Optakt: Real Madrid - Ath. Bilbao, LaLiga, 19. spillerunde

5 år 7 måneder siden #97 af Madrid1998
Det lidt hårdt at dømme på prisen. Prisen er jo bare et billede af hvordan markedet nu engang er. Man ser en masse helt forskruede priser alle steder, Harry Maguire kostede 80 M Euro, Kepa kostede omkring 60, og Neymar kostede hele 200 M+. Det jo bare virkeligsbillede af hvad markedet har udviklet sig til, fuld af overpriser, for både talenter og etablerede spillere. Real Madrid blev nok også taget lidt på røven, hvilket altid sker lige netop for Real Madrid, men det ændrer nok ikke på at Chelsea havde fået ham for 30 M i stedet for 45, hvilket stadig er overpris.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #98 af Thomaskjensen
@Ramos4, Nu skal du misforstå mig rigtigt.
Jeg er bestemt ikke inde på at han PT er verdens bedste, på ingen måde, kan lave en liste på 2 minutter med 10 spillere jeg hellere vil have lige nu.
Problemet er vel at Hazard har været så meget skadet, det var jo ikke planeret at Vini skalle være vores farligste spiller som 20 årig. For så havde man nok ikke købt Hazard. Men vi får jo ikke Mané så længe vi har Hazard, for der er jo ingen der vil risikere at han bliver fit og skal spille alle kampe.
De næste år ser jeg Vini som reserve for Hazard, om 3-4 år håber jeg har kan udfordre Hazard direkte og sende ham ud som reserve, som Mendy har med Marcelo. Jovic er heller ikke købt for at spille alle kampe, men som en langsigtig tronearving til Benzema, samme med Fede, ja og Rodrigo, som vel er backup for Assensio.

Derfor bliver jeg faktisk ret skuffet over når folk er efter Vini eller Rodrigo, for er der nogen der arbejder for holdet er det jo dem. Er der nogen der ofrer sig er det dem.

Og selv om de Vini mister bolden for meget, er der jo en grund til det, og grunden er at ingen løber med ham. Nu har vi spillet godt i 4 kampe, og forskellen er ikke Vini, han spiller hans spil, nej forskellen er midtbanen nu løber med frem, Benz står ikke og sover på midtbanen han er faktisk der hvor han skal være når der kommer indlæg.

Vini er på plads, og det som gør os alle frustrerede er jo netop manglen på mål, at han igen igen lykkedes at afslutte lige der målmanden står, eller skyde forbi fra 1 meter :)

Men husk på at han er 20 år, han er reserve for Hazard, han har masser af tid til at blive cool i de afgørende situationer. Men det hjælper jo intet at Benz den nar ikke vil løbe eller spille ham bolden...
Så ret jeres fustrationer mod dem der skulle bære holdet og ikke vores unge reserver... Hazard, Bale, Assensio og til dels Benz og den gamle garde der ikke vil spille de unge der faktisk arbejder for holdet.

Med til statastikken følger at Hazar har scoret 1 mål på straffe...

5 år 7 måneder siden #99 af Dios
Ramos4 skrev:

Lurer i kulissen? Vi har købt to brasilianere til samlet en halv milliard. Den slags penge betaler man vel ikke for spillere der måååske en dag kan spille nogenlunde fast.

Vi har betalt penge i en størrelsesorden der antyder, at vi har hentet de to bedste talenter i Brasilien. Det er på dét grundlag Vinicius bliver vurderet. Intet ondt om ham, han spiller jo bare sit spil. Virker som en flink fyr.

Det er vores elendige scouts og elendige indkøb der er det egentlige problem. Vinicius, Rodrygo, Militao, Jovic. Læg dertil at Reiner og Kubo er konstant bænket i deres klubber. Det har vi brugt 1 milliard på.

Men når Vinicius spiller igen og igen, så er det svært ikke at knytte kommentarer til det. Hvis Lucas skal sables ned hele tiden, så skal en dyrt indkøbt spiller vel også.

Man betaler det beløb for potentialet til at få en verdensklassespiller relativt billigt. Kan ikke se problemet i det. Nuvel, så er det utrolig nemt og være bagklog, men sådan er gamet desværre. Hate på de ulækre engelske og andre zombie klubber.
Når engelske klubber kaster milliarder efter ligegyldige og ukendte spillere, så stiger prisen på bunden, og det skal vi jo også være en del af. Når en spiller som Pogba skal koste 1,4 milliarder, så er det klart at Real Madrid ikke længere kan være med, så må der jo investeres i fremtiden.

