Optakt: Real Madrid - Mallorca, LaLiga, 3. spillerunde

10 måneder 3 uger siden #97 af Fondo_Sur
Güler spiller sku ikke godt nok.

Mastantuono er undskyldt indtil videre, fordi han lige er fyldt 18 år og kun været i klubben i to uger.

Det er ikke for at komme efter disse unge spillere, men der er klart plads til forbedring. Det der sidste ryk, der kan få holdet til at vinde 4 eller 5-1 i stedet for 2-1.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 3 uger siden #98 af Lars1991
​Jeg synes Güler gør det fremragende og er en af årsagerne til at vi dominerer kampene. Nej, han tager ikke kampen til sig som Kroos, eller Modric for den sags skyld, men det behøver han jo heller ikke. Vi behøver jo ikke at gå tilbage til netop den både at spille på, hvor stort set alt spil går igennem én spiller. Nu har vi også fået så mange gode boldspillere dybere på banen (Trent, Huijsen) at vi ikke behøver en som Kroos til at gå ned og babysitte vores forsvar i opspillet. 

Nu kiggede jeg på lidt statistik fra de første la liga kampe. Arda ligger med 61,3 afleveringer pr kamp, som er fjerde flest af Real Madrid spillerne. Hvis jeg lige skal vise top5:
1. Huijsen: 87,3 (nr 2 i ligaen) med en accuracy på 89,7%
2. Valverde: 65 (nr 15 i ligaen) med en accuracy på 92,2%
3. Militao: 61,5 (nr 16 i ligaen) med en accuracy på 91,9%
4. Güler: 61,3 (nr 17 i ligaen) med en accuracy på  93,5%
5. Tchouameni: 51,7 (nr 38 i ligaen) med en accuracy på 92,9%

Jeg synes det er lidt overraskende at Valverde er så meget på bolden, men ellers viser det da at Güler er meget involveret i vores spil, og smider meget få bolde væk. Og så ligger hans også nr 4 i ligaen i nøgleafleveringer, hvoraf de fleste af dem kom imod Oviedo, hvor han var helt outstanding. 

Men jeg giver jer ret i at det nok var hans dårligste kamp i sæsonen indtil videre, mest på grund af hans meget dårlige start. Man han fik ædt sig ind i kampen igen indtil luften gik lidt af ballonen og han blev skiftet ud. Men han er også kun lige startet, og i en ny position. Han bliver kun bedre af at få flere kampe fra start på det her niveau. Jeg er meget optimistisk omkring ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, El Siete, NachoFernández

10 måneder 3 uger siden #99 af Kasillas
Det er en kompliceret størrelse at vurdere tingenes tilstand efter tre kampe, og da slet ikke når vi i år har haft en usædvanlig opstart. Det er vel efter 15-20 officielle kampe, at man kan bedømme tilstanden.

Trods alt, uanset om Alonso skulle glippe med at vinde LaLiga eller CL næste år, så har vi set en vis progression siden Ancelottis stop: Bare det at spillerne ved hvor de skal løbe med genpres, og det at Alonso foretager udskiftninger viser, at vi er et helt andet sted end sidst.

Og jeg kan ikke fatte, hvor god Carreras og Huijsen er! Nu forstår jeg bedre, hvorfor vi betalte sådanne beløb for disse spillere. Og Huijsen kan jeg forestille mig vil blive den dyreste forsvarspiller på transfermerkt på et tidspunkt, hvis udviklingen fortsætter som hidtil. :-()

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

10 måneder 3 uger siden #100 af Fondo_Sur
Statistik kan bruges nogle gange, men nogle gange ikke. Modric har været vores 1. til 3. bedste spiller på holdet i 10-12 års tid, og det kan nærmest slet ikke ses på statistikkerne. Han gjorde alt det svære og gjorde dermed en forskel.

Güler laver mange korte pasninger, i relativt ufarlige situationer, men synes ikke de har så meget værdi. Synes ikke at han har bestået ud fra “øjetesten” indtil videre. Han var fremragende under klub VM, men det har slet ikke været op til forventet niveau fra sæsonstart.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

10 måneder 3 uger siden #101 af NachoFernández
​Güler har været på et højt højt niveau siden Alonso har taget over. Klub VM var og de to første runder var meget pæne. I går starter han sløjt ud men viser kæmpe karakter og spiller sig op samt afgør kampen. 

Selvfølgelig skal Güler spille fast når han spiller som han gør pt. Vi har ikke andre der kan det samme som ham i flowet med bolden og vi har altså brug for, at nogen kan fordele, drive og flyde rundt som han gør. Tilmed har han allerede fået output i form af mål og assists. 
Han er lidt skrøbelig fysisk men tilgengæld er han rigtig god i genpresset og han løber mange højintense løb når modstanderen har bolden. Vi har i perioder set ham her i starten ligge på linje med Mbappe i presset og det er jo en måde at placere ham i presset, hvor man overlader duellerne og de centrale områder til Tchouameni og Valverde. 

Vi bygger pt et hold med det formål at dominere hele Europa endnu engang og chancen for det er størst hvis Güler lykkes som en nøglespiller.

Jeg er helt på linje med Lars. Fremragende start i en ny rolle.

EDIT: Modric har satme også lavet de "korte passninger i relativt ufarlige situationer" i mange mange år fordi det er en del af at styre spillet og diktere tempoet. Det er også sådan man sikrer at holdet er pres resistent. Güler er god til at vurdere, hvornår han skal bevare bolden og hvornår han skal sætte den på spil. 
Sidste redigering: 10 måneder 3 uger siden ved NachoFernández.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum