Optakt: Real Madrid - Ath. Bilbao, LaLiga, 19. spillerunde
Her kommer lige lidt tanker:
1. Han er 20 aar gammel og har stadig tid til at udvikle sit talent. Paa mange maader lider han under at Hazard har vaeret saa meget sakdet, for det har tvunget ham frem i rampe-lyset, hvor han maaske ikke hlet hoerer til endnu.
2. Han har samlet spillet 87 kampe, men husk at han sjaeldent spiller alle 90 minutter, faktisk faar han gennemsnitligt kun 52 minutter paa banen per kamp.
3. i de 87 kampe har han scoret 11 maal og lavet 19 assist (hvis man taeller de fremtvungne selvmaal med), det betyder at han er medvirkende i et maal hver 152. minut, om man saa ikke synes hans maal er flotte det er fint nok, men denne statistik er bare ikke helt skidt.
4. Ud over ovenstaaende maal og assists, har hans pres-spil ogsaa hjulpet Real til maal, har ikke lige statistikken paa det, men bl.a. Modric's maal mod Barca i denne season kommer fordi Vini forsaetter sit loeb og presser maalmanden til at lave en kaempe fejl. Og saa mindes jeg ogsaa at han fremtvang 2 straffe spark i 18/19 seasonen, hvis jeg ikke tager helt fejl.
5. Til sidst men ikke mindst saa har han i 2020 virkelig udviklet sit defensive spli, han er meget mere organiseret i defensiven, og ud over et stort arbejde i pres-spillet (langt stoerre end for eksempel Rodrygo) saa loeber han ogsaa ofte med hjem og hjaelper paa Venstre back (i de kampe han har spillet sammen med Marcelo i denne season, har han spillet mere venstre back end hans landsmand)
6. Det har vaeret ret tydeligt at Zidane har valgt ham de seneste par kampe af taktiske aarsager, at have Vini paa venstre goer nemlig automatisk at modstanderens forsvar rykker en smule mere over mod venstre, og dette giver saa plads til Kroos' skift over til hoejre-kanten hvor Vasquez/Dani/Rodrygo har mere plads at bevaege sig paa.
Det er helt rigtig at han smider mange volde vaek, og i flere kampe har vaeret en af banens daarligste, men paa den anden side saa betyder hans arbejde rent offensivt ogsaa noget for de point vi faar hjem:
- Han maal sikre 3 point mod Valladolid
- Han starter scoring mod Levante
- Hans assist sikre 3 point mod Inter
- Og han fremtvinger selvmaalet der sikre 3 point mod Sevilla
I sidste ende handler det om forventninger, og her kan man mene hvad man vil, men hvis vi nu hiver Vini lidt ned fra de paedistal som pressen og fans satte ham op paa i hans foerste season i klubben, og begynder at kigge paa ham som en fremtidig bredde spiller, saa synes jeg personlig ikke det ser saa skidt ud. For faktum er at Real Madrid SKAL have en back-up spiller til Venstre-Wing hvis vi fortsaette med at spille 4-3-3, og her kommer det naturligvis ikke til at blive en verdens stjerne der gider sidde paa baenken, det kan vi godt glemme. Saa hvilke forventinger er det lige vi har til en langt-sigtet back-up spiller til den position, med 1-2 seasoner mere under vingerne, er jeg nemlig ikke sikker paa at det bliver meget bedre end Vini (givet at han naturgligvis faarlitd mere styr paa sit offensive spil og sine belsutninger, men saadanne noget kommer ofte med erfaring)
Saa istedet for at vi sviner ham til for ikke at blive den nye Neymar, hvad med at vi maaske kigger paa ham som en slags Brasiliansk version af Lucas Vasquez, for saadanne bredde-spillere faar vi ogsaa brug for de naeste mange aar, og her kan Vini stadig sagtens naa at udvikle sig til en habil loesning, om noget beviser han jo med hans 152. per medvirken i maal at han stadig bringer noget til holdet.
Anyways, i kan fortsaette med at svine ham til, jeg mener dog bare han pt langt fra er vores stoerste problem i truppen(Marcelo, Jovic, Isco, Militao etc.), og hvis Hazard var frisk, saa vi ham ogsaa spille meget mindre, og saa bliver han et endnu mindre problem i det store billede.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg tror dog alle ville elske ham, hvis han fik 20 min. i hver 3. kamp når kampen er lukket fra vores side af.
Som venstrekant nu, hvor offensiven i forvejen er total handikappet, så bliver det bare utrolig grimt at se på. Dog ikke ligeså grimt når Asensio for sin 7. sæson i Real Madrid stadig ikke finder et bare nogenlunde stabilt niveau.
Jeg forventer nok mere af Vinicius, fordi jeg absolut intet forventer af Asensio eller Lucas. Vinicius har nemlig potentialet, men langtfra niveauet netop nu, hvor han virkelig også er elendig.
Havde jeg været træner, så ville jeg dog alle dage gå med Rodrygo. Om det er på kanten eller på toppen ved siden af Benzema kommer lidt an på kampformen for de andre kantspillere, for ellers er vores midtbane egentlig dejlig bred.
Hvorfor dog ikke udnytte det, og spil med 4 midtbanespillere, hvor man spiller dem rigtigt, så man udnytter Valverde, Ødegaard eller Isco. Igår udnyttede man jo slet ikke Valverde's evner. Han blev en kegle i Real Madrid trøje, som aldrig blev farlig, og egentlig bare rendte i vejen i opspillet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Han laver 1,3 taklinger per kamp, det er lige så mange som Ramos (ja jeg er overrasket) Carvajal leder med 2,5, Varana 0,8... Hazard 0,3
Han er noteret for 2 mål, regner vi med "selvmålet" deler han anden pladsen med Fede, (Benz 6).
Benz skyder på mål 3,4 gange per kamp, Vini 1,7 på 3 pladsen og 1,6 er Kroos, og langt nede på listen er Rodrigo med 0,6... Hazard 1,3
1,3 nøgleafleveringer per kamp er 4 bedst, 2,2 fra Kroos. Hazard 0,0
Med 1,3 driplinger per kamp er han lige så glad for at drible som Hazard, men det er Mendy der leder den statastik med 2,2
Hazard løber off-side 1 gang per kamp, Vini 0,4 Mariano topper den liste med 1,7 :)
Han skal have lim på skoen da han mister bolden 1,3 gange per kamp, men det er stadig lavere end både Hazard og Mariano der ligger på 1,7.
Kontrold på bolden har han og Lucas ikke, 2,1 dårlige kontrol per kamp er statastikken, Ramos 0,2, Kroos 0,3 Hazard 0,3
24,2 aflevering kommer der fra Vini, og det er faktisk bare Assensio (21,8) og Rodrigo (11,1) der er dårligere. Hazard 27,7
86,6% af disse afleveringer kommer frem til en medspiller, det er dog bedre end Hazard (83,1), Kroos (93,6), Ramos (92,8) men på nivå med Ødegaard (88,7) og Isco (89,1).
0,3 afslutninger fra distancen per kamp (uden for straffeområdet)
I det lille feldt afslutter han lige så ofte som Ramos, 1,1 gang per kamp, Hazard 0,7 og Benz 1,9.
I straffe feltet (minus 6 yard-box) er det 0,3 skud, Bend (0,6) og Hazard ligger på 0,0
Det er da meget sjovt at statastikken siger at han vel gør det helt OK sammenlignet med de andre spillere.
Hazard har dog lavet 1 mål på bare 153 minutter, Vini har spillet 9ende flest minutter med 751
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
DC19
- Cristiano7
- Platin bruger
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Han laver 1,3 taklinger per kamp,Mbappé 0,2
2 mål, Mbappé 10
1 assist, Mbappé 4
Benz skyder på mål Vini 1,7, Mbappé 3,5
1,3 nøgleafleveringer per kamp Mbappé, 1,4
Med 1,3 driplinger per kamp Mbappé, 3,1
Off-side 1 gang per kamp, Vini 0,4 Mbappé 0,6
Mister bolden 1,3 gange per kamp, Mbappé 1,6
2,1 dårlige kontrol per kamp Mbappé 1,8
24,2 aflevering kommer der fra Vini, Mbappé, 26,9
86,6% af disse afleveringer kommer frem til en medspiller, Mbappé 81,8
0,3 afslutninger fra distancen per kamp (uden for straffeområdet)
I det lille feldt, Mbappé 0,3
I det lille feldt afslutter han lige så ofte som Ramos, 1,1, Mbappé 0,1
I straffe feltet (minus 6 yard-box) er det 0,3 skud, Mbappé 3,1
Dog er han stadig en vigtig spiller på holdet, og han skal vælges til enhver tid over en spiller som Assensio.
