Optakt: Manchester City - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinale

2 måneder 2 uger siden #97 af Fondo_Sur
Dejligt at få Ronaldo ud af turneringen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 uger siden #98 af Ramos4
Nå, to exiter i 8. delsfinalerne i træk. Så er man nede på jorden igen. Begge gange håbløse uden Ramos. Hmm.

Vi har (normalt) en god defensiv, så ligaen bør være inden for rækkevidde igen. Men det er ikke rart at se på, at vi igen næste år ryger ud af CL før den er begyndt.

Sue me.

2 måneder 2 uger siden #99 af Jon
Zidane satte for mig det rigtige hold. Men kampen gik vel som vi alle forventede, at holdet ville SEJLE rundt i deres opspil uden Ramos, og set gør de uanset om modstanderen er getafe eller City.

2 måneder 2 uger siden #100 af Kratmus
Nu har jeg set begge aftenens kampe. Real Madrid savner en spiller og leder som Ronaldo, der kan fortælle sine medspillere, at nu gælder det. Ronaldo savner nok også et RM-hold med lidt mere kvalitet omkring sig. Vi trak i sin tid det længste strå ved at beholde Benzema frem for Higuain.

Vi er selv skyld i vores exit.. Hvis bare der havde været en ægte leder på banen, havde vores chancer været større. Det er for åndssvagt at tabe på 3-4 personlige fejl. I dag var det Varane og Courtois, der var delvis skyld i begge. Foruden personlige fejl havde vi gået videre. Ærligt, jeg synes ikke City spiller så fantastisk, som de bliver gjort til. De presser fantastisk, men derudover er de virkelig ikke noget specielt. De vinder heller ikke CHL i år. Deres pres får os til at spille dårligt, og det lukrerer de på. Hvad skulle City stille op mod et boldsikkert forsvar? Kreerer City mere end 1-2 chancer i kampen, som ikke skyldes det høje pres?

I øvrigt har City også en kæmpe fordel - de er vant til at spille uden fans.

Valencia "Svanens død" CF
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, ElMadrid, mohbar

2 måneder 2 uger siden #101 af Brylle
City har vel 5-6 offensive spillere som er bedre end Hazard der skulle forestille at være ham der skal afgøre det. Igen bidrager han med næsten intet når det spidser til.

Ærgerligt for Varane og det kendetegner ham ikke. Sløj dag af alle med undtagelse af Mendy, Benzema og tildels Carvajal og Rodrygo i mine øjne. Jeg tror egentlig ikke at vi var gået videre selv uden Varanes to fejl. Dertil var det alt alt for tandløst et opspil. City var et niveau over i begge kampe og går helt fortjent videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

2 måneder 2 uger siden #102 af ElMadrid
Jeg synes også folk roser City lidt for meget. Nuvel så spiller de en fin kamp. Men de havde altså et fantastisk udgangspunkt mod er hold der manglede deres leder.

Vi røg jo reelt ud da vi tabte på hjemmebane.
Følgende bruger(e) sagde tak: 2:18

2 måneder 2 uger siden #103 af -#7-

Kratmus skrev: Nu har jeg set begge aftenens kampe. Real Madrid savner en spiller og leder som Ronaldo, der kan fortælle sine medspillere, at nu gælder det. Ronaldo savner nok også et RM-hold med lidt mere kvalitet omkring sig. Vi trak i sin tid det længste strå ved at beholde Benzema frem for Higuain.

Vi er selv skyld i vores exit.. Hvis bare der havde været en ægte leder på banen, havde vores chancer været større. Det er for åndssvagt at tabe på 3-4 personlige fejl. I dag var det Varane og Courtois, der var delvis skyld i begge. Foruden personlige fejl havde vi gået videre. Ærligt, jeg synes ikke City spiller så fantastisk, som de bliver gjort til. De presser fantastisk, men derudover er de virkelig ikke noget specielt. De vinder heller ikke CHL i år. Deres pres får os til at spille dårligt, og det lukrerer de på. Hvad skulle City stille op mod et boldsikkert forsvar? Kreerer City mere end 1-2 chancer i kampen, som ikke skyldes det høje pres?

Meget enig. Jeg synes faktisk City står overfor lidt af de samme udfordringer som Real Madrid. Deres stamme er også efterhånden godt oppe i årene, Agüero kan næppe blive ved i en fysisk hård liga, De Bruyne nærmer sig også 30, Fernandinho er 35. Derudover lignede Guardiola også en træner som var kørt sur i det tidligere på sæsonen, før coronapausen, og de har jo slet ikke været i nærheden af Liverpool i PL.

Næste sæson kunne jeg sagtens Manchester United og måske endda Chelsea overhale City indenom.

En sjov og vittig signaturtekst

2 måneder 2 uger siden #104 af 9eren
Hazard er bare som jeg har nævnt lidt for mange gange før han kom til, et gigantisk fejlkøb. Vi mangler to-tre verdensklasse offensive spillere

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Følgende bruger(e) sagde tak: Kratmus

2 måneder 2 uger siden #105 af Fondo_Sur

Brylle skrev: City har vel 5-6 offensive spillere som er bedre end Hazard

Real Madrid har vel også 5-6 offensive spillere der er bedre end Hazard.

Rodrygo, Vinicius, Asensio, Kubo og Ødegaard. Isco er lige så dårlig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, 9eren

2 måneder 2 uger siden #106 af Siempre fiel

Kratmus skrev: Nu har jeg set begge aftenens kampe. Real Madrid savner en spiller og leder som Ronaldo, der kan fortælle sine medspillere, at nu gælder det. Ronaldo savner nok også et RM-hold med lidt mere kvalitet omkring sig. Vi trak i sin tid det længste strå ved at beholde Benzema frem for Higuain.

Det lyder som om du underkender Citys klare og fortjente sejr "fordi deres chancer kom som følge af deres pres (altså deres taktik og kvalitet) og personlige fejl fra os" - men hvad kommer chancer og mål ellers fra i fodbold? De havde jo bolden stort set hele tiden, vi kommer knap over midten og skaber så godt som ingen chancer - gør vi så heller ikke når vi møder Getafe eller Mallorca. To af vores gamle drenge leverer stadig, nemlig Ramos og Benz - begge i slutningen af deres karriere. Vi har ingen fart på banen overhovedet - noget som er blevet mere og mere vigtigt og afgørende i moderne fodbold. Vi leverer ingen mål fra midtbanen - ej heller er der nogen dynamik. I ligaen klarer vi os lige præcis på at vi som oftest lige har et øjeblik eller to hvor vores gamle stjerner lige viser klassen, men vi dominerer jo langt fra kampe længere - selv ikke om det er mod Levante eller Leganes. Jeg må erkende at jeg har svært ved at se visionen i det her hold, men jeg må gå ud fra at vi simpelthen er så låst fast i tonsdyre lønninger til gamle spillere der slet ikke leverer på niveau med disse lønninger og samtidig ikke har pengene til at gennemføre et generationsskifte. Trist. Og selvfølgelig ekstra uheldigt at den eneste gang man rigtig forsøger sig med en forstærkning, så vælger man en 28-årig Hazard, som pt måske ligner en større fiasko end Kaka eller Anelka

2 måneder 2 uger siden #107 af Ramos4
Anelka! Der er vist en der også har set dokumentaren ;)

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

2 måneder 2 uger siden #108 af Bismo

elle44 skrev:

Ramos4 skrev:

-#7- skrev:

Ramos4 skrev:

-#7- skrev: Hold nu din kæft Mølby..

Hvad sagde han?

Han sad og vævede omkring om Zidane nu også var en dygtig træner..

Og det er Zidane, det ændrer kampen idag ikke på. Men Mølby fatter jo som sædvanlig ikke noget længere, end den kamp han sidder og ser.

Det er altid trist når kommentarorer bruger en hel kamp på at svine det ene hold, fremfor bare at rose det der spiller godt.

En trist tendens man lidt for ofte ser fra danske kommentatorer.

De ødelægger kampen for seerne. Jeg kan seriøst ikke holde dem ud. Vil heller lytte til portugisiske kommentatorer, som jeg ikke fatter en skid

Især som Madrid fan skal man finde sig i lidt at hvert.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.