Optakt: Real Madrid - Mallorca, LaLiga, 3. spillerunde
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Syntes det var også for vildt at forvente at han bliver en slags Modric i denne sæson. Han har svært ved st følge med fysisk og er en Modric light. Han har hans momenter, men han har ikke kunnet dominere midtbanen endnu. Pladsen går til Jude Bellingham når han vender tilbage.Ramos4 post=187789 skrev: Güler er helt væk.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Det simpelthen pinligt niveau. Selv Vazquez (som oprindelig ikke var HB) er jo bedre
Føler lidt vi siger det samme…det er rigtigt at Franco ikke ligger op langs sidelinjen (som sagt, han er ikke Wing) men hans udgangspunkt i højre virker meget naturligt…hvorimod, Brahim både i Milan og også i mindre grad har spillet sine bedste kampe med et udgangspunkt centralt i banen (ala Bellingham), det er imo forskellen på de 2. Jeg har endnu ikke set Franco med udgangspunkt centralt og derfra bevæge sig op i banen eller ud mod en af kanterne, han starter i højre og bevæger sig derfra ind mod midten af feltet…måske han er bedre med udgangspunkt centralt, det har vi ikke set endnu, men baseret på hvad vi har set og hans seneste season for River, så ligner han en spiller der er bedst fra højre og ind.Lars1991 post=187780 skrev:
DeLaRed post=187778 skrev:
Det kan være du ved mere om Franco end jeg gør, så kan godt være din sammenligning mellem de to spillere er bedre end min, men Brahim er ikke det jeg vil kalde en naturlig spiller i højre side af banen, han er betydeligt bedre i en fri rolle centralt i banen (ala Bellinghams rolle)...Nu har jeg ikke set Franco spille den position endnu, så kan være jeg tager fejl, men så vidt jeg ved så har han hovedsageligt haft sit udgangspunkt i højre side det seneste års tid hos River...måske er det ikke hans bedste position, det vil tiden forhåbentlig vise, men baseret på de seneste 12 måneder samt det vi har set under Xabi indtil videre så ligner han en spiller der ihvertfald er mere naturlig i en rolle langs sidelinjen end hvad Brahim er...nu er det ikke fordi jeg forsøger at gøre Brahim dårlig på den position, men hans force ligger klar mere centralt i banen end den gør på kanten, det er jeg usikker på om Francos også gør eller ej. (Ser ikke Franco som en naturlig wing, men nok mere som en højre midtbane spiller)Lars1991 post=187776 skrev: Brahim er da ligeså "naturlig" højre-kant som Franco. De begge bedst mere centralt, man kan sagtens spille med udgangspunkt i højre side.
Men ja, tror også det har noget med typen at spiller at gøre. Man kunne jo ellers også prøve med Gonzalo Garcia (eller Rodrygo), men det gør bare noget andet ved taktikken. Stadig bemærkelsesværdigt at han netop starter foran de tre. Han har jo heller ikke rigtig været med i optakten.
Han ligger da ikke ude på sidelinjen her i Real Madrid, i hvert fald ikke når vi har bolden. Det har han heller ikke farten til, lidt ligesom Brahim og Arda. Han er en mellemrums-spiller ligesom dem (Arda så mere dybdeliggende playmaker nu).
I forhold til Brahim, er han måske lidt mindre teknisk og let på tå, men kommer med mere råstyrke og gåpå-mod. Og så har han et eminemt venstre-ben.. og det lidt det Brahim mangler imo. Skud, indlæg og afleveringer er ikke hans styrke. Han skal kombinere i små rum og drible lidt rundt.
Donde está la biblioteca?
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Guler er en rigtig spændende talent, men det er forskel på talent og verdensklasse.
DC19
Gonzalo var CWC's bedste spiller. Brug ham nuuuu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
jeg har fulgt lidt med i træningssessionerne, og der er ekstremt meget fokus på netop det, som du nævner. Derfor det er mærkeligt at de ikke kan få det implementeret på kampdagen. Det minder for meget om sidste sæson.-#7- post=187801 skrev: Dengang jeg var ynglingespiller trænede vi meget at spille på førsteberøringen. Det er tilsyneladende ikke en øvelse Alonso praktiserer, for nu har jeg talt minimum tre berøringer fra næsten hver spiller, hver gang de modtager bolden. Hvordan i alverden har man så tænkt sig at nedbryde Mallorca? Det er i øvrigt en gennemgående ting synes jeg ved Alonso-ball indtil videre, det er meget omstændigt og langsomt offensivt.
Enig…men sjovt nok synes jeg det så meget anderledes ud under CWC, her var e’et kun visse spillere der havde problemet med st slippe bolden, men nu er det stort set hele holdet.-#7- post=187801 skrev: Dengang jeg var ynglingespiller trænede vi meget at spille på førsteberøringen. Det er tilsyneladende ikke en øvelse Alonso praktiserer, for nu har jeg talt minimum tre berøringer fra næsten hver spiller, hver gang de modtager bolden. Hvordan i alverden har man så tænkt sig at nedbryde Mallorca? Det er i øvrigt en gennemgående ting synes jeg ved Alonso-ball indtil videre, det er meget omstændigt og langsomt offensivt.