Optakt: Real Madrid - Manchester City, Champions League, 6. kamp

7 måneder 4 dage siden #229 af Bismo

Ramos4 post=190790 skrev: Xabi ligner bare heller ikke en mand, der kan skære igennem og træffe de hårde beslutninger.

Det blev hans død i sidste ende. Desværre.

​Må desværre give dig ret. Måske er han ikke manden til at føre os videre. Det er ikke nok at have friske ideer, være taktisk klog osv.. Han har håndteret hele den her proces helt forkert. 

Meget af det, der er sket, kunne man nemt have forudset. Selvfølgelig vil Vini og co ikke bare acceptere at blive roteret/nedgraderet. Da krisen kom, havde han ingen plan. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 4 dage siden #230 af NickyMad

Dragam post=190800 skrev:

NickyMad post=190791 skrev:

Dragam post=190776 skrev:

NickyMad post=190768 skrev:

Dragam post=190758 skrev:

NickyMad post=190750 skrev:

Dragam post=190743 skrev:

NickyMad post=190737 skrev: Har I spurgt Mbappe om han selv er med på den ide? Mig bekendt spiller han også 9'er for Frankrig, ligesom han gjorde det for PSG efter et par mislykkede forsøg med Ramos/Muani som 9'er og Mbappe til venstre

​Mbappe spillede langt mere kant end 9er hos psg. Det fungerede glimrende med cavani. Gonzalo er lidt samme type som cavani, om end ikke ligeså god (på nuværende tidspunkt ihvertfald).

Og han spiller oftest ikke 9er for frankrig, men hængende angriber.

​Pointen er det er ved at være nogle år tilbage.. At du er nødt til at nævne Cavani, siger vel alt.. Tror du selv Mbappe er en spiller der kan spilles ude af position både for klub og landshold, hvis han rent faktisk foretrak at spille til venstre? Om Vini så bliver solgt, så bliver Mbappe ikke rykket til venstre.

​Jeg tror han er forholdvis fleksibel ift hvad hans træner ønsker, ja.

Jeg tror han foretrækker at spille med udgangspunkt i venstre side. Det gør han også stadig for frankrig, hvis du kigger på heatmap.

​Det kan du jo så vælge at tro, jeg forholder mig til fakta. Jeg har svært ved at tro på Mbappe seneste 6 år har spillet ude af position fordi han er så fleksibel. Han startede i øvrigt som højre kant, lad os da bare rykke ham derud og smide Gonzalo ind som 9'er så er der plads til alle.. nu han er så fleksibel.. Perfekt fifa taktik

​Fakta, lol. Alt det du siger er også noget du tror, der er intet fakta over det.

Fakta er derimod at han ifølge heatmap har spillet næsten ligeså meget til venstre som "9er" for psg, som Vinicius gør som venstrekant for real madrid...

​Heatmap, du er så komisk.. Så lad mig forstå dig rigtigt. Mbappe er simpelthen så fleksibel at han de seneste 6 år for både klub og landshold har valgt at spille 9'eren i stedet for venstre kant, fordi han ofrer sig for holdet.. Men han er åbenbart ikke så fleksibel, at han alligevel rykker derud i sin heatmap..? Kan du ikke selv se hvor dumt det lyder?
Måske han gerne vil spille 9'er men trække ud til venstre.. som han har gjort for 3 forskellige hold i 6 år.. Men sæt du bare dit fifa hold sammen.

​Ja, voldsomt meget fifa at ville bruge mbappe som venstrekant, og gonzalo som 9er - det er jo ligefrem at bænke vores ringest præsterende spiller. Uhørt udenfor fifa...

​Den dag Mbappe spiller venstre kant igen, skal jeg nok give dig ret, det må også gerne være for Frankrig. Men Mbappe ender nok at bruge hele sin karriere på at ofre sig og spille anden position.. lol

7 måneder 4 dage siden #231 af longwind
Xabi har jo opgivet sine idéer, hvorfor vil I holde på ham? Han har jo droppet konceptet. Det her er som at se Lopetegui eller Benítez om igen. Vi spiller jo bare indianerbold og kan kun true når spillerne løber 130% og kampen er knækket totalt over. Det er jo uholdbart for at sige det mildt. Desuden skærer Xabi jo ikke igennem og udtager på baggrund af merit. Det er jo tydeligt for enhver at Vini skal en tur på bænken, han kan jo ikke slå et søm i en lort uden at ødelægge begge dele.

Får I også nogle gange fornemmelsen af, at professionelle trænere seriøst ikke ved hvad de laver, men bare sætter gode spillere på banen og håber på det bedste? Den fornemmelse sad jeg med i aften.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

7 måneder 4 dage siden #232 af Ramos4
100%. Hvis Xabi ikke fører sit system igennem er der ingen grund til at beholde ham.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 måneder 4 dage siden #233 af Real HWL

Matamoro post=190799 skrev: Bliver det Solari eller Arbeloa som får chancen nu? Solari er til
4-3-3. Jeg ved faktisk ikke hvad Arbeloa hælder til.

Det er jo pisse ligegyldigt hvem fanden der bliver træner og hvilket system de spiller når det er spillerne der bestemmer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Dragam

7 måneder 4 dage siden #234 af Ramos4
Vi *skal* simpelthen have en træner der tør sætte sig igennem.

Ellers ender det 100% med indianerbold som altid.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 måneder 4 dage siden #235 af madrid2000
​Jeg kan godt forstår mange er sur på Vini. Han brændte mange chancer og hans indlæg ramte ikke. Han har aldrig været den mest effektive foran målet. På et tidspunkt afsluttede han jo som serie 22 spiller. Det er trodsalt blevet lidt bedre.

Endrick er heller ikke den klogeste. Han skulle bare spille den videre til Brahim Diaz som have en mulighed for en god afslutning. I stedet for prøver han at lobbe den. Han skal måske spille mere for at udvikle sig.

7 måneder 4 dage siden #236 af NickyMad
Den eneste træner truppen faktisk ville have respekt for, er jo Zidane.
Så hvis ikke det skal være ham, kan man jo lige så godt beholde Xabi. Men så samtidig også give ham magten til at rense ud så det passer til hvad han gerne vil have, så han ikke er tvunget til at bruge Arda i stedet for at få Zubimendi. Og hvem end det ellers skulle være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 måneder 4 dage siden #237 af mohbar
​seriøst hvis Perez vælger at fyre Alonso så må og skal det kun være for at straffe spillerne med Mourinho!

7 måneder 4 dage siden #238 af Matamoro
Solari er ikke bange for at gå sine egne vej. Han kunne godt være manden der kan have den nødvendige hårdhed til Real Madrid. Han var ikke bange for at hive en 18 Vini op på førsteholdet og bruge ham i stedet for Hazard. Måske bliver han manden som lader Endrick få chancen. Måske på bekostning af Vinicius.

Så ville vi have et angreb med:

Mbabbe, Endrick, Rodrygo
Følgende bruger(e) sagde tak: Hamid8210

7 måneder 4 dage siden #239 af elle44

madrid2000 post=190810 skrev: ​Jeg kan godt forstår mange er sur på Vini. Han brændte mange chancer og hans indlæg ramte ikke. Han har aldrig været den mest effektive foran målet. På et tidspunkt afsluttede han jo som serie 22 spiller. Det er trodsalt blevet lidt bedre.

Endrick er heller ikke den klogeste. Han skulle bare spille den videre til Brahim Diaz som have en mulighed for en god afslutning. I stedet for prøver han at lobbe den. Han skal måske spille mere for at udvikle sig.

​Altså det vi så fra Endrick sidste sæson var jo netop at han heller ikke tager de rigtige beslutninger. Der er selvfølgelig undskyldt når han er så ung og har spillet så lidt, men det er da bekymrende. Jeg tænker da også det er derfor Gonzalo spiller før ham. 

7 måneder 4 dage siden #240 af NickyMad

Ramos4 post=190809 skrev: Vi *skal* simpelthen have en træner der tør sætte sig igennem.

Ellers ender det 100% med indianerbold som altid.

​Vi ved jo så bare heller ikke hvad der foregår bag kulisserne. Det er jo ikke til at vide om ledelsen reelt har påvirket evt. grundet kontrakt forhandlinger. Hvis en træner har al opbakning fra ledelsen, hvorfor skulle han ikke turde sætte sig igennem. Og hvis ikke træneren kan få det, så er det ligemeget hvad han hedder.

Leveret af Kunena Forum