- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinale, 2. kamp
Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinale, 2. kamp
- NachoFernández
- Ekspert bruger
-
Gårsdagens kamp var til den heldige side. Både med Alvarez dobbelte touch (som folk seriøst skal stoppe med at tude over, regler er regler og de er intet at komme efter!), 0 strafferedninger fra Courtois og så får Oblak nærmest selv skubbet den sidste ind i målet. Det varmer derudover mit hjerte at Llorente er manden bag det andet brændte straffespark. Han er virkelig vokset på mig som en af mine absolutte hadespillere i fodbold. Føj hvor er han klam og hvor må hans Real Madrid-familie være pinlige over så sort et får.
Vi var ikke særlig gode, men det er altid svært mod Atletico Madrid, så det var ingen overraskelse. Vi har bare ikke mange kompetencer mod deres 3 meget dybe blokke og da vi endelig fangede dem langt fremme, så banker Vini det efterfølgende straffespark langt væk fra målet. Heldigvis var vi gode til at beholde initiativet og bolden i langt størstedelen af kampen, selvom vi ikke var ret farlige. Vi fylder overhovedet ikke på i boksen, og der mangler løb i og omkring feltet, når vi skal bryde 10 mand ned.
Der er noget smukt ved at se 3 halvskadede og i forvejen flade spillere som Valverde, Jude og Mbappe tonse rundt og kæmpe for enhver bold. Gang på gang ser man dem lide derinde, men de jagter rundt for at hjælpe holdet. Det var generelt en stor holdindsats i dag at sørge for, at det ikke tippede den anden vej undervejs i kampen. Samtidig bliver jeg lidt ked af at se den hate på Vinicius. Jeg har godt nok svært ved at forstå, at man kan hade en af "sine egne" så meget med al den passion han kommer med og alt det som han har gjort for os de seneste år. Fair nok, at man synes, at man skal få solgt ham til sommer, men der er nogle kommentarer herinde som godt nok at kvalmende i mine øjne. Men det må folk jo selv om.
Vi fik kæmpet os videre og skal være glade for det. Der mangler stadig en del ting i vores spil, som jeg ikke har den store tiltro til, at Ancelotti får styr på. Men vi ser heldigvis nogle spillere, som stille og roligt øger niveauet i denne periode. Camavinga var "tilbage" i går med en kæmpe præstation som 6'er hvor jeg synes, at han er bedst. Asencio var også flyvende og Modric er blevet 5 år yngre i løbet af sæsonen. Tchouameni er også ved at finde noget niveau igen. Jeg er bange for den rovdrift, der er kørt på nogle af profilerne igennem sæsonen. Der er nogle spillere i hver kæde, der får minimalt med hvil og deres erstatninger kommer aldrig ind og spille. Men vi lever stadig og har overstået to svære modstandere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Regler er regler, men nu er det jo det alle fokuserer på, og mener RM favoriseres og ærlig talt så glæder jeg mig til at vi vinder disse kampe fordi vi er bedre og de seneste mange år slider og slæber vi os med nød og næppe videre.elle44 post=184094 skrev: Det er jo latterligt med det straffespark hvis man skal være helt ærlig. VAR er en skændsel for fodbolden når det skal bruges på den slags flueknepperi.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Regler er regler, og det er jo korrekt dømt. Men det kan simpelthen ikke være derfor VAR er indført.El Siete post=184097 skrev:
Regler er regler, men nu er det jo det alle fokuserer på, og mener RM favoriseres og ærlig talt så glæder jeg mig til at vi vinder disse kampe fordi vi er bedre og de seneste mange år slider og slæber vi os med nød og næppe videre.elle44 post=184094 skrev: Det er jo latterligt med det straffespark hvis man skal være helt ærlig. VAR er en skændsel for fodbolden når det skal bruges på den slags flueknepperi.
- NachoFernández
- Ekspert bruger
-
What? Er det ikke indført for at opfange regelbrud i kampafgørende situationer? Vi har set straffespark før der ændrer retning sådan og derfor kan der have en indflydelse. Så selvfølgelig skal VAR træde ind og rette op på en fejl og et ulovligt mål.elle44 post=184098 skrev:
Regler er regler, og det er jo korrekt dømt. Men det kan simpelthen ikke være derfor VAR er indført.El Siete post=184097 skrev:
Fint med et omspark og sker det igen må det betegnes som en misser.
Der er jo ingen forsøg på snyd fra Alvarez’ side.
- NachoFernández
- Ekspert bruger
-
Kommer man for sent i en tackling eller bliver bolden sparket ind på en hånd i en unaturlig position (hvor straffe dømmes), så er det heller ikke nødvendigvis et forsøg på snyd, men det takseres stadig til noget så kampafgørende som et straffespark. Det er bare sådan det er, hvis man laver noget der ikke stemmer overens med reglerne.
Jeg kan ikke se, hvordan et omspark er den rette løsning, og det er jo ikke fordi reglen blev opfundet til gårsdagens kamp. Alle er bekendte med, at man skal have kontrol over sig selv, når man løber til pletten, og han var den eneste af de 9 skytter som ikke formåede det.
Men jeg synes også, at kampen i går var bizar. For nogle fans er det absurd at problematisere et avancement, men det bliver vi da nødt til. For mig var følelsen efter Rudigers scoring sådan ‘JAAA, men fuck hvor pinligt’. Og hvis man synes, at den følelse er lige så fed som ‘JAAA; fuck vi rev dem rundt og vandt helt fortjent’, så er man sgu et vildt menneske, hvis du spørger mig.
Jeg ved godt, at vi har haft det svært med Atletico i lang tid, men det er - hvis du spørger mig - en regulær skandale, at vi skaber en xG på omkring 0.35, hvis vi tager straffesparket væk. Det er et absurd tal, og jeg kan nærmest ikke engang tænke mig frem til de 0.35, for vi spillede os jo frem til nul og niks på trods af en stjernebesat offensiv. Det er dybt bekymrende, synes jeg. Jeg ved godt, at det bare er sådan en ting, vi slynger ud: 'Ja, men vi er jo dårlige mod lave blokke'... MEN HVORFOR?! Vi har en helt vild offensiv, så det burde jo ikke være så svært. Er det løbemønstre? Mangel på backs? Prøv at se Barca på lørdag mod Atletico - de har sgu aldrig et problem med den lave blok.
Det er desværre en tendens under Carlo. Fans er - heldigvis - forskellige, men jeg må jo bare erkende, at jeg tilhører den gruppering, hvor titler ikke er alt. Vi vandt for et par år siden en dybt ufortjent CL, og den føltes bare i mig ikke i nærheden af ligeså fed, som de fortjente af slagsen i Ronaldo-æraen gjorde. Vi er sgu Real Madrid - ikke Inter.
En anden tendens hos Carlo er den store frihed som spillerne har i diverse beslutninger. Som udgangspunkt må det jo siges at være en positiv ting, da det må være det, der kompenserer for hans taktiske elendighed, men i går kunne det potentielt have tabt os kampen. Jeg snakker naturligvis om valget af Vinicius som straffesparksskytte, der umuligt kan være træffet af en trænerstab. Jeg har nævnt det før, selvom han har hugget et par stykker ind: Vinicius er og har aldrig været en mulig straffesparksskytte - og det bør simpelthen ikke være en diskussion. Det giver sig selv, at en straffesparksskytte er en spiller - ofte offensiv - med en god afslutningsteknik og en kølighed. Det har aldrig været superlativer at putte på Vinicius, selvom han selvfølgelig har forbedret sig på de parametre. Ved alle hans straffespark - også dem, han har scoret - har det jo været tydeligt for enhver, at det er enormt tilfældigt, hvordan han sparker. Rent lotteri, hvor han så - som det jo statistisk vil ske - har scoret en håndfuld. Men det er - igen hvis du spørger mig - en skandale, at han ender med at skulle sparke så vigtigt et straffespark, og selvom alle kan brænde sådan et, så viser hans spark i går jo bare, at han aldrig skal sparke sådan et igen. Fair, hvis du bliver pillet af målmanden, men det er jo utilgiveligt at sparke den så langt forbi… hvilket henleder mig til Carlo igen. Det er simpelthen et stort problem, at der tilsyneladende er en så stor frihed, at spillere kan skiftes og selv bestemme, hvem der sparker. Sæt jer nu sammen, vurdér spillerne og sig: Kylian, du sparker. Eller Jude, du sparker. Det andet er en joke.
Og så en helt sidste ting: En anden bruger nævnte det i går, nu gør jeg det: Det er jo et voldsomt problem, at det decideret er umuligt for os at score et mål på hjørnespark. Det må jo være ethvert topholds våben med dygtige indlægsfødder og headere, at man kan score på sådan et, men hvornår har vi sidst gjort det? Det er i hvert fald ikke sket i det seneste halve år, og det burde ikke være så umuligt med Tchou, Rudiger og Jude. Hmm!
