Optakt: Real Madrid - Ath. Bilbao, LaLiga, 19. spillerunde

3 år 4 måneder siden #37 af Ramos4
Det eneste positive man kan sige om Vini er vel, at vi formentlig kan tjene vores penge ind igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #38 af Kiwes

Lars1991 skrev: Har egentlig lidt en taktisk undren, som jeg håber måske kan få noget input fra jer andre.

På papiret synes jeg vores højre side ser mere farlig ud end venstre. Lucas erer bedre end Vini, Carvajal bedre end Mendy. Men 1) synes det virker som om vi angriber meget mere i venstre side 2) Når vi angriber i venstre side er både Modric og Kroos tit ude og hjælpe og er meget spilbare. Når vi angriber i højre side synes jeg tit Lucas og Carvajal er ladt til dem selv, og så hjælper Valverde eller Modric meget sporadisk.
Den eneste logiske forklaring jeg umiddelbart kan finde er Ramos. For det første er han en bedre spilstation, og hvis vi mister den kan han booste op og prøve at vinde den hurtig, hvor Varane kan bruge sin hurtighed til at dække af for ham.

Ser jeg spøgelser? Eller har jeg ret i at vi angriber meget mere i venstre side og at vi bringer flere mænd til at hjælpe? Og hvis ja, hvorfor tror i at det er sådan?


Det nemt. Modric ligger i venstre - alt har gået igennem ham (når vi er tæt på boxen).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #39 af Fondo_Sur

Ramos4 skrev: Det eneste positive man kan sige om Vini er vel, at vi formentlig kan tjene vores penge ind igen.


Hvad med den assist eller det straffespark han fremtvang, der skulle dømmes?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #40 af Steen

Fondo_Sur skrev: @Steen

Jeg er godt nok glad for af du ikke er træner for Real Madrid.

Så havde flyvende Lucas aldrig spillet igen efter at have været elendig (pga dårlig selvtillid) i hele efteråret.

Det er genialt af Zidane at spille med Vini igen. Og det betaler sig. Efter et par kampe uden selvtillid, så viser Vini atter energien. Og den får vi brug for, hvis vi skal vinde dette mesterskab igen.


6 mål (de fleste af dem er afrettede mål) og 5 assist i 58 la liga kampe. Vinicius er ubrugelig med eller uden selvtillid.

Vinicius med selvtillid = kan finde ud af at afdrible en eller flere modstandere, inden han ødelægger det hele ved at skyde den 30 meter over mål eller fejlaflevere bolden til modstanderen. Hans gode driblinger ender med ingenting.
Vinicius uden selvtillid = intet. Kan ikke finde ud af at drible, og ligesom MED selvtillid, kan han heller ikke skyde eller assistere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #41 af Lars1991

Kiwes skrev:

Lars1991 skrev: Har egentlig lidt en taktisk undren, som jeg håber måske kan få noget input fra jer andre.

På papiret synes jeg vores højre side ser mere farlig ud end venstre. Lucas erer bedre end Vini, Carvajal bedre end Mendy. Men 1) synes det virker som om vi angriber meget mere i venstre side 2) Når vi angriber i venstre side er både Modric og Kroos tit ude og hjælpe og er meget spilbare. Når vi angriber i højre side synes jeg tit Lucas og Carvajal er ladt til dem selv, og så hjælper Valverde eller Modric meget sporadisk.
Den eneste logiske forklaring jeg umiddelbart kan finde er Ramos. For det første er han en bedre spilstation, og hvis vi mister den kan han booste op og prøve at vinde den hurtig, hvor Varane kan bruge sin hurtighed til at dække af for ham.

Ser jeg spøgelser? Eller har jeg ret i at vi angriber meget mere i venstre side og at vi bringer flere mænd til at hjælpe? Og hvis ja, hvorfor tror i at det er sådan?


Det nemt. Modric ligger i venstre - alt har gået igennem ham (når vi er tæt på boxen).


Men en del af mit spørgsmål går jo netop på hvorfor både Modric og Kroos opererer så meget i venstresiden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #42 af madrid2000
Når Vinicious mister sin hurtighed vil han ikke engang være god nok til 3. division i Polen. Manden kan hverken aflevere eller afslutte. Desværre ser man slet ikke fremgang med ham. Det er det samme siden 1.kamp.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #43 af DeLaRed

Lars1991 skrev: Har egentlig lidt en taktisk undren, som jeg håber måske kan få noget input fra jer andre.

På papiret synes jeg vores højre side ser mere farlig ud end venstre. Lucas erer bedre end Vini, Carvajal bedre end Mendy. Men 1) synes det virker som om vi angriber meget mere i venstre side 2) Når vi angriber i venstre side er både Modric og Kroos tit ude og hjælpe og er meget spilbare. Når vi angriber i højre side synes jeg tit Lucas og Carvajal er ladt til dem selv, og så hjælper Valverde eller Modric meget sporadisk.
Den eneste logiske forklaring jeg umiddelbart kan finde er Ramos. For det første er han en bedre spilstation, og hvis vi mister den kan han booste op og prøve at vinde den hurtig, hvor Varane kan bruge sin hurtighed til at dække af for ham.

Ser jeg spøgelser? Eller har jeg ret i at vi angriber meget mere i venstre side og at vi bringer flere mænd til at hjælpe? Og hvis ja, hvorfor tror i at det er sådan?


Du har ret i det du ser. Jeg tror dog personligt det er Zidane der proever at holde fast i den taktik han har koert de sidste par uger (naar Casemiro har spillet) det var aller mest tydeligt i Atletico kampen, Bolden drives ofte over mod venstre side, for at traekke modstanderen derover, og saa lade Kroos slaa den lange bold over til LV/Dani saa de har plads at loebe paa.
Da Bilbao sidder saa langt tilbage paa banen, bliver der ikke meget plads paa hoejre kanten, og derfor ender det nok med at man koere angrebet videre i venstre side.

Til dem af jer der har vaeret efter Zinedine "uden taktisk oplaeg" Zidane, saa har dette generelt vaeret en taktik man har preovet at spille ind siden Villarreal kampen, den fungere dog bedst naar Casemiro spiller (det giver mere frihed til Kroos og Modric)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #44 af Ramos4

Fondo_Sur skrev:

Ramos4 skrev: Det eneste positive man kan sige om Vini er vel, at vi formentlig kan tjene vores penge ind igen.


Hvad med den assist eller det straffespark han fremtvang, der skulle dømmes?


Den guddommelige assist vil jeg altid have med mig i hjertet. Længe efter han er væk og Mbappe huserer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, longwind

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #45 af Kiwes
Det er simpelthen ikke i orden. VI ER EN MAND I OVERTAL! KOM IGANG! De løber bare lige igennem os!
Sidste redigering: 3 år 4 måneder siden ved Kiwes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #46 af Ramos4
Så snart det ikke er liv eller død, så er der bare NUL koncentration og indsats. Fucks sake.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #47 af Elto92
Det er interessant nok, at Zidanes taktik efter at komme i overtale, at vi fortsætter med de høje og lange bolde ind mod to store atletic stoppere, når pladsen på banen er blevet større for os, hvorfor så ikke kombinerer os mere.

Det var trods alt sådan vi scorede det første mål :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #48 af Ramos4
Jamen hvordan er det han afslutter? Vinicius for ind i helvede, mand.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum