Optakt: Real Madrid - Real Valladolid, LaLiga, 4. spillerunde

4 uger 1 dag siden #73 af Sebberg

Fondo_Sur skrev:

Sebberg skrev:

Fondo_Sur skrev: Ganske interessant, at man skal høre på hvor dårlig Vinicius er efter hver gang han sikrer holdet 3 point.

Ja, puha, hvor er det frustrerende, når folk fortsætter med at være kritiske, selvom han smider én enkelt bold ind, som falder for fødderne af ham.

Kritikken er jo dum og utaknemlig. Han spiller ikke fordi han har en dårlig første berøring eller som regel svage afslutninger, men fordi han har en afgørende fart, der gang på gang sætter modstanderholdet i ubalance.

Hvor bliver kritikken af Asensio af? Han kom ind på samme tidspunkt, men gjorde ikke nogen væsen af sig? Vil man hellere se den slags præstationer?

Jeg kritiserer jo ikke Vinicius for præstationen i går, men understreger blot, at den sidste afslutning er ganske symbolsk for en overordnet tendens.

Du har ret med Vinicius - naturligvis spiller han på baggrund af det voldsomme temposkifte, der gang på gang skaber overtalssituationer, men fortæl mig en ting... hvis han i ni ud af ti tilfælde sparker på målmanden eller afleverer den en halv meter for langt eller for kort, er det så det værd?

Spørger du mig, så er svaret nej. Man kan naturligvis leve med offensivspillere, der ikke har et slutprodukt som Ronaldo eller Messi, men her har vi en kantspiller, der skal have serveret den for fødderne som i går, før nettet blafrer.

Så vil jeg anyday hellere have en spiller som Ansu Fati, der slet ikke har samme individuelle driblestyrke, men som i søndags scorede et mål (til 1-0), som Vinicius i 0 ud af 100 tilfælde ville sparke ind.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 1 dag siden #74 af -#7-
Problemet med Vinicius er vel også at man ikke ser bare den mindste smule forbedring, på et ret vigtigt punkt som offensivspiller. Jeg kan sagtens leve med at han ikke laver 20 mål på en sæson, men jeg kan ikke leve med at han bare overhovedet ikke kan afslutte. Selv på hans mål igår når jeg at frygte at han sparker den forbi eller lige på målmanden, og det siger jo alligevel en del, når det er en chance som selv Lunin vel havde sparket ind også.

Så jeg er helt enig i Sebbergs pointe med at det virker underligt, hvis ikke trænerstaben fokuserer rigtig meget på den del af Vinicius’ spil, for alle herinde er vel enige om at han kan noget ekstraordinært, men hvad nytter det hvis han lobber den ind i målmandens favn på en friløber. Havde han nu bare sparket den stille og roligt ind, havde helhedsindtrykket været fantastisk dagen derpå, men fordi han ENDNU engang fumler rundt i en afslutning, så sidder man bare med en lidt irriterende smag i munden nu synes jeg.

En sjov og vittig signaturtekst

4 uger 1 dag siden #75 af Ramos4
At hive Asensio ind i debatten er under al kritik imo. Manden havde en grim skade, der holdt ham ude i et år. Han er vel bare glad for, at han overhovedet kan spille igen. Han scorede og lagde op i sin første kamp tilbage. Det er lige så meget som Vinicius har præsteret i ti gange så mange kampe.

Men igen: Asensio kan sagtens være ikke god nok, men det gør ikke Vinicius bedre eller værre.

Forskellen på Vinicius (og Rodrygo) er at vi har brugt ret mange penge på ham, hvor en Asensio var basically gratis og Ansu Fati lige så hos Barca.

Når man hører åh så meget om Juni Calafat og man bruger en HALV MILLIARD på to brasilianere, der kun er marginalt bedre end Vasques og Asensio - så er det vel okay at stille krav :O

Sue me.

4 uger 1 dag siden #76 af DeLaRed

Ramos4 skrev: At hive Asensio ind i debatten er under al kritik imo. Manden havde en grim skade, der holdt ham ude i et år. Han er vel bare glad for, at han overhovedet kan spille igen. Han scorede og lagde op i sin første kamp tilbage. Det er lige så meget som Vinicius har præsteret i ti gange så mange kampe.

Men igen: Asensio kan sagtens være ikke god nok, men det gør ikke Vinicius bedre eller værre.

Forskellen på Vinicius (og Rodrygo) er at vi har brugt ret mange penge på ham, hvor en Asensio var basically gratis og Ansu Fati lige så hos Barca.

Når man hører åh så meget om Juni Calafat og man bruger en HALV MILLIARD på to brasilianere, der kun er marginalt bedre end Vasques og Asensio - så er det vel okay at stille krav :O

Helt enig ifht Asensio, og han har trods præsteret i tidligere seasoner, omend ikke helt levet op til de stjerne forventninger der har været for ham, så kan man ikke tage hans tid i klubben før skaden væk fra ham!

Og lige et sjovt lille faktum som folk her i diskutionen nok har lykkelig glemt: Ingen af vores nuværende brasilianere har kostet ligeså meget som Jovic ;-)

Donde está la biblioteca?

4 uger 1 dag siden #77 af Ramos4

DeLaRed skrev:

Ramos4 skrev: At hive Asensio ind i debatten er under al kritik imo. Manden havde en grim skade, der holdt ham ude i et år. Han er vel bare glad for, at han overhovedet kan spille igen. Han scorede og lagde op i sin første kamp tilbage. Det er lige så meget som Vinicius har præsteret i ti gange så mange kampe.

Helt enig ifht Asensio, og han har trods præsteret i tidligere seasoner, omend ikke helt levet op til de stjerne forventninger der har været for ham, så kan man ikke tage hans tid i klubben før skaden væk fra ham!

Og lige et sjovt lille faktum som folk her i diskutionen nok har lykkelig glemt: Ingen af vores nuværende brasilianere har kostet ligeså meget som Jovic ;-)

Det er jo også derfor Jovic får så meget røg. Når man henter så unge spillere så dyrt ind, så forventer man noget.

Hvis Ansu Fati ikke slår igennem: So what?

Sue me.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.