Truppen imod PSG, Champions League, ottendedelsfinale, 2. kamp

4 år 4 måneder siden #217 af Ramos4
Carragher skal bare flette næbet. Liverpool vil aldrig betale den løn Mbappe vil have pga. deres lønstruktur. De er ikke engang interesserede i at beholde Salah åbenbart.

Diverse pundits prøver at tale Premier League op, men hvis de nu fik hovedet ud af egen røv, kunne de se at der er en verden uden for deres egen lille ø derovre.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 4 måneder siden #218 af Vinícius
Et par pointer.

Vinicius: han udfordrede og tiltrækker sig altid så meget opmærksomhed. Hvis nu vi havde noget farligt fra modsatte kant, ville det frigive mere plads til Vini, og hvad kunne det så ikke blive til? Jeg husker en situation i går, hvor Vini og én anden spiller er i venstre side, mens resten af vores hold er i højre side - Benz, Modric, Valverde osv. osv. - ikke engang der sideforskyder PSG væk fra Vini's side. Hvis bare vi var farlige fra begge kanter, så kunne det blive så meget mere farligt fra Vinicius, for han bærer altså meget af den offensive del af holdet på sine skuldre. Han var involveret i alle mål, som i alle 3 tilfælde KUN var mulige pga. hans fart. Tænk sig, hvis vi var farlige i den anden side. Vini er ikke langt fra Mbappe, når det kommer til at sætte en mand. Men afslutningerne er en helt anden snak.

Vores højre side med Rodrygo og Vazquez viser sig at være super balanceret og god offensivt. De to komplimenterer hinanden godt, når de en sjælden gang spiller samtidig. Carvajal og Asensio er også gode sammen. Det bliver lidt Manager-agtig, men det bør næsten altid være en dobbeltudskiftning på de pladser i de nævnte konstellationer. Valverde bør ikke spilles på kanten længere. Han er for god midtpå.

Jeg synes, at vi spiller klogt i går. Vi starter med højt pres, for derefter at gå ned defensivt. Vi kan IKKE holde i 90 minutter med det pres. Men i anden halvleg skulle der ske noget, og holdet gav alt. Det er sjældent set, at vores spillere får krampe, men det gjorde de. Hvem husker ikke, hvordan vi nærmest altid har rundbarberet modstanderne i ekstratiden (I CHL, fx Atletico, men ikke i cuppen).

Modric er bare undervurderet. Giv ham bolden, og han taber den nærmest aldrig, medmindre han prøver at skabe noget fremad. Kroos er ligeså en, der nærmest aldrig mister bolden. Men han skaber bare ikke meget fremad. Lange diagonal-afleveringer gav mening, dengang næste træk var at slå et indlæg ind i hovedet på CR7. Der er vi ikke længere, og jeg må understrege, at Kroos er en gudsbenådet fodboldspiller, men han er simpelthen ikke den rette, hvis ikke de øvrige spillere på midtbanen er det mere offensive. Kroos, Modric og Casemiro konstellationen må være død. Valverde kan erstatte alle 3, og Camavinga viser også lovende takter. De bringer noget energi, og sammen med Modric er det simpelthen en energibombe uden lige. Som mange andre siger, jeg tror det var en gave, at Casemiro ikke var med. Det gav plads til andre spiller, som kunne bidrage med det vigtige fremad.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

4 år 4 måneder siden #219 af Dios
​@Sebberg.

Argumentet for hvorfor diverse eksperter ikke forstår, hvis Mbappé vælger Real Madrid forstår jeg sådan set godt. Et er måske han er inkarneret Real Madrid fan, historien, det nye stadion og alt det følelsesmæssige. 2 er det sportslige projekt, som jeg er fuldstændig enig med Elkjær i. Har Real Madrid en klar plan når alle plus 30 spillerne forlader Real Madrid, eller falder så meget i niveau, at de ikke kan længere? Vi taler altså om Carvajal, Casemiro, Kroos, Modric og Benzema. Det er jo hele stammen på holdet. Har vi træneren til at køre et nyt projekt op? 
Og den største forskel ligger måske i din sammenligning med Ronaldo. Tilbage i 09 var vi et hold på vej frem med 9 nye spillere og milliard investeringer. 2022 er vi et hold på vej ned, og ligesom jeg har skrevet et utal af gange herinde, så ser jeg ingen rød tråd, eller en ambitiøs nok plan til, at vi er på vej tilbage igen. 
Kampen igår var magisk, og vores 2 klubbers historier var udtrykket for kampen. Real Madrid er kongerne af remontada og et hold man aldrig må undervurdere i europæisk sammenhæng. Psg er en klub hvor de ingen vindermentalitet har og de har ikke erfaringen i europæisk sammenhæng. 

Hele den del er jeg faktisk enig i. Ser man samtidig på hvordan vi blev udstillet spillemæssigt på, så er deres pointer vel reelle nok? Er Real Madrid gode nok, eller har de potentialet til mere? Mit svar er nok blandet. Specielt med Ancelotti som træner, for taktisk gør han ikke specielt meget for spillerne. Jeg har også sagt en helt del gange, at vi jo rent faktisk har potentialet i truppen, men så går der lidt Perez syndrom over det hele, hvor man kigger imod Haaland på grund af navnet, selvom det vel nok er den position vi står absolut stærkest i. Vi halter gevaldigt efter på begge backs. Casemiro skal spille 4-5 utrolig dårlige kampe før han rammer sit topniveau i 1 kamp. Mbappé skal selvfølgelig hentes, men hvor stiller det så holdet med ham og Vinicius? Der er jo ingen tvivl om, at Mbappé skal spilles hvor han er bedst, og det er han til venstre, men Vinicius er jo forfærdelig på højre, så hvilket kompromis skal gå efter? 
Får vi de rigtige spillere ind til holdet samt Ancelotti begynder at blive manager for sit hold, så kan jeg sagtens se os blive et tophold igen, men hvis det kun er Mbappé som kommer ind med samme indstilling fra Ancelotti, så forstår jeg heller ikke hvorfor Mbappé vil vælge Real Madrid. Og det er sagt ud fra det sportslige og kun det. 

Dog var det aftenener som igår vi lever og ånder for. Det er de aftenener som gør Real Madrid til det mest specielle og ypperste hold i verden. Den eufori må vi håbe Mbappé er blevet tryllebundet af, for det er sådan vi skal lokke ham. Jeg tror også Mbappé er 100% sikker fra næste sæson af, men derfor kan man jo godt stille spørgsmålstegn til det :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Kimbo

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 4 måneder siden #220 af 9eren

mohbar post=146625 skrev:

Brylle post=146621 skrev: Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

Hvem har en forklaring på Alaba og klapstolen? :D 
Hvilken karakter i øvrigt. Han går lidt under radaren men jeg er helt vild med ham

EDIT. Man kan åbenbart hverken sætte billede ind eller linke

det er simpelthen bare klasseoptagelse. Benzemas glæde og Alabas klapstol :D

​besked til publikum at de ikke skal sætte sig ned men stå op resten af kampen skriver nogle

4 år 4 måneder siden #221 af Fondo_Sur
@Ramos4

Benzema var heller ikke farlig i disse kampe som ung. Det giver ingen mening at sætte et loft på Vinicius, der gentagne gange har modbevist 9 ud af 10 herinde.

Det er netop til kampen i går, hvor de yngre spillere fik noget erfaring i den største scene, der er som en anden sportsgren.

Få transfers kan forvandle et hold. Se fx bare på Barcas forvandling efter januar-vinduet.

Camavinga har overrasket mig positivt. Han skal bare spille, og gerne selvom Casemiro er til rådighed!

4 år 4 måneder siden #222 af Bismo

Ramos4 post=146646 skrev: Carragher skal bare flette næbet. Liverpool vil aldrig betale den løn Mbappe vil have pga. deres lønstruktur. De er ikke engang interesserede i at beholde Salah åbenbart.

Diverse pundits prøver at tale Premier League op, men hvis de nu fik hovedet ud af egen røv, kunne de se at der er en verden uden for deres egen lille ø derovre.

I følge Micah Richard er Benz på niveau med Kane.  Og det var ment som et kompliment til Benz.... 

Twilight zone..
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

4 år 4 måneder siden #223 af Sebberg
​@Dios

Tja. Jeg er sgu ikke enig. Jeg forstår, at man begynder at kunne sige sådan noget om Manchester United, men så skidt står vi sgu ikke til, hvis du spørger mig.

Det store problem er i min optik vores træner og mangel på andre åbenlyse kandidater, Trupmæssigt har vi I mange år manglet især én central ting, og det er individuel TOPklasse foran, og det er jo noget, som Mbappé selv vil tilføre. Det er korrekt, at der er et generationsskifte foran os, men synes du virkelig, at Casemiro, Valverde og Camavinga lyder så dumt, hvis man får dem spille ordentligt ind? 

Jeg synes sgu ikke, at vi var på vej fremad, da Ronaldo ankom. Jo, vi havde endnu engang smidt voldsomme beløb efter nye spillere, men der var da ingen sammenhæng i truppen.

Vi har haft et par sæsoner med triste transfervinduer, mens andre klubber har hentet i øst og vest, så hvis vi henter Mbappé, Haaland, en back og en midtbanespiller, så ser jeg os med måske verdens bedste hold, og så er det klart, at det selvfølgelig skal sættes ordentligt op.

Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, El Siete

4 år 4 måneder siden #224 af Fondo_Sur
Set over to kampe var forskellen på Real Madrids mentalitet og PSGs ditto enorm.

Når Real Madrid var pressede, kæmpede de sig igennem. PSG knækkede fuldkommen over så snart, de ikke længere dominerede kampen.

Kan virkelig godt forstå, hvis Mbappé er frustreret. Messi og Neymar virkede så ligeglade. For “seje” til at få
lidt mudder på knæet. De er færdige. Held og lykke med projektet, kalif.
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.

4 år 4 måneder siden #225 af Ramos4
Mbappe viste han er verdens bedste spiller og Real Madrid viste de er verdens bedste klub. Match made in heaven.

Madrid ved hvordan man "sufrir" - lider. Kæft en kamp, kæft en klub, kæft et stadion.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

4 år 4 måneder siden #226 af Ramos4

Fondo_Sur post=146654 skrev: @Ramos4

Benzema var heller ikke farlig i disse kampe som ung. Det giver ingen mening at sætte et loft på Vinicius, der gentagne gange har modbevist 9 ud af 10 herinde.

Det er netop til kampen i går, hvor de yngre spillere fik noget erfaring i den største scene, der er som en anden sportsgren.

Få transfers kan forvandle et hold. Se fx bare på Barcas forvandling efter januar-vinduet.

Camavinga har overrasket mig positivt. Han skal bare spille, og gerne selvom Casemiro er til rådighed!

​Jeg tror Vinicius kan få en vigtig rolle på holdet - men det bliver som vandbærer og ikke som målscorer. Men det er også fint!

4 år 4 måneder siden #227 af Fondo_Sur
Enig så langt, at Vinicius talent som målscorer umiddelbart ikke er så stort. Mbappé og Haaland har jo banket kasser ind på top plan siden de var 18.

Vinicius kompenserer dog ved at have en meget god arbejdsmoral til træning. Derfor bliver han ikke Cristiano Ronaldo, men kan sagtens se Vini lave 20+ ligamål pr. sæson.​
Sidste redigering: 4 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.

4 år 4 måneder siden #228 af Real Madrid1
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991, Kimbo

Leveret af Kunena Forum