Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL, play off, første kamp
- 9eren
- Gæst
-
Støt Carlo til det sidste
og så jublen bagefter. Virkelig dejligt at se Carlo og Co i jubel
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Selv hvis vi havde tabt var det fortsat mere end godkendt: Vi blev ikke taktisk udspillet som mange af os frygtede. Vi skabte flere chancer, og expected goals blev 3.5 og 1.5 i vores favør.
Og tænkevækkende med Asencio taget i betragtning af hans evner og selve prognosen før hans gennembrud: Hvis Asencios form ikke er en tilfældighed og han rent faktisk er en dygtig spiller, så er det tænkevækkende trods alt: Kiyan Sobhani (en ekspert fra MM) har beskrevet, at på ungdomsregi kunne man ikke se at netop Asencio var den store forsvarspiller han er nu: Han lavede mange klodsede fejl og andre forsvarspillere var bedre og foran ham i køen til førsteholdet.(!!!!?!)
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Det er virkelig held i uheld at vi fandt ham, men hvor er han dog bare uundværlig og godt spillende. Han lader til at have hovedet godt skruet på, og har simpelthen bare fra dag 1 af leveret på er uhørt højt niveau. Det skal man have i Real Madrid, ellers falder korthuset fra hinanden og gør det umuligt at slå igennem. Han går til opgaven fuldstændig uimponeret. Ham og Rüdiger ved siden af hinanden kunne blive giftige sammen. For nu lever vi med Tchou ved hans side. Han flytter bolden rundt helt udmærket og har også er godt drev frem i banen. Han bliver til tider en anelse for overilet og satsende i sine indgreb i feltet, men det hører med til det høje tændingsniveau han ligger for dagen, som netop er med til at gøre ham så god. Der hvor han lige rundsaver Rico Lewis i feltet efter et indlæg blev jeg altså en anelse nervøs for om VAR på en eller anden måde kunne takseres den til straffe. Han bliver førsteudfordrer til Militao, eller så bliver Militao førsteudfordrer til Asencio… ;)Modric91 post=183113 skrev: Giv et ordentligt nr til Asencio. Den position tager han fra militao.
- 9eren
- Gæst
-
Men vores trup er fin ift at kunne komme langt i alle turneringer.
der er en grund til at Siempre Fiel ikke har logget på endnu
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Altså kampen er jo ikke ovre endnu, vi har lige en returkamp. City er også skræmmende ringe for tiden, så det ville være pinligt at ryge ud til dem. Fodbold vender hurtigt. For et par uger siden, hoverede du og lavede sjov med at vi var 9point foran Barca, det ser lidt anderledes ud nu. Jeg foretrækker at vente og se til det sidste fløjt, hvordan det hele ser ud.9eren post=183118 skrev: Og så lad os lige tage den en gang for alle. Ja vi står i en svær situation lige nu med forsvaret.
Men vores trup er fin ift at kunne komme langt i alle turneringer.
der er en grund til at Siempre Fiel ikke har logget på endnu
Jeg savner Pepe :(
- 9eren
- Gæst
-
En gang for alle. Brokken har gået på hvis Ancelotti alligevel ikke stoler på dem, og konstant skal søge efter halve løsninger til forsvaret, hvorfor har man så ikke forstærket sig. Jeg har ikke set et eneste indlæg ala ‘jeg ville hellere klubben havde købt en i stedet for Jacobo/Joan’.
Som en anden også siger, det er held i uheld vi har fundet Asencio, jeg er ikke sikker vi nogensinde havde set ham uden skaderne.
Det handler ikke om fans ikke har tillid til akademiet, men at Ancelotti tilsyneladende ikke har tillid til akademiet lige indtil det er plan F.
Jeg tilslutter mig Judes kommentarer om, at det var noget af det bedste spil i sæsonen. Der var lige en lang periode i første halvleg hvor City fik fat og vores plan fejlede, men starten af kampen og hele anden halvleg var vi virkelig gode. Både i presspil, men særligt i opbygningen hvor både Rodrygo og Mbappe var suverænde til at linke up. Det samme kan naturligvis siges om Jude og Ceballos, som bare er uhyggelig boldsikre.Dragam post=183102 skrev: Synes vores spil i store dele var jammerligt, men vi får de 3 point, og så er carlos røv reddet i endnu en uge.
Jeg er meget, meget positivt overrasket over både tilgangen og udfaldet af kampen. Jeg var slet ikke i tvivl om, at vi ville blive skamferet. City var svage, men det straffede vi.
Hvis Asencio kan holdes ude af spjældet ligner han en mand man kan bygge noget op om. Jeg er tosset med ham. Han har gang i sådan en sæson som Lunin sidste år, hvor jeg sidder med fornemmelsen er at han har reddet den.
Kæmpe præstation. På ingen måde perfekt, men stor aften og oplevelse.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Og en ordentlig løn.Modric91 post=183113 skrev: Giv et ordentligt nr til Asencio. Den position tager han fra militao.
Bliver rigtig træt hvis han ryger på bænken så snart Rudiger er tilbage, han er klart bedst af ham og Tchouameni.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.