Truppen imod PSG, Champions League, ottendedelsfinale, 2. kamp
Som sagt så er potentialet i truppen der, men det var det altså også i United. Det gik for alvor galt, da de ansatte de forkerte trænere efter hinanden, og slår de største talenter ikke igennem, jamen så er det forfra med langt dårligere kvalitet.
Jeg synes det lyder utrolig dumt, hvis trioen foran dem hedder: Vinicius, Mbappé og Haaland. For hvem skal styre kampen? Vi har jo ingen spilstyrer i de 6. Ingen som vil have bolden, spille sig ud af presset, eller sågar åbne et forsvar op. Der er power, fysisk gennembrudsstyrke og mål (dog ingen garant for mange mål med den trio), men ingen til at diktere. Vores største problem i rigtig mange år og specielt i denne har været når modstanderen pakker sig. Jeg frygter for den manager som skal få ligningen til at gå op med den trio med en boldbesiddelse på 70%, for man er da idiot, hvis man stiller med en høj bagkæde overfor så meget power og fart, hvor i alle 3 spidskompetencer ligger i det kontrabaserede spil.
Som sagt, så ser jeg langt flere problematikker med de 3 end glæde. Kombineret med den trio på den centrale midtbane, så ser det faktisk noget håbløst ud. Alle vil vælge Real Madrid i Fifa, men jeg tror ikke engang jeg ville vælge det hold i Spanien. Vi må se hvad der kommer til og ske. Jeg kan som sagt bare godt forstå logikken i, at det ikke er åbenlyst klogt at vælge Real Madrid set med de sportslige briller.
Og det er sjovt, for ingen tager rigtig stilling til hvor Mbappé skal spille? Når han vinder kampen over Neymar om at ligge i venstre side, så tror jeg ikke Mbappé vil være helt tilfreds, hvis Vinicius bliver foretrukket på den position han helst ser sig selv spille.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg sidder stadig og ser klips fra igår, alt fra målene, De emotionelle jubelscener fra drengene men især benzema, til modrics vej ind i omklædningen der kysser og krammer alle på sin vej, Alabas ikoniske klapstol, Rio Ferdinands ord i studiet om "Real MadridS DNA"..
aftenen endte jo med at blive en fest. jeg vil ikke sige at vi var heldige, at psg begår fejl på stribe, betyder jo at vores høje og aggresive pres virkede? er vi enige?
Når det så er sagt, så synes jeg ofte at Vini pissede nogle farlige situationer væk, det der lignede en våd inderside afslutning som røg 10 meter over mål viser jo egentlig hans begrænsning? han er ikke en født afslutter.
En Rodrygo havde banket den ind.
Jeg nævnte det her før kampen og sagde, at Kroos bør ikke starte inde. så i hvilken dynamik vi havde uden ham? han er altså en hæmsko synes jeg...
Jeg håber ikke at Perez endnu engang tænker at nu er vi videre, holdet er perfekt og vi udskyder lige et generationsskifte med 1 til 2 år. nej!
Og ja, Vini er med i målene men han pisser stadig ekstremt meget væk. Det stadig ikke efterårets Vini vi ser desværre. Han skal fokusere meget mere på sig selv og sit spil, det virker til han mister fokus i kampene for tiden. Men havde Rodrygo banket den ind? Det ved jeg nu ikke. Hans stats taler da i hvert fald ikke for det. 63 liga kampe, 3 liga mål. Det altså rystende ringe. Jeg tror bare vi alle stadig husker lige da han kom frem og der var 2-3 kampe hvor han så virkelig skarp ud foran mål, blandt andet imod Gala. Men det har altså ikke vist sig i langt størstedelen af kampene. Rodrygo har et højt teknisk niveau, men udover det har han stadig laaang vej til at være god nok til at starte for Real Madrid.
Og ja man føler sig jo lidt som en "broken record" men Kroos og Modric skal ikke spille på samme tid. Dynamik, fart og højt pres betyder altså bare virkelig, virkelig meget i moderne fodbold. Og det har vi altså ikke med Kroos og Modric. Til dels også Casemiro for den sags skyld. Vi så det i dag hvad det betyder at have to fysisk stærke og hurtige spillere på midten med Valverde og Camavinga.. og vi så det egentlig også imod Mallorca tidligere på sæsonen. Det er altså virkelig en anden slags fodbold med meget mere bid i. Lad os nu se det noget mere, please Ancelotti!
Messi er da også pisse ligeglad - hans passion er barca...han er jo udelukkende i psg for at hæve lønkroner.Fondo_Sur post=146659 skrev: Set over to kampe var forskellen på Real Madrids mentalitet og PSGs ditto enorm.
Når Real Madrid var pressede, kæmpede de sig igennem. PSG knækkede fuldkommen over så snart, de ikke længere dominerede kampen.
Kan virkelig godt forstå, hvis Mbappé er frustreret. Messi og Neymar virkede så ligeglade. For “seje” til at få
lidt mudder på knæet. De er færdige. Held og lykke med projektet, kalif.
- 9eren
- Gæst
-
God video af det hele.
www.tipsbladet.dk/blog/jancarlsen/carlse...maa-jages-hele-aaret
"Jan Carlsen er dommerobservatør og en af Europas mest velansete fortolkere af fodboldloven."
Han skriver om Donnarumma-faldet:
"Men ja, der er en kropskontakt. Til gengæld er bolden på jorden og dermed frit bytte, og Benzema synes at ville foretage et angreb med skulderen. Det må man godt, så længe bolden er inden for spilleafstand (næste skridt), og man forsøger at spille bolden.Benzema sparker faktisk ud efter den, så begge betingelser er opfyldt. Så er der også en minimal arm i ryggen – men helt ærligt: ville det frispark være blevet dømt, hvis det var foregået mellem to markspillere oppe i midtercirklen?Og det er faktisk syreprøven – for målmanden har ikke nogen særretigheder på dette punkt (og slet ikke, når han har lagt bolden på jorden).Mange tror stadig, at der er et eller andet med målfeltet, som skulle give målmanden en magisk beskyttelse. Glem det. Reglerne er eksakt de samme inden for og uden for feltet – og når målmanden har givet bolden fra sig, er han at betragte som en markspiller.Så der er ingen specielle beskyttelser eller fredningsbestemmelser i relation til målmænd. De må jages hele året – og da især når de handler tankeløst og undervurderer situationens alvor, som Donnarumma gør."
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Med lige netop ham, så var der ingen situationer der sådan rigtig udviklede sig ligesom man så det med Alba og mbappe da de mødtes. som om at spillerne under overfladen udemærket godt ved, at mbappe bliver en ny holskammerat til det nye år