Optakt: Girona – Real Madrid, LaLiga, 14. spillerunde

5 måneder 3 uger siden #133 af Matamoro

Estadio Santiago Bernabéu post=190113 skrev:

Matamoro post=190110 skrev: Han var klart en gevinst i presspillet, men der kom ikke meget fra hans fod. Men jeg så ham gerne på venstrekanten igen. Vi har brug for en eller anden form for trussel fra den side. Hvis han er bedre end Rodrygo, så er det ham vi kører med

Så lad mig spørge direkte. Hvornår begyndte vores spil og resultater at gå nedad?

​Jeg synes egentlig ikke at vi har spillet godt på noget tidspunkt pånær clasico. Jeg kan ikke se at vi har et spilsystem hvor bringer os i overtal på bestemte  steder på banen eller vi strækker modstandernes forsvar så de bliver sårbare for opspil gennem midten, eller andre taktiske oplæg, som i sig selv frembringer chancer. Jeg kan kun se at vi har forbedret det høje pres , hvilket kastede nogle chancer af sig. Det er det eneste, jeg kan få øje på af forbedringer. Når det høje pres og efterfølgende boldbesiddelse ikke fører til en masse chancer, så forstår jeg egentlig godt at spillerne gradvist mister lysten til at presse. Så kan vi klandre dem for ikke at gøre sig fortjent til den høje løn, men de er vel underlagt de samme psykologiske dynamikker som alle. Hvis der ikkefor alvor  kommer et output ud af anstrengelserne, så demotiveres man.
​Guardiola, Klopp, Flick, Enrique praktiserer forskellige former for pres, men fællesnævneren er at det giver en masse chancer. Derfor er spillerne med på den.

Sidste redigering: 5 måneder 3 uger siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 3 uger siden #134 af Estadio Santiago Bernabéu
​Pudsigt du lige skulle nævne de trænere der alle sammen skulle bruge en krig af tid før de fik succes i deres klub. De var alle sammen blevet smidt på porten hvis de havde startet i Real Madrid i samme stil som de gjorde i deres egen klub.

Alonso har vel mindst 24+ måneder endnu hvis han skal have den samme chance som Klopp, Guardiola, Enrique, Arteta osv.

5 måneder 3 uger siden #135 af Matamoro
Kommer ikke til at ske i Real Madrid. Ingen titler, intet job.

5 måneder 3 uger siden #136 af Estadio Santiago Bernabéu
​Så skal man bare også huske at ikke savle over de andre trænere, der også ville blive fyret i Real Madrid fordi ingen titler, intet job.

Leveret af Kunena Forum