Optakt: Manchester City - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinale

3 år 7 måneder siden #37 af Kiwes
Den her midtbane holder ikke i 2 halvleg. Vi er alt for langsomme, ind med Valverde og ud med Rodrygo (han har spillet fint). Vi bliver jo overløbet konstant.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #38 af Matamoro
Ind med Valverde og ud med Hazard. Hazard tror ikke engang på det

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #39 af Lars1991
Jeg er så træt af de endeløse personlige fejl i den her kamp. Varane, Militao, Carvajal, Courtois, Casemiro. Det så unødvendigt. Vores forsvar er generelt rystende usikkert. Hver gang der kommer en lang bold op føler jeg bare vores midterforsvarer(især Militao) bare lukker øjnene og håber på det bedste når de clearer den.
Ellers spiller vi egentlig okay, selvfølgelig ikke prangende, men vi spiller også imod et rigtig godt hold. Men stop nu med de personlige fejl, og så har vi stadig en chance. Vi har også nogle esser på bænken med Vini, Asensio og Valverde der kan komme med noget dynamik og fart.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #40 af Steen
Den er sgu svær. City er klart overlegne på midtbanen, men hvem tager man ud, og hvem skifter man ind? Valverde kan måske løbe mere end de to, men vil han kunne spille sig ud af en situation hvor 2-3 City spillere jagter ham? Det mener jeg ikke, at han er i stand til. Men der er bestemt brug for noget energi på banen ..

Hazard og Rodrygo har begge spillet fint, så det ville også være et sats at skifte en af de to ud, lige efter pausen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #41 af Fondo_Sur

longwind skrev: Lad nu være med at kalde Varane for exposed fordi han laver en individuel fejl der intet har med Ramos at gøre. Ramos selv har sgu lavet tonsvis af lignende blundere, det hænder og sådan er det. Ja det er dumt og dårligt, men man vurderer ikke spillere på svipsere. Jeg har stadig fuld tiltro til Varane.


Varane er afhængig af Ramos’ evner med bolden. Ligesom Ramos er afhængig af Varanes fart i bagrummet.

Der er ikke tale om en “svipser”. Varane har aldrig rigtig været sikker som boldfordeler.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #42 af DeLaRed

longwind skrev: Lad nu være med at kalde Varane for exposed fordi han laver en individuel fejl der intet har med Ramos at gøre. Ramos selv har sgu lavet tonsvis af lignende blundere, det hænder og sådan er det. Ja det er dumt og dårligt, men man vurderer ikke spillere på svipsere. Jeg har stadig fuld tiltro til Varane.


Helt enig i at spillere begår fejl, dette var en pinlig en af slagsen fra Varane, men det betyder ikke han ikke er en fantastisk forsvars spiller. Det er dog imo ikke forkert at kritisere Varane for hans manglende kvaliteter i opspillet, især i denne season er det blevet udstillet i et utal af kampe, da højt pressende modstandere har fundet ud af at presse op på Ramos og give pladsen til Varane, som har betydet at vores opspil i mange kampe næsten udelukkende har skulle gå igennem Varane og Dani, og det har sjældens fungeret. Så der er en pointe i at Varane langsigtet skal have en partner der er stærk med bolden i fødderne, for med Varane som bold fordeler får vi med sikkerhed problemer efter Ramos har hængt støvlerne...

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #43 af Vinícius
Realistisk set har vi en meget fornuftig chance for at vinde. City kommer ikke med noget, andet end at presse vores forsvar til fejl. Hvis Zidane får styr på det, tror jeg på avancement.

Hvad sker der for den tabermentalitet, som nogle brugere udviser herinde? Tro på tingene.... Eller hold med Atletico...

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Fondo_Sur, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #44 af Matamoro
Valverde kan vende den for os. Kom nu Zizou

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #45 af longwind

Fondo_Sur skrev:

longwind skrev: Lad nu være med at kalde Varane for exposed fordi han laver en individuel fejl der intet har med Ramos at gøre. Ramos selv har sgu lavet tonsvis af lignende blundere, det hænder og sådan er det. Ja det er dumt og dårligt, men man vurderer ikke spillere på svipsere. Jeg har stadig fuld tiltro til Varane.


Varane er afhængig af Ramos’ evner med bolden. Ligesom Ramos er afhængig af Varanes fart i bagrummet.

Der er ikke tale om en “svipser”. Varane har aldrig rigtig været sikker som boldfordeler.


Det er sandt at de komplementerer hinanden, men jeg er uenig i at Varane generelt er teknisk dårlig. Han er ingen playmaker, men han er heller ingen boldmongol. Der er jo ingen centerbacks i verden der matcher Ramos med bolden ved fødderne
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved longwind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #46 af Fondo_Sur

Kratmus skrev: Realistisk set har vi en meget fornuftig chance for at vinde. City kommer ikke med noget, andet end at presse vores forsvar til fejl. Hvis Zidane får styr på det, tror jeg på avancement.

Hvad sker der for den tabermentalitet, som nogle brugere udviser herinde? Tro på tingene.... Eller hold med Atletico...


“Men Rodrygo spiller”

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #47 af Dios
Av hvor er der bare kæmpe forskel på hvordan fodbold bliver spillet. Nok er jeg ikke fan af Pep's personlighed, men hans måde at praktisere fodbold på er virkelig revolutionerende. De spiller os fuldstændig tynde når de har lyst. Kroos, Modric og Casemiro står på bagben, og havde de været minimalt mere stillestående og klædt i orange, så var de jo 3 topper.

Det er immervæk svært at argumentere for, at Casemiro er verdens bedste 6'er når det vel snart er hans reelle niveau i de store opgør. Han virker altid så bøvet, sløv og langsom i alt han foretager sig når vi møder gode modstandere som ikke er spanske.
Jeg kunne slå Mølby ihjel i de første 20 min. da han blev ved med at kæfte op. Problemet var jo, at han havde fuldstændig ret, og specielt én ting bed jeg mærke i. Der er ikke én Real Madrid spiller man ser i en spurt uden bold. Om det er det defensive tilbageløb eller igenpresset, så gør de tingene halvt. Der er ikke én spiller, som er i en spurt i offensive løb uden bold.
Vi bliver kørt over, og de spillere vi normalt mener er verdensklasse bliver jo kørt ud på røv og albuer. Ja, så er vi mærkeværdigt stadig med, men hold nu kæft hvor det sejler. Specielt inde centralt.

Modric er en farlig mand. For vi ved hvor god han altid kan være, og hvor god han altid er i 2. halvleg, men der mangler simpelthen bare energi! Var det en fejl at spille med ham i stedet for Valverde? Det synes jeg.

Jeg tror stadig på et godt resultat, men hold nu kæft hvor laver vi bare altid for mange fejl i vigtige opgør.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 7 måneder siden #48 af longwind

Dios skrev: Av hvor er der bare kæmpe forskel på hvordan fodbold bliver spillet. Nok er jeg ikke fan af Pep's personlighed, men hans måde at praktisere fodbold på er virkelig revolutionerende. De spiller os fuldstændig tynde når de har lyst. Kroos, Modric og Casemiro står på bagben, og havde de været minimalt mere stillestående og klædt i orange, så var de jo 3 topper.

Det er immervæk svært at argumentere for, at Casemiro er verdens bedste 6'er når det vel snart er hans reelle niveau i de store opgør. Han virker altid så bøvet, sløv og langsom i alt han foretager sig når vi møder gode modstandere som ikke er spanske.
Jeg kunne slå Mølby ihjel i de første 20 min. da han blev ved med at kæfte op. Problemet var jo, at han havde fuldstændig ret, og specielt én ting bed jeg mærke i. Der er ikke én Real Madrid spiller man ser i en spurt uden bold. Om det er det defensive tilbageløb eller igenpresset, så gør de tingene halvt. Der er ikke én spiller, som er i en spurt i offensive løb uden bold.
Vi bliver kørt over, og de spillere vi normalt mener er verdensklasse bliver jo kørt ud på røv og albuer. Ja, så er vi mærkeværdigt stadig med, men hold nu kæft hvor det sejler. Specielt inde centralt.

Modric er en farlig mand. For vi ved hvor god han altid kan være, og hvor god han altid er i 2. halvleg, men der mangler simpelthen bare energi! Var det en fejl at spille med ham i stedet for Valverde? Det synes jeg.

Jeg tror stadig på et godt resultat, men hold nu kæft hvor laver vi bare altid for mange fejl i vigtige opgør.


Man skulle næsten tro at bedre modstandere fremprovokerer flere fejl. Forstår overhovedet ikke de anekdoter du hiver frem. Casemiro har været fantastisk igennem nærmest alle de store opgør i de tre ChL-sejre i træk. Har set Hazard, Mendy og Rodrygo sprinte, bare for lige at nævne dem jeg kan huske. Helt ærligt, kom nu med lidt positivitet, vi mangler kun 1 mål!
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce