Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 26. spillerunde

8 måneder 3 uger siden #229 af longwind
Meget apropos har den gode Sid Lowe skrevet en artikel om Vinicius efter El Clasico, som jeg synes opsummerer ham meget godt. Måske kan det beskrive nogle brugeres forhold til Vinicius (inklusiv mit eget) bedre end de selv kan:

"The Brazilian is exhilarating and exasperating in equal measure, sometimes in the same move, let alone the same game. He is a footballer to embrace one minute and give up on the next, someone to lose your heart to and your head over."

www.theguardian.com/football/blog/2020/m...rm-barcelona-clasico

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 måneder 3 uger siden #230 af Brylle

Doc.juego skrev:

Lars1991 skrev:

ElMadrid skrev: Hvor var det fedt at se Marcello juble da han pillede bold af Messi. Han viser at han vil det her inderligt.

Synes at det var kendetegnet for hele holdet i dag at de alle kæmpede som mænd. Super anden halvleg.

Som jeg også nævner i min karaktergivning minder det mig lidt om Marcelo's personlige beretning om en ChL finale hvor han startede ude og havde kritikerne efter sig. Han har også en om noget angst omkring Liverpool finalen og det er den eneste jeg kan finde lige nu. Er der nogen der husker/kan finde den anden? Eller husker jeg måske bare helt forkert?

Der er jo også den sygeste heksejagt på Marcelo herinde, det er til at brække sig over.

I stedet for at anerkende at vi har to dygtige backs med 2 meget forskellige profiler, som giver os 2 tangenter at spille på.
Så skal man bare se på stort set samtlige kommentarer inde opgøret, hvor opstillingen var kendt.

Marcelo har helt sikkert haft en del svage perioder det sidste 1,5 år - true.
Men det anerkendes næsten aldrig når han spiller godt.
Marcelo's sidste 3 kampe har været gode, forrige kamp var han endda Madrids bedste, jvf whoscored's scoringssystem (ikke sandheden - I Know, men en udemærket indikator)
Han scorede 7,8, næstbedste var Ramos der scorede 6,9.
Således stort set 1 helt point foran samtlige spillere, men han blev/bliver svinet alligevel.

Det er altså en af klubbens lege der det her, det er fuldstændig ude af proportioner det der foregår på det her forum, og det er ikke bare lort jeg trækker op af hatten (som mange ellers gør herinde)

Nu skal i få lidt fakta og stats, som kommer fra whoscored. Det er stats fra La Liga kampe 19/20

Mendy >< Marcelo

Minutter spillet 1099 >< 881
Average Rating 7,05 >< 7,11

OFFENSIVT
Assist 1 >< 2
Shots/game 0,3 >< 1,2
Key Pass/game 0,9 ><2,1
Passes / game 41 >< 63
Pass % 86,12 ><85,9
Crosses/game 0,7 >< 1,2

DEFENSIVT:
Blocks / game 0,3 >< 0,2
Tackles/game 1,5 >< 1
Interceptions 1,2 >< 1,1

Disse tal viser jo netop at vi har 2 forskellige spillere, men hvor Mendy er en tand bedre defensivt, så er Marcelo meget bedre offensivt, og har faktisk OVERALL været vurderet højere jvf. Whoscores pointsystem.

Det gør det ikke til den endelige sandhed, men det viser at der måske slet ikke er så stor forskel på "fodboldguden" Mendy, og "fodboldvraget" Marcelo.

Jeg håber at folk faktisk reflekterer over spillernes præstationer, istedet for bare at fyre standartfraser af, og i det mindste behandle legenderne med en smule repspekt.

Ikke at legenderne ikke må kritiseres, og overall vil jeg da også selv give Mendy en lille edge i de større kampe, da deffensiv sikkerhed kan være en fordel, men jeg mener at Marcelo er på stort set samme niveau, og er bedre i kampe hvor vi får brug for offensiv styrke kontra defensiv sikkerhed, fordi én ting er sikkert, det er at Mendy ikke er en offensiv back.
Det gælder også for vores dejlige podcast-værter, som laver et dejligt produkt, som jeg nyder at høre troligt.
Men jeg har altså siddet nogen gange og revet mig i håret over den unuancerede kritik af Marcelo, selv når han spiller godt, eller selv nogle gange når slet ikke er på banen, hvor det slet ikke er relevant at svine ham.

Ift. kampen var det jo korrekt set af Zidane, Marcelo var ikke "perfekt" i kampen, men han vandt mange høje bolde, satte en mand på gode tidspunkter, spillede generelt fint offensivt, manglede lidt på indlægene, men have en fantastisk tackling og tilbageløb ved Messi's Chance, som også så fint nævnes.

PS lidt love til Mariano, mon Zidane giver ham en chance nu ? Synes stadig han er en profil der kan bruges, med arbejdsiver, aggresivitet, og kæmpe målnæse.

Jeg kan i høj grad følge dig og det er 100% uværdigt at svine vores legender, men at have en kritisk tilgang til Marcelos præstationer synes jeg er helt i orden. Han har heldigvis oppet sig gevaldigt de sidste par kampe, for det var helt forfærdeligt inden da.

Jeg synes statistikken lyver lidt når vi skal snakke om hvem der er bedst. For det første, så indeholder de defensive stats slet ikke de situationer, hvor Marcelo slet ikke har været på plads, ikke har løbet hjem eller er blevet fanget fordi hans positionering har været en katastrofe. Her ses det ikke på statistikken at Mendy faktisk ikke behøver at tackle, intercepte og blokere i lige så høj grad fordi han er så klog defensivt og så fantastisk til at placere sig rigtigt. Så at du siger, at Mendy blot er en tand bedre defensivt, klinger hult i mine ører, for det er jo langt fra sandheden og det synes jeg er tydeligt.

Offensivt skal man også huske på, at Mendy startede MEGET forsigtigt og usikkert. Her kan jeg ikke bruge 2019 til særlig meget, for det er to vidt forskellige spillere vi ser. Mendy lige nu har tur i den, spiller med selvtillid og gør tingene færdigt i langt højere grad end før jul. Jeg synes det er et par vigtige punkter som din statistik ikke viser.

Jeg svinede godt nok ikke nogen beslutning om at starte Marcelo mod Barcelona, men jeg skal gerne indrømme at jeg selv var lidt usikker på det valg. Jeg skal dog indrømme at han spillede godt og har gjort det i flere kampe i denne periode. Jeg er dog meget usikker på ham fremadrettet, for vi står med 3 virkelig gode venstre backs til sommer og kan nemt ende med at smide guld på gaden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

8 måneder 2 uger siden #231 af Doc.juego

Brylle skrev:

Doc.juego skrev:

Lars1991 skrev:

ElMadrid skrev: Hvor var det fedt at se Marcello juble da han pillede bold af Messi. Han viser at han vil det her inderligt.

Synes at det var kendetegnet for hele holdet i dag at de alle kæmpede som mænd. Super anden halvleg.

Som jeg også nævner i min karaktergivning minder det mig lidt om Marcelo's personlige beretning om en ChL finale hvor han startede ude og havde kritikerne efter sig. Han har også en om noget angst omkring Liverpool finalen og det er den eneste jeg kan finde lige nu. Er der nogen der husker/kan finde den anden? Eller husker jeg måske bare helt forkert?

Der er jo også den sygeste heksejagt på Marcelo herinde, det er til at brække sig over.

I stedet for at anerkende at vi har to dygtige backs med 2 meget forskellige profiler, som giver os 2 tangenter at spille på.
Så skal man bare se på stort set samtlige kommentarer inde opgøret, hvor opstillingen var kendt.

Marcelo's sidste 3 kampe har været gode, forrige kamp var han endda Madrids bedste, jvf whoscored's scoringssystem (ikke sandheden - I Know, men en udemærket indikator)
Således stort set 1 helt point foran samtlige spillere, men han blev/bliver svinet alligevel.

Det er altså en af klubbens lege der det her, det er fuldstændig ude af proportioner det der foregår på det her forum, og det er ikke bare lort jeg trækker op af hatten (som mange ellers gør herinde)

Nu skal i få lidt fakta og stats, som kommer fra whoscored. Det er stats fra La Liga kampe 19/20

Mendy >< Marcelo

OFFENSIVT
Assist 1 >< 2
Shots/game 0,3 >< 1,2
Key Pass/game 0,9 ><2,1
Passes / game 41 >< 63
Pass % 86,12 ><85,9
Crosses/game 0,7 >< 1,2

DEFENSIVT:
Blocks / game 0,3 >< 0,2
Tackles/game 1,5 >< 1
Interceptions 1,2 >< 1,1

Disse tal viser jo netop at vi har 2 forskellige spillere, men hvor Mendy er en tand bedre defensivt, så er Marcelo meget bedre offensivt, og har faktisk OVERALL været vurderet højere jvf. Whoscores pointsystem.

Det gør det ikke til den endelige sandhed, men det viser at der måske slet ikke er så stor forskel på "fodboldguden" Mendy, og "fodboldvraget" Marcelo.

Jeg håber at folk faktisk reflekterer over spillernes præstationer, istedet for bare at fyre standartfraser af, og i det mindste behandle legenderne med en smule repspekt.

Ikke at legenderne ikke må kritiseres, og overall vil jeg da også selv give Mendy en lille edge i de større kampe, da deffensiv sikkerhed kan være en fordel, men jeg mener at Marcelo er på stort set samme niveau, og er bedre i kampe hvor vi får brug for offensiv styrke kontra defensiv sikkerhed, fordi én ting er sikkert, det er at Mendy ikke er en offensiv back.
Det gælder også for vores dejlige podcast-værter, som laver et dejligt produkt, som jeg nyder at høre troligt.
Men jeg har altså siddet nogen gange og revet mig i håret over den unuancerede kritik af Marcelo, selv når han spiller godt, eller selv nogle gange når slet ikke er på banen, hvor det slet ikke er relevant at svine ham.

Ift. kampen var det jo korrekt set af Zidane, Marcelo var ikke "perfekt" i kampen, men han vandt mange høje bolde, satte en mand på gode tidspunkter, spillede generelt fint offensivt, manglede lidt på indlægene, men have en fantastisk tackling og tilbageløb ved Messi's Chance, som også så fint nævnes.

PS lidt love til Mariano, mon Zidane giver ham en chance nu ? Synes stadig han er en profil der kan bruges, med arbejdsiver, aggresivitet, og kæmpe målnæse.

Jeg kan i høj grad følge dig og det er 100% uværdigt at svine vores legender, men at have en kritisk tilgang til Marcelos præstationer synes jeg er helt i orden. Han har heldigvis oppet sig gevaldigt de sidste par kampe, for det var helt forfærdeligt inden da.

Jeg synes statistikken lyver lidt når vi skal snakke om hvem der er bedst. For det første, så indeholder de defensive stats slet ikke de situationer, hvor Marcelo slet ikke har været på plads, ikke har løbet hjem eller er blevet fanget fordi hans positionering har været en katastrofe. Her ses det ikke på statistikken at Mendy faktisk ikke behøver at tackle, intercepte og blokere i lige så høj grad fordi han er så klog defensivt og så fantastisk til at placere sig rigtigt. Så at du siger, at Mendy blot er en tand bedre defensivt, klinger hult i mine ører, for det er jo langt fra sandheden og det synes jeg er tydeligt.

Offensivt skal man også huske på, at Mendy startede MEGET forsigtigt og usikkert. Her kan jeg ikke bruge 2019 til særlig meget, for det er to vidt forskellige spillere vi ser. Mendy lige nu har tur i den, spiller med selvtillid og gør tingene færdigt i langt højere grad end før jul. Jeg synes det er et par vigtige punkter som din statistik ikke viser.

