Optakt: En mulighed skal udnyttes

6 år 8 måneder siden #1 af Nicklas
Det er noget der minder om top...

Det er noget der minder om top mod bund, når ligaens nr. 2, Real Madrid, møder ligaens nr. 16 fra Real Betis på Santiago Bernabéu i aften kl. 21:00.

Hjemmeholdet kommer direkte fra en overbevisende sejr på 5-0 over Leganés, hvor især spillere som Karim Benzema, Toni Kroos og Fede Valverde stod stærkt i billedet, mens Luka Jovic endelig fik åbnet sin spanske målkonto. Alt i alt var det sæsonens mest suveræne kamp, som der nu skal bygges videre på.

Dagens modstander fra Sydspanien har vundet de seneste to gange de har besøgt Bernabéu, men med holdets nuværende forfatning in mente, bør det bestemt ikke blive til alle gode gange tre.

Betis har i denne sæson blot formået at hente tre sejre, og to af dem mod hold der ligger under dem i tabellen - Celta Vigo og Leganés - og den sidste mod Levante. Derudover er det blevet til tre uafgjorte kampe, mod hhv. Getafe, Osasuna og Eibar, mens de resterende kampe er blevet tabt.

Betis kan gøre livet surt for de fleste hold, med så dygtige spillere i stalden som Nabil Fekir, William Carvalho og legenden Joaquin, som i en alder af 38 år fortsat går forrest, når kampene bliver tætte. Holdets farligste offensive kort er spanske Loren, som har scoret hele syv ligamål i sæsonen - det samme antal som Karim Benzema.

Det er dog især i det defensive spil, at Betis har problemer. De har kun formået at holde nullet en enkelt gang, og de har lukket 21 mål ind i de første 11 kampe i sæsonen og er dermed i besiddelse af det ringeste forsvar i ligaen målt på mål scoret imod, så det uden tvivl en kamp der skal vindes.

Hvis man kigger på hjemmeholdet, så lignede Leganés-kampen et vendepunkt for Zinedine Zidane, som efterhånden må være mindre i tvivl om, hvad klubbens stærkeste opstilling er lige nu, med en midtbane, der komplimenterer hinanden på imponerende vis, et Hazard-Benzema-samarbejde, der begynder at ligne noget og en Rodrygo der gør, hvad der bliver sagt af de mere rutinerede spillere.

Spørgsmålet er så om Luka Modric skal erstatte Fede Valverde på den midtbane, som har fungeret så godt, eller om kroaten simpelthen er blevet sat af, af en fremadstormende uruguayaner, som giver kæden et helt nyt udtryk. Et andet tvivlsspørgsmål er på den ene back, hvor Ferland Mendy imponerede før sin skade, mens Marcelos niveau er mere svingende end det burde være. I dag spiller i hvert fald både Mendy og Modric.

Efter Levantes sejr over Barcelona tidligere i dag, kan det ikke være motivationen, der mangler hos Real Madrid-spillerne. Kampen spilles kl. 21:00 og kan ses på Strive Sport.

Real Madrid bekræftede hold: Courtois - Carvajal, Varane, Ramos, Mendy - Modric, Casemiro, Kroos - Rodrygo, Benzema, Hazard.

Bænk: Areola - Militão, Marcelo - Valverde, Isco, Vinícius - Jovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #2 af Ramos4
Dejligt med endnu en stærk opstilling. Godt, Zidane! Bliver spændende at se Mendy igen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 8 måneder siden #3 af elle44
Fin opstilling. Er dog ikke overbevist om at Modric og Kroos skal spille på samme tid, er blevet rigtig glad for Valverdes kvaliteter. Håber at se endnu et godt indhop fra Jovic.

6 år 8 måneder siden #4 af slb1995
Jeg må sige, jeg er ret skuffet over, at Fede Valverde bare bliver værftet væk, fordi Modric nu er blevet klar. Men på den side så kender vi Zidanes favoriseringer igen.

På den anden side er jeg begejstret over, at Rodrygo tilsyneladende har bidt sig fast i angrebet.

6 år 8 måneder siden #5 af Real HWL
Stærk opstilling. Glæder mig specielt til at se vores angreb, håber de er lige så spilleglade som sidst. Forventer ihvertfald flot spil og massere af chancer, og selvfølgelig 3 point.
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Real HWL.

6 år 8 måneder siden #6 af Matamoro
Jeg tvivler på at Modric kan komme med den samme fysik som Valverde. Den her kamp kan blive knald eller fald for Modric. Hvis midtbanen knækker over igen, så er han færdig i startopstillingen.

6 år 8 måneder siden #7 af Taxii89
Havde slet ikke set denne tråd. Og heller ikke at Modric starter inde. Havde hellere set Kroos blev sparet og Modric startede der, men ok, lad os nu se :)

6 år 8 måneder siden #8 af -#7-
Der var engang hvor man sad og faktisk var spændt på at se et frispark et par meter udenfor feltet, men ikke længere. Vildt at der ikke er en eneste spiller i truppen som kan klappe dem ind bare engang imellem.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

6 år 8 måneder siden #9 af elle44
Haha Mendy, vanvittig defensivt, intet offensivt.

6 år 8 måneder siden #10 af Taxii89
Han skal have ros for at deltage langt mere. Jeg er stadig ret positiv over ham!
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

6 år 8 måneder siden #11 af elle44

Taxii89 skrev: Han skal have ros for at deltage langt mere. Jeg er stadig ret positiv over ham!

Er jeg skam også. Han laver mange gode overlap som giver plads til de andre. Og så er det bare dejligt at have en spiller som vinder alle sine defensive dueller.

6 år 8 måneder siden #12 af Doc.juego

-#7- skrev: Der var engang hvor man sad og faktisk var spændt på at se et frispark et par meter udenfor feltet, men ikke længere. Vildt at der ikke er en eneste spiller i truppen som kan klappe dem ind bare engang imellem.

Hvad med rodrygo ? Ind til videre har han vist scoret 1 ud af 1 mulige på frispark ;)
Godt nok i preseason... Meeeen

Leveret af Kunena Forum