Optakt: Real Madrid - Paris SG, CL, 5. spillerunde

4 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid...

Real Madrid har revanche til gode, når holdet i aften spiller næstsidste gruppekamp hjemme mod Paris SG.

Første kamp i gruppen endte nemlig med et nederlag på 3-0 i et opgør, hvor Zidanes tropper aldrig fandt fodfæste og man blev reelt kørt over i den franske hovedstad.

Siden har der været tegn på forbedring hos Real Madrid, som kan være kvalificeret til ottendedelsfinalerne, når kampen fløjtes i gang kl. 21.00. Forinden har Club Brügge nemlig været i kamp og de skal bruge en sejr i Istanbul for at bevare håbet om videre kvalifikation.

Real Madrid har endnu ikke tabt på hjemmebane i denne sæson og man har aldrig tabt til et fransk hold i den fornemmeste turnering. 13 gange har man haft besøg fra Frankrig og 10 gange har man sendt holdene retur med nederlag, heraf de to gange, hvor Paris har været på besøg.

Det vil dog kræve, at Benzema og co. fortsætter det gode spil, for Paris SG har endnu ikke indkasseret mål i CL i denne sæson og i de seneste 28 CL-kampe er man gået fra banen med mål på kontoen. Træner Tuchel har da også et overflødighedshorn af kompetente angribere fra topscorer Icardi (10 mål), Mbappé, Cavani, Neymar og såmænd den tidligere Real Madrid-spiller Ángel di María, som scorede to mål i den første kamp.

Og argentineren er ikke den eneste Paris SG-spiller med Real Madrid-fortid, for der bliver også et kærkomment gensyn med Keylor Navas og med Pablo Sarabia.

Spansk presse spekulerer i, at Zinedine Zidane til aftenens kamp vil gå over til en 4-4-2-opstilling, hvor midtbanen bliver med Casemiro, Fede Valverde, Kroos og Modric, mens Hazard og Benzema er de oplagte i front. Sidstnævnte har scoret fem mål i de seneste tre kampe.

Der venter en fodboldmæssig lækkerbisken på 3+ i aften kl. 21.00, men her på Madridista.dk opfordrer vi jer alle til at deltage i vores Live-sending på Instagram, når Oscar Gómez Svendsen står klar til at svare på jeres spørgsmål direkte fra Estadio Santiago Bernabéu.

Og efter kampen er det såmænd Daniel og Christian, som går i studiet og snakker om kampen i vores nedtakts-podcast, som vi også anbefaler jer at lytte til.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Varane, Mendy, Casemiro, Fede Valverde, Kroos, Modric, Hazard, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #2 af Realex
Jeg synes det er ærgerligt, hvis man stiller i en 4-4-2 i aften, i stedet for at spille med det som virker.
Jeg synes det giver sig selv at spille med Kroos - Casemiro - Valverde på midtbanen og så Rodrygo eller Bale fremme til højre.

Real Madrid er ikke et hold som bør omstille sig så drastisk efter modstanderen, og slet ikke når en 4-3-3 er der hvor vi er bedst.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Realex.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #3 af Frederik04
Helt enig. Og selvom jeg tilhører den gruppe som mener at Balle skulle være solgt for 1,5 år siden og stadig håber at han bliver solgt så hurtigt som muligt, så viste han rigtig gode takter de sidste 10 min i den seneste kamp.

Jeg synes at det er fornuftigt at Rodrygo ikke starter inde i denne svære kamp.

Kan selvfølgelig være at planer er at Bale kommer ind i 60. min istedet for Modric og at man så håber på at det stadig står 0-0 der. Selvom jeg har elsket Modric i mange år, så virker han til at være det svage kort på midtbanen nu.

Men det hele viser bare hvor meget at Real mangler Mbappe på højrekanten :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Hvordan kan man ønske at Bale starter inde i stedet for Rodrygo? Jeg forstår det ikke.

Den ene er på vej ud af klubben, hvor der er et gensidigt had mellem spiller og eget publikum.

Den anden har fået et gennembrud, hvor han ind i mellem har strålet på trods af sin alder. Måske skulle man belønne ham, og lave et grundlag for hans forhåbenlige kommende mange år i Madrid?
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #5 af Ramos4
Bale starte inde? Stop, bare stop. Han scorede to gange mod Villarreal og alle troede at NU var det hans tid. Det er så hvad 20 kampe siden? Hver eneste sæson er der folk der tror at nu slår han endelig igennem og det er aldrig sket. Det sker fking ikke. Nu skal han så pludselig ind i varmen fordi han spillede 10 gode minutter som indskifter?

Han skider på klubben ved hver eneste mulighed han har. Selvfølgelig skal han ikke starte ind - nogensinde igen. I Copa del Rey måske.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #6 af -#7-
Også ret vigtigt at have en spiller med på kanten idag som kan hjælpe sin back, og her synes jeg Rodrygo går mere helhjertet til værks end Bale gør, hvor det ofte bliver sådan lidt noget alibiforsvar han laver.

Derudover må man for alt i verden heller ikke give Bale snerten af at han kan blive fast mand igen, for han skal bare væk til sommer, og det kommer han da overhovedet ikke hvis man begynder at bruge ham regelmæssigt igen.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #7 af Cristiano7
Isco og Marcelo med fra start...

Men godt at midtbane trioen bliver Casemiro, Valverde og Kroos.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Cristiano7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #8 af madrid2000

Cristiano7 skrev: Isco og Marcelo med fra start...

Men godt at midtbane trioen bliver Casemiro, Valverde og Kroos.


Det er Iscos store chance. Nu skal han vise, at han skal have mere spilletid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #9 af -#7-
Altså jeg holder jo på at man har spillet det bedste fodbold under Zidane i netop den her formation. Jeg synes også Isco så mere sulten ud end længe mod Real Sociedad i weekenden, så jeg glæder mig helt vildt til at se hvordan man griber kampen an. Forhåbentlig vil man gå ind og forsøge at dominere PSGs midtbane, og så lade PSG satse på kontra, også idet vi vel nok har den eneste forsvarsspiller i verden som kan løbe Mbappe op.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #10 af Real HWL
Isco, ja okay den havde jeg ikke lige set komme. Så bliver det vel en 4-4-2 med diamant som fungeret så godt sidste gang under Zidane. Det er vel også ved at være sidste chance for Isco for at vise hvad han kan, udover at drible sig selv ihjel. Jeg er glad for at se de andre 3 på midtbanen er Valverde-Casemiro-Kroos. Så jeg er helt rolig. Forstår ikke lige Marcelo er valgt til den her kamp over Mendy.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #11 af Fondo_Sur
Zidane er tilbage med overraskelserne. Dér er han bedst. Vamos!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #12 af Sahinovic
Jeg havde gerne set Rodrygo få den rolle som Zidane har tiltænkt Isco i aften, for jeg er ret sikker på at han er langt bedre inde centralt end han er helt ude på højrekanten, hvor han ret så ofte kommer til at se lidt akavet ud, og ikke rigtigt kan udnytte sin eksplosivitet.

Har det fint med at Zidane eksperimentere lidt, og har en kæmpe respekt for at han vælger inklusion fremfor eksklusion blandt spillerne. Et eller andet sted er det jo alligevel lidt en ligegyldig kamp. Videreavancement er mere eller mindre sikret, og en førsteplads når vi desværre ikke i denne omgang.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce