Optakt: Real Madrid - Stuttgart, Champions League, 1. kamp

1 måned 6 dage siden #145 af Dragam

NickyMad post=178216 skrev: @Dragam - Jeg tror der er mange der er frustreret over Vinicius i øjeblikket (inkl. undertegnet), og jeg er også helt sikkert i den lejr der godt kunne være fortaler for at sælge ham, fordi jeg ikke tror på Vini/Mbappe kommer til at fungere.
Men du er nødt til at skrue en anelse ned for din Vinicius hate, det er lidt overdrevet. Der er mange der laver masser af fejl idag, ikke bare Vinicius, og det hele kommer ikke til at spille fordi han ryger ud.

​Jamen du har da ret, men det er ikke kun pågrund af spillet at jeg gerne så ham solgt, men også grundet hans attitude, og  alt den drama der altid er omkring ham, både på og udenfor banen.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 6 dage siden #146 af Lars1991
​Der er da ingen tvivl om at vi har fået en dårlig sæsonstart, inklusiv Vinicius, som jeg faktisk synes har været meget usynlig i flere af kampene. Hvilket er nyt, han plejer altid at være meget involveret i kampene, selv når det går skidt for ham. I dag synes jeg han ligner sig selv mere igen og lykkedes også med flere ting, han skaber flere chancer og har et skud på overliggeren. 

Men jeg synes godt nok der er en kortidshukommelse hos flere. Vinicius har jo været med til at carry os til sejre og pokaler i flere sæsoner nu, og så har han en håndfuld dårlige kampe, og så skal han sælges. Altså, må man lige ane til ro. Og det mener jeg egentlig også generelt om holdet. Selvfølgelig er det frustrerende at se på de her kampe vi har spillet indtil videre (også pga de høje forventninger med Mbappes ankomst), men vi skal også bygge noget nyt op uden Kroos, plus med Mbappe oppe foran samtidig med at skaderne hagler ind over holdet. Det ikke helt let. Og så det endnu mere frustrerende når man ser Barcelona cruise derud. Men tag en dyb indånding, sæsonen er kun lige begyndt. 

Og så har vi jo trods alt heller ikke tabt en kamp endnu. Vi er ubesejret i ligaen i over et år. Man må give holdet, at selv i de ringe perioder, så falder de aldrig sammen. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Chamartin, Madridista02, NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 6 dage siden #147 af Matamoro
Jeg er fortaler for at klubben sælger Vinicius. Det er ikke fordi han pludselig er blevet dårlig. Jeg synes faktisk, at han er verdens bedste offensive fodboldspiller og har det været det i et par år. Jeg tror også, at han i denne sæson vil vise hele verden, at han er bedre end Mbappe. Jeg gider bare ikke se på hans uværdige provokationer. Han er ikke længere en meget ung og urutineret spiller. Han har været med længe og han opfører sig skammeligt. Folk pifter ikke af ham fordi han er sort. Folk pifter af ham fordi han opfører sig som en nar. Jeg er selvfølgelig med på, at der er nogle fjolser rundt omkring på de spanske stadions, men i det store hele er problemet først og fremmest hans respektløse og nedladende opførsel. I forhold til Madrids spil på banen, er det tydeligt at der mangler en spilfordeler. Tchouameni er tydeligvis ikke spilfordeler. Han suger ikke spillet til sig. Jeg har meget mere fidus til Camavinga som spilfordeler. Han har tidligere vist at han har evnerne til dette. Til gengæld ville Tchouameni sikkert pynte som en slags moderne Desailly nede i midterforsvaret. Rodrygo var klart bedste offensive spiller i dag. Han skal bare vise os at han kan holde niveau over en hel sæson. Jeg begriber ikke hvorfor man vil forlænge med Mendy. Han er da en belastning i forhold til opspillet og ser heller ikke ud til at være særlig hurtig længere. Så sats da hellere på noget spansk. Gutierrez eller Cucurella.
Sidste redigering: 1 måned 6 dage siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #148 af Sebberg
​Jeg synes virkelig, det er svært at bestemme mig for, hvad jeg skal synes om det Endrick-mål.

Man kan selvfølgelig godt indtage en rosende position og anerkende hans fart i skuddet, selvtillid og så videre. Altså: målscoreren har jo altid ret....

Men.... det er altså utilgiveligt ringe, at han sparker der. Nu har jeg lige set den et par gange igen, og han har jo potentielt både Mbappé til venstre og Vini til højre, hvis han bare venter en smule. Og der må det jo være det rigtige at spille chancen større, når alternativet er at sparke fra 30 meter.

 
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 måned 5 dage siden #149 af Madridista02

Sebberg post=178223 skrev: ​Jeg synes virkelig, det er svært at bestemme mig for, hvad jeg skal synes om det Endrick-mål.

Man kan selvfølgelig godt indtage en rosende position og anerkende hans fart i skuddet, selvtillid og så videre. Altså: målscoreren har jo altid ret....

Men.... det er altså utilgiveligt ringe, at han sparker der. Nu har jeg lige set den et par gange igen, og han har jo potentielt både Mbappé til venstre og Vini til højre, hvis han bare venter en smule. Og der må det jo være det rigtige at spille chancen større, når alternativet er at sparke fra 30 meter.


 

​Fuldstændig enig. Se også Gülers reaktion i det sekund Endrick sparker. Jeg skulle også til at råbe da han skød, fordi det er jo i 9/10 tilfælde den helt forkerte beslutning at tage i den situation. Men! Det sagt, så skal han have ros for at han tør han sparke der. Det kræver også nosser må man sige, så det skal han også have credit for. 
 

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #150 af Dragam

Sebberg post=178223 skrev: ​Jeg synes virkelig, det er svært at bestemme mig for, hvad jeg skal synes om det Endrick-mål.

Man kan selvfølgelig godt indtage en rosende position og anerkende hans fart i skuddet, selvtillid og så videre. Altså: målscoreren har jo altid ret....

Men.... det er altså utilgiveligt ringe, at han sparker der. Nu har jeg lige set den et par gange igen, og han har jo potentielt både Mbappé til venstre og Vini til højre, hvis han bare venter en smule. Og der må det jo være det rigtige at spille chancen større, når alternativet er at sparke fra 30 meter.


 


Han vidste at han ikke ville få andre chancer i kampen, og det havde han jo også ret i, og så er det jo bare om at tage chancen. De spiller alle sammen super selvvisk oppe foran, bortset fra lige Rodrygo igår.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #151 af El Siete

Fondo_Sur post=178212 skrev: Stuttgart spillede deres livs kamp. Respekt til dem. Synes at alt taget i betragtning, at det var en rigtig god kamp. Offensiven fungerede. Indskifterne gjorde det godt. Eneste bekymring er at Vazquez og Tchouameni ikke kan følge med det høje tempo i en kamp som denne. Tchouameni ligner bare en god boldspillende midterforsvar. Sådan en kunne vi også bruge. Også måske have en anden spiller ved siden af Valverde, der igen spillede en super kamp. Jude også overraskende oplagt.

​Generelt enig, men synes der er mange hold vi møder der spiller "deres livs kamp", så hvornår er det holdet den er gal med? Men vi vinder jo, så alt er godt til sidst. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #152 af El Siete

Sebberg post=178223 skrev: ​Jeg synes virkelig, det er svært at bestemme mig for, hvad jeg skal synes om det Endrick-mål.

Man kan selvfølgelig godt indtage en rosende position og anerkende hans fart i skuddet, selvtillid og så videre. Altså: målscoreren har jo altid ret....

Men.... det er altså utilgiveligt ringe, at han sparker der. Nu har jeg lige set den et par gange igen, og han har jo potentielt både Mbappé til venstre og Vini til højre, hvis han bare venter en smule. Og der må det jo være det rigtige at spille chancen større, når alternativet er at sparke fra 30 meter.


 

​Han er jo en ærgerrig ung spiller, det er sidste minut og vi er foran, så han prøver selvfølgelig. Men senere i karrieren har han nok erfaringen til at spille chancen større. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 5 dage siden #153 af elle44

Madridista02 post=178226 skrev:

Sebberg post=178223 skrev: ​Jeg synes virkelig, det er svært at bestemme mig for, hvad jeg skal synes om det Endrick-mål.

Man kan selvfølgelig godt indtage en rosende position og anerkende hans fart i skuddet, selvtillid og så videre. Altså: målscoreren har jo altid ret....

Men.... det er altså utilgiveligt ringe, at han sparker der. Nu har jeg lige set den et par gange igen, og han har jo potentielt både Mbappé til venstre og Vini til højre, hvis han bare venter en smule. Og der må det jo være det rigtige at spille chancen større, når alternativet er at sparke fra 30 meter.



 

​Fuldstændig enig. Se også Gülers reaktion i det sekund Endrick sparker. Jeg skulle også til at råbe da han skød, fordi det er jo i 9/10 tilfælde den helt forkerte beslutning at tage i den situation. Men! Det sagt, så skal han have ros for at han tør han sparke der. Det kræver også nosser må man sige, så det skal han også have credit for. 

 

​99/100 nok nærmere 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 4 dage siden #154 af 9eren

El Siete post=178231 skrev:

Sebberg post=178223 skrev: ​Jeg synes virkelig, det er svært at bestemme mig for, hvad jeg skal synes om det Endrick-mål.

Man kan selvfølgelig godt indtage en rosende position og anerkende hans fart i skuddet, selvtillid og så videre. Altså: målscoreren har jo altid ret....

Men.... det er altså utilgiveligt ringe, at han sparker der. Nu har jeg lige set den et par gange igen, og han har jo potentielt både Mbappé til venstre og Vini til højre, hvis han bare venter en smule. Og der må det jo være det rigtige at spille chancen større, når alternativet er at sparke fra 30 meter.





 

​Han er jo en ærgerrig ung spiller, det er sidste minut og vi er foran, så han prøver selvfølgelig. Men senere i karrieren har han nok erfaringen til at spille chancen større. 

​han spotter målmanden i ubalance. Det er kun det rigtige at skyde der. Enhver der har fulgt Endrick siden vi har købt ham, ved hvilket slags kræft i skudet han har. Så han skal bare sparke ude fra når han har muligheden. 

​det var noget med vi ikke havde en 9er

A por la 16
Tú mejor hinchada en las buenas y en las malas

Endrick/Mbappe Papaya rules pls

Ønskelisten plan A.
Castello Lukeba, Yarek Gasiorowski, Davies, Florian Wirtz, Frimpong og Nico Paz
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved 9eren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 4 dage siden #155 af Siempre Madrid
​Jeg kan næsten ikke være i tanken om, at det skulle være forkert at sparke på mål.

En rigtig fuldblodsangriber tror på sig selv og han er naturligvis fuldt bevidst om, at målmanden er på vej tilbage i målet og dermed ikke er placeret ordentligt. Det er ikke første gang, at Endrick hamrer en bold i nettet fra distancen og det bliver heller ikke sidste.

Og så bliver mine øjne blodskudte over at høre "hvad nu hvis Stuttgart havde opsnappet bolden og gået op og udlignet".........Jamen, I Guder..........hvad nu, hvis Endrick havde misset tværafleveringen og de havde udlignet...........eller tværafleveringen havde ligget perfekt til Mbappé, som havde brændt chancen, hvorefter Stuttgart havde udlignet...........eller........eller.....eller.....

Stor tak til Endrick for at kommet et mål tættere på de 15, som jeg har lovet på hans vegne og tak for, at du er en angriber, som stoler 100% på dine evner.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Real HWL, Fondo_Sur, 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 4 dage siden #156 af Fondo_Sur

El Siete post=178230 skrev:

Fondo_Sur post=178212 skrev: Stuttgart spillede deres livs kamp. Respekt til dem. Synes at alt taget i betragtning, at det var en rigtig god kamp. Offensiven fungerede. Indskifterne gjorde det godt. Eneste bekymring er at Vazquez og Tchouameni ikke kan følge med det høje tempo i en kamp som denne. Tchouameni ligner bare en god boldspillende midterforsvar. Sådan en kunne vi også bruge. Også måske have en anden spiller ved siden af Valverde, der igen spillede en super kamp. Jude også overraskende oplagt.

​Generelt enig, men synes der er mange hold vi møder der spiller "deres livs kamp", så hvornår er det holdet den er gal med? Men vi vinder jo, så alt er godt til sidst. 

​Motivationen for at slå superholdet Real Madrid er enorm.

Er enig i, at det generelt ikke ser så godt ud, men der er bedring i spillet. Dette Real Madrid kommer dog ikke til at dominere hold som Stuttgart eller Dortmund medmindre der sker noget radikalt anderledes taktisk. Det er underordnet om Kroos er med eller ej, vi har set denne kamp mange gange før. Kampen starter først i det 80. minut 🤨😏
Sidste redigering: 1 måned 4 dage siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum