Optakt: Ajax Amsterdam - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp

7 år 6 måneder siden #97 af ElMadrid

Fondo_Sur skrev: ElMadrid skrev:

@Kimbo
Arh..nu er der en der kritiserer Ronaldo og så er du hurtig på banen. Hvad er det helt præcis du vil sammenligne? Mål, Assist, antal kampe, key passes, mål med hovedet, mål på udbane, mål i KO eller antal kampe (læs erfaring)? og hvorfor er det relevant med en spiller, der ikke længere er i klubben og dermed ikke længere er en direkte konkurrent til Vini?

Så man kan ikke sammenligne Messi og Cristiano fordi de ikke spiller i samme klub?

Normen for en sund debat er, at man besvarer de spørgsmål, andre stiller inden man selv stiller sit spørgsmål. Når det er sagt, så skriver jeg selv direkte konkurrent. Er Messi konkurrent til CR? Hvis du kan svare ja, på nedenstående så har du selv svaret.

- The Best, ballon d'or, Golden Shoe osv.

Derudover så er de begge i en klasse for sig og har været det i mange år. De har begge smadret al rekorder i den hjemmelige liga, for deres respektive landshold og i CHL så en sammenligning mellem de to er helt naturlig (omend jeg ikke bryder mig om at man sammenligner dem med hinanden, da de er meget forskellige og har en forskellig spilstil, fysik osv.).

Men hvad er det helt Vinicius har udrettet så man skal begynde at sammenligne ham med CR? Boldtab åbenbart.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #98 af Fondo_Sur
Jeg modsiger ikke mig selv. Jeg står ved at jeg mener, at Vinicius fungerer bedre i spillet end Cristiano gjorde.... da nu emnet jo går på boldtab.

Edit: Jeg tror at du har misforstået noget. Jeg forstår udemærket, hvad Ronaldo har betydet for klubben. Jeg er ikke en Ronaldo-hater eller, hvad man ellers kunne beskylde en for i denne sammenhæng.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.

7 år 6 måneder siden #99 af Dios
@Fondo_Sur.

Jeg er sjovt nok uenig, men nu forstår jeg hypen af ham. Jeg vurdere efter hvad de levere med hele pakken, hvad mine forventninger er og hvad der er derude som er interessant.
Jeg kan jo sagtens se Vinicius har et kæmpe potentiale som meget få unge spillere besidder, men jeg ser også de mange fejl han laver, og det er helt sikkert alderen, men også manglende teknik og spilforståelse i mange tilfælde.
Du lader hans unge alder komme ham til gode i samtlige situationer, hvor imod jeg holder ham mere op på hans kvalitet og hvad vi kan få derude, hvor vi kan hente en spiller ind med meget mere erfaring, kvalitet og slutprodukt. Sidstnævnte ting er ikke ment som mål eller assist.
Han har hele karrieren foran sig, men han har simpelthen for mange mangler ift. en Hazard, som jeg meget gerne vil hente ind på den venstre kant. Vinicius har gjort det over al forventning, men hvis det er kriteriet som det vel egentlig er for dig, så kan jeg godt forstå dine holdninger. Det er bare ikke mine kriterier.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete

7 år 6 måneder siden #100 af Kimbo

ElMadrid skrev:

Kimbo skrev:

PMO skrev:

Fondo_Sur skrev:

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

2:18 skrev:

Real Madrid skrev: Vini boi' med 12 assist i sæsonen, han er altså helt oppe omkring Sterling og Messi, som Europas assistkonge!

Fin assist, men den unge mand var jo ikke imponerende idag. Mange boldtab, for mange.. Men dog sprængfyldt med selvtillid

Stop nu med det pis om boldtab... Han fungerer fint. Langt bedre end Cristiano Ronaldo, der var et sort hul for holdet, da han fik bolden.

Nogle gange så er man bedre stillet, hvis man IKKE skriver et indlæg. Du vælger simpelthen Vini's dårligste kamp, hvor han tabte rigtig mange bolde, til lige frem at sammenligne ham med CHL's historie bedste mand i KO fasen. Det bundniveau du udviser...puha.

Hmm nej, jeg holder mig til emnet. Vil du det?

Tabte Cristiano ikke bold efter bold? Men alligevel så afgørende for holdet?

Skal vi ikke lade være med at sammenligne Vini og Ronaldo? Det er ikke rimeligt overfor nogen af parterne.

Hvorfor kan man ikke sammenligne dem?

@Kimbo

Arh..nu er der en der kritiserer Ronaldo og så er du hurtig på banen. Hvad er det helt præcis du vil sammenligne? Mål, Assist, antal kampe, key passes, mål med hovedet, mål på udbane, mål i KO eller antal kampe (læs erfaring)? og hvorfor er det relevant med en spiller, der ikke længere er i klubben og dermed ikke længere er en direkte konkurrent til Vini?

Hvor skrev jeg noget negativt om Ronaldo ? Jeg spurgte hvorfor man ikke kan sammenligne dem.
Jeg bliver sku lidt træt af at man aldrig må sammenligne spillere fordi de ikke har spillet lige længe, scoret lige mange mål eller hvad ved jeg. Det er noget pjat i mine øjne.

Ronaldo har siddet tungt på vores venstre fløj i årevis, nu er han videre og så er noget af det mest nærliggende da at drage paralleler til den/de nye spillere der evt. kommer på pladsen efter han er væk.
Ronaldo var fantastisk, Vini ser ud til at kunne blive fantastisk og det er da super spændende at analysere på hvordan spillet har ændret sig, hvordan Vini gør sig i sammenspillet med de andre kontra Ronaldo, hvilke andre muligheder der evt åbner sig i forhold til før osv osv osv.
Men nej nej, Vini har ikke scoret 100+ mål i CL så derfor må man ikke nævne dem i samme sætning før debatforummets regelpoliti slår til.

7 år 6 måneder siden #101 af Sebberg
Det overgår min fatteevne, at man kan fokusere på de (relativt få) fejlagtige beslutninger, som Vinicius laver, når han i de samme kampe egenhændigt kreerer store chancer og mål.

Når man er så eksplosiv og dygtig i løb med bolden, så kræver det bare en masse fejlagtige beslutninger, før man på sigt reducerer dem og bliver mere og mere succesfuld.

Men når han så én eller to gange ud af fem lykkedes, og at han i de tilfælde sætter sin direkte oppasser fuldstændigt, så er det han så stort et aktiv, at han bare skal have mere og mere spilletid. Alt andet er direkte håbløst.

Han skal arbejde på sine afslutninger, der er ganske ringe, men bare se den mod Ajax i første halvleg, hvor han trækker ind i banen og rammer bolden helt og aldeles rent. Vi må forvente, at vi får det mere og mere at se.

Jeg er egentligt fint fortaler for Hazard, men grunden til at jeg har råbt efter ham i 10000 år er - og det ved de trofaste forumlæsere - at vi i fem år ikke har haft en spiller, der ligesom Hazard, Neymar, Dembele etc. sætter din direkte oppasser mere end hver anden gang.

Men det har vi fået i Vinicius. Han er lidt dårlig til at prøve at sætte sin mand fra stående, men når han kommer løbende mod mål med en modstander foran sig, så er der ALTID brug for en backup til at stoppe Vinicius, for ellers sætter han manden i otte ud af ti gange, som vi så det mod Ajax.

Derfor er det tåbeligt at foreslå, at vi skal stoppe den udvikling nu. Fint med Hazard, men så skal der findes plads til dem begge. Potentielt er Vinicius bedre end Hazard næste år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Gribben, Madrid1998, Fondo_Sur, Kialpe

7 år 6 måneder siden #102 af Raul7-2880

Sebberg skrev: Potentielt er Vinicius bedre end Hazard næste år.

^Dén sætning overgår min fatteevne!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 6 måneder siden #103 af Dios

Raul7-2880 skrev:

Er han ikke allerede bedre end Hazard?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

7 år 6 måneder siden #104 af ChrillRM14

Dios skrev:

Raul7-2880 skrev:

Haha... arh, ska vi nu ik liiiiige holde fødderne på jorden? :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

7 år 6 måneder siden #105 af Raul7-2880

Dios skrev:

Raul7-2880 skrev:

Ja ja self, og snart bedre end Messi :-)
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Raul7-2880.

7 år 6 måneder siden #106 af ElMadrid

Raul7-2880 skrev:

Dios skrev:

Raul7-2880 skrev:

Ja ja self, og snart bedre end Messi :-)

Hvad fabler du om? Der er jo nogen der skriver at han allerede er bedre end Ronaldo. Og da Ronaldo er bedre end Messi, eller vent...Ronaldo var en bold mongol, der ikke ramte nogen af sine medspiller. Kun målet!

Men da vini er 18 år, så kan han lave 3.000 fejlafleveringer og han er stadig bedre end dem begge...tilsammen.

Groft sagt så er det noget nær det nogen herinde skriver..

Altså jeg er selv mega fan af Vini og elsker den måde han spiller på. Jeg er ikke altid enig i at han skal mestre det hele før han skal være fast starter.
Men lad nu være med at gøre ham til noget han ikke er ENDNU.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

7 år 6 måneder siden #107 af ElMadrid

Fondo_Sur skrev: Jeg modsiger ikke mig selv. Jeg står ved at jeg mener, at Vinicius fungerer bedre i spillet end Cristiano gjorde.... da nu emnet jo går på boldtab.

Edit: Jeg tror at du har misforstået noget. Jeg forstår udemærket, hvad Ronaldo har betydet for klubben. Jeg er ikke en Ronaldo-hater eller, hvad man ellers kunne beskylde en for i denne sammenhæng.

Ro på, Fondo. Jeg har ikke anklaget dig for at være en hater. Det er slet ikke pointen for i bund og grund handler det ikke om Ronaldo, men om vores syn på Vini og hvor langt han er med sin udvikling. Måske har jeg selv ikke udtrykket mig selv klart. Lad mig prøve på anden vis:

Kan du ikke prøve at forklare hvilke facetter af spillet, som Vini fungere er bedre i end Ronaldo? Og hvilke spillere indgår han bedre med i samspil?

7 år 6 måneder siden #108 af Real HWL
Lad middelmådige Hazard blive i sin middelmådige klub. Han kan ikke indgang føre sit hold i top 4 i den der sekunda liga. I Real køre vi den ind med Vini!
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Real HWL.

Leveret af Kunena Forum