Optakt: Real Madrid - Barcelona, Copa del Rey, semifinale, 1. kamp

3 år 4 måneder siden #145 af elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 måneder siden #146 af Kiwes

madrid2000 post=159377 skrev: Desværre, så kan vi ikke skabe en skid, når modstanderen stiller sig tilbage. Det skyldes blandt andet vores elendige backs.

​Og det er et kæmpe problem i Spanien, hvor det vel nærmest er 80-90% af alle hold der spiller med 10 i bagkæden. Klart vi spiller bedre i CL, det er kampene langt mere åbne og det passer og helt perfekt. Igen vi skal have fat i nogle offensive backs og højre wing i kampe som disse. En ung Marcelo havde hjulpet gevaldigt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 måneder siden #147 af 9eren

elle44 post=159379 skrev: Hvad siger han?

sorry, at vi igennem hele kampen var bedre end Barcelona i spillet men det der manglede var i de sidste 25 meter, som også kan kaldes 3 fase. Der manglede fart, fantasi, klarhed, aggressivitet som giver balancen i spillet. Det var ikke en kamp hvor vi havde tændinging og styring på og generelt en dårlig kamp af Real Madrid!
Sidste redigering: 3 år 4 måneder siden ved 9eren.

3 år 4 måneder siden #148 af Kimbo
Jeg troede det var en joke da jeg tjekkede livescore i morges.

How the fuck kan vi tabe til den skod opstilling som Barca præsenterede i går ? Er lykkelig for at jeg ikke betalte for at se den forestilling.

Kan forstå Xavi bold er blevet nosseløst, omvendt må det være rart at have en træner som rent faktisk kan rode i værktøjskassen og finde på andre løsninger når det kræves.
At Ancelotti konstant bliver stillet skakmat mod en så uprøvet træner og et så elendigt Barca hold er simpelthen ikke til at forstå.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, ElMadrid

3 år 4 måneder siden #149 af Bismo

Kiwes post=159365 skrev: ​Hvor er spansk fodbold egentlig bare blevet defensivt og kedeligt...vi bevæger og still og rolig hen i mod serie A i relevans. Stof til tanke. El Classico bliver forhelvede ikke engang vist i TV.

​Det er i hvert fald ikke gårsdagens kamp, der skal tiltrække nye fans. Ja niveauet i spansk fodbold er skræmmende lavt. 

3 år 4 måneder siden #150 af Bismo

El Siete post=159376 skrev: ​Så f***ing skuffende mod et historisk svagt Barcelona-hold. Men vi vandt 5-2 i Liverpool, og vi ved at holdet finder noget magi frem når de har ryggen mod muren. Jeg tror sagtens vi kan vinde på Camp Nou. Men når det så er sagt, så er det altså hold vi skulle tromle over, som andre er inde på. 

En Mbappe oppe foran havde skilt dem ad. Vinicius bruger for meget krudt på at skændes med modspillere og dommere. 

​Er Mbappe bedre end Vini i små rum? Hans største styrke er jo hans fart. Barca parkerede bussen i eget felt det meste af kampen. Vi har desværre bare en træner, der ikke kan finde ud af at spille mod hold, der spiller så defensivt, som Barca gjorde i aftes. 

​​​
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

3 år 4 måneder siden #151 af Hamid8210
Dagen derpå:

Nøj, hvor jeg er vanvittig skuffet. Jeg havde, helt seriøst, forventet at vi ville smadre Barca og sende et signal til fansene på Bernabeu. Barca manglede jo hele deres offensiv, og deres hold bestod kraftedme af Ferran Torres, Rafinha og Kessie (!)?!?

Men Don A, fejler igen og bruger “den sikre” med Kross og Modric og smider valvervede op kanten.

3 år 4 måneder siden #152 af Kasillas
​I betragtning af skaderne hos den dommerbestikkende klub af Putalona, da var forventninger i copa'en også endnu mere forøget hos Real Madrid, og det lagde måske også endnu mere pres over, at vi ikke kunne overrumple dem allerede i første halvleg og at de fik sådan et heldigt zigzag-mål. 

Intet er afgjort endnu, men selv i tilfældet af at vi skulle ryge ud af både Copa'en og ende med ikke at vinde CL, da vil det ikke smadre mit humør trods alt oplevelsen på det seneste. Rent statistisk i det 21. århundrede plejer Real Madrid at vinde en La Liga og en CL for hver gang, der er gået 3 sæsoner.

Siden årtusindskiftet har Real Madrid gaflet 8 La Ligaer og 7 CL'er, og plus 2 Copa'er som jeg ikke anser af stor betydning.

For den dommerbestikkende klub er er tallet 10 La Ligaer, 4 CL'er og 7 Copa'er.

Læg oveni at Spaniens næstbedste og Europas femtebedste fodboldklub har givet afkald på en hel del af deres fremtidige TV-indtægter, er langt bagud med stadium-byggeriet af Camp Spotify, og oven i købet har dommerbestikkelse-skandalen hængende, der søler klubbens falleret image. 

Tilbage til Real Madrid er jeg er dog oprigtigt interesseret i, om det bliver Raul eller Tuchel, der tager over, hvis det ender med at Ancelotti må gå af. Spændende bliver det som sædvanligt de næste par måneder. :-)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

3 år 4 måneder siden #153 af Ramos4
Det er også forrykt at vi ikke har en kvalitets højrekant. Valverde fungerer ikke derude i sådanne kampe her.

Vi har ligeledes ingen backs der er gode offensivt.

