Carlos Carpio, Marca: Real Madrid indledte vejen mod et nederlag fra det øjeblik, hvor Zidane offentliggjorde startopstillingen. +++ Antonio Romero, AS: Isco er ikke god nok til at spille i Real Madrid eller nogen andre steder. +++ Álvaro Benito i AS: Man skal forvente meget mere af Jovic, som var usynlig mod Mallorca. Det gælder også for Isco, som bør genfinde den bedste version af sig selv. +++ Borja Mazarro, El Chiringuito: Real Madrid-ledelsen tænker allerede på Mourinho. +++ Mijatovic om Mallorcas mål: Det er det smukkeste, som kan ske for en angriber, hvor han løber mod en bakkende forsvarer. Så bliver det rigtig let for en angriber, særligt når han er hurtig som Lago. +++ Roberto Palomar, Marca: Denne sæsons trup er et dårligt samlet møbel. +++

Truppen mod Paris SG, CL, 1. spillerunde

1 måned 2 dage siden #109 af Taxii89
PSG formår at stresse vores opspil med stor succes ja. Dette kombineret med, at vi spiller alt for langsomt med for mange berøringer gør vi aldrig rigtig kommer ind i en rytme. Det virker underligt, for Hazard-Kroos-Benz-James burde i mine øjne godt kunne spille den godt rundt imellem hinanden. Men hvis der ikke er bevægelse i rette vinkler så sker der jo intet andet end at Varana skal lægge den højt op midt på banen med alt for stor risiko
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 dage siden #110 af KWE
Papi - du har helt ret i din analyse. Som du måske nok har erfaret giver Dios konsekvent Bale skylden for alt, uanset hvordan han spiller. Så et godt råd er bare at se bort fra hans vurderinger af kampene/Bale..
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe, Dragam

1 måned 2 dage siden #111 af Madridista02
Tak fordi du oprettede en profil. Rart at læse det du skriver, jeg er meget enig. Stop med panikløsninger, stop med at svine spillere til samt ønske dem væk efter fem kampe. Stop med at fyr trænere midt i sæsonen. Jeg vil gerne se Zidane sæsonen ud, og derefter må der evalueres. Jeg er enig i det ser rigtig kritisk ud, endda ret håbløst, men jeg synes ikke vi skal fyre ham midt i sæsonen. Hellere begynd at arbejde på at finde en træner der passer ind og gøre ham klar til sommer.

1 måned 2 dage siden #112 af Madridista02
Vil lige tilføje: er jeg den eneste der er bekymret over situationen med Courtois, Varane og Carvajal?
Jeg har hele tiden haft tiltro til Court fordi han i Chelsea og for Belgien var og er en klassemålmand. Men for os, der fejler han bare. Han dropper ikke, men han redder os bare heller ikke. Han laver bare ikke de der vilde redninger. 1-0 målet til PSG , den skal han jo tage. Nummer to mål af Levante i weekenden, den synes jeg også han skal tage. Det gør det så heller ikke bedre, at han har et håbløst forsvar foran sig. Varane er skræmmende dårlig på bolden. Det er virkelig blevet skidt. De der bolde han ofte slår op midt i banen med venstrebenet, puha... Kan ikke holde til at se på det. Og så er der Carvajal. Hans udvikling er bare så trist. Han var så vild indtil sidste sæson. Han ejede højrekanten fuldstændig. Han var mega vital for os. Nu fumler han rundt , laver mange underlige fejl og dårlige afleveringer. Det er kritisk synes jeg. Og trist. For han var en stor fanfavourit. Håber han kommer tilbage men tvivler lidt.

1 måned 2 dage siden #113 af BBB

Dios skrev: Vi spiller med James og Bale i start 11'eren. Hvad havde folk regnet med? At de ligepludselig ville være de 2 bedste spillere i verden? Hvad nytter det at have Hazard på holdet, hvis der ingen connection er med hans holdkammerater. Ingen løb, eller noget der indikere man spiller på hold sammen.

Var det ikke her Benzema plejer at shine? Det er vel hverken højre kanten eller venstre backen, der har skyld i at Hazard sparkede en meter forbi mål på hans bedste chance. Jeg siger ikke, at resultatet ville være et andet, hvis vi havde en anden angriber, men jeg forstår ikke, at du angriber Bale for ikke at linke godt nok sammen med Hazard, når der er to midtbanespillere, en back og en angriber, som burde være spilbare.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe, Dragam

1 måned 2 dage siden #114 af PMO
Jeg ved godt dette måske er et upopulært standpunkt, men hvornår har Benzema sidst scoret mod et tophold (både nationalt og internationalt)? Jeg mindes at han i sidste sæson lavede de fleste af sine mål mod holdene der lå 20-11? (Og ja han spillede en godkendt sæson og var topscorer osv).

Angående kampen mod PSG var det ikke så underligt et resultat. Det var den første kamp mod et storhold og når RM med nød og næppe slår Levante et par dage forinden, jamen så skal det gå galt. Nu venter Sevilla, At. Madrid og Barcelona inden for de næste par måneder. Det bliver interessant at se hvordan de kampe udvikler sig og om der er kommet et koncept til, inden El Classico.

1 måned 2 dage siden #115 af Dios
@Papi & @BBB.

Bare lige for at få det på det rene, så giver jeg ikke Bale skylden for at Benzema eller Hazard ikke spillede godt. Det var der bare rigtig gode grunde til de ikke gjorde.
Bale var den eneste af vores offensive spillere, som ikke blev dobbeltdækket udover James. Tuchel lukkede fantastisk ned for Real Madrid. Han satte dobbeltmarkeringer på Kroos, Hazard og Benzema i Real Madrid's opspil, og brugte Di María og Sarabia til at lukke ned for Carvajal og Mendy's løb. Når vi havde bolden, så var der kun Casemiro, James og Bale at spille, så ja hvergang Hazard fik bolden, så var der konstant 2-3 mand omkring ham. Det samme gjorde sig gældende med Benzema. James havde et par gode afleveringer til Benzema, men her savner jeg Bale, for hvor er han i de situationer? Han står isoleret på sin kant, og venter på han får den i fødderne. Han kommer ikke med nogen hjælp. Hazard trak ofte ind centralt, og det gjorde, at den var overbemandet, men for at spille sammen, så skal man stå rimelig tæt i kæderne, og her ødelægger Bale alt IMO. Rykker Bale ind centralt med Benzema og Hazard, så vil der måske være meget mere plads til vores backs. Det er sådan rimelig logisk. Når Bale står klistret ude på sidelinjen, så lukker det af for muligheden for at åbne spillet, og så er der ikke mange andre muligheder end at Bale spiller den tilbage i banen, eller prøver at få en aflevering ind centralt, hvor de er underbemandet big time.

Benzema og Hazard prøvede, men det var elendigt, og jeg siger ikke det er Bale's skyld. Jeg siger bare, at Bale spiller for sig selv, og ikke holdet i de situationer. Jeg tror slet ikke jeg så Bale skifte position, og alt for ofte, som i selv siger, så stod de 4 på linje, og derfor får James en velfortjent sviner, for der skal han selvfølgelig ikke være. Han skal være bindeleddet centralt på holdet, men opholdt sig alt for ofte i siden eller helt fremme. Varane og Kroos havde ingen afleveringsmuligheder andet end til Casemiro, som overstrålede James på possession igår.

Min svada med Bale handler om, at han aldrig gør holdet bedre. Han skal nok få sine mål, og afgøre et par kampe, men han er så fantastisk god til løb uden bold, og har stadig farten - hvorfor løber han så ikke noget mere uden den bold, og skaber plads for Benzema og Hazard, hvis kompetencer er, at spille fodbold kontra Bale's kompetencer. Han venter på den skide bold på den sidelinje hvergang, og trækker ned i banen, og spiller ind centralt. Det gør han 11 ud af 10 gange, og selvfølgelig lykkedes det nogen gange, ellers ville han jo ikke spille for Real Madrid, men Vejle. Det er alt for forudsigeligt, og derfor skyder jeg med skarpt efter Bale.
Er du dobbeltdækket, så er det også dobbelt så svært, men det siger trods alt lidt om hvad bevægelse kan - når en spiller som Sarabia fuldstændig overstråler alt og alle for Madrid mandskabet.
Psg var et langt bedre hold, fordi de har et fast koncept og spiller på deres førsteberøringer og deres 3. spiller. Den 3. spiller burde i angrebet hedde Bale, men det kommer bare aldrig.

Det er også Zidane's skyld, for jeg havde gået amok, hvis jeg så mine spillere spille så taktisk dårligt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

1 måned 2 dage siden #116 af -#7-

Dios skrev: Min svada med Bale handler om, at han aldrig gør holdet bedre. Han skal nok få sine mål, og afgøre et par kampe, men han er så fantastisk god til løb uden bold, og har stadig farten - hvorfor løber han så ikke noget mere uden den bold, og skaber plads for Benzema og Hazard, hvis kompetencer er, at spille fodbold kontra Bale's kompetencer. Han venter på den skide bold på den sidelinje hvergang, og trækker ned i banen, og spiller ind centralt. Det gør han 11 ud af 10 gange, og selvfølgelig lykkedes det nogen gange, ellers ville han jo ikke spille for Real Madrid, men Vejle. Det er alt for forudsigeligt, og derfor skyder jeg med skarpt efter Bale.
Er du dobbeltdækket, så er det også dobbelt så svært, men det siger trods alt lidt om hvad bevægelse kan - når en spiller som Sarabia fuldstændig overstråler alt og alle for Madrid mandskabet.
Psg var et langt bedre hold, fordi de har et fast koncept og spiller på deres førsteberøringer og deres 3. spiller. Den 3. spiller burde i angrebet hedde Bale, men det kommer bare aldrig.

Jeg er meget enig i din analyse om hvordan Bale spiller fodbold.

Jeg forstår så heller ikke hvorfor han ikke spiller i venstresiden. Mod Celta Vigo i første ligakamp trækker han forbi sin modstander med den fart han stadig besidder, og spiller den ind til Benzema som på bedste Ronaldo-manér kan lave et tap-in.

Argumentet for at han skal spille i højresiden er vel at han så kan trække ind og skyde, men jeg kan simpelthen ikke huske hvornår han sidst har lavet sådan et Robben-mål. Et andet argument kunne være at Hazard er bedst i venstresiden, hvilket sikkert også er sandt, men så må man jo lægge ham op lige bagved Benzema i en fri position, fordi jeg tænker da umiddelbart at Hazard er dygtig nok til at finde pladsen imellem forsvaret og midtbanen. Jeg forstår ikke Zidanes behov for at spille 4-3-3, når Real Madrid både har spillerne til en slags 4-4-2, og sådan set har spillet det bedste fodbold med den formation. 4-3-3 burde have været lagt i graven sammen med Ronaldos afsked.

EDIT: Og som jeg husker Bale har han altid været bedst i venstresiden, hvor han også pensionerede Maicon for en del år siden. Så spillede han lidt centralt i sin sidste tid i England, men der fik han sandt for dyden også meget plads, og det får han bare ikke i Real Madrid, hvorfor Benitez' plan med ham i sin tid heller ikke gik i Spanien. Summasumarum, spil Bale til venstre så han for alvor kan udnytte sin spidskompentence, farten. Der er ingen grund til at presse en firkantet klods i et trekantet hul.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved -#7-.

1 måned 2 dage siden #117 af Sebberg
Hvis man enten ikke mener eller blot prøver at negligere, at vi spillere en helt urimeligt dårlig kamp i går, så tjek lige den her statistik:

- It is the first time in the last decade that Real Madrid hasn’t had a single shot on target. That’s a 578 official game streak snapped

Det er jo helt vildt. Historisk ringe. I går var ikke bare en 'dårlig' kamp. Det var en kamp, der cementerede, hvilken krise Real Madrid er i efter Ronaldos afgang og den manglende revolution. Sørgeligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Brylle, ChrillRM14

1 måned 2 dage siden #118 af Dios
@-#7-.

Jeg forstår slet ikke hvorfor Bale ikke bliver smidt op foran sammen med Benzema, hvis han nu alligevel skal spille. Nej han er for guds skyld ingen Ronaldo, men han er vores bedste afslutter omkring feltet, og det er immervæk sjældent det bliver udnyttet når han står isoleret på kanten. Lad os prøve diamanten igen med Bale og Benzema oppe foran med Hazard som 10'er. Så vil der være masser af plads til vores backs, som ikke bare skal slå endnu et tidligt indlæg.
Vi får vores trio tæt på hinanden, så de kan bruge hinanden. Jeg synes ikke han skal over i venstre side, for han er stadig langtfra Hazard's niveau når han rammer kampformen inden længe.
Det må være noget Bale selv vælger, for det er vel den 5. træner som sætter ham i højre side. De trænere kan jo også godt se hvad der sker.

@Sebberg.

Og alligevel snyder den, for selvfølgelig skal der være mål hvor Bale hakker den ind. Og så kan man også diskutere om der ikke også skulle have været mål på Benzema's scoring, som jeg nok hælder mest til, men det retfærdiggøre selvfølgelig ikke hvor dårlig en kamp det var igår.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 måned 2 dage siden #119 af Ramos4
Et par ting:

Bale er klart bedre i venstre, ingen tvivl der. Men det nytter stadig ikke noget at vi ikke presser som en enhed. Lige meget hvor han spiller og hvor Hazard spiller så skal de presse og løbe for holdet.

Carvajal er helt væk. Jeg ved ikke lige hvad vi gør desværre, for Odriozola er lige så ringe. Det er lidt en umulig kamp lige pt.

Courtois (som jeg ellers var fortaler for for some reason) tager ingenting. Jo han tager hvad han skal, og der inkluderer jeg helt klart chancen mod Levante. Det var en TV-redning i min bog. Han tager ikke noget ud over det sædvanlige og intet nede ved fødderne. Stor og tung.

Sue me.

1 måned 2 dage siden #120 af Matamoro
Når vi om måneds tid har udspillet vores rolle i både ligaen og champions, så skal vi begynde at fokusere på udvikling af de unge spillere. Det er dem som skabe det næste storhold, der kan vinde trofæer. Jeg ved godt at der mange der vil sige at Real Madrid ikke er en udviklingsklub. Sagen er bare at Real Madrid er ikke i en position, hvor man bare kan købe et vinderhold i løbet af et transfervindue. Den tid er forbi. Det har klubben i øvrigt også indset og er forlængst begyndt at købe unge talenter.

Det er netop derfor, at jeg er modstander af Zidane som træner. Han er ikke god til udvikling af spillere. Han har faktisk ikke udviklet en eneste spiller i sin trænerkarriere. Det er umuligt at finde et ungt talent der er blevet til en etableret verdenstjerne under Zidanes ledelse. (Asensio er på ingen måde en etableret verdenstjerne)
Det er egentlig også derfor at jeg var modstander af indkøbet af Hazard. Han er som en galactico, et levn fra en fortid vi ikke kan genskabe. Ideen om at man kan købe en superspiller, og så ensidigt satse på ham, er fejlagtig. Han er som spillertype hævet over taktik og spilsystemer. Han er også hævet over tidens perfektionskrav om at spillere skal være superatleter. Han spiller alene på talent og kreativitet. Det er faktisk ret charmerende. Jeg ville ønske at han kunne blive en succeshistorie i Real Madrid. Det kunne han måske hvis vi havde et færdigt hold som bare lige manglede stjernen over dem alle. Det er bare ikke dér vi er nu.
Vi er i en situation hvor vi har behov for udvikling over hele linjen. Hazard er for meget en luksusspiller til det lange seje træk, hvor holdet gradvist ændrer sit DNA.

Et tankeeksperiment: Kan man forestille sig at den måde som Klopp har transformeret Liverpool kunne finde sted med en Hazard i hovedrolle? En type com Countinho passede ikke ind i Klopps system, netop fordi han besidder nogle af de samme karakteristika som Hazard

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.