Truppen imod PSG, Champions League, ottendedelsfinale, 2. kamp
Måske det bare er mig..men jeg forstår ikke hypen omkring Liverpool. City derimod er fantastiske. Caragher og Micha har jo self også et bias da de netop kommer fra City og Liverpool og England i særdeleshed.madrid2000 post=146628 skrev:
Ikke altid bedre.Madridista02 post=146617 skrev: Til alle der beklager sig over det danske studie, så kan jeg virkelig anbefale det engelske studie. Har bevidst undgået dansk champions league studie i en lang periode nu, da jeg også er træt af at høre på "eksperter" som Mølby eksempelvis, som er helt uduelig.
Høre Caragher og Micha Richard sige, at de forstår ikke, at Mbappe vil skifte til Real, da City og Liverpool er to af de bedste hold i Europa.
Caragher sagde også, at RM vinder ikke CL.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Dont sit on our chair" haha
det er genialt!
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Okay det er så også ret hjernedødt sagt af dem... Det handler ikke om nu og her, det handler om , at der er nogle klubber, der er så store historie og prestigemæssigt, at penge eller succes lige nu og her, ikke kan måle sig. Og her er Real Madrid og Barcelona nok de største.madrid2000 post=146628 skrev:
Ikke altid bedre.Madridista02 post=146617 skrev: Til alle der beklager sig over det danske studie, så kan jeg virkelig anbefale det engelske studie. Har bevidst undgået dansk champions league studie i en lang periode nu, da jeg også er træt af at høre på "eksperter" som Mølby eksempelvis, som er helt uduelig.
Høre Caragher og Micha Richard sige, at de forstår ikke, at Mbappe vil skifte til Real, da City og Liverpool er to af de bedste hold i Europa.
Caragher sagde også, at RM vinder ikke CL.
Jeg har ikke set så meget med Carragher, men Henry plejer at være ret dygtig i sine analyser synes jeg.
Jeg savner Pepe :(
den mand er fantastisk. Kan ikke lade være med at tænke på hvordan hans stats ville have set ud, uden at stå i skyggen af CR7 i så mange år
Hala
Han er og bliver bare et sikkert og solidt valg i bagkæden, når vi mangler en spiller fra A-kæden, så utrolig vigtig for vores overordnede succes!
Donde está la biblioteca?
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Helt enig! Han er sgu bare en stabil spiller som meget sjældent svigter. Og så synes jeg i øvrigt, at Hakimi spillede forbløffende dårligt. Mange fejlafleveringer og forkerte beslutninger i opspillet. Ham var jeg godt nok ikke imponeret af.DeLaRed post=146640 skrev: Ser ikke Nacho blive nævnt nogen steder. Han spiller en helt igennem solid kamp, mener ikke hverken Hakimi eller nogen anden spiller kommer forbi ham på Venstre Backen, og han tager samtlige tilbageløb i fuld fart. Han er naturligvis ikke så tone angivne i offensiven, men han er nu engang mere sikker med bolden i fødderne end Mendy, og skilder sig fint af med den i de små rum, og så er han konstant med til at presse høj i Venstre side så PSG sjældent får lov til at løbe ned ad kanten.
Han er og bliver bare et sikkert og solidt valg i bagkæden, når vi mangler en spiller fra A-kæden, så utrolig vigtig for vores overordnede succes!
Jeg savner Pepe :(
Madridista02 post=146641 skrev:
Helt enig! Han er sgu bare en stabil spiller som meget sjældent svigter. Og så synes jeg i øvrigt, at Hakimi spillede forbløffende dårligt. Mange fejlafleveringer og forkerte beslutninger i opspillet. Ham var jeg godt nok ikke imponeret af.DeLaRed post=146640 skrev: Ser ikke Nacho blive nævnt nogen steder. Han spiller en helt igennem solid kamp, mener ikke hverken Hakimi eller nogen anden spiller kommer forbi ham på Venstre Backen, og han tager samtlige tilbageløb i fuld fart. Han er naturligvis ikke så tone angivne i offensiven, men han er nu engang mere sikker med bolden i fødderne end Mendy, og skilder sig fint af med den i de små rum, og så er han konstant med til at presse høj i Venstre side så PSG sjældent får lov til at løbe ned ad kanten.
Vinicius have 7 succesfulde driblinger - flest af alle på banen. Hakimi blev 5 gange driblet forbi - flest af alle på banen. You do the math.
Utroligt, at man skal høre Elkjær + Grønkjær - og åbenbart også de engelske eksperter - udtale, at de ikke forstå, hvorfor Mbappé vil til Real Madrid. Jeg har ingen ord for, hvor unuanceret og latterlig en udtalelse det er. Først og fremmest: Hvorfor så historieløse? Real Madrid er verdens største klub, og franskmanden har været fan siden barnsben. Hvorfor nævner de ikke det og tager hatten af i stedet for at problematisere?
Det er én ting. Noget andet er, at jeg simpelthen må anfægte tanken om, at det rent sportsligt kun er givende at skifte til de tre hold, der lige nu er stærkest. Lad os tage CR7 som eksempel. Da han skiftede til Real Madrid, var det en klub uden en CL-kvartfinale i otte år, og hvad endte det ikke med? Dybt mærkværdig analyse fra 'eksperterne'.
Når det så er sagt, så er der to gigantisk, lækre ting ved sejren i går:
1. Vi gik videre
2. Mbappé kommer med sikkerhed
Lad mig uddybe nummer to. Da Mbappé scorede til 0-1 i går, begyndte mine bange anelser at komme: Kunne han blive lokket til at blive? Kunne Real Madrid og Bernabeus tristhed give ham skubbet til at vie sig til Paris? Jeg havde min frygt, men det har jeg ikke nu. Det kunne ikke være et bedre udstillingsvindue at lade Mbappé opleve en af de helt store CL-aftener på Bernabeu, hvis han bare var det mindste i tvivl. Det var samtidig cementeringen af, at du ikke vinder CL med Paris.
Og så må jeg lige runde Messi. Vi har været inde på det før, men: Slap af, hvor er han blevet ligegyldig. Han er jo ikke en top 10 spiller i verden i PSG.
Vores trup….Courtois har mindst 5 år på absolut topplan. Derudover er der Alaba med mindst samme antal år. Militao har fremtiden foran sig.. Valverde og Camavinga kommer til at dominere mange år fremover. Derudover er der evigt farlige Vinicius og alsidige Rodrygo som også har fremtiden foran sig. Mendy er også solid.I bund og grund handler det om 2 offensive forstærkninger, en midtbane og en højreback, så vil Mbappe være 100% overbevist (hvis han ikke allerede er det): Haaland og Mbappe, Den ene er klart 9´er og den anden er 7ér. En central midtbanespiller og så en dygtig højreback, hvor jeg mener at Mazraoui burde tages ret seriøst da han også er gratis.
Mht. Vinicius vil jeg bare lige uddybbe: Synes han spillede rigtig flot i 2. halvleg og kæmpede for tingene. Får vi Mbappe og Haaland kan Vini sagtens være 3. mand i det angreb. Han arbejder hårdt og er en trussel i dybden.
Men…nogen ny Neymar eller Mbappe etc. er han ingenlunde. Synes han er en god arbejdshest dog og det er der også stor brug for.
Rodrygo kom også ind og gjorde det rigtig godt, men derfor er han stadig ikke god nok til at vi kan bygge et hold op om ham. Det samme med Vini. God som en Di Maria type der supplerer stjernerne, men ikke god nok til at være the go-to guy. Det var trods alt Benzema der scorede det hele i går. Vini var aldrig farlig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024