Jeg svinede godt nok ikke nogen beslutning om at starte Marcelo mod Barcelona, men jeg skal gerne indrømme at jeg selv var lidt usikker på det valg. Jeg skal dog indrømme at han spillede godt og har gjort det i flere kampe i denne periode. Jeg er dog meget usikker på ham fremadrettet, for vi står med 3 virkelig gode venstre backs til sommer og kan nemt ende med at smide guld på gaden.

Jeg synes du kommer med nogle rigtig gode pointer.
Det er rigtig svært at lave god statistik på defensive evner, især grundet dine pointer.

Jeg fik nok ikke tydeliggjort, at jeg selvfølgelig også mener at det er helt okay at være kritisk over for marcelo's form, eller en til flere dårlige kampe.
Jeg synes dog der har været en tendens til usaglig svineri af ham, især med tanke på at de sidste 3 kampe har været gode, det er som om at mange folk ikke ser eller anerkender dette fordi det er "in" at svine Marcelo, og rose mendy.
Både på forum og fx i podcasten, synes jeg set har taget overhånd og er ude af proportioner ift de kampe der fakrisk bliver spillet.

Marcelo for jo skylden for næsten hvert mål imod os, selv om det ikke engang sker i hans side.

Du har også helt ret i at mendy er mere end "en tand" bedre defensivt. Da jeg skrev det skulle det ses ift hvad statistikken indikerede, som var de eneste "objektive parametre der var.
De kunne indikere at Marcelo var forholdsvis meget bedre offensivt, og kun marginalt dårligere defensivt.
Men især med defensiven, er statistikken svær.

Mendy er da ogsp blevet bedre offensivt. Men han er stadig meget bag Marcelo ift dette IMO.
Marcelo sætter oftere en mand, har bedre indlæg, spiller bolden hurtigere rundt, tæmmer den bedre, bedre på førstegangs afleveringen og de dybe stikninger.
Det ses også dels på Assists, men med 1 og 2 er det en lille spredning, men især på Key pass statistikken.

Igen må jeg også indrømme, at min vurdering inden kampen var st mendy var det bedste valg, til lige netop denne kamp, da jeg forventede et mere aggressivt Barca hold.
Men jeg så ikke rødt ds Marcelo var på planen. Og i bagklogskabens lys, læste Zidane jo bare kampen bedre end mig.

Synens bare tonen var for grim over for marcelo, især ift. Hans faktiske niveau.
Synens mange ikke forholdte sig forholdsvis "objektivt " til hans præstationer. Men bare kørte i "Marcelo er lort, mendy er gud" svadaen, uanset hvordan de 2 egentlig spillede, og det er i min optik uværdigt for et fodboldforbund, der bryster sig af at være Danmarks bedste.
Samt en uværdig behandling af en af klubbens største legender.

Jeg synes blot det er skønt at have 2 gode back, med hver deres spidskompetencer, som giver forskellige strenge at spille på.

Men tak for et godt indlæg. Jeg synes det er gode pointer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

8 måneder 2 uger siden #232 af DeLaRed

Doc.juego skrev:

Brylle skrev:

Doc.juego skrev:

Lars1991 skrev:

Mendy >< Marcelo

OFFENSIVT
Assist 1 >< 2
Shots/game 0,3 >< 1,2
Key Pass/game 0,9 ><2,1
Passes / game 41 >< 63
Pass % 86,12 ><85,9
Crosses/game 0,7 >< 1,2

DEFENSIVT:
Blocks / game 0,3 >< 0,2
Tackles/game 1,5 >< 1
Interceptions 1,2 >< 1,1

Jeg synes du kommer med nogle rigtig gode pointer.
Det er rigtig svært at lave god statistik på defensive evner, især grundet dine pointer.

Jeg fik nok ikke tydeliggjort, at jeg selvfølgelig også mener at det er helt okay at være kritisk over for marcelo's form, eller en til flere dårlige kampe.
Jeg synes dog der har været en tendens til usaglig svineri af ham, især med tanke på at de sidste 3 kampe har været gode, det er som om at mange folk ikke ser eller anerkender dette fordi det er "in" at svine Marcelo, og rose mendy.
Både på forum og fx i podcasten, synes jeg set har taget overhånd og er ude af proportioner ift de kampe der fakrisk bliver spillet.

Marcelo for jo skylden for næsten hvert mål imod os, selv om det ikke engang sker i hans side.

Du har også helt ret i at mendy er mere end "en tand" bedre defensivt. Da jeg skrev det skulle det ses ift hvad statistikken indikerede, som var de eneste "objektive parametre der var.
De kunne indikere at Marcelo var forholdsvis meget bedre offensivt, og kun marginalt dårligere defensivt.
Men især med defensiven, er statistikken svær.

Mendy er da ogsp blevet bedre offensivt. Men han er stadig meget bag Marcelo ift dette IMO.
Marcelo sætter oftere en mand, har bedre indlæg, spiller bolden hurtigere rundt, tæmmer den bedre, bedre på førstegangs afleveringen og de dybe stikninger.
Det ses også dels på Assists, men med 1 og 2 er det en lille spredning, men især på Key pass statistikken.

Igen må jeg også indrømme, at min vurdering inden kampen var st mendy var det bedste valg, til lige netop denne kamp, da jeg forventede et mere aggressivt Barca hold.
Men jeg så ikke rødt ds Marcelo var på planen. Og i bagklogskabens lys, læste Zidane jo bare kampen bedre end mig.

Synens bare tonen var for grim over for marcelo, især ift. Hans faktiske niveau.
Synens mange ikke forholdte sig forholdsvis "objektivt " til hans præstationer. Men bare kørte i "Marcelo er lort, mendy er gud" svadaen, uanset hvordan de 2 egentlig spillede, og det er i min optik uværdigt for et fodboldforbund, der bryster sig af at være Danmarks bedste.
Samt en uværdig behandling af en af klubbens største legender.

Jeg synes blot det er skønt at have 2 gode back, med hver deres spidskompetencer, som giver forskellige strenge at spille på.

Men tak for et godt indlæg. Jeg synes det er gode pointer.

Jeg er selv en af dem der har vaeret efter Marcelo i denne season (og fortsaetter med at vaere det), omend jeg nu sjaeldent gaar efter manden, da jeg ogsaa mener at han er en af vores stoerste legender, jeg naevner dog tit at jeg synes han koster os for meget til at kunne forsvarer at han skal have spilletid.

Efter kampen mod Barca, sad jeg med en foelelse af at Marcelo havde spillet en af sine bedste kampe i seasonen, isaer defensivt, uden at jeg dog synes han var fantastisk, der havde jeg stadig en fornemmelse af at der var en del andre paa holdet der betoed langt mere for vores sejr end Marcelo gjorde, saa i bedoemmelsen endte min scorer paa et 3 tal, da Marcelo spillede til et niveau jeg mente var godkendt....

Meeeeennnnn.....Saa valgte jeg at gen-se hele 2. halvej af kampen mod Barca igaar, og efter at have set de sidste 45min af kampen igen, saa sidder jeg nu med en helt anden optik. Og jeg vil hermed gerne dele hvordan Marcelo egentlig spillede i 2. halvej. (Det skal naevnes at jeg ikke gen-saa 1. halvej saa den forholder jeg mig ikke til i dette indlaeg)

Indtil det 85 minut ser Marcelo's kamp ud som folger: (Han var ikke rigtig med i nogen aktioner efter minut 85, saa vi holder os til en 40 minutters perioded)

Det Positive:
1. Han laver 2 tacklinger, den ene naturligvis mod Messi som var alt afgoerende i kampen, og dermed i sig selv fortjener et 3-tal, havde Marcelo ikke tacklet Messi, havde Messi haft en aaben chance, og en scoring paa det tidspunkt af kampen kunne sagtens have aendret udfaldet.
2. Han er med i et enkelt "succesfuldt"(hvis vi ser bort fra at der ikke bliver scoret) angreb hvor han spiller Benzema fri paa venstre side og selv loeber med ind i feltet, Benz ligger dog ikke et godt indlaeg ind, saa det blev ikke til mere.

Det taktiske vi skal vaere opmaerksomme paa:
1. Vinicus afholder flere angreb fra at naa ned til Marcelo(Vini spiller faktisk langt bedre defensivt end jeg huskede det, han er konstant med i retur loebet og saetter et hoejt pres), saa i det store og hele bliver Marcelo ud over sine 2 tacklinger (og Braithwaite chancen) ikke rigtig presset i 2. halvej, Kroos og Casemiro lukker stort set helt ned for Messi, saa ud over den ene friloeber staar marcelo aldrig over for Messi, og Semedo naar aldrig rigtig ned til baglinjen, saa det er ikke den svaereste opgave han har i de 40min.

Det Negative:
1. Han bliver utrolig let overloebet af Braithwaite, jeg skal ikke kunne sige om Mendy kunne have gjort det bedre i situationen, men Marcelo ser ihvertfald ikke godt ud.
2. Han smider 7, jeg gentager 7, afleveringer vaek paa 40 min, 6 af disse i fuldstaendig upressede situationer. (Ja, jeg var ligesaa overrasket over dette tal som i sikkert er, men det er sku sandt, det ligner slet ikke Marcelo at vaere saa sloeset med bolden)
3. 2 af de afleveringer han smider vaek er taet paa at vaere farlige, den ene er en tilbage laegning som er taet paa at sende Griezmann afsted paa en friloeber (det er Varane der naar at stoppe Griezmann) og den anden er efter Braithwaite's chance, hvor Marcelo er helt alene og istedet for at faa bolden frem i banen saa vi kan for forsvaret paa plads, saa proever han at taemme den men fejler, saa den ryger lige ind i foedderne paa en Braithwaite igen som formaar at komme til baglinjen og ligger endnu en bold ind i feltet, heldigvis var det et indlaeg uden adresse paa.
4. Ud over de 7 afleveringer han giver vaek til modstanderen, saa mister han ogsaa bolden paa den eneste dribling han forsoeger sig paa i angrebet, hvor han proever at drible sig igennem 3 Barca spillere paa kanten af feltet, men ikke naar forbi den foerste, det havde vaeret fedt hvis det lykkedes, bare ikke saerlig rutineret. (Dvs. han mister bolden 8 gange ialt paa 40min)

Saa efter at have set Marcelo i 2. halvej igen, saa kan jeg ikke andet end at gaa tilbage til min gamle sang om at han koster os, det var kun held at det ikke rigtig kostede os point mod Barca, for paa en god dag havde Braithwaite maaske sat bolden ind bag Courtois, eller havde efterfoelgende lagt et bedre indlaeg til Messi paa kanten af feltet lige efter, eller maaske havde Greizmann faaet en bedre foerste beroering og kommet vaek fra Varane, og kunne vi maaske have faaet et par aflsutninger mere paa maal, hvis ikke Marcelo havde smidt bolden vaek 8 gange.

Jeg ved det ikke, men jeg kan bare ikke faa mig selv til at hoppe over i den lejer der roser Marcelo til skyerne efter kampen (for dem er der ogsaa en del af her paa forum'et), jeg kan ihvertfald ikke see hvorfor Marcelo skal roses, og jeg kan heller ikke efter Barca kampen forsvare hvorfor Marcelo skal have spilletid frem for Mendy....

Jeg ville dog oneske det var anderledes, der er intet i verden der ville goere mig gladere end at vi fik Marcelo ano 2017 tilbage paa holdet, men set over de sidste 18 maaneder saa er der absolut intet der tyder paa at vi ser ham igen, og jeg staar derfor fast ved at ZZ burde spille Marcelo saa lidt som muligt resten af seasonen og at vi saa giver tidernes bedste venstre-back en dejlig afsked til sommer, forhaabentlig med et mesterskab i bagagen.

Donde está la biblioteca?

8 måneder 2 uger siden #233 af Dios
@DeLaRed.

Se hele kampen, og analyser ligeså nøjagtigt med Ramos. Så finder du af af, at han står forkert i 50% af alle Barcelona's angreb. Dit indlæg er præcis det @Doc.juego hentyder til. En kæmpe overanalysering, som kun går efter manden, fordi navnet er Marcelo. Barcelona får 5 80-100% chancer på grund af Ramos er ude af position.
Ham giver du 4, og siger det er hans bedste kamp, fordi der står Ramos på hans bluse. Så la nu vær med at sig, at du sjældent går efter manden, for Marcelo bliver slagtet i dit indlæg på grund af navnet og ikke præstationen!

For at gøre det nemmere for dig, så vil jeg gerne give heads-up på de chancer han skaber ved at være ude af position.

1. Griezmann's chance i feltet. Varane og Marcelo er alene med 3 mand inde centralt.
2. Messi's forholdsvis svage afslutning med højrefoden på en kontra.
3. Messi's første friløber.
4. Chancen hvor Vidal bliver taklet af Carvajal lige ved feltet.
5. Messi's anden friløber.

Messi's 2 friløbere og Griezmann's afslutning resultere rigtig ofte i mål for Barcelona, men heldigvis ramte ingen dagen, og de chancer blev skabt, fordi Ramos vil vinde bolden 10 meter ude af position. Ja, så vandt han også en del bolde, og det er åbenbart det værd for dig og en masse andre siden i bliver ved med at skamrose ham for hans arbejde. For mig er det bare total uacceptabelt, at have en så ustabil forsvarspiller, som skaber åbne chancer til modstanderen så ofte som han gør. Han kan passende takke alle andre end ham selv i defensiven for at det blev til 3 point og ikke 3 mistede point, for de reddet hans røv gang på gang.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 måneder 2 uger siden ved Dios.

8 måneder 2 uger siden #234 af elle44

Dios skrev: @DeLaRed.

Se hele kampen, og analyser ligeså nøjagtigt med Ramos. Så finder du af af, at han står forkert i 50% af alle Barcelona's angreb. Dit indlæg er præcis det @Doc.juego hentyder til. En kæmpe overanalysering, som kun går efter manden, fordi navnet er Marcelo. Barcelona får 5 80-100% chancer på grund af Ramos er ude af position.
Ham giver du 4, og siger det er hans bedste kamp, fordi der står Ramos på hans bluse. Så la nu vær med at sig, at du sjældent går efter manden, for Marcelo bliver slagtet i dit indlæg på grund af navnet og ikke præstationen!

For at gøre det nemmere for dig, så vil jeg gerne give heads-up på de chancer han skaber ved at være ude af position.

1. Griezmann's chance i feltet. Varane og Marcelo er alene med 3 mand inde centralt.

Messi's 2 friløbere og Griezmann's afslutning resultere rigtig ofte i mål for Barcelona, men heldigvis ramte ingen dagen, og de chancer blev skabt, fordi Ramos vil vinde bolden 10 meter ude af position. Ja, så vandt han også en del bolde, og det er åbenbart det værd for dig og en masse andre siden i bliver ved med at skamrose ham for hans arbejde. For mig er det bare total uacceptabelt, at have en så ustabil forsvarspiller, som skaber åbne chancer til modstanderen så ofte som han gør. Han kan passende takke alle andre end ham selv i defensiven for at det blev til 3 point og ikke 3 mistede point, for de reddet hans røv gang på gang.

Hmm. Synes det bliver lidt hyklerisk det her. Du beskylder ham for at være efter Marcelo pga. navn og derefter gør du det samme med Ramos. I kommer jo begge med eksempler for at understøtte jeres argumenter og jeg er sådan set enig med jer begge, Ramos har ikke været god i 2020 og Marcelo har været lidt op og ned. Marcelo problemet Har jo en løsning da vi har en Mendy som kan erstatte ham og gøre defensiven bedre mens vi ikke har et bedre alternativ til Ramos. Jeg synes bare ikke det er optimalt at have de to spille ved siden af hinanden mere, da de begge er fuldstændigt håbløst ude af position mange gange i løbet af en kamp.

Jeg er bare glad for at Setién virker som en type der bliver fuldstændig handlingslammet hvis plan a ikke virker, lidt ligesom trænere som Lopetegui og Guardiola. Hvorfor i alverden han ikke ændrede taktikken så Barca angreb mere fra deres højre side er mig en gåde, de prøvede jo nærmest ikke at presse Marcelo/Ramos siden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, DeLaRed

8 måneder 2 uger siden #235 af Brylle

elle44 skrev:

Hmm. Synes det bliver lidt hyklerisk det her. Du beskylder ham for at være efter Marcelo pga. navn og derefter gør du det samme med Ramos. I kommer jo begge med eksempler for at understøtte jeres argumenter og jeg er sådan set enig med jer begge, Ramos har ikke været god i 2020 og Marcelo har været lidt op og ned. Marcelo problemet Har jo en løsning da vi har en Mendy som kan erstatte ham og gøre defensiven bedre mens vi ikke har et bedre alternativ til Ramos. Jeg synes bare ikke det er optimalt at have de to spille ved siden af hinanden mere, da de begge er fuldstændigt håbløst ude af position mange gange i løbet af en kamp.

Jeg er bare glad for at Setién virker som en type der bliver fuldstændig handlingslammet hvis plan a ikke virker, lidt ligesom trænere som Lopetegui og Guardiola. Hvorfor i alverden han ikke ændrede taktikken så Barca angreb mere fra deres højre side er mig en gåde, de prøvede jo nærmest ikke at presse Marcelo/Ramos siden.

Hyklerisk er nok det perfekte ordvalg, ja. Det bliver sgu lidt skørt at man ikke må deltage i en debat om en spiller fordi en anden spiller også har været dårlig. Og så er det en underlig hetz mod Ramos som også er en klublegende at hver gang man kritiserer en spiller, så skal Ramos forsøges at udstilles med det samme selvom han ikke har meget at gøre med debatten.

Det er dog et skørt makkerpar vi har på vores venstre side med Marcelo og Ramos. Det er virkelig fugl eller fisk :D
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

8 måneder 2 uger siden #236 af DeLaRed

Der var du jo @Dios ;) Vi to har unaegtelig haft en del kampe om Marcelo paa det seneste, saa tager lige en dyb indaanding....og her kommer saa et svar :)

1. Som du jo kan laese saa erkender jeg at jeg kun tager udgangspunkt i 2. Halvej, og at jeg ikke tager 1. halvej i betragning. Selvom jeg ikke har genset 1. halvej skal jeg dog gerne give dig ret i at som jeg husker det spiller Marcelo markant bedre end han goer i 2. halvej, dog husker jeg ham ikke fremstaa som vores bedste spiller, her er der igen en del andre jeg saa spille en bedre 1. halvej (selvom hele holdet ikke naaede samme niveau i 1. halvej som de gjorde i 2. halvej). Men jeg holder ved at jeg kun analysere ud fra 2. halvej, har ikke genset foerste, og det ville heller ikke aendre ved det faktum at Marcelo laver utrolig mange fejl offensivt i 2. halvej, det aendre heller ikke paa at Vini ligger en flot defensiv indsats for dagen i de sidste 45min som giver Marcelo meget lidt at lave rent defensivt.

2. Jeg synes du er lidt haard ved mig naar du siger jeg "slagter" Marcelo, det synes jeg slet ikke jeg goer, paa intet tidspunkt naevner jeg noget om Marcelo's indsats, jeg giver ham ogsaa en stor klapsalve for hans tackling paa Messi som var absolut verdensklasse, og for lige at understrege det saa mener jeg dette var Marcelo's bedste kamp i 2020, jeg tror Marcelo goer alt hvad han kan, saa det skal han ikke klandres for. Istedet fremhaever jeg det niveau vi ser fra Marcelo, for det er et faktum at han taber 8 bolde paa 40 minutter, det kommer vi ikke udenom, vi kommer heller ikke udenom at han ikke ser super smart ud (af 2 omgange) i situationen mod Braithwaite, og ud over et enkelt angreb (det jeg naevner med hvor Benz laver et skidt indlaeg) saa kommer han bare ikke med noget offensivt i 2. halvej (og det er vel trods alt derfor ZZ bruger ham, for hvis man vil sikre defensiven maa det vel vaere Mendy der staar foerst i koeen). Saa generelt saa highlighter jeg bare en masse fejl som jeg ikke lagde maerke til foerste gang jeg saa kampen og som jeg blev overrasket over, da jeg egentlig troede at hele holdet praesterede flot i 2. halvej, men isoleret set (efter at have genset 2. halvej) saa ser Marcelo ikke saerlig staerk ud.

3. Ramos...Yes jeg er med paa at du hellere vil traede i en hundelort end at se Ramos i start-opstillingen, nu var dette dog ikke et indlaeg om Ramos, men derimod Marcelo. Og du er helt forkert paa den hvis du tror jeg forsvarer Ramos med mit indlaeg, jeg har i tidligere indlaeg kun pointeret at Ramos ikke er saa stort et problem som Marcelo er IMO, det betyder dog ikke at Ramos rammer det niveau vi kender fra ham...Hvis jeg dog skal svarer paa det du naevner, saa har du maaske ret i at jeg at jeg potentielt giver Ramos en for hoej scorer. Hvis man kigger paa hans 2. halvej kan man spoerge sig selv om hvor han var henne ifht Greizmann's halve friloeber og hvor var han henne i situationen med Messi's friloeber som Marcelo jo tager sig af, men ud over de to gange saa jeg ikke noget i 2. halvej fra Ramos som gjorde at jeg synes han spillede under niveau, Ramos har ikke vaeret god i 2020, men mener at han i denne kamp spiller det bedste vi har set fra ham siden nytaar. Hertil skal ogsaa siges at Ramos maaske ikke spiller den bedste 1. halvej (ifht de fejl du naevner) men han er dog med til at Hjaelpe Kroos og Casemiro i at holde Messi i taet snor, han er ofte oppe og presse Messi (som ja betyder at han forlader sin position, men det er ogsaa en af grundene til at Messi spiller en utrolig svag kamp, han faar simpelthen ikke chancen for at skabe noget fordi Kroos, Casemiro og Ramos ligge op ad ham hele tiden)...Saa maaske jeg blev grebet af stemningen over at vi vandt og holdet nullet mod Barca, og maaske Ramos kun skulle haft 3 (jeg aendre dog ikke min scorer nu, ligesom jeg heller ikke aendre Marcelo's), men jeg er uenig i at Ramos spillede en daarligere kamp end Marcelo, det kan dog vaere at min mening ville aendre sig hvis jeg saa 1. halvej igen, men nu var det som jeg skrev ovenfor et indlaeg baseret paa 2. halevj alene!....Og saa stop lige dig selv naar du saette mig i baas med "alle andre", jeg skamroser ikke Ramos, og for min skyld kan vi sagtens skifte ham ud med en bedre Forsvars-spiller, min eneste pointe er bare at Marcelo burde forlade klubben foerst, eller som minimum paa samme tid, og faktum er at vi har en bedre erstatning for Marcelo saa derfor kan jeg godt tillade mig at stille spoergsmaal tegn ved hvorfor han spiller, det er dog lidt svaerere med Ramos, fordi jeg ikke mener at Militao noedvendigvis ville vaere et bedre valg (haaber dog paa han bliver det i fremtiden)...Hvis du gerne vil have Nacho ind i midter-forsvaret, saa lad os da for guds skyld goere det, det kommer bare ikke til aendre noget ved Marcelo's niveau.

Og naar vi saa snakker scorer vil jeg lige naevne at jeg tror man pt skal hedde Valverde (her i forum'et) hvis man skal overlever en bedoemmelse paa mere end 3 hvis man smider 8 bolde vaek paa 40 minutter, med mindre man i samme kamp scorer hattrick!

Jeg skal saa ogsaa lige understrege at jeg ikke gen-saa 2. halvej fordi jeg specifikt ville udpege Marcelo's fejl, hvis det er det du tror saa tager du grueligt fejl, jeg havde simpelthen lidt soevn-problemer og valgte derfor at nyde en halvej hvor Real faar Barca til at se meget smaa ud ;) saa det var egentlig ikke meningen at jeg skulle foelge Marcelo, men da han efter 10min havde smidt 3 nemme bolde vaek kunne jeg ikke andet end at begynde at ligge maerke til hvor meget under niveau af resten af holdet han spillede....som sagt jeg ville oenske det ikke var saadanne, og jeg er helt med paa at du ser det fra en anden vinkel!

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

8 måneder 2 uger siden #237 af Dios
elle44 skrev:

Den kæmpe forskel er, at jeg beskylder ham for at gå efter navnet på trøjen og ikke præstationen! Jeg kommer med konkrete eksempler på hvornår modstanderne får kæmpe chancer, som bliver skabt af Ramos. Jeg begynder ikke at tale om dårlige tæmninger, afleveringer etc..
Problemet for mig er, at det jo ikke er sagligt, at gå ind og overanalysere samtlige afleveringer, beslutninger og hvad der ellers fører med. Så vil samtlige spillere fejle, da ingen er fejlfrie.
Jeg går ikke efter navnet, for ser man på de sidste 10 eksempler på Ramos forsvarspil jeg har henvist til over de sidste par uger, så er det kæmpe fejl begået af Ramos, som gør, at modstanderen enten får en kæmpe chancer, eller der bliver scoret imod os. Jeg begynder bare ikke at klandre en helt anden for de fejl, fordi man bedre kan lide den spiller end den anden.

Så nej det er ikke hyklerisk. Som jeg også har skrevet så mange gange, så vil jeg ikke bytte Ramos ud, for at beholde Marcelo inde. Lad os nu bare kalde en spade for en spade. Vi taler konkrete præstationer, og ikke hvem der skal starte inde. Der er jo alverdens til forskel.

8 måneder 2 uger siden #238 af Dios
@DeLaRed.

Jeg kommer med 5 konkrete episoder hvor Ramos er utrolig tæt på at koste, men alligevel får han en godkendt karakter af flertallet. Alt for mange kigger på navnet før de bedømmer en spiller, og det er sådan set der jeg vil hen. Selvom Brylle gør alt hvad han kan for at dreje debatten, så vil jeg ikke sammenligne spillernes præstationer, men derimod brugernes bedømmelser af de 2, og det har jo hele tiden været pointen.
Det startede med den der med, at Marcelo gjorde Ramos dårlig.

Hvis du tror jeg ikke vil have Ramos i start 11'eren, så læser du ikke mine indlæg godt nok. Men fedt at du selv siger det. Du blev grebet af stemningen og gav måske Ramos en for høj karakter. Min pointe med, at folk går efter navnet på trøjen er, at du nok aldrig vil gøre det med Marcelo, og det er her problemet opstår for mig.

Fred være med det :) Synes bare @Doc.juego rammer hovedet på sømmet, og et splitsekund efter kommer du efter med et sådan indlæg om Marcelo.

Sidste redigering: 8 måneder 2 uger siden ved Dios.

8 måneder 2 uger siden #239 af DeLaRed

Jeg kommer med 5 konkrete episoder hvor Ramos er utrolig tæt på at koste, men alligevel får han en godkendt karakter af flertallet. Alt for mange kigger på navnet før de bedømmer en spiller, og det er sådan set der jeg vil hen. Selvom Brylle gør alt hvad han kan for at dreje debatten, så vil jeg ikke sammenligne spillernes præstationer, men derimod brugernes bedømmelser af de 2, og det har jo hele tiden været pointen.
Det startede med den der med, at Marcelo gjorde Ramos dårlig.

Hvis du tror jeg ikke vil have Ramos i start 11'eren, så læser du ikke mine indlæg godt nok. Men fedt at du selv siger det. Du blev grebet af stemningen og gav måske Ramos en for høj karakter. Min pointe med, at folk går efter navnet på trøjen er, at du nok aldrig vil gøre det med Marcelo, og det er her problemet opstår for mig.

Fred være med det :) Synes bare @Doc.juego rammer hovedet på sømmet, og et splitsekund efter kommer du efter med et sådan indlæg om Marcelo.

@Dios Fair nok, du naevner retligt 5 episoder med Ramos, jeg har jo ikke gen-set alle de situationer (de fleste ligger i 1. halvej) men jeg tager dig paa ordet, og jeg er ogsaa med paa at Maaske gav jeg Ramos en for hoej scorer fordi vi langt om laenge holder nullet mod Barca paa Bernabeu (det var dog naturligvis langt hen ad vejen Courtois fortjeneste). Og nu er det ikke fordi jeg skal forsvarer Ramos, men man skal ogsaa kigge paa hvorfor han ikke er paa sin plads, er det bare fordi han ikke orrientere sig, er det fordi han er langsom, eller er det fordi at han daekker af et andet (og maaske ligesaa vigtigt) sted paa banen, som naevnt saa saa jeg flere gange Ramos traekke op og daekke Messi naar Kroos og Casemiro traek laengere op i pres-spillet, hvis det er del af taktikken kan man vel ikke klandre Ramos for det. Men ja, Ramos var heller ikke MOTM imod Barca, det kan vi godt blive enige om.

Nu mener jeg ikke det er overanalyse af en spiller naar Marcelo reelt set kun har 2 "gode" aktioner paa en hel halvej, havde han saa bare vaeret anonym saa kan man klandre ham for det, men naar han desideret smider boldene vaek mere end en haandfuld gange i upressede situationer, saa er der jo noget galt, men jeg acceptere at mit indlaeg gik meget i dybden paa praecis hvordan Marcelo spillede hele 2. halvej, det var dog ogsaa meningen.

Du har helt ret i debatten mellem os to startede med at jeg naevnte at Marcelo kostede os og fik Ramos til at se daarlig ud, og det var maaske en kende fejl-kommunikeret, men jeg har ogsaa senere rettet det til at Ramos ikke har niveauet(og isaer fysikken) til at daekke af for Marcelo's mangler mere, det havde han for et par aar siden, hvor det dog ikke var helt saa noedvendigt (for Marcelo har ikke altid vaeret saa sloej i defensiven, han har haft mange seasoner hvor han var eminent i pres-spillet, og saa kunne han naturligvis loebe op med selv de hurtigst angribere, noget vi pt ser fra Mendy's side). Og dette er en vigtig pointe, for det var egentlig det jeg proevede at komme frem til med den kommentar: En spiller som Mendy goer at Ramos kan koncetrere sig om sin plads i midter-forsvaret, det vil sige at chancerne for at Ramos er for langt vaek fra sin plads immervaek bliver mindre, men naar Marcelo spiller (dog ikke saa meget imod Barca, men i stoerste delen af de andre kampe han har spillet) saa skal Ramos ogsaa ud og daekke af paa venstre kanten, det forsvarer selvfoelgelig ikke at Ramos laver et straffe spark, eller at han satser for lang oppe i banen, det goer dog at hans margin for fejl bliver stoerere og dermed mener jeg det er en satsning af Zidane. (Hermed mener jeg dog ikke at Ramos spiller godt i denne season, han har haft nogle gode praestationer i enkelte kampe, og saa har han haft nogle hjerne bloedninger i andre, jeg mener dog stadig at hans gennemsnitlige niveau tjener Real bedre end Marcelo's gennemsnitlige niveau)

Det ville man saa kunne forsvarer hvis Marcelo bragte en masse offensivt, og det mener jeg bare heller ikke han goer laengere, ihvertfald ikke nok til at kunne forsvarer at satse vores defensiv saa meget.

Og jeg beklager timingen ifht. svaret paa @Doc.Juego's indlaeg, det skulle ikke lyde som en kritik af det han havde skrevet, for jeg synes egentlig det var nogle interessante tal, men jeg var selv saa overrasket over at realiteten i 2. halvej mod Barca jo bare var en helt anden, som tidligere naevnt saa sad jeg efter kampen og foelte at Marcelo havde spillet en god kamp, og jeg havde ogsaa en ide om at han havde vaeret godt med i offensiven, saa jeg tror jeg blev lidt chokeret over hvor daarlig han egentlig var da jeg gen-saa 2. halvej, og derfor synes jeg jeg ville dele det med gruppen fordi de tal som bliver naevnt ikke fortaeller hele sandheden.

Jeg giver ikke selv meget for en Rating paa whoscored eller andre sider, dog viser de andre tal jo egentlig at Marcelo spiller lige op med Mendy, jeg er dog uenig i at det fortaeller hele sandheden, for der er ingen tal her der viser hvor meget plads der er i vores venstre side naar Marcelo spiller (imod Barca var der ikke meget plads, men derfor saa vi heller ikke en saa offensiv Marcelo som vi plejer, og derfor var der maaske ogsaa en foelelse af at Marcelo havde spillet en god kamp, den foelelse roeg bare ud af vinduet for mig da jeg saa 2. halvej igen), den viser heller ikke hvor mange loebe dueller Marcelo taber og hvor mange Mendy vinder...Og det er rigtigt de tal har jeg heller ikke, jeg sidder dog med en klar fornemmelse af at vores hold spiller meget bedre som helhed naar Mendy spiller, jeg foler mig mere sikker ved Ramos naar Mendy spiller og jeg foeler ikke at vores offensiv er saa meget bedre naar Marcelo spiller at det kan goere op for det han mangler defensivt.

Og saa har jeg faktisk tidligere i seasonen givet Marcelo 4 ;) og goer det gerne igen, men for at han paa nuvaerende tidspunkt skal have den karakter, skal han vaere afgoerende i offensiven, enten med assist eller maal, for naar han ikke goer det er risikoen IMO for stor at loebe. (Jeg ville naturligvis ogsaa give Marcelo 4 ell 5 hvis han spillede en pragt-kamp defensivt, det tror jeg dog bare ikke sker mere, jeg mindes ikke jeg har set ham spille rigtig godt defensivt siden efteraaret 2017)

Havde Ramos og Marcelo nu byttet plads, saa tror jeg ogsaa jeg havde synes det var lidt synd for Marcelo, for jeg tror naeppe at Ramos ville kunne goere det bedre paa venstre-back, men nu er rollerne engang som de er og derfor mener jeg vi skal bedoemme Marcelo for den plads han spiller Venstre-back (ZZ kunne jo ogsaa vaelge at spille med 3 mand i forvaret og saa saette marcelo paa midtbanen, men saa laenge han ikke goer det saa har Marcelo defensive pligter som ofte bliver forsoemt)...Og det er her jeg godt forstaar at folk mener Marcelo bidrager med meget i vores offensive spil, det er jeg dog bare uenig i at han goer nok til at forsvarer at han bliver valgt fremfor Mendy, 2 assists paa mere end 900 minutter er bare ikke det vaerd at satse vores defensiv paa, og jeg synes heller ikke Marcelo giver ro og kontrol i offensiven som han tidligere har gjort.

Men nok om det, jeg forstaar at du reagere over mit svar paa @Doc.Juego's indlaeg, og jeg fik nok ikke formidlet konteksten godt nok...men lad os bare blive enige om at Barca fik som de fortjente og at det i sidste ende var en god hold-indsats (inkl. Marcelo og Ramos) som gjorde forskellen...og skal vi saa ikke ogsaa lige haabe paa at holdet viser samme intensitet mod Betis paa Soendag, for saa burde der tikke endnu 3 point ind paa kontoen;)

Go aften!

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 måneder 2 uger siden #240 af Dios
@DeLaRed.

Du skal ikke beklage noget som helst :) Vi er uenige om nogen ting, og det får vi debatteret igennem. Det synes jeg bare er fedt. Det er nok ikke sidste gang det sker :D Og slet ikke når alle følte sig sikker på, at Mendy var førstevalg :)

Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.