Ifht til kampen mod Barca i weekenden, her har vi ihvertfald gjort dem en kaempe tjeneste, for der var mange ATM spillere der var helt faerdige i 2. halvdel af extra tiden, saa hvis man vil se Barca spille sig nemt igennem den lave blok, saa tror jeg weekenden er et rigtig godt bud. Hvorfor vi ikke goer det, er der nok flere svar paa, men faktum er vi i mange aar har haft problemer med den, og naar man saa ikke har en decideret 9'er der kan staa imod i feltet, saa virker det bare ikke med den spillestil vi har.Sebberg post=184103 skrev: Lad mig prøve at starte med det positive, selvom jeg vitterligt synes, at det er lidt svært: Først og fremmest: Vi gik videre! Og nu har vi Arsenal + nok PSG. Det burde kunne blive til en finale. Derudover har vi et par rigtig fine præstationer i form af Asensio, Camavinga og Valverde.
Men jeg synes også, at kampen i går var bizar. For nogle fans er det absurd at problematisere et avancement, men det bliver vi da nødt til. For mig var følelsen efter Rudigers scoring sådan ‘JAAA, men fuck hvor pinligt’. Og hvis man synes, at den følelse er lige så fed som ‘JAAA; fuck vi rev dem rundt og vandt helt fortjent’, så er man sgu et vildt menneske, hvis du spørger mig.
Jeg ved godt, at vi har haft det svært med Atletico i lang tid, men det er - hvis du spørger mig - en regulær skandale, at vi skaber en xG på omkring 0.35, hvis vi tager straffesparket væk. Det er et absurd tal, og jeg kan nærmest ikke engang tænke mig frem til de 0.35, for vi spillede os jo frem til nul og niks på trods af en stjernebesat offensiv. Det er dybt bekymrende, synes jeg. Jeg ved godt, at det bare er sådan en ting, vi slynger ud: 'Ja, men vi er jo dårlige mod lave blokke'... MEN HVORFOR?! Vi har en helt vild offensiv, så det burde jo ikke være så svært. Er det løbemønstre? Mangel på backs? Prøv at se Barca på lørdag mod Atletico - de har sgu aldrig et problem med den lave blok.
Det er desværre en tendens under Carlo. Fans er - heldigvis - forskellige, men jeg må jo bare erkende, at jeg tilhører den gruppering, hvor titler ikke er alt. Vi vandt for et par år siden en dybt ufortjent CL, og den føltes bare i mig ikke i nærheden af ligeså fed, som de fortjente af slagsen i Ronaldo-æraen gjorde. Vi er sgu Real Madrid - ikke Inter.
En anden tendens hos Carlo er den store frihed som spillerne har i diverse beslutninger. Som udgangspunkt må det jo siges at være en positiv ting, da det må være det, der kompenserer for hans taktiske elendighed, men i går kunne det potentielt have tabt os kampen. Jeg snakker naturligvis om valget af Vinicius som straffesparksskytte, der umuligt kan være træffet af en trænerstab. Jeg har nævnt det før, selvom han har hugget et par stykker ind: Vinicius er og har aldrig været en mulig straffesparksskytte - og det bør simpelthen ikke være en diskussion. Det giver sig selv, at en straffesparksskytte er en spiller - ofte offensiv - med en god afslutningsteknik og en kølighed. Det har aldrig været superlativer at putte på Vinicius, selvom han selvfølgelig har forbedret sig på de parametre. Ved alle hans straffespark - også dem, han har scoret - har det jo været tydeligt for enhver, at det er enormt tilfældigt, hvordan han sparker. Rent lotteri, hvor han så - som det jo statistisk vil ske - har scoret en håndfuld. Men det er - igen hvis du spørger mig - en skandale, at han ender med at skulle sparke så vigtigt et straffespark, og selvom alle kan brænde sådan et, så viser hans spark i går jo bare, at han aldrig skal sparke sådan et igen. Fair, hvis du bliver pillet af målmanden, men det er jo utilgiveligt at sparke den så langt forbi… hvilket henleder mig til Carlo igen. Det er simpelthen et stort problem, at der tilsyneladende er en så stor frihed, at spillere kan skiftes og selv bestemme, hvem der sparker. Sæt jer nu sammen, vurdér spillerne og sig: Kylian, du sparker. Eller Jude, du sparker. Det andet er en joke.
Og så en helt sidste ting: En anden bruger nævnte det i går, nu gør jeg det: Det er jo et voldsomt problem, at det decideret er umuligt for os at score et mål på hjørnespark. Det må jo være ethvert topholds våben med dygtige indlægsfødder og headere, at man kan score på sådan et, men hvornår har vi sidst gjort det? Det er i hvert fald ikke sket i det seneste halve år, og det burde ikke være så umuligt med Tchou, Rudiger og Jude. Hmm!
Lige ifht til det med hjoerne sparkene, det er er helt hovedrystende er at man overhovedet forsoeger, istedet for bare at spille den flat og bygge spillet op fra jorden. For hvis vi kigger paa de 3 spiller du naevner; Tchou ser paa papiret ud som om han burde vaere en trussel i luftrummet, men har jo aldrig vaeret det igennem hele hans karriere (af uransagelige aarsager), vi ser det ogsaa i eget felt i defensiven, det er langt fra hver gang han formaar at saette sig igennem i luftrummet (paa den front er en mile videt fra Casemiro). Jude kan godt bruge hovedet, men det kommer stort set altid fra aabent spil, han er ikke en spiller der har masser af hovedstoed fra doedbolde paa CV'et, og det goer saa at vi faktisk kun har Rudiger der kan vaere med paa hoejeste niveau naar vi taler luftrums trussel, og derfor bliver vi alt for nemme at daekke op. Vi maa ikke glemme at vi engang kunne moenstre et modstander felt pakket med Ramos, Ronaldo, Benzema, Varane og Casemiro, vi har ikke en eneste spiller i den nuvaerende trup der naermer sig deres niveau i luftrummet, saa derfor skal vi slet ikke begynde at forsoege at faa noget ud af de her hjoerne-spark, det ville give lang mere mening at spille boldent flat tilbage og bygge op eller komme til en hurtigt afslutning fra distancen.
Donde está la biblioteca?
Men det er jo så lidt at der skal folk inde i stuerne ikke en gang kan afgøre om den er ramt to gange eller ej. Hvis det ikke er flueknepperi så ved jeg simpelthen ikke hvad er, og det er spild af alles tid.NachoFernández post=184099 skrev:
What? Er det ikke indført for at opfange regelbrud i kampafgørende situationer? Vi har set straffespark før der ændrer retning sådan og derfor kan der have en indflydelse. Så selvfølgelig skal VAR træde ind og rette op på en fejl og et ulovligt mål.elle44 post=184098 skrev:
Præcis som de der millimeter præcise offside kendelser når teknologien har en usikkerhed på 5-10 cm alligevel pga framerates. Det bliver jo et skøn alligevel. Det skal være clear and obvious. VAR bliver misbrugt hele tiden samtidig med at det har gjort seværdigheden ringere, der er ikke mange der jubler ved mål mere, man sidder jo bare og venter på den bliver gennemgået.
- NachoFernández
- Ekspert bruger
-
Der er vi nok bare uenige så. Jeg kan slet ikke se, at det er spild af tid, at man sikrer sig, at det rigtige hold går videre og at man kommer alle ulovlige mål til livs.elle44 post=184105 skrev:
Men det er jo så lidt at der skal folk inde i stuerne ikke en gang kan afgøre om den er ramt to gange eller ej. Hvis det ikke er flueknepperi så ved jeg simpelthen ikke hvad er, og det er spild af alles tid.NachoFernández post=184099 skrev:
Præcis som de der millimeter præcise offside kendelser når teknologien har en usikkerhed på 5-10 cm alligevel pga framerates. Det bliver jo et skøn alligevel. Det skal være clear and obvious. VAR bliver misbrugt hele tiden samtidig med at det har gjort seværdigheden ringere, der er ikke mange der jubler ved mål mere, man sidder jo bare og venter på den bliver gennemgået.
Hvis målet i går havde været af afgørende betydning og det senere kom frem at reglerne ikke var overholdt, så ville jeg virkelig ikke føle, at det havde været spild af tid at få sikret, at det rette hold gik videre.
Det havde selvfølgelig været bedre hvis vi bare havde kørt dem over.
Jeg spørger lige nysgerrigt fordi jeg ikke ved det: Har vi dokumentation på at det forholder sig sådan med de usikkerheder? Jeg ser det ikke på den måde, men derfor kan det godt have gået min næse forbi.
- GuldsmedeN
- Ekspert bruger
-