Optakt: Real Madrid - Paris SG, CL, 5. spillerunde

6 år 8 måneder siden #121 af Raul7-2880
Trods uafgjort, var det en fremragende kamp.
Det eneste bekymrende er vel, at vi ingen målscore har udover Benzema. Jeg kan simpelthen ikke nævne andre spillere der kan hjælpe Benzema med målene!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #122 af Real HWL
Har lidt svært ved at være utilfreds idag. Syntes vi spiller en næsten perfekt kamp. Vi udspiller psg totalt. De ligner hovedløse høns i store dele af kampen. Men det er sku svært at forklare fodbold engang imellem. Det eneste der pisser mig af, det er at Hazard går skadet fra banen i et vrid i anklen. Og der sidder rigtig mange ledbånd i den ankel. Så det kan sagtens være tak for i år. Nu er jeg også bare sortseer for en sikkerheds skyld. Men lækkert Real spil!
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Bismo

6 år 8 måneder siden #123 af Dios
Hvor er det dog fucking ærgerligt vi har 2 så kæmpe store idioter i det centrale forsvar. Forfærdeligt!

I mine øjne kan man ikke få et større 5 tal end det Benzema får af mig idag. Lewandowski kan sagtens scorer 4 mål, men han når stadig ikke Benzema til sokkeholderne sådan som Benzema spiller idag! Kæmpe legende.

Jeg er skuffet af helvedes til, men ser man bort fra skuffelsen, Ramos og Varane, så synes jeg ikke man kan være andet end begejstret. Det var en fornøjelse hele vejen rundt med få undtagelser.
Navas står en rigtig god kamp, men vi ser ham kun tage de bolde som sidder lige på ham, eller indenfor afstand. Han lukker 2 bolde ind, som ikke er "forholdsvis nemme" ift. de mange andre forsøg vi kommer med idag.

Mendy blev skamrost for at være et bæst defensivt, men samtidig være verdensklasse i offensiven. Et navn er nok, og det er Marcelo! Sikke en magtpræstation. Større indflydelse som back ses bare ikke i resten af verden.

Isco er ikke hurtig, og det hæmmer ham gevaldigt, men uden ham idag, så ville vi slet ikke se et hold med så stor kontrol og dominans som vi gør. Han kommer ikke med nok offensivt individuelt, enig. Han kommer dog med meget mere end det. Hans løb ind i feltet og hans evne til at modtage bolden, og spille den videre og skabe overtal. Real kunne uden ham idag ikke spille så meget igennem midten. Det var bare en verdensklasse præstation fra hans side af.
Igen idag bliver han klandret for ikke at spille hurtigt nok, men hvis han gør det, så ryger kontrollen, da chancen for indianerbold bliver markant højere. Det er jo netop derfor han er med. For at flytte spillet, holde i bolden og skabe det overtal som gjorde vi kunne dominere dem så meget på bolden. Har du ikke spillere, som kan vende og dreje med bolden, og tage tempoet ud når det skal tages ud, så får du indianerbold. I mine øjne spillede han fremragende med rigtige beslutninger hele kampen igennem.

Zidane har igang i et utrolig spændende projekt, som jeg faktisk glæder mig til at se udvikle sig. Specielt sådan som Real har spillet siden Mallorca kampen. Verdensklasse.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000, Bismo, El Rojo, Sahinovic, Fondo_Sur, El Siete, Madridista02

6 år 8 måneder siden #124 af Bismo

Dios skrev: Hvor er det dog fucking ærgerligt vi har 2 så kæmpe store idioter i det centrale forsvar. Forfærdeligt!

I mine øjne kan man ikke få et større 5 tal end det Benzema får af mig idag. Lewandowski kan sagtens scorer 4 mål, men han når stadig ikke Benzema til sokkeholderne sådan som Benzema spiller idag! Kæmpe legende.

Jeg er skuffet af helvedes til, men ser man bort fra skuffelsen, Ramos og Varane, så synes jeg ikke man kan være andet end begejstret. Det var en fornøjelse hele vejen rundt med få undtagelser.
Navas står en rigtig god kamp, men vi ser ham kun tage de bolde som sidder lige på ham, eller indenfor afstand. Han lukker 2 bolde ind, som ikke er "forholdsvis nemme" ift. de mange andre forsøg vi kommer med idag.

Mendy blev skamrost for at være et bæst defensivt, men samtidig være verdensklasse i offensiven. Et navn er nok, og det er Marcelo! Sikke en magtpræstation. Større indflydelse som back ses bare ikke i resten af verden.

Isco er ikke hurtig, og det hæmmer ham gevaldigt, men uden ham idag, så ville vi slet ikke se et hold med så stor kontrol og dominans som vi gør. Han kommer ikke med nok offensivt individuelt, enig. Han kommer dog med meget mere end det. Hans løb ind i feltet og hans evne til at modtage bolden, og spille den videre og skabe overtal. Real kunne uden ham idag ikke spille så meget igennem midten. Det var bare en verdensklasse præstation fra hans side af.
Igen idag bliver han klandret for ikke at spille hurtigt nok, men hvis han gør det, så ryger kontrollen, da chancen for indianerbold bliver markant højere. Det er jo netop derfor han er med. For at flytte spillet, holde i bolden og skabe det overtal som gjorde vi kunne dominere dem så meget på bolden. Har du ikke spillere, som kan vende og dreje med bolden, og tage tempoet ud når det skal tages ud, så får du indianerbold. I mine øjne spillede han fremragende med rigtige beslutninger hele kampen igennem.

Zidane har igang i et utrolig spændende projekt, som jeg faktisk glæder mig til at se udvikle sig. Specielt sådan som Real har spillet siden Mallorca kampen. Verdensklasse.

Rigtig god analyse. Havde mine tvivl til Isco, da jeg så startsopstillingen, men må indrømme at hans inklusion nærmest var en genistreg af Zidane.

Det er desuden forfriskende at se et Madrid hold, der virkelig løber røven ud af bukserne og kæmper for enhver bold. Valverde er selvfølgeligt virkeligt afgørende igen idag, men synes at samtlige spillere virkeligt har oppet deres fysiske niveau og virkelig kæmper for alt.

En spiller som Marcelo er jo som forvandlet i forhold til sidste sæson. Det er alligevel ret vildt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

6 år 8 måneder siden #125 af Sahinovic

Dios skrev: I mine øjne kan man ikke få et større 5 tal end det Benzema får af mig idag. Lewandowski kan sagtens scorer 4 mål, men han når stadig ikke Benzema til sokkeholderne sådan som Benzema spiller idag! Kæmpe legende.

Ej, hold op, ifølge enkelte eksperter herinde havde Benzema intet at gøre i klubben lige så snart Cristiano var væk, og selvsamme eksperter var også lynhurtigt! ude og erklære Hazard som en af de største flops i Real Madrids historie.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

6 år 8 måneder siden #126 af Cristiano7
PSG’ 2 mål kom netop fra Marcelo’s side. Den første hvor han var langt væk fra sit plads. Den anden hvor han stod for lang væk fra sin mand.

Marcelo var et bæst offensivt, men defensivt? Still much the same.

6 år 8 måneder siden #127 af Dios

Sahinovic skrev:

Dios skrev: I mine øjne kan man ikke få et større 5 tal end det Benzema får af mig idag. Lewandowski kan sagtens scorer 4 mål, men han når stadig ikke Benzema til sokkeholderne sådan som Benzema spiller idag! Kæmpe legende.

Ej, hold op, ifølge enkelte eksperter herinde havde Benzema intet at gøre i klubben lige så snart Cristiano var væk, og selvsamme eksperter var også lynhurtigt! ude og erklære Hazard som en af de største flops i Real Madrids historie.

Skal vi være ærlige, så kan man jo ikke klandre dem. Selvom jeg var mere end overbevist om, at Benzema på mange måder ville blive en bedre fodboldspiller uden Ronaldo, så overgår det her jo min vildeste fantasi.
Ikke nok med Benzema er blevet en af de skarpeste afsluttere i verden (den havde jeg personligt aldrig set komme), men har også lagt 10-15% yderligere på sit spil samtidig med, at han i 9 år i træk gik fra, at være spilstation inden den bare skulle videre til Ronaldo til og være omdrejningspunktet og lederen i hele offensiven.

Ja ja, så mente jeg bestemt Benzema havde en plads på holdet uden Ronaldo, men det er jo fuldstændigt vanvittigt det Benzema har leveret siden Ronaldo's afsked.

6 år 8 måneder siden #128 af El Siete
Hvor er jeg taknemmelig for at Zidane så lyset i Valverde hvor alle andre tvivlede på hans kompetencer. Så gav det alligevel mening at skille sig af med Ceballos og Llorente. Hvor er den knægt bare vild, den arbejdsindsats i hver kamp, og hvordan han ene mand har fået midtbanen på ret køl igen. Havde det været den gode gamle trio, tror jeg ikke vi havde set samme spil og resultater. Der skal bare bygges på og bygges på og så kan man spare de 150M euro Pogba koster og kaste dem direkte over i Mbappe-sparegrisen.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, mohbar

6 år 8 måneder siden #129 af Lars1991
Synes også man kan se Benzemas forvandling i hans ansigt. Har i lagt mærke til når han brænder chancer? Han ligner jo Ronaldo nu, råber op imod himlen, river i sin trøje. Hver scoring bliver fejret som han lige har scoret et mega vigtigt mål (hvilket de tit også er) Altså jeg kan da huske ham brænde chancer før hen hvor han havde 100% sten ansigt. Fortrak ikke en mine. Var tit stille når han endelig fik et mål ind også, medmindre det var helt afgørende(hvilket det sjældent var).
Han er så meget mere sulten nu, det vildt at se.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Bismo, ElMadrid, Fondo_Sur, doven

6 år 8 måneder siden #130 af Jonas

Lars1991 skrev: Synes også man kan se Benzemas forvandling i hans ansigt. Har i lagt mærke til når han brænder chancer? Han ligner jo Ronaldo nu, råber op imod himlen, river i sin trøje. Hver scoring bliver fejret som han lige har scoret et mega vigtigt mål (hvilket de tit også er) Altså jeg kan da huske ham brænde chancer før hen hvor han havde 100% sten ansigt. Fortrak ikke en mine. Var tit stille når han endelig fik et mål ind også, medmindre det var helt afgørende(hvilket det sjældent var).
Han er så meget mere sulten nu, det vildt at se.

Han er blevet en angriber -- og hvilken én han er lige nu. Jeg er positivt overrasket, dog mangler jeg at se flere pragtpræstationer i de vigtige kampe før jeg hejser flaget helt for ham. Hvis han gør det lige så godt i foråret og hjælper os til titler så kommer flaget op med honør og det hele.

6 år 8 måneder siden #131 af Sahinovic

Dios skrev:

Sahinovic skrev:

Skal vi være ærlige, så kan man jo ikke klandre dem. Selvom jeg var mere end overbevist om, at Benzema på mange måder ville blive en bedre fodboldspiller uden Ronaldo, så overgår det her jo min vildeste fantasi.
Ikke nok med Benzema er blevet en af de skarpeste afsluttere i verden (den havde jeg personligt aldrig set komme), men har også lagt 10-15% yderligere på sit spil samtidig med, at han i 9 år i træk gik fra, at være spilstation inden den bare skulle videre til Ronaldo til og være omdrejningspunktet og lederen i hele offensiven.

Ja ja, så mente jeg bestemt Benzema havde en plads på holdet uden Ronaldo, men det er jo fuldstændigt vanvittigt det Benzema har leveret siden Ronaldo's afsked.

Som jeg ser det, så handler det hele om mindset. Benzema har ændret sig fordi han har fået en ny rolle på banen, han skal scorer mål og deraf bliver han naturligvis skarpere foran målet, no big deal for mig. Dette synes jeg dog har gjort ham en anelse svagere i det opbyggende spil, men ikke nok til, at han af den grund ikke stadig er verdens bedste spilstation. Min yndlingsversion af franskmanden er stadig under Ancelotti, så for mit vedkommende er han overhovedet ikke blevet bedre, men blot anderledes. Alle de Champions League titler vi hentede hjem har han haft en afgørende rolle i, uden ham havde vi aldrig set nogle af dem, men du skal ikke langt ned i tråden før du får et indtryk af, at han aldrig har hjulpet os til nogle titler, og at man kan se fodbold - ikke anderledes, men forkert - er jo nærmest en undersøgelse værdig.

For mig er det helt vildt, at man først nu begynder at værdsætte Benzema blot fordi han begynder at scorer mål, som kun er kommet i forbindelse af, at han nu får en helt anderledes arbejdsbeskrivelse på dagen af Zidane.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Sahinovic.

6 år 8 måneder siden #132 af Dios
@Sahinovic.

Vildt nok synes jeg :) Synes Benzema er 2 niveauer over hvad vi ellers har set af ham i Real trøjen. Enig i, at hans spil som spilstation er svækket lidt, og han har fået lidt mere egoisme i sit spil, men der er nogen der skal have den ærgerrighed foran kassen, og synes den selvtillid klæder hans spil enormt.

Hans rolle er forandret, men jeg tror hvis du spørger Zidane, så var han ikke tilfreds med de 5-10 mål han leverede førhen. Som jeg ser det, så er han mere komplet end nogensinde, og derfor synes jeg også han er langt bedre nu end førhen. Enig i, at han havde stor andel i vores Chl trofæer.

Leveret af Kunena Forum