Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 26. spillerunde
2) Både Vinicius og Rodrygo kan sælges for mere end man købte dem for. Og da Reiner var et billigt køb bliver han nok også en god investering. Militao blev købt for et fair beløb. Man er bare virkeligt godt besat på den position. Militao bliver måske aktuel om et par år, hvem ved. Dog uden tvivl en god spiller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lars1991 skrev:
ElMadrid skrev: Hvor var det fedt at se Marcello juble da han pillede bold af Messi. Han viser at han vil det her inderligt.
Synes at det var kendetegnet for hele holdet i dag at de alle kæmpede som mænd. Super anden halvleg.
Som jeg også nævner i min karaktergivning minder det mig lidt om Marcelo's personlige beretning om en ChL finale hvor han startede ude og havde kritikerne efter sig. Han har også en om noget angst omkring Liverpool finalen og det er den eneste jeg kan finde lige nu. Er der nogen der husker/kan finde den anden? Eller husker jeg måske bare helt forkert?
Der er jo også den sygeste heksejagt på Marcelo herinde, det er til at brække sig over.
I stedet for at anerkende at vi har to dygtige backs med 2 meget forskellige profiler, som giver os 2 tangenter at spille på.
Så skal man bare se på stort set samtlige kommentarer inde opgøret, hvor opstillingen var kendt.
Marcelo har helt sikkert haft en del svage perioder det sidste 1,5 år - true.
Men det anerkendes næsten aldrig når han spiller godt.
Marcelo's sidste 3 kampe har været gode, forrige kamp var han endda Madrids bedste, jvf whoscored's scoringssystem (ikke sandheden - I Know, men en udemærket indikator)
Han scorede 7,8, næstbedste var Ramos der scorede 6,9.
Således stort set 1 helt point foran samtlige spillere, men han blev/bliver svinet alligevel.
Det er altså en af klubbens lege der det her, det er fuldstændig ude af proportioner det der foregår på det her forum, og det er ikke bare lort jeg trækker op af hatten (som mange ellers gør herinde)
Nu skal i få lidt fakta og stats, som kommer fra whoscored. Det er stats fra La Liga kampe 19/20
Mendy >< Marcelo
Minutter spillet 1099 >< 881
Average Rating 7,05 >< 7,11
OFFENSIVT
Assist 1 >< 2
Shots/game 0,3 >< 1,2
Key Pass/game 0,9 ><2,1
Passes / game 41 >< 63
Pass % 86,12 ><85,9
Crosses/game 0,7 >< 1,2
DEFENSIVT:
Blocks / game 0,3 >< 0,2
Tackles/game 1,5 >< 1
Interceptions 1,2 >< 1,1
Disse tal viser jo netop at vi har 2 forskellige spillere, men hvor Mendy er en tand bedre defensivt, så er Marcelo meget bedre offensivt, og har faktisk OVERALL været vurderet højere jvf. Whoscores pointsystem.
Det gør det ikke til den endelige sandhed, men det viser at der måske slet ikke er så stor forskel på "fodboldguden" Mendy, og "fodboldvraget" Marcelo.
Jeg håber at folk faktisk reflekterer over spillernes præstationer, istedet for bare at fyre standartfraser af, og i det mindste behandle legenderne med en smule repspekt.
Ikke at legenderne ikke må kritiseres, og overall vil jeg da også selv give Mendy en lille edge i de større kampe, da deffensiv sikkerhed kan være en fordel, men jeg mener at Marcelo er på stort set samme niveau, og er bedre i kampe hvor vi får brug for offensiv styrke kontra defensiv sikkerhed, fordi én ting er sikkert, det er at Mendy ikke er en offensiv back.
Det gælder også for vores dejlige podcast-værter, som laver et dejligt produkt, som jeg nyder at høre troligt.
Men jeg har altså siddet nogen gange og revet mig i håret over den unuancerede kritik af Marcelo, selv når han spiller godt, eller selv nogle gange når slet ikke er på banen, hvor det slet ikke er relevant at svine ham.
Ift. kampen var det jo korrekt set af Zidane, Marcelo var ikke "perfekt" i kampen, men han vandt mange høje bolde, satte en mand på gode tidspunkter, spillede generelt fint offensivt, manglede lidt på indlægene, men have en fantastisk tackling og tilbageløb ved Messi's Chance, som også så fint nævnes.
PS lidt love til Mariano, mon Zidane giver ham en chance nu ? Synes stadig han er en profil der kan bruges, med arbejdsiver, aggresivitet, og kæmpe målnæse.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Angående Vinicious, så er der ikke noget nyt under solen. Jeg tror efterhånden alle er med på, hvad han kan og hvad han ikke kan. Heksejagten bliver måske lidt trættende. Jeg kan dog godt forstå frustrationerne hos nogle bruger, der bliver trætte af hans elendige afslutninger. Ordene bliver måske endnu hårdere, fordi vi generelt ikke kan score mål.
Vinicious kan ikke afslutte pt. Det kan han bare ikke. Længere er den ikke. Jeg håber og tror på, at han kan lære det, men som det ser ud nu, så kan han det ikke.
Jeg er dog stor fan af Vinicious. Jeg synes han bringer excitement til vores kedelige hold. For hold kæft det er røvsygt at kigge på, når han ikke er med.
Det der også tæller til Vincious fordel er, at han virker til at have mentaliteten på plads. Han er ikke bange for at prøve, og han tror på sig selv. Det er nærmest det vigtigste, og derfor tror jeg på, at han bliver en stjerne. Havde han ikke psyken på plads, så havde jeg afskrevet ham.
Han gjorde også klogt i, at pege på logoet under fejringen af målet. Tror det vil give ham masser af kredit hos fans.
Mere af Vinicious, tak.
Men jeg skal selvfølgelig ikke spille hellig, jeg er også selv rigtig slem til at tage den negative kasket på herinde.
Hvad angår Vinicius, så var det mere af det samme. Dios siger det helt korrekt, man når lige at komme op af stolen, for så at komme helt ned på jorden igen næsten med det samme. Han har noget x-faktor man ikke bare lige kan lære, men det er altså godt nok bekymrende at hans beslutninger og afslutninger slet ikke viser tegn på udvikling, nærmest tværtimod. Han er kun 19, og lærer det forhåbentlig, men han får heller ikke 2-3 år til at lære det i, i hvert fald ikke i Real Madrid.
EDIT: Var det iøvrigt longwind som skrev at selv når Vinicius scorer, så kan han ikke finde ud af at score? Den grinte jeg sgu meget af igår.
DC19
Fondo_Sur skrev: Om Vinicius bliver en verdensstjerne i fremtiden eller ej er sådan set underordnet i dette henseende.
Det er bare alt alt for dumt at jagte en 19 årig på nettet, når han er spilleren der sikrer, at dette Real Madrid er fortsat er relevant.
@Sahinovic
Hvorfor skriver du ikke på samme måde om Benzema? Eller Isco? Hvorfor skal Vinicius - på trods af at han er den afgørende - altid være kritikmidtpunktet fordi han ikke er skolet.
Med al respekt for autisme, så er det jo hjernedødt at påpege Vinicius' mangler, når han lige er blevet den yngste målscorer nogensinde i et El Clasico. Han skal for helvede nok lære at slå en ordentlig halvlæggende aflevering, at lære en angribers løbemønstre, at kunne ligge en inderside i sidenettet. Ovenpå en tiltrængt El Clasico sejr er det her så underordnet, at jeg ikke kan være i mig selv.
Der var ingen der jublede over eksempelvis Benzema, og det var der bestemt også god grund til ikke at gøre. Derimod bliver Vinicius' præstation blæst ud af proportioner, og som nævnt tidligere, hvis dette er godt, så er der altså ikke meget at se frem til hvad angår ham.
At han er 19 år eller er den yngste målscorer nogensinde i El Clásico er fuldstændigt irrelevant, når jeg nu forholdte mig til selve kampforløbet. Ser du på nærmest samtlige af hans aktioner i kampen, så burde man komme frem til at det var en elendig præstation, og at Pique skyder bolden i eget net ændrer ikke noget på dette (var det overhovedet den rigtige beslutning at skyde i situationen?). Han fik SÅ mange chancer til at skabe noget og pladsen var der i høj grad, men det er bare alt for sjældent han formår at skabe noget som helst farligt, og det er jo under al kritik.
Der bliver talt om Vinicius som om han startede med at spille bold den dag han startede i Real Madrid, og derfor skal afleveringerne og de rigtige beslutninger nok komme en dag, jeg ser dog ingen markante forbedringer på disse punkter og tvivler meget på at det nogensinde går hen og bliver rigtigt godt.
Florentino Pérez
Så kan man sige at det kan være ligemeget, da Vinicius alligevel ikke kan eksekvere dem. Det kunne han dog igår med Piques hjælp. Og det kunne han mod City ved at skabe og assistere Isco-målet.
Altså helt afgørende i sæsonens to største kampe. Det ser dårligt ud for din sag.
Fondo_Sur skrev: Du neglicerer fuldstændigt, at chancerne skabes qua Vinicius hurtighed. Hvorfor fik Isco ikke "alle disse chancer" eller Benzema? Tror du at chancer bare opstår ud af ingenting?
Så kan man sige at det kan være ligemeget, da Vinicius alligevel ikke kan eksekvere dem. Det kunne han dog igår med Piques hjælp. Og det kunne han mod City ved at skabe og assistere Isco-målet.
Altså helt afgørende i sæsonens to største kampe. Det ser dårligt ud for din sag.
Kom han ikke også ind og ændrede kampen mod Atletico?
Glem nu ikke at næsten hver gang Vinicius fik bolden, så skete der noget. Men desværre var det kun benzema, der var med på angrebene mod 5-6 andre barcelona spillere.
Vinicius har scoret 7 mål og lavet 15 assist på 3015 minutter. Det er mål/assist hvert 137. minut - det er ekstrem flot
Læg dertil at han utallige gange har skaffet straffespark, som benzema kunne eksekvere på. Det er ret vilde stats for en spiller som kommer fra brasilien som 18 årig og skal spille i verdens største klub med verdens største pres på spillerne.
Jo, han mangler på skud-fronten og tage kloge beslutninger. Men glem ikke at han er en af grundene til barca ikke kunne spille så højt oppe på banen og skulle være EKSTRA påpasselige.
Jeg er FAN!
Fordi det meste foregår på venstresiden, og det er der Vinicius spiller - hvad skulle der da have sket på højresiden, og hvem skulle kunne skabe noget som helst derover? Kroos var jo nødt til at vinke Vinicius afsted før han overhovedet opfattede at der kunne opstå en chance.Fondo_Sur skrev: Du neglicerer fuldstændigt, at chancerne skabes qua Vinicius hurtighed. Hvorfor fik Isco ikke "alle disse chancer" eller Benzema? Tror du at chancer bare opstår ud af ingenting?
Ud af cirka 10 aktioner, der formår Vinicius at gøre én af dem farlig - hvis i synes det er godt, så fred være med det, jeg er ikke imponeret og det kommer ikke som en overraskelse at der endeligt sker noget, når man får foræret den ene mulighed efter den anden, men ja okay.
Florentino Pérez
For mig at se, så var det slaget på midtbanen og vinis konstante trussel som gav os sejren
Men igen.. det er marginalerne som har det med at afgøre disse kampe, Messis store chance alene med courtois, her er det jo Marcelo som hænger et par meter
Fondo_Sur skrev: Vinicius’ mål, assist og genialiteter i foråret vil jeg på forhånd dedikere til ‘La Banda Anti-Vinicius’ (Sahinovic, Asp, Steen, Ramos4 etc.).
Tidligere indlægge skrevet af mig for ikke særligt lang tid siden;
Jeg forstår ikke hvorfor Vinicius ikke starter inde [Levante-kampen]
Vil også gerne tilføje at jeg håber at se ham i startelleveren mod Betis på søndag.Dejligt at se Vinicius i startopstillingen, shit hvor jeg glæder mig! [Manchester City kampen]
Jeg tror ikke der er nogen der er Anti-Vinicius herinde, jeg tror faktisk de fleste godt kan lidt ham og ønsker ham alt det bedste. Jeg personligt er helt vild med hans personlighed, og glæder mig altid til at se ham i aktion - men derfor kan jeg vel godt kritisere ham, når jeg synes det er berettiget.
Florentino Pérez