Optakt: Ajax Amsterdam - Real Madrid, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp

7 år 6 måneder siden #85 af Fondo_Sur

Kimbo skrev:

PMO skrev:

Fondo_Sur skrev:

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

2:18 skrev:

Real Madrid skrev: Vini boi' med 12 assist i sæsonen, han er altså helt oppe omkring Sterling og Messi, som Europas assistkonge!

Fin assist, men den unge mand var jo ikke imponerende idag. Mange boldtab, for mange.. Men dog sprængfyldt med selvtillid

Stop nu med det pis om boldtab... Han fungerer fint. Langt bedre end Cristiano Ronaldo, der var et sort hul for holdet, da han fik bolden.

Nogle gange så er man bedre stillet, hvis man IKKE skriver et indlæg. Du vælger simpelthen Vini's dårligste kamp, hvor han tabte rigtig mange bolde, til lige frem at sammenligne ham med CHL's historie bedste mand i KO fasen. Det bundniveau du udviser...puha.

Hmm nej, jeg holder mig til emnet. Vil du det?

Tabte Cristiano ikke bold efter bold? Men alligevel så afgørende for holdet?

Skal vi ikke lade være med at sammenligne Vini og Ronaldo? Det er ikke rimeligt overfor nogen af parterne.

Hvorfor kan man ikke sammenligne dem?

Pga. paragraf 161, der umuliggør en rationel debat om sager, hvor hellige køer medvirker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #86 af Siempre fiel

Ramos4 skrev: Hvorfor f*** holder Ramos ikke sin mund. Lærte vi intet af Mourinho, Xabi Alonso + en mere jeg ikke kan huske affæren? Det var endda også mod Ajax så vidt jeg husker. Lad nu være at få et gult kort så åbenlyst og lad specielt være med at udtale dig så dumt. Jesus...

Der er da intet som helst galt med at han tager det gule kort på dén måde han gør - det vil man da ALDRIG NOGENSINDE ku sige var med det formål at fremprovokere en karantæne - hvilke gule kort sku man så ik ku sige det om ellers??. Nej, problemet er ene og alene at manden åbenbart er fuldstændig retarderet og indrømmer det i et interview bagefter. Fuck altså - han er jo komplet idiot!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, madrid2000, Lars1991, ElMadrid, Kiwes, Evden

7 år 6 måneder siden #87 af ElMadrid

Fondo_Sur skrev:

Kimbo skrev:

PMO skrev:

Fondo_Sur skrev:

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

Real Madrid skrev: Vini boi' med 12 assist i sæsonen, han er altså helt oppe omkring Sterling og Messi, som Europas assistkonge!

Fin assist, men den unge mand var jo ikke imponerende idag. Mange boldtab, for mange.. Men dog sprængfyldt med selvtillid

Stop nu med det pis om boldtab... Han fungerer fint. Langt bedre end Cristiano Ronaldo, der var et sort hul for holdet, da han fik bolden.

Nogle gange så er man bedre stillet, hvis man IKKE skriver et indlæg. Du vælger simpelthen Vini's dårligste kamp, hvor han tabte rigtig mange bolde, til lige frem at sammenligne ham med CHL's historie bedste mand i KO fasen. Det bundniveau du udviser...puha.

Skal vi ikke lade være med at sammenligne Vini og Ronaldo? Det er ikke rimeligt overfor nogen af parterne.

Pga. paragraf 161, der umuliggør en rationel debat om sager, hvor hellige køer medvirker.

Her gik jeg og troede at dit bundniveau var lavt. Jeg skal love for at du brillerer. Jeg siger altid til mig selv at jeg skal holde mig væk fra folk, der skriver ting, der simpelthen ikke giver mening. Men lige præcis i dit tilfælde vil jeg gerne gøre en undtagelse.

Lad mig starte med dine såkaldte "hellige køer". Du beder folk om at stoppe med at kritisere Vinicius efter hans, til dato, dårligste kamp OG mange boldtab. Dette begrunder du med noget så sagligt som "han spiller fint". Dette ser du personligt ikke noget problem i, men du har et problem med folk, der siger at man ikke skal lave en sammenligning mellem Vinicius og selveste Ronaldo, som jo hellere ikke spiller i klubben længere. Det er tragikomisk og dobbeltmoralsk på højeste plan.

Hvem er det lige der har "hellige køer", når man ikke må kritisere en spiller, der ud over hans assist intet godt foretog sig i kampen i går?

Nu beder du mig om at holde mig til emnet. Fair nok, hvis du selv gjord. Men at du bruger halvdelen af dit indlæg til at snakke om en spiller, der ikke længere er i klubben og INTET havde med kampen i går, er total nonsens. Derudover så forholder jeg mig til netop Vinicius, som spiller en skidt kamp og kun bliver reddet af hans udmærket forarbejde til selve målet.

Fint at du forsøger at glatte lidt ud i dit andet indlæg med at nævne at Ronaldo afgjorde kampene for os, men det var slet ikke det du skrev i dit første indlæg. Der skrev du sort på hvidt at manden var et "sort hul for os". Som jeg engang skrev til Kimbo, så har jeg ikke noget problem med at man kritiserer Ronaldo, men kritikken skal være saglig (modsat dig, der beder andre om stoppe at kritisere Vinicius, selv om det var helt på sin plads efter hans mange boldtab).

Der hvor du udstiller dig selv er, at netop Ronaldo, som du så flot kalder "sort hul for os", er den spiller der har scoret flest mål nogensinde i KO fasen i CHL. Han har også scoret 105 CHL mål i den tid har har været i RM. Lige så meget som nummer to (Messi) i hele hans karriere. og 121 mål i alt. Læg dertil at han er den med flest assist i CHL. Hvad har Vinicius udrettet i CHL indtil nu? en enkelt assist. Synes du så at man skal lave en sammenligning?

Kort sagt, så handler det ikke om dine såkaldte hellige køer, men det handler om sund fornuft. I dit tilfælde fristes man til at sige eller mangel på samme.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991

7 år 6 måneder siden #88 af ElMadrid

Kimbo skrev:

PMO skrev:

Fondo_Sur skrev:

ElMadrid skrev:

Fondo_Sur skrev:

@Kimbo

Arh..nu er der en der kritiserer Ronaldo og så er du hurtig på banen. Hvad er det helt præcis du vil sammenligne? Mål, Assist, antal kampe, key passes, mål med hovedet, mål på udbane, mål i KO eller antal kampe (læs erfaring)? og hvorfor er det relevant med en spiller, der ikke længere er i klubben og dermed ikke længere er en direkte konkurrent til Vini?

7 år 6 måneder siden #89 af Kiwes

Siempre fiel skrev:

Ramos4 skrev: Hvorfor f*** holder Ramos ikke sin mund. Lærte vi intet af Mourinho, Xabi Alonso + en mere jeg ikke kan huske affæren? Det var endda også mod Ajax så vidt jeg husker. Lad nu være at få et gult kort så åbenlyst og lad specielt være med at udtale dig så dumt. Jesus...

Der er da intet som helst galt med at han tager det gule kort på dén måde han gør - det vil man da ALDRIG NOGENSINDE ku sige var med det formål at fremprovokere en karantæne - hvilke gule kort sku man så ik ku sige det om ellers??. Nej, problemet er ene og alene at manden åbenbart er fuldstændig retarderet og indrømmer det i et interview bagefter. Fuck altså - han er jo komplet idiot!!

Det er jo helt sindsyg at man kan være så ubegavet? Han skal da være glad for at han har gjort sig en karriere inden for sports verdenen, for man kan da hurtigt få det indtryk at manden er lige så dum, som en flok 18 årige tøsbørn i Paradise Hotel.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Kiwes.

7 år 6 måneder siden #90 af Fondo_Sur
@ElMadrid

Godt at du ikke er blevet stødt.

Jeg kan stadigt mene, at Ronaldo var et sort hul på en bane selvom han afgjorde kamp efter kamp, kan jeg ikke? Det er netop min pointe med Vinicius. Han spiller ofte sløje afleveringer, men det er ligesom ikke det, den afgørende bedømmelse af ham skal falde på.

7 år 6 måneder siden #91 af Dios

Fondo_Sur skrev: @ElMadrid

Jeg kan stadigt mene, at Ronaldo var et sort hul på en bane selvom han afgjorde kamp efter kamp, kan jeg ikke? Det er netop min pointe med Vinicius. Han spiller ofte sløje afleveringer, men det er ligesom ikke det, den afgørende bedømmelse af ham skal falde på.

Hvorfor skal man ikke bedømme en spiller på helhedsindtrykket? Det er netop det jeg selv bedømmer på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

7 år 6 måneder siden #92 af Fondo_Sur
ElMadrid skrev:

@Kimbo
Arh..nu er der en der kritiserer Ronaldo og så er du hurtig på banen. Hvad er det helt præcis du vil sammenligne? Mål, Assist, antal kampe, key passes, mål med hovedet, mål på udbane, mål i KO eller antal kampe (læs erfaring)? og hvorfor er det relevant med en spiller, der ikke længere er i klubben og dermed ikke længere er en direkte konkurrent til Vini?

Så man kan ikke sammenligne Messi og Cristiano fordi de ikke spiller i samme klub?

7 år 6 måneder siden #93 af Dios
BBB skrev:

Hvilken sæson har Marcelo gået til baglinjen? Sådan helt generelt. Det er jo ikke en del af hans spillestil, som reelt foregår på et meget lille område fra en position som WB til venstre kant. Oftest går han ind i banen. Hvis han slår indlæg, så er det fra kanten af feltet.

Dårligt formuleret af mig. Mod baglinjen mente jeg ikke bogstaveligtalt, men mere han stormede frem og tilbød sig i det offensive spil på banens sidste tredjedel. Det udvandede lidt, da Ronaldo blev mere central i sit spil, da han oftest stod for hele venstre side.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

7 år 6 måneder siden #94 af Fondo_Sur

Dios skrev:

Hvorfor skal man ikke bedømme en spiller på helhedsindtrykket? Det er netop det jeg selv bedømmer på.

Det synes jeg er et godt spørgsmål, som sikkert netop er grunden til, hvorfor man betragter fodboldspilleres præstationer anderledes. Derfor vil dette indlæg blive en smule langt, hvilket jeg beklager.

Vinicius er en ung og uskolet spiller, så jeg vælger at se positivt på hans bedfrifter indtil videre, da jeg grundlæggende mener, at han leverer det, man skal forvente af en venstre-kant. Reguillon spillede efter min mening også en virkelig dårlig kamp grundet svage afleveringer, der endte i boldtab, men igen: han lavede ingen fatale fejl. Klarest står det med Courtois: hvis VAR ikke hidkaldte en offside var han dumpet, men dagen derpå taler ingen om Courtois’ kæmpe drop. Helhedsindtrykket for disse spillere kan siges ikke at være godt, men særligt angående de unge spillere kommer forbedringerne med årene, og derfor fortjener de ikke at blive ristet for mangler, da i løbet af deres unge år stadigt er i en læringperiode. Det handler ikke om at man vil frede nogle spillere, men rettere at være bevidst om spillerne som de lige nu som helhed er. Man kan i øvrigt ikke forvente at udvikle fantastiske spillere, hvis man ikke kaster dem for løverne? Og hvis de oven i købet leverer fremragende ud fra sin rolle på holdet, hvad er der i grunden så meget at klage over? Ja, det bliver uperfekt, men den store udskiftning af holdet startede allerede i sommers.

Der er også tale om forskellige syn på foldbolden generelt. Hvordan skal man spille osv. Totalfodbold har for mig ikke noget med Real Madrid at gøre. En fodboldfilosofi, som fx Ajax og Bayern klarest har praktiseret i mod Real Madrid. De har spillet fremragende i mod Real Madrid og dermed efterladt rigtig gode helhedsindtryk, men de har ikke kunnet score! Deres offensive spillere leverer ikke ud fra deres rolle på holdet, men de har blot afleveret og afleveret for at fortsætte en dominans på banen, man ikke har kunnet bruge til noget ud over at se godt ud for Per Frimann. Vinicius er en perifær spiller i den store sammenhæng, jeg skriver om, men netop han får Real Madrid til at levere! Alene hans sprinter og mærkelige, modige afleveringer. Dét synes jeg, skal være udgangspunktet for vurderingen af ham.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, madrid2000

7 år 6 måneder siden #95 af madrid2000

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev:

Det synes jeg er et godt spørgsmål, som sikkert netop er grunden til, hvorfor man betragter fodboldspilleres præstationer anderledes. Derfor vil dette indlæg blive en smule langt, hvilket jeg beklager.

Vinicius er en ung og uskolet spiller, så jeg vælger at se positivt på hans bedfrifter indtil videre, da jeg grundlæggende mener, at han leverer det, man skal forvente af en venstre-kant. Reguillon spillede efter min mening også en virkelig dårlig kamp grundet svage afleveringer, der endte i boldtab, men igen: han lavede ingen fatale fejl. Klarest står det med Courtois: hvis VAR ikke hidkaldte en offside var han dumpet, men dagen derpå taler ingen om Courtois’ kæmpe drop. Helhedsindtrykket for disse spillere kan siges ikke at være godt, men særligt angående de unge spillere kommer forbedringerne med årene, og derfor fortjener de ikke at blive ristet for mangler, da i løbet af deres unge år stadigt er i en læringperiode. Det handler ikke om at man vil frede nogle spillere, men rettere at være bevidst om spillerne som de lige nu som helhed er. Man kan i øvrigt ikke forvente at udvikle fantastiske spillere, hvis man ikke kaster dem for løverne? Og hvis de oven i købet leverer fremragende ud fra sin rolle på holdet, hvad er der i grunden så meget at klage over? Ja, det bliver uperfekt, men den store udskiftning af holdet startede allerede i sommers.

Der er også tale om forskellige syn på foldbolden generelt. Hvordan skal man spille osv. Totalfodbold har for mig ikke noget med Real Madrid at gøre. En fodboldfilosofi, som fx Ajax og Bayern klarest har praktiseret i mod Real Madrid. De har spillet fremragende i mod Real Madrid og dermed efterladt rigtig gode helhedsindtryk, men de har ikke kunnet score! Deres offensive spillere leverer ikke ud fra deres rolle på holdet, men de har blot afleveret og afleveret for at fortsætte en dominans på banen, man ikke har kunnet bruge til noget ud over at se godt ud for Per Frimann. Vinicius er en perifær spiller i den store sammenhæng, jeg skriver om, men netop han får Real Madrid til at levere! Alene hans sprinter og mærkelige, modige afleveringer. Dét synes jeg, skal være udgangspunktet for vurderingen af ham.

Enig omkring Vinicious - og har flere gange prøvet at skrive det samme.

Han er blot 18 år - hvorfor skal vi ikke bare fokusere på det positive? For selvom han mister bolden 1000 gange i løbet af en kamp, så kommer der alligevel noget kampafgørende fra ham. Vi så det med Barca, hvor han var involveret i målet. Vi så det mod Atletico og nu Ajax. Det er altså kampe på højeste niveau.

Lad os se om 1-2 sæson og se om han udvikler sig og lægger mere på sit spil.

7 år 6 måneder siden #96 af ElMadrid

Nu var det ikke mig, der begyndte at snakke om rational debat, hellige køer og paragraf 161, så jeg tror ikke at det er mig, der er blevet stødt. Jeg synes bare at det er svært at diskutere med en, der skifter holdning konstant og som modsiger sig selv. I din første kommentar skriver du at Vinicius fungere LANGT bedre end Ronaldo, som var et sort hul. Nu skriver du at din pointe er, at Vinicus laver mange fejl men er afgørende, ligesom Ronaldo. undskyld, men de ting er ikke det samme. Det er også det jeg reagerede på fra start.

Du kan mene hvad du vil. Det kan jeg ikke bestemme. Men jeg kan være uenig med dig og forsøge at argumentere for, hvorfor jeg er uenig, hvilket jeg allerede har gjort. Jeg mener man skal have boet på en anden planet for at mene at CR var et sort hul for RM, især i CHL. Manden var om nogen en af de bærende kræfter for at vi står med 4 CHL titler. Men jeg kan være enig med dig at han havde nogle kampe, hvor han faldt delvis/helt ud. Men hvem har ikke det?

Problemet med os herinde er, at vi har en tendens til at have en meget kort hukommelse. Vi husker næsten kun de sidste kampe eller i bedste fald en sæson tilbage i tiden, når vi skal bedømme en spiller. Jeg antager at du mener at det er i slutning af hans tid i RM at CR var "sort hul". For jeg antager ikke at du mener at det var i starten af hans tid, hvor han smadrede al modstand. Og det bringer mig til, hvorfor jeg skriver at du modsiger dig selv.

For i Vinicius tilfælde, der lader du hans unge alder komme ham til gode. Du forsøger at argumentere for at grundet hans ung alder og manglende erfaring, så skal man ikke bedømme ham for de mange boldtab eller uovervejet beslutninger. Men i CR's tilfælde, der lader du ikke hans alder eller antal kampe spillet på en sæson have nogen betydning, men her er din vurdering at han var et sort hul. Det hænger bare ikke sammen for mig.

Leveret af Kunena Forum