Optakt: En mulighed skal udnyttes

1 måned 1 uge siden #85 af Ramos4
Det ville være til at leve med, hvis vi vidste at den her kamp var en enlig svale. Men alle ved, at nu spiller vi sikkert et par fine kampe, så får man håbet op, og så møder vi en modstander der står lavt igen...og så er vi tilbage her igen. Det er Groundhog Day med Zidane.

Og selvom Dios påstår Zidane har været her i 3 måneder, så har han været her i 3 år - og vi har spillet elendigt alle 3 år minus et par måneder med Isco i diamanten.

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #86 af Kiwes

elle44 skrev:

Kiwes skrev:

elle44 skrev:

Kiwes skrev: Jeg synes vi spiller en fin kamp - vi har nok chancer til at vinde, men vi er langt fra skarpe nok. Vores backs bidrog meget begrænset i offensiven og så bliver det svært når man spiller mod et hold med 11 på egen banehalvdel. Betis spiller som et helt andet hold idag og gør det rigtig svært for os. Jeg klandre ikke Zidane for at vi smider point, men det er bare ikke godt nok! Vi udnytter det fucking aldrig når Barca smider point!

Det er da os der får dem til at se gode ud. Kan virkelig ikke se hvad Betis gjorde godt idag, de kunne jo bare lunte lidt fra side til side for at dække op, så langsomt var vores spil. De prøvede jo ikke en gang at stresse os på bolden, vi spillede os selv i søvn og til sidst kunne de jo knap nok tæmme bolden. Elendig præstation.

Hvis du ikke kunne se at Betis var et helt andet hold idag, har du nok ikke set dem spille meget. De sejler rundt i defensiven og har ingen balance - det gjorde de ikke idag, fordi de havde 6 forsvarsspillere på banen idag og alle arbejdede hårdt.

Det er da fuldstændigt underordnet hvordan Betis plejer at spille! De var på hælene i de første 20 min og det eneste der ændrede sig, var at vi stoppede med at spille bold. Vi spiller uafgjort mod et hold uden evne idag.

Jeg forstår ikke hvad du fisker efter? Jeg nævner ikke at de spillede godt, hvis du tror det. De spillede mod os præcis som Mallorca gjorde, og det virker bare.

1 måned 1 uge siden #87 af Ramos4

-#7- skrev: Den helt store fejl Zidane begår inden kampen er selvfølgelig at spille med plejehjemspatienten Modric istedet for Valverde, men udover det synes jeg startopstillingen er fin.

At han så undervejs vælger at udskifte holdets topscorer når man jagter et mål, og tilmed også skifter Vinicius ind, som efterhånden ligner en parodi af sig selv når han skal afslutte eller aflevere, det er dybt kritisabelt. Jeg var solidt plantet på Team Vinicius i sidste sæson, men hans udviklingen er i bedste fald gået fuldstændigt i stå, og i værste fald droppet helt ud over kløften. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke arbejder intenst med ham i forhold til de afslutninger, når genfærdet af Ray Charles kan se at det er helt skidt. Jeg har set langt skarpere afsluttere i det danske serieboldssystem.

Hvorfor skal Marcelo ikke ind på et tidspunkt? Vi bruger 2 udskiftninger og Mendy skaber intet...

Sue me.

1 måned 1 uge siden #88 af elle44

Kiwes skrev:

elle44 skrev:

Kiwes skrev:

elle44 skrev:

Kiwes skrev: Jeg synes vi spiller en fin kamp - vi har nok chancer til at vinde, men vi er langt fra skarpe nok. Vores backs bidrog meget begrænset i offensiven og så bliver det svært når man spiller mod et hold med 11 på egen banehalvdel. Betis spiller som et helt andet hold idag og gør det rigtig svært for os. Jeg klandre ikke Zidane for at vi smider point, men det er bare ikke godt nok! Vi udnytter det fucking aldrig når Barca smider point!

Det er da os der får dem til at se gode ud. Kan virkelig ikke se hvad Betis gjorde godt idag, de kunne jo bare lunte lidt fra side til side for at dække op, så langsomt var vores spil. De prøvede jo ikke en gang at stresse os på bolden, vi spillede os selv i søvn og til sidst kunne de jo knap nok tæmme bolden. Elendig præstation.

Hvis du ikke kunne se at Betis var et helt andet hold idag, har du nok ikke set dem spille meget. De sejler rundt i defensiven og har ingen balance - det gjorde de ikke idag, fordi de havde 6 forsvarsspillere på banen idag og alle arbejdede hårdt.

Det er da fuldstændigt underordnet hvordan Betis plejer at spille! De var på hælene i de første 20 min og det eneste der ændrede sig, var at vi stoppede med at spille bold. Vi spiller uafgjort mod et hold uden evne idag.

Jeg forstår ikke hvad du fisker efter? Jeg nævner ikke at de spillede godt, hvis du tror det. De spillede mod os præcis som Mallorca gjorde, og det virker bare.

Jeg fisker efter, at du reevaluere din påstand om at vi spillede en "fin" kamp.

1 måned 1 uge siden #89 af Steen
Man skal da være en kæmpe idiot for at tro, at man kan vinde titler med Benzema oppe foran. Det ville virke, hvis man havde målfarlige kanter, men når man har Hazard og Rodrygo/Vinicius, og tre midtbanespillere der ikke er i stand til at score, så bør Benzema aldrig nogensinde være forreste mand. Men træneren hedder jo Zidane, hans man-crush skal da ikke sidde på bænken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7

1 måned 1 uge siden #90 af Fondo_Sur
I øvrigt:

Det bør fuldstændigt klart, at man skal spille med de bedste. Det er fuldstændigt ligegyldigt, at Rodrygo er ung, når han er brandvarm og fandens god for tiden. Hvorfor skifte ham ud? Vinicius burde bare have blevet på bænken mens den stadigt stod 0-0. Det er er hårdt fact, men sådan er det.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

1 måned 1 uge siden #91 af Kiwes

elle44 skrev:

Kiwes skrev:

elle44 skrev:

Kiwes skrev:

elle44 skrev:

Jeg fisker efter, at du reevaluere din påstand om at vi spillede en "fin" kamp.

Hjælper det på dit humør, hvis jeg siger vi spillede en middelmådig kamp så? Vi spillede ikke dårligt, men vi er så uendelig elendig til at score mål - og særligt på de chancer som bare skal ind.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Kiwes.

1 måned 1 uge siden #92 af Fondo_Sur

Steen skrev: Man skal da være en kæmpe idiot for at tro, at man kan vinde titler med Benzema oppe foran. Det ville virke, hvis man havde målfarlige kanter, men når man har Hazard og Rodrygo/Vinicius, og tre midtbanespillere der ikke er i stand til at score, så bør Benzema aldrig nogensinde være forreste mand. Men træneren hedder jo Zidane, hans man-crush skal da ikke sidde på bænken.

Helt enig. Blandingen med Hazard, Benzema og brasilianske teenagere på den anden kant er ikke farlig nok. Det er derfor Jovic skal have mere spilletid. Ved ikke om han er god nok til at være targetman #1, men noget nyt skal simpelthen prøves af i angrebet. Valverde har givet liv til midtbanen, og nu skal der snart ske noget i den afsluttende fase...

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Cristiano7

1 måned 1 uge siden #93 af Ramos4

Steen skrev: Man skal da være en kæmpe idiot for at tro, at man kan vinde titler med Benzema oppe foran. Det ville virke, hvis man havde målfarlige kanter, men når man har Hazard og Rodrygo/Vinicius, og tre midtbanespillere der ikke er i stand til at score, så bør Benzema aldrig nogensinde være forreste mand. Men træneren hedder jo Zidane, hans man-crush skal da ikke sidde på bænken.

Altså Benzema er næsten ligatopscorer, så jeg ved ikke hvad det ville hjælpe at smide Benzema på bænken. Det er jo alle de andre der ikke bringer en skid målscoringsmæsigt.

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

1 måned 1 uge siden #94 af -#7-

Ramos4 skrev:

-#7- skrev: Den helt store fejl Zidane begår inden kampen er selvfølgelig at spille med plejehjemspatienten Modric istedet for Valverde, men udover det synes jeg startopstillingen er fin.

At han så undervejs vælger at udskifte holdets topscorer når man jagter et mål, og tilmed også skifter Vinicius ind, som efterhånden ligner en parodi af sig selv når han skal afslutte eller aflevere, det er dybt kritisabelt. Jeg var solidt plantet på Team Vinicius i sidste sæson, men hans udviklingen er i bedste fald gået fuldstændigt i stå, og i værste fald droppet helt ud over kløften. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke arbejder intenst med ham i forhold til de afslutninger, når genfærdet af Ray Charles kan se at det er helt skidt. Jeg har set langt skarpere afsluttere i det danske serieboldssystem.

Hvorfor skal Marcelo ikke ind på et tidspunkt? Vi bruger 2 udskiftninger og Mendy skaber intet...

Ja det er også et godt spørgsmål. Alternativt kunne man have skiftet Marcelo ind på venstrekanten foran Mendy, og rykket Hazard længere ind centralt. Det havde i min verden været en klogere indskiftning end Vinicius som ikke kan afgøre en miniputkamp i de her tider.

I min bedømmelse af Mendy skriver jeg også at jeg før her på forummet har skrevet at han ligner Theo Hernandez i spillestil. Det holder jeg egentlig lidt fast i. Han har masser af power og fart, men det virker simpelthen komplet tilfældigt hvad der sker når han har bolden for fødderne.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

1 måned 1 uge siden #95 af Cristiano7
Benzema er muligvis verdens bedste HÆNGENDE ANGRIBER.

Når Benzema eller holdet ikke kan score, vælger Benzema ofte at løbe ud på kanterne, ned til forsvaret for at modtage bolden. Men hvem er angriberen oppe i feltet så?

Vi havde Cristiano dengang, en som lavede hundredvis tap-ins. Vigtige tap-ins. Angribermål.

Nu har vi Hazard, Benzema og Rodrygo/Vini/Bale. Desværre ikke en af de mest målfarlige trio...

Derfor skal Jovic have flere minutter. Jovic lavede ikke 27mål for Frankfurt med 10 min indhops hver gang.
Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Cristiano7.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, elle44, JesperThomsen

1 måned 1 uge siden #96 af Steen

Ramos4 skrev:

Altså Benzema er næsten ligatopscorer, så jeg ved ikke hvad det ville hjælpe at smide Benzema på bænken. Det er jo alle de andre der ikke bringer en skid målscoringsmæsigt.

Men det er nu Zidane selv der har sammensat denne trup - det var ham der insisterede på at hente målløse Hazard, og det var ham der ikke ville hente en midtbanespiller, hvis spillleren ikke hed Pogba.
Som Fonda_Sur skrev, så ja, måske bliver det ikke bedre med Jovic, men hvorfor ikke prøve? Alternativt kan Zidane jo fortælle Benzema, at han ikke skal søge ned til forsvaret, når man er i boldbesiddelse. Det er jo utrolig let for modstanderne at lukke ned for vores angreb, når vi ikke har nogle spillere inde i boksen?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.