Dios skrev: Det eneste problem med Vinicius er, at hans "konkurrenter" til pladsen er ligeså dårlige, så der ikke er lang vej til en start plads. Han vil jo være en fænomenal 13. mand, eller udviklingsspiller som lurer i kulissen. Til hans held i uheld, så starter han relativt ofte, og der er han jo slet slet ikke endnu. Om det kommer, kommer helt an på hans videre udvikling, for lige nu lader den til at være gået helt i stå, eller den forkerte vej.
Jeg tror dog alle ville elske ham, hvis han fik 20 min. i hver 3. kamp når kampen er lukket fra vores side af.
Som venstrekant nu, hvor offensiven i forvejen er total handikappet, så bliver det bare utrolig grimt at se på. Dog ikke ligeså grimt når Asensio for sin 7. sæson i Real Madrid stadig ikke finder et bare nogenlunde stabilt niveau.
Jeg forventer nok mere af Vinicius, fordi jeg absolut intet forventer af Asensio eller Lucas. Vinicius har nemlig potentialet, men langtfra niveauet netop nu, hvor han virkelig også er elendig.
Havde jeg været træner, så ville jeg dog alle dage gå med Rodrygo. Om det er på kanten eller på toppen ved siden af Benzema kommer lidt an på kampformen for de andre kantspillere, for ellers er vores midtbane egentlig dejlig bred.
Hvorfor dog ikke udnytte det, og spil med 4 midtbanespillere, hvor man spiller dem rigtigt, så man udnytter Valverde, Ødegaard eller Isco. Igår udnyttede man jo slet ikke Valverde's evner. Han blev en kegle i Real Madrid trøje, som aldrig blev farlig, og egentlig bare rendte i vejen i opspillet.
Lurer i kulissen? Vi har købt to brasilianere til samlet en halv milliard. Den slags penge betaler man vel ikke for spillere der måååske en dag kan spille nogenlunde fast.
Vi har betalt penge i en størrelsesorden der antyder, at vi har hentet de to bedste talenter i Brasilien. Det er på dét grundlag Vinicius bliver vurderet. Intet ondt om ham, han spiller jo bare sit spil. Virker som en flink fyr.
Det er vores elendige scouts og elendige indkøb der er det egentlige problem. Vinicius, Rodrygo, Militao, Jovic. Læg dertil at Reiner og Kubo er konstant bænket i deres klubber. Det har vi brugt 1 milliard på.
Men når Vinicius spiller igen og igen, så er det svært ikke at knytte kommentarer til det. Hvis Lucas skal sables ned hele tiden, så skal en dyrt indkøbt spiller vel også.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Han laver 1,3 taklinger per kamp, Assensio 0,4, Rodrigo 0,6
2 mål, Assensio 0, Rodrigo 0
1 assist, Assensio 0 , Rodrigo 3
skyder på mål Vini 1,7, Assensio 0,4, Rodrigo 0,6
1,3 nøgleafleveringer per kamp Assensio 0,4, Rodrigo 0,9
Med 1,3 driplinger per kamp Assensio 1,1, Rodrigo 0,8
Off-side 1 gang per kamp, Vini 0,4 Assensio 0,0 Rodrigo 0,0
Mister bolden 1,3 gange per kamp, Assensio 0,4 , Rodrigo 0,4
2,1 dårlige kontrol per kamp Assensio0,5, Rodrigo 2,0
24,2 aflevering kommer der fra Vini, Assensio, 21,8, Rodrigo 11,1
86,6% af disse afleveringer kommer frem til en medspiller, Assensio 84,2%, Rodrigo 79%
0,3 afslutninger fra distancen per kamp (uden for straffeområdet) 0,3 , Rodrigo 0,0
I det lille feldt afslutter han lige så ofte som Ramos, 1,1, Assensio 0,0 , Rodrigo 0,0
I straffe feltet (minus 6 yard-box) er det 0,3 skud, Assensio 0,1 , Rodrigo 0,6
Forstår ikke hvorfor visse er så meget efter Vini?
Ja Vini udfordrer mere end de andre og han har da assist og vigtige aktioner. Men der er ingen statistik over, hvor mange afbrænder han har og hvor mange angreb han har pisset væk.
Hvis han er så verdensklasse, så ER det da underligt at de andre ikke vil aflevere bolden til ham.
Forstå mig ret, han kan sikkert få en fin karriere et andet sted og jeg ønsker ham held og lykke i hans næste klub. Han kan få en fin karriere ala Robinho eller Nani. Men det er ikke godt nok til Real Madrid og der er intet der tyder på, at han udvikler sig den rigtige vej - tværtimod.
Hvis han vil være indskifter når vi får en god fløj, så er det fint med mig. Ham og Rodrygo er fine reserver.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024