Optakt: Real Madrid – Barcelona, LaLiga, 9. spillerunde
På målet ser han ikke godt ud, det kommer vi ikke uden om, men for mig er den helt store synder Camavinga i den situation, han kunne sagtens have afværget at bolden overhovedet blev slået ind i feltet, og da han kun har været på banen et par minutter er det simpelhen for sløset.Dybbøl post=155439 skrev: Godmorgen Madridista’s
Tillykke med sejren igår.
Jeg er nysgerrig på at hører jeres vurdring af Ferland Mendy’s præstation igår?
Hala Madrid
Ud over målet så synes jeg Mendy ser bedre ud på bolden end hvad vi normalt ser fra ham, han kommer fint ud sf flere pressede situationer (selvom man sidder med hjertet oppe i halsen, så skal han have kredit for at klare sig ud af problemerne), omend han overordnet ikke bringer det store fremme i banen, så synes jeg det var en af hans bedre kampe med bolden i fødderne, taget i betragtning hvor højt Barca pressede i visse perioder.
Men i defensiven er hvor han shiner igår, han har rigtigt fint styr på Raphina de første 60min, og da Dembele bliver rykket over i højre ser vi ham ikke gå mod baglinjen en eneste gang, tydeligt at han ikke ville ind i en løbeduel med Mendy, de angreb Dembele så forsøger at strikke sammen eget alle ind i banen og her er det vores midtbane der til tider gir for meget plads hen mod kampens slutning. Men set på hvor få chancer Barca fik skabt i vores Venstre side, så var det en stærk defensiv præstation fra Mendy.
Og sidst men ikke mindst så er der assisten til Fede’s mål som viser stort overblik. Alt for i den situation forsøger en spiller at ligge den ind foran mål, men Mendy bruger den plads han har til at orientere sig og spiller så en præcis bold til Fede på kanten af feltet, det var den helt rigtige beslutning udført med kvalitet og god timing.
Så overordnet set synes jeg han spillede en stor defensiv kamp, kronet med en flot assist, men han skal naturligvis gøre det bedre ved Barca’s mål.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
- 9eren
- Gæst
-
Sebberg post=155451 skrev:
Jeg tror, du skal tænke på, at han sparker med sit dårlige ben, og at der reelt står tre Barcelona spillere på eller foran stregen til at blokere sparket. Jeg vil også sige, at det er ekstremt heldigt, at den bliver rettet af og går ind. Men det tager vi gerne med!Lars1991 post=155449 skrev: Interessant, tak for gennemgangen og linket!
Så xG tæller altså stadig, selvom der bliver fløjet for frispark af den ene eller anden grund? Det da umiddelbart lidt mærkeligt.
Og så synes jeg også at det springer i øjnene at Benzemas mål, hvor han skyder inde i feltet uden målmand, simpelthen bliver målt til 0.09 xG? Der var godt nok en del forsvarsspilere der prøvede at blokere, men det virker nu alligevel utrolig lavt :D
Arh, vil ikke sige det ekstremt heldigt. Men det tæt på at den bliver blokeret, derfor er der også lidt held med. Men det gør ikke chancen mindre at Benzema er tæt på at brænde.
Hvis man sammenligner til gengæld.. I det 25. minut, angrebet efter at Lewandowski brænder sin kæmpe chance, kommer Sergi Roberto ind i feltet og får skudt, men han er tæt markeret og skuddet bliver blokeret med det samme.. den lander ned til Raphina der prøver at halvflugte, men han skyder den ned i jorden og den går en del over mål. Begge de skud får 0.09 ligesom Benzema's, hvor han ikke er tæt markeret, og målmanden er væk. Det giver altså bare ikke mening :D efter at have siddet og kigget på xg efter den her kamp, må jeg nok sige at jeg er på det hold der ikke synes man kan bruge det til noget.. i hvert fald ikke noget der siger noget om kampen.
(Nu dobbelttjekkede jeg lige, Raphinas får faktisk 0.06 så den del er forkert, Sergi Roberto's får dog stadig samme xG som Benzemas mål. Så det ændrer ikke på pointen heldigvis)
Dybt uenig, nu ved jeg ikke hvilken video du ser, men du skal se opspillet til maalet fra bolden bliver spillet til Fati (de foerste 2-3 sekunder fra bolden er ca. 3 meter fra Fati), for her gaar Camavinga nemlig ind og daekker for at Fati ikke kan lave en tilbage spilning (altsaa han ligger sig imellem Fati og Barca's eget maal), men i situationen, fordi Fati er afventende, har han masser af tid til at komme foran Fati (altsaa imellem Fati og Reals maal/baglinje), og derved lukke af ned langs linjen, det havde presset Fati til at dribble ind i banen istedet (eller som minimum forsinket hans loeb ned langs linjen, hvis han havde udfodret Camavinga direkte). I den situation, naar man, som Real tydeligt gjorde, gaar efter at sikre defensiven og koere en foering hjem, er det ovenud amatoer agtigt at daekke for en tilbage spilning paa egen banehalvdel, hvilket er hvad Cama goer, Fati giver ham endda tid til at komme retur, men da Fati opdager at Cama daekker for tilbage spilningen saa takker han for abningen og loeber direkte ind i feltet....Og jeg ville kunne have haft en smule sympati hvis det havde vaeret Fede eller Kroos der paa davaerende tidspiunkt havde kaempet i 83min og derfor maate opgive at lukke hullet pga traethed, men Cama har kun vaeret paa banen i 5min, han SKAL kunne loebe retur og daekke af. Der er ingen undskyldninger, selvom der er andre der ogsaa kunne have gjort det bedre i situationen, saa er det en kaempe gave fra Camavinga der foerer til maalet.9eren post=155454 skrev: Camavinga kan jo ikke følge med fordi Valverde ikke bliver på benene. Der skal man altså ikkr lave en glidende tackling. Synes ikke der er nogen der skal klandres for målet. Valverde skulle bare ha blevet på benene. Nu har jeg set målet fra en tilskuere og selvom Camavinga kunne ligge et større pres så er det altså Valverde der begår den største fejl!
- 9eren
- Gæst
-
"Kunne godt vaere"...Faktum er han SKAL vaere MEGET mere aggressiv, og hvis han er det skal Fede slet ikke goere noget andet end at daekke af for Fati hvis han gaar ind i banen. Det hele starter med Camavinga der ligner en toemmermaendsramt serie 6. spiller i den situation.9eren post=155465 skrev: Tror virkelig du skal se situationen fra den vinkel tilskueren har episoden fra. Camavinga kunne godt være mere aggressiv men Valverde laver en satsning han ikke skal.
- 9eren
- Gæst
-
Begge laver en fejl, men Valverdes koster mest!
- 9eren
- Gæst
-
Men du blir ved med at fokusere på alle de spillere der står bag Camavinga, og jeg er enig i at der er flere (ikke kun Fede) der ikke ser skide godt ud i situationen, MEN faktum er nu bare engang at hele situation opstår fordi Camavinga træffer en amatør agtig beslutning.9eren post=155469 skrev: Okay. Men helt basalt forsvars snak og første side i Jens bangbos bog “vi forsvarer” så kan Camavinga ikke gøre noget efter, at Valverde går ned i en glidende for han spærer vejen for Camavinga. Valverde må aldrig nogensinde gå ned sådan der, havde han blevet på benene kunne Camavinga komme bagom og dække af. I stedet for lukker Valverde af for et tilbageløb og muligheden for at dække zonen bag ham selv..
Begge laver en fejl, men Valverdes koster mest!
Din logik svare jo til at Give Ter Stegen skylden for Benzema’s mål, når det tydeligvis er hele bagkæden der kollapser fuldstændig da Kroos har bolden og Vini løber, kunne Ter Stegen have gjort det bedre i situationen, måske, men det er jo en situation der slet ikke opstår hvis bare bagkæden står ordentligt og snakker sammen.
Beklager, men jeg er stadig dybt uenig i at du fortsætter med at fjerne fokus fra Cama som klokkeklart er en kæmpe synder og så fremhæver de spillere der efterfølgende fejler, jeg giver dig gerne ret i de andres fejl men det er imo sagen uvedkommende da Cama kunne have stoppet hele situationen fra at udspille sig i første ombæring.
Og inden du igen hiver Fede på banen igen, så har du ret han satser for meget i situationen og det går galt, MEN han satser i det mindste, lige netop det modsatte gør Camavinga, han laver det nemme (og ufattelig dumme) løb ind for at dække en tilbage spilning (altså det er jo himmelråbende idiotisk på det tidspunkt i kampen med en føring på 2-0), i den situation ville jeg som træner til hver en tid give Camavinga en langt større skideballe end Fede…og lad os ikke glemme at Fede har været på banen i 83min på det her tidspunkt, ikke første gang vi ser en spiller træffe den “nemme” beslutning pga træthed, men hvad fanden er Cama’s undskyldning?
Rigtigt, han løbet frem men så snart bolden bliver spillet så vender han, i det Fati modtager bolden, stopper han op og forventer at Camavinga løber ked og dækker linjen, netop den pause i spillet er mere end nok for Cama at komme om på den anden side af Fati (Husk Gama er allerede i løb, det er Fati ikke) men istedet så løber Cama bare ud mod sidelinjen og åbner op for Fati’s løb…jeg er slet ikke i tvivl om at Fati forventer at Cama vil løbe ned imellem han og målet, og her venter han på muligheden for så at trække ind i banen, men så snart han ser Cama uvilje til at tage det oplagte løb, så sætter han kurs direkte mod feltet. Din sekund regning hjælper ikke din sag her, ingen tvivl om at Cama kunne have kommet foran Fati i den situation, netop fordi Fati afventer.9eren post=155470 skrev: Camavinga er i et fremløb og i det Gavi får fat i bolden går der max 2-3 sekunder før at Valverde bliver sat... Det er noget af et angreb på Camavinga du er i gang med!
- 9eren
- Gæst
-