Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler

4 år 5 måneder siden #25 af longwind

Kiwes post=145759 skrev: ​Modric har virkelig været en skændsel. Hvis du ikke kan spille bolden rundt - hvad er du så på banen for? Ud med ham og Valverde ind.

​Han får jo heller ingen løb omkring sig. Første 30 minutter lignede vi et oldboys-hold i overtiden. I det mindste kom der lidt løb til sidst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #26 af Ramos4

madrid2000 post=145761 skrev: Vi skal går efter Hakimi til sommer. Koste hvad det vil. Eller en anden højre back i verdensklasse. Ærgeligt, at man slipper sådan en spiller som Hakimi, der kommer fra egne rækker.

​PSG ville hellere lade Mbappe gå gratis end at få 200 mio. euro for ham. Vi får ikke Hakimi til sommer.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #27 af 9eren
Jeg synes i øvrigt vi ser Vinicius bundniveau lige i øjeblikket. De seneste kampe har han manglet meget i sine indgreb og afleveringer.

4 år 5 måneder siden #28 af Thomaskjensen
Måske at dette er bagsiden af mønten at udeholdet nu kan satse hårdt på at forsvare, i stedet for at få det mål der tæller dobbelt.

Tror det er en fejl af FIFA.

4 år 5 måneder siden #29 af Steen
Man kan kun fryde sig over præstationerne af de to højrebacks i dag. Den ene bliver leget rundt med defensivt og ødelægger samtlige offensive aktioner, mens den anden konstant er en trussel og formår at neutralisere Vinicius. Tak til den demente præsident Perez, som udelukkende solgte Hakimi så han kunne sælge historien om at Real Madrid kom igennem pandemien uden tab.

Pinlig, pinlig kamp fra Real Madrid. Man skammer sig. Indstillingen og taktikken til kampen fra Ancelotti er ikke Real Madrid-værdig. Derudover giver det heller ikke mening. Du kan ikke køre kontra med denne pensionist-midtbane.
Lige så pinlig er præstationerne fra næsten samtlige spillere på banen. Især Modric viser, at han er færdig på topplan, og har været det i noget tid. I langsomme og kvalitets-fattige La Liga ligner han en stjerne, men i samtlige af de sidste 4 sæsoner ligner han en pensionist når han møder ordentlig modstand i CL. Men takket være fansene som råber og skriger om at man skal forlænge med denne 36-årige midtbanespiller, så får han endnu en sæson som fast mand i næste sæson.
Kroos er fuldstændig ukoncentreret. Simple afleveringer fejler i både fart og præcision. Generelt er hele holdet dårligt spillende, ingen kom godt igennem første halvleg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

4 år 5 måneder siden #30 af Sebberg
​Det gør indtryk på mig, når nogle af de garvede brugere herinde opfordrer til mere optimisme, men hvor er det bare svært. 

Jeg savner så meget tiderne for fem år siden, men en 15 år yngre midtbane og en vis 7'er, man altid kunne stole på. Og hvor drømmer jeg om Mbappé, en midtbanerevolution og en koncepttræner.

Måske jeg er en forkælet mand, men jeg er som Real Madrid-fan vokset op med, at sådan en halvleg som denne her er en skændsel. Så er det fuldkommen ligegyldigt, at den står 0-0, og at det er et fint resultat. Og jeg kan tælle så mange af de her CL-præstationer på udebane de seneste tre til fire år. Det er sgu ikke vores klub værdigt, at vi har nul (!!!!) skud på mål i en hel halvleg. Det bør vores selvforståelse være for stærk til. 

Og så er par små observationer:

- Carvajal er virkelig ikke god for tiden. Faktisk vil jeg kalde ham elendig. Forsvarer dårligt og lægger nærmest hver en minimalt satset aflevering i fødderne på en modstander.
- Denne her kamp viser, hvorfor det er blasfemisk at sammenligne Vinicius og Mbappé. Jeg har intet at sætte på brasilianerens første halvdel af sæsonen, men den seneste måned synes jeg, at vi er tilbage på det mere normale niveau, og der ser man jo, hvor nem han er at lukke ned. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Ramos4

4 år 5 måneder siden #31 af Ramos4

Steen post=145770 skrev: Man kan kun fryde sig over præstationerne af de to højrebacks i dag. Den ene bliver leget rundt med defensivt og ødelægger samtlige offensive aktioner, mens den anden konstant er en trussel og formår at neutralisere Vinicius. Tak til den demente præsident Perez, som udelukkende solgte Hakimi så han kunne sælge historien om at Real Madrid kom igennem pandemien uden tab.

Pinlig, pinlig kamp fra Real Madrid. Man skammer sig. Indstillingen og taktikken til kampen fra Ancelotti er ikke Real Madrid-værdig. Derudover giver det heller ikke mening. Du kan ikke køre kontra med denne pensionist-midtbane.
Lige så pinlig er præstationerne fra næsten samtlige spillere på banen. Især Modric viser, at han er færdig på topplan, og har været det i noget tid. I langsomme og kvalitets-fattige La Liga ligner han en stjerne, men i samtlige af de sidste 4 sæsoner ligner han en pensionist når han møder ordentlig modstand i CL. Men takket være fansene som råber og skriger om at man skal forlænge med denne 36-årige midtbanespiller, så får han endnu en sæson som fast mand i næste sæson.
Kroos er fuldstændig ukoncentreret. Simple afleveringer fejler i både fart og præcision. Generelt er hele holdet dårligt spillende, ingen kom godt igennem første halvleg.

​Hvad mener du med at Perez solgte idéen? Vi KOM igennem krisen uden at tabe kæmpe summer af penge.

Vi kunne da sagtens have beholdt Hakimi, Reguilon, Ødegaard, Varane og Ramos og så kunne vi have en kæmpe kortsigtet gæld + dårligere låneforhold til stadionrenovationen + ikke penge til at hente Mbappe. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

4 år 5 måneder siden #32 af longwind
Hvis man lige skulle sætte den lidt på spidsen, så kunne man også sige, at PSG angriber 100% ned ad venstrekanten i denne kamp.

Hvad har Mendy tilbudt på den anden side?

Han pisser et par lette tæmninger væk og bidrager på intet tidspunkt til det offensive spil. Den ene gang Alaba går med frem gør han mere end Mendy på noget tidspunkt gør. Det samme gør Carvajal faktisk, han deltager i det mindste i spillet når han er fremme.

Carvajal har været presset defensivt, men nøj hvor er Mendy også en komplet og totalt alibispiller offensivt. Omskol ham til centerback og hent Reguilon tilbage tak.

4 år 5 måneder siden #33 af Ramos4
Mbappe redder vist ikke det her hold alene. Der skal ske ting og sager til sommer.

4 år 5 måneder siden #34 af Real HWL
​Syntes ikke der er nogen grund til at overlade så meget af spillet til PSG, så gode er de heller ikke. Vi er langt bedre en det kujonagtige spil vi viser...
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

4 år 5 måneder siden #35 af longwind
Tillader mig lige at være komplet uenig med 90% af brugerne herinde.

Synes taktikken til i dag er fin. De fleste forventer åbenbart at vi skal komme til Paris og spille dem i bunden med hovedet under armen imens vores altafgørende offensive bindeled har benet halv i gips?

PSG har ikke haft en farlig afslutning i kampen! Vil I hellere være bagud 0-2 fordi man satser butikken offensivt på udebane?

Sig hvad I vil om smuk fodbold, men Real Madrid har aldrig spillet naivt, og det skal de ikke begynde på nu.

Om 2 uger er vi stærkere med Benzema og forhåbentlig Vini tilbage i form.
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved longwind.

4 år 5 måneder siden #36 af Steen

Ramos4 post=145772 skrev:

Steen post=145770 skrev: Man kan kun fryde sig over præstationerne af de to højrebacks i dag. Den ene bliver leget rundt med defensivt og ødelægger samtlige offensive aktioner, mens den anden konstant er en trussel og formår at neutralisere Vinicius. Tak til den demente præsident Perez, som udelukkende solgte Hakimi så han kunne sælge historien om at Real Madrid kom igennem pandemien uden tab.

​Hvad mener du med at Perez solgte idéen? Vi KOM igennem krisen uden at tabe kæmpe summer af penge.

Vi kunne da sagtens have beholdt Hakimi, Reguilon, Ødegaard, Varane og Ramos og så kunne vi have en kæmpe kortsigtet gæld + dårligere låneforhold til stadionrenovationen + ikke penge til at hente Mbappe. 

​Jeg skriver jo ikke, at man ikke kom igennem den uden tab? Det lykkedes med nød og næppe takket være salget af Hakimi. 
Jeg har heller kritiseret ham for salget af de øvrige spillere. Reguilon har jeg aldrig set noget lys i, Ødegaard håbede jeg ville blive, men det var hans beslutning at forlade Real Madrid. Varane har jeg heller ikke været fan af i lang tid, så jeg var på ingen måde utilfreds med at han blev solgt. Ramos blev jeg sur over at man ikke forlængede, men det var mest set ift. at man i så fald skulle bruge penge på en ny CB eller hente Alaba. Jeg ville ikke bruge penge på en ny CB da jeg mente, at alle penge skulle gå til at hente Mbappe. Alaba var jeg i tvivl om som CB, men han har nu gjort det ret godt. 

I øvrigt bliver det spændende med stadionrenovationen. Perez har godt travlt med at sælge en masse historier om at man vil tjene styrtende takket være renovationen. Lad os nu vente og se. Det ville ikke være første gang i historien, at en projekt af den størrelse ikke formår at ramme de økonomiske tal, som man bliver lovet. 

Leveret af Kunena Forum