Optakt: Real Madrid – Barcelona, LaLiga, 9. spillerunde
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
- Barcelona er ikke et dårligt hold. Men de er heller ikke så gode som deres fans går og tror. De skal nok sikre sig Champions League igen til næste sæson.
- Vinicius skal stoppe med at filme og brokke sig over de mindste berøringer. Hvis han ikke gør det, så får han et dårligt image ude i verden og i Spanien.
- Jeg får lyst til at brække mig når jeg kigger på Pedri's ben og knæ. Føj det er ulækkert at se på.
- Real Madrid er stadig verdens bedste hold. Det er ikke blevet modbevist endnu. Forsvarende La Liga mestre, forsvarende Champions League mestre, førerholdet i La Liga og førerholdet i Champions League.
- Valverde, Alaba, Modric, Vinicius, Benzema og Kroos er kæmpe chefer
- Xavi er den samme som altid. Mega god men overvurderet. Altid brokkende. Det er faktisk det han gør bedst. Stor mund, lille mand.
Mit gæt er at kampen vil blive husket for al den brok Barcelona fans kommer med lige om lidt. De vil helt sikkert føle sig snydt for et straffespark og at dommeren ikke løber ud og kigger på den. Og de vil føle sig snydt over at der bliver dømt straffespark efter Rodrygo's fod er blevet stemplet i feltet. Øv at det altid skal handle om sådan noget.
Nu har vi vundet 6 ud af de seneste 7 El Clásicoes. Stort tillykke til alle med hvide hjerter!
Bellingham Camavinga Tchouameni
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Taktisk sejr vil jeg kalde den! Ancelotti manglede altså bare lige at skifte ud lidt før. Vi lod Barcelona få for meget spil!
Jeg er så tilfreds!
Synes det er meget tydeligt st se at Lewa lader sig falde forover før der er kontakt, man kan også se det på den måde han teatralsk lander på, han søger straffespark for meget, var han derimod blevet på benene, så havde der nok været straffe.Lars1991 post=155419 skrev:
Fondo_Sur post=155417 skrev: @Lars1991
Det var godt nok dumt lavet af Carvajal. Han var klodset i hele kampen. Han gav Lewandowski et skub, men det er jo en gråzone. Polakken ved jo også, at han skal falde.
Ja, jeg synes det lignede at han lod sig falde hvor Carvajal trækker sig i sidste øjeblik. Og at kontakten først er der da Lewan allerede er igang med at falde - men altså, det har da givet straffespark før alligevel. Men ja, det er klodset af Carvajal alligevel.
Er dig generelt uenig i at Dani spillede skidt (hvis vi ser bort fra ovenstående situation) han lukker næste komplet ned for Dembele de første 60min, Dembele er jo stort set helt anonym på højre kanten, så de fejl afleveringer han laver er til at leve med set i lyset af hvordan han konstant står rigtigt i defensiven, og har et par vigtige tacklinger i feltet.
Donde está la biblioteca?
Enig!The European Super League post=155425 skrev: Lidt reaktioner på El Clásico numero 250 i alt og 100 på Estadio Santiago Bernabeu:
- Barcelona er ikke et dårligt hold. Men de er heller ikke så gode som deres fans går og tror. De skal nok sikre sig Champions League igen til næste sæson.
- Vinicius skal stoppe med at filme og brokke sig over de mindste berøringer. Hvis han ikke gør det, så får han et dårligt image ude i verden og i Spanien.
- Jeg får lyst til at brække mig når jeg kigger på Pedri's ben og knæ. Føj det er ulækkert at se på.
- Real Madrid er stadig verdens bedste hold. Det er ikke blevet modbevist endnu. Forsvarende La Liga mestre, forsvarende Champions League mestre, førerholdet i La Liga og førerholdet i Champions League.
- Valverde, Alaba, Modric, Vinicius, Benzema og Kroos er kæmpe chefer
- Xavi er den samme som altid. Mega god men overvurderet. Altid brokkende. Det er faktisk det han gør bedst. Stor mund, lille mand.
Mit gæt er at kampen vil blive husket for al den brok Barcelona fans kommer med lige om lidt. De vil helt sikkert føle sig snydt for et straffespark og at dommeren ikke løber ud og kigger på den. Og de vil føle sig snydt over at der bliver dømt straffespark efter Rodrygo's fod er blevet stemplet i feltet. Øv at det altid skal handle om sådan noget.
Nu har vi vundet 6 ud af de seneste 7 El Clásicoes. Stort tillykke til alle med hvide hjerter!
Jeg brækker mig over at Gavi ikke har fået flere røde kort end han har i sin korte karriere, ingen tvivl om han er i familie med Raul Garcia!
Donde está la biblioteca?
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Haha "over grænsen", slap dog af. Du kommer med små subtile stikpiller igennem kampen, og så reagerer du sådan der når du bliver kaldt for perfid? Jeg er ik tilhænger af at der skal gås personligt til den, men du bidrager jo ik til debatten konstruktivt med dine små stikpiller. Dragam skriver at alderen har indhentet Benzema, så må du jo debattere det med ham hvis du er uenig, i stedet for, flere gange løbende, at gøre nar ad ham. Fordi det er det du gør, subtilt og bevidst, med dine indlæg.Brylle post=155395 skrev:
Personangreb er sgu lidt træls på et forum, mester. Jeg anholder udelukkende dine pointer og intet andet. Det dér er sgu bare over grænsen.Dragam post=155388 skrev: Som sædvanligt er du lettere perfid Brylle.
Jeg savner Pepe :(
Tillykke med sejren igår.
Jeg er nysgerrig på at hører jeres vurdring af Ferland Mendy’s præstation igår?
Hala Madrid
- Brylle
- Gæst
-
Jeg går udelukkende efter de pointer der skrives og ikke hvad jeg synes om personen. Jeg synes at I skal prøve det samme for ellers bliver det her forum kedeligt. Og så gider jeg ikke bruge mere tid på denne ligegyldigihed.Madridista02 post=155437 skrev:
Haha "over grænsen", slap dog af. Du kommer med små subtile stikpiller igennem kampen, og så reagerer du sådan der når du bliver kaldt for perfid? Jeg er ik tilhænger af at der skal gås personligt til den, men du bidrager jo ik til debatten konstruktivt med dine små stikpiller. Dragam skriver at alderen har indhentet Benzema, så må du jo debattere det med ham hvis du er uenig, i stedet for, flere gange løbende, at gøre nar ad ham. Fordi det er det du gør, subtilt og bevidst, med dine indlæg.Brylle post=155395 skrev:
Personangreb er sgu lidt træls på et forum, mester. Jeg anholder udelukkende dine pointer og intet andet. Det dér er sgu bare over grænsen.Dragam post=155388 skrev: Som sædvanligt er du lettere perfid Brylle.
- Brylle
- Gæst
-
Meget todelt for mig. Jeg synes at han var virkelig god de første 70 minutter. Han var ovenpå i samtlige 1 mod 1 dueller og fuldkommen ejede den venstreside. Det var dog tydeligt hvor meget alene han var og det faktum gjorde hans præstation endnu bedre for han skulle hele tiden arbejde 1 mod 2 når Sergi Roberto kom med. Men altså det er jo taktikken og det er det som gør ham så vigtigt når Vinicius kan hvile sig og udelukkende presse og angribe.Dybbøl post=155439 skrev: Godmorgen Madridista’s
Tillykke med sejren igår.
Jeg er nysgerrig på at hører jeres vurdring af Ferland Mendy’s præstation igår?
Hala Madrid
Offensivt kom han med i en del overlaps hvilket er imponerende med alt det han skulle lave defensivt og hans boldomgang var rigtig god. Som altid kommer han ud af samtlige situationer hvor der var pres på ham.
Det vender dog i den sidste del af kampen hvor han mister dumme bolde og hvor jeg synes at han var meget skyldig i deres mål. Der var en del fejl fra andre også, men jeg synes vi skal kunne tillade os at forvente, at de defensive spillere løber helt hjem. Han stopper op og så har de et frit mål at sparke den ind på.
Den eneste måde jeg kan få det til at give lidt mening på er, at fordi Lewandowski brænder sin kæmpe chance i første halvleg, bliver den ikke taget af VAR for offside, og derfor gælder som en "falsk" kæmpe xG. Plus deres mål må give en utrolig høj xG da Ferran vel dårligt nok kan brænde den.
Og ja, jeg ved godt mange er meget imod xG og man kan heller ikke bruge det til det store, bedst eksemplificeret ved den her kamp, men jeg er stadig nysgerrig omkring deres data.
Lars1991 post=155446 skrev: Er der et sted man kan se hvilke skud/chancer der giver xG - og hvor meget? For jeg kan da slet ikke få det til at gå op at Barcelona skulle have større xG end os i den her kamp.
Den eneste måde jeg kan få det til at give lidt mening på er, at fordi Lewandowski brænder sin kæmpe chance i første halvleg, bliver den ikke taget af VAR for offside, og derfor gælder som en "falsk" kæmpe xG. Plus deres mål må give en utrolig høj xG da Ferran vel dårligt nok kan brænde den.
Og ja, jeg ved godt mange er meget imod xG og man kan heller ikke bruge det til det store, bedst eksemplificeret ved den her kamp, men jeg er stadig nysgerrig omkring deres data.
Den akkumulerede xG er i overvejende grad et udtryk for antal skabte chancer. Barcelona havde flere skud i kampen end Real Madrid, hvorfor de også endte med en højere xG.
Lewandowskis vanvittige afbrænder havde en xG på 0,36 (og her tager man selvfølgelig højde for, at det var en afslutning med venstreskøjten - det dårligere ben), hvor Ferrans mål havde en xG på 0,50.
Benzemas mål havde en xG på sølle 0,09. Vini Jrs afslutning, der førte til Real Madrids føringsmål v. Benzema, havde en xG på 0,35. Valverdes mål havde endnu lavere med en xG på 0,07. Straffespark har en xG på 0,74. Så det var Rodrygos sandsynlighed.
Det interessante er selv sagt de store chancer. Du kan f.eks. bruge xG til at vurdere om Barcelona var farlige eller ej, hvis man holder xG op mod skabte chancer...... og det var de ikke. De var bovlamme det meste af kampen, hvilket var Real Madrids fortjeneste.
Du kan finde det fulde overblik her: Real Madrid 3 - 1 Barcelona (October 16 2022) | La liga | 2022/2023 | xG | Understat.com
Jeg bruger selv Understat.
Så xG tæller altså stadig, selvom der bliver fløjet for frispark af den ene eller anden grund? Det da umiddelbart lidt mærkeligt.
Og så synes jeg også at det springer i øjnene at Benzemas mål, hvor han skyder inde i feltet uden målmand, simpelthen bliver målt til 0.09 xG? Der var godt nok en del forsvarsspilere der prøvede at blokere, men det virker nu alligevel utrolig lavt :D
Jeg tror, du skal tænke på, at han sparker med sit dårlige ben, og at der reelt står tre Barcelona spillere på eller foran stregen til at blokere sparket. Jeg vil også sige, at det er ekstremt heldigt, at den bliver rettet af og går ind. Men det tager vi gerne med!Lars1991 post=155449 skrev: Interessant, tak for gennemgangen og linket!
Så xG tæller altså stadig, selvom der bliver fløjet for frispark af den ene eller anden grund? Det da umiddelbart lidt mærkeligt.
Og så synes jeg også at det springer i øjnene at Benzemas mål, hvor han skyder inde i feltet uden målmand, simpelthen bliver målt til 0.09 xG? Der var godt nok en del forsvarsspilere der prøvede at blokere, men det virker nu alligevel utrolig lavt :D