Så bliver det jo svært at åbne modstandere op, når man mangler højrekant plus to backer.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 4 måneder siden #154 af Lars1991
​Der har været meget forargelse over udtalelserne fra spiller og Ancelotti. Men jeg er faktisk meget enig med dem. Vi skal da spille på samme måde på Camp Nou helt enig. Men så skal vi håbe på at der kommer til at være mere offensiv skarphed og ikke mindst bevægelse. Bedre præstationer fra Vini og Benzema især, og så håbe Rodrygo er helt klar. Vi har altså bolden på steder, hvor man burde kunne forvente at der bliver skabt chancer på det her niveau. Så det lykkedes jo. Så skal der bare være nogle spillere der stepper op. Imod Liverpool var det Vini. Igår var det ingen. Og så skete der intet.

På midten synes jeg faktisk både Kroos og Modric dominerede på hver deres måde, og var gode valg. Camavinga skulle da også have chancen igen, selvom han endte med at fejle stort. På højrekanten var Rodrygo meldt tvivlsom hele ugen, og tænker at det er derfor han ikke startede. Så var valget imellem Valverde eller Asensio. Så tænker jeg altså også at jeg havde valgt Valverde, Asensio dukker jo aldrig op i de store kampe. Så god startopstiling, den har jeg ikke noget imod.

Til gengæld synes jeg at udskiftningerne er forfejlet. Vi presser Barcelona i bund i 15-20 minutter i starten af anden halvleg, men så går gassen også lidt ud af ballonen. Jeg forstår virkelig ikke, at han ikke ændrer tidligere.. og hvorfor Ceballos slet ikke kommer ind! Han er netop en spiller der kommer med kreativitet, gåpåmod og dynamik.. og så han stadig i god form. Jeg ville ikke engang have noget imod han startede, men at han ikke engang bliver skiftet ind er absurd.. og det vel bare sådan det er med Ancelottis Real Madrid. Der er et hieraki, og det kan man ikke ændre ved.

Så for at opsummere. Mere skarphed på den sidste tredjedel og bedre indskiftninger, og så skal vi nok gå videre.

3 år 4 måneder siden #155 af Ramos4

Lars1991 post=159394 skrev: ​Der har været meget forargelse over udtalelserne fra spiller og Ancelotti. Men jeg er faktisk meget enig med dem. Vi skal da spille på samme måde på Camp Nou helt enig. Men så skal vi håbe på at der kommer til at være mere offensiv skarphed og ikke mindst bevægelse. Bedre præstationer fra Vini og Benzema især, og så håbe Rodrygo er helt klar. Vi har altså bolden på steder, hvor man burde kunne forvente at der bliver skabt chancer på det her niveau. Så det lykkedes jo. Så skal der bare være nogle spillere der stepper op. Imod Liverpool var det Vini. Igår var det ingen. Og så skete der intet.

På midten synes jeg faktisk både Kroos og Modric dominerede på hver deres måde, og var gode valg. Camavinga skulle da også have chancen igen, selvom han endte med at fejle stort. På højrekanten var Rodrygo meldt tvivlsom hele ugen, og tænker at det er derfor han ikke startede. Så var valget imellem Valverde eller Asensio. Så tænker jeg altså også at jeg havde valgt Valverde, Asensio dukker jo aldrig op i de store kampe. Så god startopstiling, den har jeg ikke noget imod.

Til gengæld synes jeg at udskiftningerne er forfejlet. Vi presser Barcelona i bund i 15-20 minutter i starten af anden halvleg, men så går gassen også lidt ud af ballonen. Jeg forstår virkelig ikke, at han ikke ændrer tidligere.. og hvorfor Ceballos slet ikke kommer ind! Han er netop en spiller der kommer med kreativitet, gåpåmod og dynamik.. og så han stadig i god form. Jeg ville ikke engang have noget imod han startede, men at han ikke engang bliver skiftet ind er absurd.. og det vel bare sådan det er med Ancelottis Real Madrid. Der er et hieraki, og det kan man ikke ændre ved.

Så for at opsummere. Mere skarphed på den sidste tredjedel og bedre indskiftninger, og så skal vi nok gå videre.

Kampen på Camp Nou bliver ikke sådan her. Barca har Pedri og Lewandowski med, og spiller selvfølgelig ikke så defensivt på hjemmebane.

At chancerne bare skulle opstå ud af det blå, forstår jeg ikke helt. Vini skaber jo intet mod Araujo og Koundé. Grunden til at han gjorde det mod Liverpool er at der er en motorvej bag Trent.

Men ja, vi har fine chancer FORDI Barca kommer længere frem på hjemmebane.
Men vi får samme problemer igen næste gang vi møder en lav blok.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 år 4 måneder siden #156 af Jona

Ramos4 post=159391 skrev: Det er også forrykt at vi ikke har en kvalitets højrekant. Valverde fungerer ikke derude i sådanne kampe her.

Vi har ligeledes ingen backs der er gode offensivt.

Så bliver det jo svært at åbne modstandere op, når man mangler højrekant plus to backer.

Valverde før VM havde fungeret. 
men nej denne version af Valverde efter VM der ikke tør tage bolden og drive den og udfordre fungerer ikke.

Jeg forstår sagtens folk gerne vil have en verdensklasse højrekant. Jeg vil da også hellere end gerne se en verdensklasse spiller på højrekanten brænde banen af. Jeg aner bare ikke lige hvem folk referer til. Udover Salah hvem skiller sig så egentlig ud fra resten? Hvis Salah overhovedet stadig gør det.. Hvem kan man forestille sig gøre det mere end bare en my bedre på højrekanten end rodrygo og asensio for jeg har bare svært ved at se det. Sidste sommers transfervindue var der alt mulig snak om sterling, sane, gnabry. De havde da ikke gjort det et hak bedre end de spillere vi har
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Leveret af Kunena Forum