Vores transferpolitik er jo ikke til at blive klog på. Synes dog det er meget få personer herinde, som kan råbe højt om det. Nuvel, så kan man aldrig gardere sig imod skader, men da debatten var på det højeste herinde omkring Jovic og Joao Felix der var jeg ihvertfald i klart mindretal, da jeg mente Jovic ville blive endnu et fejlcast på grund af spillestilen, og helt klart foretrak Joao Felix.
Jeg ved ikke hvilken lejr du stod i, men det fortæller jo egentlig meget godt hvad et af vores problemer på transfermarkedet er.

Vi har brugt 1 milliard på potentielle verdensstjerner. For de penge kunne vi have købt hvem som etableret stjerner? Absolut ingen. Problemet er jo, at vi træder vande lige pt. Vi kan ikke rigtig lave det endelige generationsskifte, og vi kan ikke få de etableret stjerner vi ønsker.
Hazard skulle være manden, men desværre virker hans krop ikke i det spanske.

Du må ikke misforstå. Jeg er sådan set enig med dig. Stod det til mig, så havde over halvdelen af vores spillere unge som gamle fået sparket. Jeg har givet Vinicius 1 i de sidste 4 kampe tror jeg. Synes han er elendig, så jeg har intet imod man går hårdt til ham, for det har vitterligt været skrækkeligt det han har vist.
Jeg er stadig bare bag den plan Perez har igangsat med unge spillere. Det kommer på et skide uheldigt tidspunkt ift. Corona, for jeg er ikke et sekund i tvivl om, at der ville blive gået all in på Mbappé, Mané eller en anden verdensstjerne i sommers, hvis omstændighederne havde været anderledes.
Jeg synes dog heller ikke det hjælper, at Zidane bruger truppen som han gør. Nu går det godt, og det er jeg oven ud lykkelig for, men vi så igen igår hvor skrøbeligt fundamentet er. Det skal simpelthen kunne gøres langt bedre end det Zidane gør nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Kimbo

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #100 af 9eren
"da jeg mente Jovic ville blive endnu et fejlcast på grund af spillestilen, og helt klart foretrak Joao Felix.
Jeg ved ikke hvilken lejr du stod i, men det fortæller jo egentlig meget godt hvad et af vores problemer på transfermarkedet er."

Lige her er vi vist ret enige, hvor jeg så fortrak Joao Felix fremfor Hazard. Jeg havde ikke den store holdning til Jovic, hvilket jeg heller ikke har nu. Det hele siger sig selv.

"Vi har brugt 1 milliard på potentielle verdensstjerner. For de penge kunne vi have købt hvem som etableret stjerner? Absolut ingen."

Du skal ikke fortælle mig at klubben ikke kunne have løst problematikken. Man har valgt at bruge 250 millioner euro på Hazard, Jovic, Mendy som slet ikke var nødvendigt. De penge kunne ha været brugt på en ordentlig offensiv.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 7 måneder siden #101 af 9eren
Der må også være en eller to spillere der ville kunne gøre sig gældende på 1 holdet i løbet af næste sæson.

5 år 7 måneder siden #102 af Dios
@9eren.

Jeg synes du sætter præmissen forkert op. Det skal jo være en 1-1 sammenligning.

Hazard var nødvendig. Jovic var nødvendig og Mendy var nødvendig i den forstand Zidane ville have ham og ikke Reguilon. Jeg synes også du hyper Reguilon alt for meget op. Fair, så gjorde han det virkelig godt, men ligesom med Vinicius, så var det rigtig godt, men ikke en fast starter godt.
Det er ingen hemmelighed, at jeg virkelig har svært ved Mendy, men tager man ham med i ligningen med indkøb, så skal salget af Reguilon selvfølgelig trækkes fra.
Det giver nok nærmere €200 millioner end 250. Det var præcis det beløb vi kunne have købt Pogba for. Jeg mener også det var prisen for Mané. Fair, så kunne vi have købt Mané i stedet for de 3 andre. Så havde vi stadig haft en uduelig Mariano som 2. violin og Reguilon i stedet for Mendy.
Der er ingen garantier i fodbold, så ingen ved om Mané var blevet en succes, eller havnet som Hazard.
Og stop det med, at Hazard's overvægt er skyld i hans skader. Det er vrøvl.

Jeg havde helt klart gået efter andre type spillere, og derfor er jeg heller ikke tilfreds. Jeg kan bare godt se ideen med hele projektet. Jeg er dybt uenig i rigtig mange ting i Real Madrid, men jeg synes også bare at Perez bla. har gjort meget for, at få tingene til at ske. Han har prøvet at købe diverse spillere, som enten er markant for dyre, eller hvor spilleren har valgt Real fra LÆS:Mbappé.
Så har man købt 2. og måske 3. prioriteter i stedet for, men det er jo ens for alle klubber.

Fortæl mig gerne hvad du havde tryllet frem for de €200 millioner.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum