Optakt: Athletic Club – Real Madrid, spansk Super Cup, finale

5 måneder 1 uge siden #61 af mohbar

El Siete post=144962 skrev: ​De kommende 4 uger har vi 4 kampe (evt en kamp mere i CdR hvis vi går videre). Vi ser nok Vinicius, Benzema osv få et hvil på torsdag mod Elche i CdR, hvorefter de igen er i aktion om søndagen. Herefter går der altså yderligere 2 uger til næste La Liga kamp, hvor der burde være rig mulighed for hvile, og hvorfor det giver god mening at man satsede lidt på dette trofæ. 

​Mener du landskampspausen.. :-) jeg tror ikke de vender helt veludhvilet hjem efter de kampe..risikoen for at de bliver skadet kan være høj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 1 uge siden #62 af Elto92
Jeg tror vi fans tænker om spillernes fysiske kunnen, ligesom vi gør når vi spiller fifa, at vi gemmer en spiller i 1-2 kampe og bum så er han fuld opladet.. stamina op på 100%

hvorimod i virkeligheden, er et lille hvil helt okay. de skal stadig være tændte, holdes ved ilden som man siger og være klar til en ny kamp..

jeg ved ikke

måske prøver jeg bare at finde logik i galskaben

5 måneder 1 uge siden #63 af Ramos4

Elto92 post=144964 skrev: Jeg tror vi fans tænker om spillernes fysiske kunnen, ligesom vi gør når vi spiller fifa, at vi gemmer en spiller i 1-2 kampe og bum så er han fuld opladet.. stamina op på 100%

hvorimod i virkeligheden, er et lille hvil helt okay. de skal stadig være tændte, holdes ved ilden som man siger og være klar til en ny kamp..

jeg ved ikke

måske prøver jeg bare at finde logik i galskaben

​Jeg tænker også at 10 minutters hvil i slutningen af kampe kan betyde meget i længden - men jeg aner det ikke.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

5 måneder 1 uge siden #64 af Dios
​Havde helt glemt det var Ancelotti der opfandt vores centrale midtbanespillere skulle være brede midtbanespillere. Dengang var det med Isco og James og nu med Modric og Kroos. 
Dejligt og se, eller noget. 

Bliver yderst interessant hvis scenariet er vi har Vinicius, Benzema, Mbappé og Haaland til næste sæson. Held og lykke med at gøre en af dem tilfredse med 7 et halvt minut i hver 3. Kamp som indskifter. 
det er simpelthen pinligt hvor dårlig Ancelotti er til og give breddespillerne tid på banen. 
Benzema har været forfærdelig i halvanden måned. Vinicius er der meget lidt magi over i øjeblikket. Det samme kan siges om Kroos og Modric som kun præstere i hver anden kamp nu. 
Det er pludselig 5-6 spillere som ikke er i form, hvis man regner breddespillerne med, da Valverde heller ikke kan få det til at køre med hans minimale spilletid. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 måneder 1 uge siden #65 af Fondo_Sur

Elto92 post=144964 skrev: Jeg tror vi fans tænker om spillernes fysiske kunnen, ligesom vi gør når vi spiller fifa, at vi gemmer en spiller i 1-2 kampe og bum så er han fuld opladet.. stamina op på 100%

​Præcis! 

Man kan dog blive træt på flere måder. Mental træthed er en ting, som Casemiro er kendt for at køre på. Han har spillet et hav af kampe, og de manglende pauser har haft en lidt negativ indflydelse på hans spil.

Men… man kan også få energi af at spille meget og være tilfreds. Carlo giver hans foretrukne 12-13 spillere fast spilletid, så de får selvtillid. Det er en fordel taktisk, da spillerne får gode relationer til deres medspillere. Den gode relation mellem Militao og Alaba kunne ikke have udviklet sig, hvis der hele tiden skulle roteres. 

Der kan opstå et fysisk problem, men det er ikke det samme som i FIFA, og man glemmer alle fordelene ved at spille med de samme. 

Jeg er ikke sikker på, at truppen havde været mere klar til den næste kamp, hvis der blev spillet med reserver i går, der ville ende med en sejr efter forlænget spilletid, efter straffesparkkonkurrence eller et nederlag. 

Holdet vandt 2-0, rimelig sikkert. Blev glade af konfettiregnen også er det videre til næste kamp. 

Reserverne må dog ikke blive for utilfredse, da det kan skabe splid i truppen. Måske derfor får Ceballos lidt spilletid nu ;-) 

Sidste redigering: 5 måneder 1 uge siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, andreashn

5 måneder 1 uge siden #66 af Brylle
​Der er godt nok meget brok ovenpå en sikker sejr i en finale. Altså come on :D

Ancelotti har indtil videre leverer til topkarakter. Vinicius og Militao er to helt andre spillere i denne sæson end under Zidane. Det er så fedt at følge. Kroos og Modric leverer pt på et tårnhøjt niveau hver gang, så det er altså svært at finde plads til de andre, som efterspørges, for de kan ganske enkelt ikke slå dem af holdet. Camavinga har gjort det fint og jeg håber på flere kampe til ham som 6’er især men der skal komme mere fra ham, og Valverde er alt for svingene i sine præstationer. Selv spillere som Jovic, Marcelo og Ceballos må føle at de kan være med til at bidrage for ikke at tale om at Rodrygo bliver mere og mere kontinuerlig i de gode præstationer.

Vi står med et nyt makkerpar i forsvaret som helt sikkert har nydt godt af kontinuitet omkring dem og dermed har de også haft ro til at bygge noget virkelig godt op. Vi har vundet den første titel, røg ikke ud til et skraldehold i Copa, har gang i en meget stærk sæson i ligaen samt gik problemfrit videre i Champions League. Flere af de unge leverer og man hører ikke så meget som en negativ tanke fra truppen. Der lader til at være styr på absolut alt i et år hvor flere kom hjem fra en slutrunde og hvor hele det centrale forsvar smuttede. Læg dertil en masse Covid-19 bøvl og en del spillere ude med skader både fra start og i løbet af sæsonen. Det går faktisk virkelig godt for klubben og Ancelotti.

Nu er jeg spændt på hvad han gør i et sammenpresset program men det ligner for mig at han godt tør lave ændringer når de skal laves. Jeg husker stadig hvordan han reagerede i starten af sæsonen med dobbeltudskiftninger hvis ikke det fungerede. Der er bare ingen grund til det så længe det ikke er nødvendigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Daniel, Chamartin

5 måneder 1 uge siden #67 af nono
Synes at dem der savner mere rotation, savner lidt kontekst.

Her er vores seneste kampe siden 1. december:

1/12: Real Madrid 1-0 Atl. Bilbao
4/12: Real Sociedad 0-2 Real Madrid
7/12: Real Madrid 2-0 Inter
12/12: Real Madrid 2-0 Atl. Madrid
19/12: Real Madrid 0-0 Cadiz
22/12: Atl. Bilbao 1-2 Real Madrid
2/1: Getafe 1-0 Real Madrid
5/1: Alcoyano 1-3 Real Madrid
8/1: Real Madrid 4-1 Valencia
12/1 Barcelona 2-3 Real Madrid (Semifinale)
16/1: Atl. Bilbao 0-2 Real Madrid (Finale).

Real Madrid har haft en ustyrligt svært program med mange hårde modstandere der altså alt end en lige kalder på at man stiller i stærkeste opstilling. Som Alex Ferguson så befriende klart udtrykte det i en kritik af Solskaer; you should always start with your best players.

Udover kampen mod Cadiz og Alcoyano hvor mener I så at Ancelotti skulle have roteret? Med Alcoyana var opstillingen: Lunin, E. Militão, Alaba, Nacho, Hazard, Marcelo, Casemiro, Valverde, Rodrygo, Mariano and Camavinga, så der var vel godkendt?

Rodrygo og Asensio roteres vel fint? Ligesom de mange skader i forsvaret har sikret såvel Lucas som Nacho rigeligt med spilletid. Så reelt drejer det sig vel om Camavinga og Valverde? De skal nok få spilletid når Real Madrid møder de rette modstandere. Nogle gange skal man da også bare kapitalisere på at visse spillere er i form. Holde momentum så længe som muligt. Kroos-Modric og Casemiro spiller bare vanvittigt godt for tiden og så længe det er tilfældet er der selvfølgelig lidt længere mellem indhoppene for Valverde og Camavinga. Det svarer jo lidt til dengang Varane stod i kulissen og ventede på at Pepe gav pladsen fra sig. Hvis Valverde og Camavinga bare fortsætter deres gode udvikling og er klar når de får chancerne er de jo begge selvskrevne på den midtbane de næste 8-10 år. Så jeg støtter Ancelotti og kan jf. kampprogrammet slet ikke se hvad han skulle have gjort anerledes. Det ville jo være Zidane-tåbeligt at have tabt terræn i ligaen, evt. glippet Supercopaen fordi man insisterer på at stille med en ny start-11er hver gang. DET havde sat mit pis i kog.
Sidste redigering: 5 måneder 1 uge siden ved nono.

5 måneder 1 uge siden #68 af Thomaskjensen
Jeg tror de fleste spillere ser det som en straf om de ikke får spille de sidste 10 minutter, lige får nyde at være foran, ta hjem sejren velfortjent.

Er vi foran 2-0 så ser jeg ofte til min ærgrelse at vi lige slipper foden fra gassen, spillerne er så erfarne at de kan gøre det, det er vel bare Vini og Rodrigo der ikke rigtig behersker den del af spillet :)

Når Carlo så tilmed offentligt siger at han ikke laver forandringer om Assensio spiller godt, om han så pludselig begynder at hvile en spiller i 10 minutter, så ser jeg en masse signaler gå ud, som kan tolkes meget forskelligt.

Personligt ville jeg gerne se at Benz, Modric, Kroos, Cassemiro og Carvajal var inde i en eller anden form for liste over spillere der skal have hvil når det går godt.
Undskyldningen er at de ikke helt unge længere, og vi skal satse på fremtiden så Fede og Camavinga får spilletid.

Nu kender jeg ikke spillernes personlighed, det er vel derfor vi har en træner.

Præcis som under ZZ skal vi ikke glemme at Carlo har et job, og det er at vinde kampe og titler. Det er altså ikke hans job at give Isco spilletid så han kan blive solgt, eller Kubo (som et eksempel) fordi han er et stort talent.
Begynder Carlo at tabe kampe, så ryger ham.

Problemet med skadedet spillere har han jo løst ved at sige at han ikke spiller med spillere der ikke er 100% klar. Med disse udtagelser spiller han spillet og så er det op til lægerne at sikre at han har de rigtige spillere til rådighed.

Han kan gamet den gode Carlo.

5 måneder 1 uge siden #69 af Kratmus
Jeg vælger blot at nyde Modric, så længe han spiller. Han er stadig undervurderet, og vel nok stadig den vigtigste i truppen sammen med Benzema. Lad ham få så mange kampe, for det er en stakket frist. Hvis først han falder i niveau, tror jeg ikke han kommer op på niveau igen. Uden spilletid vil det netop kunne ske og han vil da ende som reserve som Marcelo. Lad endelig Modric spille.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 måneder 1 uge siden #70 af Fondo_Sur
Ancelotti er i øvrigt kendt for at spille med de samme, hvilket Martin Laursen led af, da han havde ham som træner i Milan.

beta.bold.dk/fodbold/nyheder/martin-laur...-kunne-ikke-lide-mig

5 måneder 1 uge siden #71 af DeLaRed
Synes sku det er meget sjovt at Ancelotti hiver en titel i hus men stadig ikke goer det godt nok....problemet her er jo at naar han saa giver spilletid til Camavinga, saa faar Kroos ikke nok tid og naar Nacho spiller en enkelt kamp fra start saa raaber folk efter at Alaba skal spille. Det er simpelhen bare aldrig godt nok i Real, og paa mange maader understreger det baade de taarnhoeje forventninger der er til klubben/traeneren/truppen men det er samtidigt ogsaa lidt komisk :)

Som jeg ogsaa sagde under Zidane (og som Thomas naevner ovenfor), Ancelotti har et job og det er at goere hvad der er bedst for klubben nu og her, og indtil videre har han paa 5 maaneder faaet gang i verdens bedste angrebs duo, vundet gruppen i CHL, ligger paa 1. pladsen i La Liga og vinder seasonen's foerste "mini" turnering paa forholdvis overbevisende maner.

Carlo er ikke ansat for at goere enkelte spillere tilfredse eller for at give spilletid til spillere med potentiale, han er ansat for at skabe resultater, da resultaterne er det eneste der holder ham i jobbet, og resultaterne kan man pt ikke diskutere.

Jeg er enig i at visse spillere ser traette ud, er dog uenig i at vores baenk er staerk nok til at hive de samme sejre hjem som vores bedste 13-14 spillere og derfor har jeg det personligt helt fint med at at Carlo spiller de bedste spillere, isaer i en finale. Og saa maa han deale med problemerne hvis og saa fremt de opstaar, men indtil videre maa man bare tage hatten af for Pintus der virkelig har skabt et mirakel med en trup der stor set var kronisk skadet i 2 seasoner og paa den baggrund skal Carlo bare fortsaette med at goere hvad der skal til for at vinde!

Donde está la biblioteca?

5 måneder 1 uge siden #72 af Ramos4
Vi er midt i januar og spillere ser allerede trætte ud. Det forstår jeg ikke hvordan man kan negligere. Når Modric pludselig er ude i 2 måneder pga. en overbelastningsskade, så er skaden altså sket.

Mht. spillet, synes jeg vi er meget bedre end under Zidanes 2. periode. Forstår ikke dem, der ikke kan se det.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.