Optakt: Sevilla - Real Madrid, LaLiga, 10. spillerunde

2 år 9 måneder siden #121 af Kiwes
​Hvor ville det altså være dejligt hvis du gad at bruge lige så mange kræfter på at fokusere på vores egne mangler i kampen i går, som du gør på Negreira. Vi har en venstre back der intet bidrager med, Rodrygo som slet ikke kan få spillet til at fungere og en træner der generelt bare sejler rundt i sine beslutninger. Beslutninger går både i mod os og med os, som med alle andre hold. Dommeren var ikke god, det er jeg helt med på..men vi gjorde sku heller ikke meget selv for at vinde kampen. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, JesperThomsen, Madridista02, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #122 af 9eren
Ja det er pisse irriterende Mendy, ikke løb fra backpladsen op til frimærket og skød den fra en meget spids vinkel i kassen ligesom Roberto Carlos gjorde mod Tenerife.

Det er simpelthen ikke en måde jeg gider at diskutere fodbold på.

Carlo Ancelotti valgte rigtigt nok Rodrygo i går, fordi man bedst mod Sergio Ramos kan spille i bagrummet på ham og hurtige spillere henter han ikke. Rodrygo kom egentligt fint til chancer men han mangler selvtillid i øjeblikket. Havde han valgt Joselu fremfor Rodrygo, så havde Ramos vundet det meste ift luftspil og nærkampe.

Mendy bidrager mest defensivt. Offensivt er han ikke et vidunder, men ift kampens forløb så var det ikke uklogt at sætte ham foran Fran og Camavinga.

Hvorfor jeg diskutere offside målet er fordi det er nøjagtig samme situation som sidste år mod Barcelona der koster os 3 points. Asensio var nemlig ikke offside og ej heller Bellingham i går hvis man altså stopper billedet på det rigtige tidspunkt. Og som flere forklarer i videoen og med billeder kan man se ændringer ift hvornår Valverdes hoved slipper bolden. Det koster os en føring i går som i mine øjne burde være et legalt mål.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #123 af 9eren
Jeg undre mig faktisk også over Sergio Ramos tilgang til nogle af Real Madrids spillere. Det var en lidt mærkelig smag jeg havde efter kampen. Men fuck han er stadig en cool forsvars spiller

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 9 måneder siden #124 af Madridista02

9eren post=168820 skrev: Jeg undre mig faktisk også over Sergio Ramos tilgang til nogle af Real Madrids spillere. Det var en lidt mærkelig smag jeg havde efter kampen. Men fuck han er stadig en cool forsvars spiller

​Det er ikke rart at se på, fordi vi er farvet, men hvis man kigger neutralt på det, så er det bare ekstremt imponerende, at han går ud og spiller den kamp som om han aldrig har spillet for Real Madrid. At kunne lægge sine følelser til siden på den måde, kræver virkelig høj professionalisme. Respekt for det, selvom jeg er enig i, at det var med en meget mærkelig smag i munden. Han spillede som Ramos altid gør. Hatten af for det.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

2 år 9 måneder siden #125 af Lars1991
​Jeg vil dog sige at den store fokus på dommeren er helt i orden efter igår. Det sker ikke tit at man bliver bortdømt så meget og på så mærkelige måder. I sådan nogle dommer-præstationer har det jo bare en mærkbar indvirkning på kampen til Sevillas fordel, det synes jeg ikke der kan være tvivl om. Om vi havde vundet uden Sevillas dommer-fordel kan vi jo ikke vide, men der havde da været større chance for det. Så kritikken er helt ok i dette tilfælde.

Om der lige var offside eller ikke ved målet, ved jeg ikke. Men det var jo heller ikke dommerens beslutning, men VAR-rummet. De har dog vist sig at være meget mere tilbøjelig til fejl end man ellers kunne have forventet desværre, så jeg skal da ikke udelukke at de heller ikke kan have lavet en fejl denne gang.

Men en anden ting jeg ikke har set nævnt endnu er, hvor meget Bellingham blev sparket ned. Jeg så i hvert fald 3-4 gange, hvor der bliver begået en tydelig foreseelse på ham igår, uden det bliver dømt. Udover det bliver der faktisk begået 7 frispark på ham. Vi jo næsten oppe på, hvor meget Vini blev sparket ned i sidste sæson imod Mallorca. Der var dog en mere ond stemning imod ham generelt oven i.
Men jeg synes det trist at man bare kan få lov til at sparke nøglespillere ned gang på gang uden at blive straffet, og det noget vi har set blive tilladt her i Spanien i lang tid.. og ironisk nok er det spilleren, som bliver sparket ned der pludselig får skylden, fordi han bliver mere og mere frustreret over det, og dommerne begynder at få en bias imod dem... Det simpelthen bare dårlig dommerarbejde og forringer kvaliteten af fodboldkampene. 

2 år 9 måneder siden #126 af Lars1991
​Det var samme dommer, der i sidste sæson dømte kampen imod Valencia. Hvor Vini bliver forfulgt af store dele af stadion (uden konsekvens), får taget kvælertag af Hugo Duro i 5-6 sekunder (uden konsekvens), og derefter får et rødt kort for at skubbe ud efter Hugo Duro, da han endelig stopper med at kvæle ham... Det var noget af det vildeste jeg nogensinde havde set, og nu finder jeg så ud af det er den samme dommer som i går :D derudover har jeg lige set den her statistik med ham: 

De Burgos Bengoetxea has refereed Barcelona 22 times and Real Madrid 19 times. Here are the numbers when he's in charge.
Barcelona win %: 90.9
Real Madrid win %: 63.2

Jeg må bare indrømme at det er svært ikke at tro at der er noget med den dommer og at det bare skulle være tilfældigheder...

2 år 9 måneder siden #127 af Kiwes
​Jeg vil bare frem til at jeg på ingen måde synes at dommeren gjorde at vi tabte kampen. Han er en elendig dommer, ingen tvivl om det. Han tillod alt for meget. Brokkeriet i de spanske medier over at han tog et mål fra os ved ikke at lade spillet fortsætte da Ocompos er nede giver jeg ikke meget for. Han fløjtede den hurtigt og langt før vi havde bolden i mål. Om det var offside eller ej synes jeg er svær. Jeg er måske også bare mere kritisk over for vores egne og det der gør at mit fokus ligger der. Jeg kan ikke fordrage Mendy - jeg synes han er så uendelig elendig og intet har at gøre på vores hold. Vi gør vores opstil så meget svære og hjælper absolut intet i offensiven. Og så hjælper det ikke at Ancelotti bare bliver ved med at træffe de forkerte beslutninger gang på gang. Tchou og Valverde ud i går...var en skændsel.

2 år 9 måneder siden #128 af Lars1991

Kiwes post=168824 skrev: ​Jeg vil bare frem til at jeg på ingen måde synes at dommeren gjorde at vi tabte kampen. Han er en elendig dommer, ingen tvivl om det. Han tillod alt for meget. Brokkeriet i de spanske medier over at han tog et mål fra os ved ikke at lade spillet fortsætte da Ocompos er nede giver jeg ikke meget for. Han fløjtede den hurtigt og langt før vi havde bolden i mål. Om det var offside eller ej synes jeg er svær. Jeg er måske også bare mere kritisk over for vores egne og det der gør at mit fokus ligger der. Jeg kan ikke fordrage Mendy - jeg synes han er så uendelig elendig og intet har at gøre på vores hold. Vi gør vores opstil så meget svære og hjælper absolut intet i offensiven. Og så hjælper det ikke at Ancelotti bare bliver ved med at træffe de forkerte beslutninger gang på gang. Tchou og Valverde ud i går...var en skændsel.

Ja, det slet ikke sikkert at vi havde scoret på den chance, hvis han havde ladet den køre.. men når man ser situationen er det, igen, utrolig mærkeligt. Han lader spillet køre i første omgang, men lige da vi sætter afleveringen op i banen til vores kontra, fløjter han... og for hvad? Det jo ikke et frispark han fløjter for.. og det heller ikke en potentiel hovedskade. Så det eneste han kan tænke på er, at det er en meget seriøs skade, der kræver behandling med det samme, og derfor stopper spillet. Altså, det godt nok sjældent vi ser en dommer stoppe en kamp for det.. og det var jo, overraskende nok, heller ikke seriøst overhovedet.

Men du har da ret i at, selv med den mærkelige dommerpræstation, skulle og burde vi vinde alligevel. Enig med begge dine betragtninger. Mendy er piv elendig, og virkelig mærkelige udskiftninger - som jeg sagde under kampen, havde jeg forventet at det var Kroos og Mendy der blev taget ud.

Men det ændrer bare ikke på en utrolig unfair dommerpræstation, og at det åbenbart ikke er en enlig svale med denne dommer. Det er et mønster hos ham, som peger på en bias imod Real Madrid. Og det meget bekymrende og værd at italesætte.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #129 af 9eren

Lars1991 post=168823 skrev: ​Det var samme dommer, der i sidste sæson dømte kampen imod Valencia. Hvor Vini bliver forfulgt af store dele af stadion (uden konsekvens), får taget kvælertag af Hugo Duro i 5-6 sekunder (uden konsekvens), og derefter får et rødt kort for at skubbe ud efter Hugo Duro, da han endelig stopper med at kvæle ham... Det var noget af det vildeste jeg nogensinde havde set, og nu finder jeg så ud af det er den samme dommer som i går :D derudover har jeg lige set den her statistik med ham: 

De Burgos Bengoetxea has refereed Barcelona 22 times and Real Madrid 19 times. Here are the numbers when he's in charge.

Jeg må bare indrømme at det er svært ikke at tro at der er noget med den dommer og at det bare skulle være tilfældigheder...

​Det er ikke tilfældigheder. Det var også ham CR7 skubbede til fordi han gav Ronaldo rødt kort for film. Det var i en supercup kamp, hvor Cristiano fik 4 dages karantæne bagefter. Der var giga straffe i det el clasico. De Burgos er anti-madridista og en del af Negreira teamet

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #130 af 9eren

2 år 9 måneder siden #131 af Ramos4

Lars1991 post=168823 skrev: ​Det var samme dommer, der i sidste sæson dømte kampen imod Valencia. Hvor Vini bliver forfulgt af store dele af stadion (uden konsekvens), får taget kvælertag af Hugo Duro i 5-6 sekunder (uden konsekvens), og derefter får et rødt kort for at skubbe ud efter Hugo Duro, da han endelig stopper med at kvæle ham... Det var noget af det vildeste jeg nogensinde havde set, og nu finder jeg så ud af det er den samme dommer som i går :D derudover har jeg lige set den her statistik med ham: 

​Det lugter godt nok langt væk. At Real Madrid over 19 kampe kun vinder 63% er jo helt uhørt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #132 af 9eren
Kepas redning i går fra Ramos hovedstød!

Leveret af Kunena Forum