Optakt: Real Madrid - Ath. Bilbao, LaLiga, 19. spillerunde

5 år 7 måneder siden #1 af Administrationen
Real Madrid...

Real Madrid har fået fremrykket 19. spillerunde på grund af deltagelse i den spanske Super Cup i januar måned og det betyder, at man i aften møder en af deltagerne, Ath. Bilbao, på Estadio Alfredo di Stéfano, mens de to andre deltagere, Barcelona og Real Sociedad, i morgen tørner sammen i Catalonien.

Real Madrid er kommet ud af en perfekt uge, som gav tre vitale sejre, men det falder naturligvis fuldstændig til jorden, hvis ikke man formår at fastholde det gode indtryk og vinde over baskerne og dermed vise, at man også kan vinde andet end kampene mod de store hold i LaLiga.

Og så skal Real Madrid vise, at man kan vinde uden Casemiro. Det har man nemlig ikke kunnet indtil nu i denne sæson, hvor brasilianerens fravær mod Shakhtar Donetsk i Kiev bød på nederlag, mens man spillede uafgjort mod Villarreal og tabte til Valencia uden Casemiro. Det giver dog plads til Fede Valverde ved siden af Modric og Kroos.

Men ellers er der ikke lagt op til de store ændringer fra Zidanes side, hvis man ser bort fra at spansk presse er enige om, at Asensio og Rodrygo får chancen fra start i stedet for Lucas Vázquez og Vinícius.

Ath. Bilbao er i store problemer i LaLiga, hvor man ikke har vundet de seneste tre kampe og samtidig er holdets nøglefigurer, nemlig målmand Unai Simón, samt offensivspillerne Raúl García og Iñaki Williams inde i en nedgangsperiode, som gør livet svært for træner Garitano.

Unai Simón har vist stor usikkerhed i de sidste par kampe, mens Raúl García har mistet sin plads til Villalibre, men den tidligere Atlético Madrid-spiller forventes dog at være med i aften. Endelig er der Iñaki Williams, som for alvor er udsat for kritik efter blot to mål indtil nu i denne sæson.

Bilbao har ikke vundet i den spanske hovedstad mod Real Madrid i de seneste 15 år, hvor man kun har formået at få to uafgjorte resultater med hjem til Baskerlandet. Det ene uafgjorte resultat kom dog sidste år, hvor Garitano havde held med at benytte tre mand i forsvaret og den taktik regner man med, at han vil bruge igen i aften.

Der bør dog være fuld pointhøst til Real Madrid i den sene aftenkamp på Estadio Alfredo di Stéfano, hvor TV2 Sport X blænder op fra kl. 22.00.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Varane, Mendy, Fede Valverde, Kroos, Modric, Asensio, Rodrygo, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #2 af madrid2000
Hvorfor spiller de kl. 22:00???????????? Der er nogen af os, der skal tidlig op på en hverdag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, elle44, JesperThomsen

5 år 7 måneder siden #3 af Administrationen

madrid2000 skrev: Hvorfor spiller de kl. 22:00???????????? Der er nogen af os, der skal tidlig op på en hverdag.

Der afvikles også Copa del Rey-kampe og de må ikke komme i vejen for hinanden.

5 år 7 måneder siden #4 af Daniel
Sen kamp i aften. Det kan blive hårdt for øjnene. Nogen, der eventuelt kunne tænke sig at konversere over Skype mens kampen står på?

Jeg er lidt ligeglad med antal. Bare for at afprøve det.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 7 måneder siden #5 af DeLaRed

Daniel skrev: Sen kamp i aften. Det kan blive hårdt for øjnene. Nogen, der eventuelt kunne tænke sig at konversere over Skype mens kampen står på?

Bare en tanke Daniel, men hvorfor hopper du ikke med paa chatten her paa siden?

Donde está la biblioteca?

5 år 7 måneder siden #6 af Daniel

DeLaRed skrev:

Daniel skrev: Sen kamp i aften. Det kan blive hårdt for øjnene. Nogen, der eventuelt kunne tænke sig at konversere over Skype mens kampen står på?

Det andet er sjovere. Og nemmere. For mig. Jeg troede egentlig, vi havde nedlagt chatten. Men der kan man bare se. Det var aldrig noget for mig.

5 år 7 måneder siden #7 af Kiwes

DeLaRed skrev:

Troede chatfunktionen døde flere år tilbage.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #8 af 9eren
Whatsapp chat madridista dk med admin.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved 9eren.

5 år 7 måneder siden #9 af DeLaRed

Daniel skrev:

DeLaRed skrev:

Det andet er sjovere. Og nemmere. For mig. Jeg troede egentlig, vi havde nedlagt chatten. Men der kan man bare se. Det var aldrig noget for mig.

Det kan godt vaere jeg blev misforstaaet, min tanke var her i gruppen, altsaa her hvor vi skriver lige nu, ved ikke om der har vaeret nogen anden chat-function tidligere, men her plejer altd at vaere en haandfuld personer paa, lige her, under kampen.

Men nu var det ikke fordi jeg skulle oedelaegge dit Skype projekt, er ret sikker paa HELGUERA ogsaa bruger Skype, saa det holder stadig ;-)

5 år 7 måneder siden #10 af Daniel
I know, men min tanke var mere at få de her "her og nu" reaktioner med det samme. Den har pubfornemmelse. Med afstand. Det bliver en underlig størrelse for mig at skrive under kampen. Det vil jeg hellere bruge pausen til :-)

5 år 7 måneder siden #11 af DeLaRed

Daniel skrev: I know, men min tanke var mere at få de her "her og nu" reaktioner med det samme. Den har pubfornemmelse. Med afstand. Det bliver en underlig størrelse for mig at skrive under kampen. Det vil jeg hellere bruge pausen til :-)

Ahh nu forstaar jeg, saa du vil hoppe paa Video?
Troede du ville burge skype chatten!

Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

5 år 7 måneder siden #12 af Daniel

DeLaRed skrev:

Daniel skrev: I know, men min tanke var mere at få de her "her og nu" reaktioner med det samme. Den har pubfornemmelse. Med afstand. Det bliver en underlig størrelse for mig at skrive under kampen. Det vil jeg hellere bruge pausen til :-)

Ahh nu forstaar jeg, saa du vil hoppe paa Video?
Troede du ville burge skype chatten!

Jeg troede faktisk, det var hele hensigten med Skype ;-)

Leveret af Kunena Forum