaldo? Det er ikke rimeligt overfor nogen af parterne.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

6 måneder 1 uge siden #80 af Kimbo

PMO skrev:

Fondo_Sur skrev:

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

Skal vi ikke lade være med at sammenligne Vini og Ronaldo? Det er ikke rimeligt overfor nogen af parterne.

Hvorfor kan man ikke sammenligne dem?

6 måneder 1 uge siden #81 af BBB

Dios skrev: Sebberg skrev:

Kommer ikke bag på mig, hvis det er :D Jeg undres bare meget over, at du vælger at spille 3 spillere som er langtfra formen.

Synes Marcelo har været dårligst i det offensive spil denne sæson. Det er jo standard, at Marcelo snork sover i defensiven, og det er standard, at han oftest kigger fodbold i stedet for at lave et aggressivt tilbageløb. Hvad der ikke er standard er, at han er blevet helt håbløs offensivt. Kommer sjældent til baglinjen, eller bare generelt forbi sin mand, og så hjælper hans mange fejlafleveringer altså hellere ikke på hans præstationer, selvom det er noget han altid har gjort.

Hvorfor ikke spille de spillere i form? Jeg er selv en romantiker, men Marcelo skal vel først vise noget der kan give rettighed til regelmæssig spilletid, og det niveau er er han jo desværre langtfra.

Hvilken sæson har Marcelo gået til baglinjen? Sådan helt generelt. Det er jo ikke en del af hans spillestil, som reelt foregår på et meget lille område fra en position som WB til venstre kant. Oftest går han ind i banen. Hvis han slår indlæg, så er det fra kanten af feltet.

6 måneder 1 uge siden #82 af Madridnation.
Flere kilder melder at Ramos risikere at få en ekstra dags karantæne for at indrømme han bevidst gik efter det gule kort.

"Sergio Ramos is set to be hit with an extended suspension after he admitted to deliberately picking up a yellow card against Ajax" - SPORT

Hold nu kæft det dumt forhelvede!

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
Sidste redigering: 6 måneder 1 uge siden ved Madridnation..

6 måneder 1 uge siden #83 af Ramos4
Hvorfor f*** holder Ramos ikke sin mund. Lærte vi intet af Mourinho, Xabi Alonso + en mere jeg ikke kan huske affæren? Det var endda også mod Ajax så vidt jeg husker. Lad nu være at få et gult kort så åbenlyst og lad specielt være med at udtale dig så dumt. Jesus...

6 måneder 1 uge siden #84 af Real Madrid

Ramos4 skrev: Hvorfor f*** holder Ramos ikke sin mund. Lærte vi intet af Mourinho, Xabi Alonso + en mere jeg ikke kan huske affæren? Det var endda også mod Ajax så vidt jeg husker. Lad nu være at få et gult kort så åbenlyst og lad specielt være med at udtale dig så dumt. Jesus...

Det var sjovt nok også Ramos, ironisk nok også i en kamp mod Ajax...

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.