Optakt: Real Madrid - Manchester City, Champions League, 6. kamp
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han vil meget gerne drive bolden selv over mange, mange meter. Han vil gerne være med fremme, hvor tingene afgøres, men jeg synes ikke han gør holdet bedre rent offensivt.
I forhold til at Güler var glimrende som oplægger til Mbappé i starten af sæsonen, kan jeg ikke se det fodboldmæssige argument for at Jude har overtaget hans plads på holdet fuldstændigt.
De bedste spillere skal selvfølgelig spille og man kunne da godt forvente at Jude ville vise sig at være bedre en Arda, men selv efter flere måneder kan jeg ikke se at vi er et bedre hold med ham på banen. Overhovedet.
Jude var vanvittig i 23/24 til at crashe i boksen. Der havde vi Kroos som playmaker og Jude var derfor fri til at løbe i boksen (selvom han også lavede mange andre ting). Efter Kroos' afgang er det som om Jude prøver at lave det hele. Playmake, drible, afslutte. Jeg tror vi er nødt til at begrænse ham for at få hans fulde potentiale frem.
En træner er nødt til at gøre helt klart for ham, hvad han skal gøre og hvad han ikke skal gøre.
Generelt giver det vel mening hvis dem der er i form spiller. Og pt. har vi mange der ikke rammer topniveauet. Valverde kunne være en anden. Nu er han så garanteret en plads fordi vi ikke har nogen højrebacks, men ellers skulle han klart have et hvil og gerne for to år siden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Måske har vi været for hårde ved Ancelotti.
Måske var han ikke bare mr. grandpa.
Måske forsøgte han rent faktisk at implementere taktiske idéer til den her forkælde gruppe spillere, men de vendte det samme døve øre til, som de gør med Xabi?
Ancelotti var så bare bedre til at man-manage egoerne, og på den måde holde truppen tilfreds. Men man kunne godt forestille sig, at han havde samme problemer med at få nogen som helst idéer igennem.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg kan godt undvære julegaver de næste fem år, hvis jeg fik en forsikring om, at Erling var at finde i Real-trøjen næste sæson. For hver gang jeg ser ham spille eller ser et interview med ham, tænker jeg bare: Han skal spille i vores trøje.Madrid1998 post=190842 skrev: For min skyld kan man stille med reserver over hele linjen, så længe Vini ikke spiller.
Det kommer dog aldrig til at ske, selv hvis han skal væk, så vil en bænkplads trække hans værdi en del ned.
Jeg håber inderligt han sælges til sommer.
Haaland der i øvrigt roser Bernabeu, og siger noget i stil med “Bernabeu ligner et sted man ønsker at spille i. Det er fantastisk” ifølge Fabrizio.
Mbappe + Haaland ville være vildt
Han er så vild en angriber, og han ville jo bombe kasser ind. Man hørte også tidligere mange rygter om hans interesse i Real Madrid, så jeg håber virkelig, at han om et par sæsoner har lyst til en ny udfordring.
Har City (i deres nye setup) nogensinde sluppet en spiller i deres prime?
Penge er intet for dem.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Ramos4 post=190848 skrev: Utroligt så svært man gør det for sig selv.
Igen falder det tilbage på trupplanlægningen eller mangel på samme. Og den overordnede strategi fra Florentino.
Hvor mange topklubber i verden angriber over venstrekanten 80% af tiden? Og har gjort det i årevis btw. Hvorfor har vi først nu købt en højrekant i Franco?
Hvorfor kan vi ikke spille helt normal 4-3-3 fodbold? Kanter, der trækker ind i banen og giver plads til overlappende backs. En 9'er i boksen. Helt fucking normal fodbold i stedet for det her gylle, hvor vi år efter år famler efter en måde at spille alle vores stjerner gode på.
Jeg er med på at vi også har mange skader, specielt i forsvaret, men hvad har man et reservehold til? Hvorfor rykker vi så mange spillere ud af position? Valverde på backen, Camavinga på backen, Tchouameni som midterforsvar osv. I skal ikke fortælle mig at vores talenter på Castilla ikke kan gå ind og give en tørn med i La Liga kampe. Ingen skal fortælle mig at vores Castilla-folk er dårligere end Gerard Martin, Casado, Fermin Lopez, Bernal, Dro etc. etc. Hvorfor SKAL de en tur rundt i Europa, før vi eventuelt kan give et af vores egne talenter skyggen af en chance?
Det er så...uorganisk eller kunstigt eller jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det...den måde vi sætter et hold sammen på. Og vores spil på banen bliver derefter.
Det her er der mest ægte skriv nogensinde.
Kan vi ikke få det låst fast i toppen af forummet så det aldrig bliver glemt og i øvrigt sende det som et årligt brev til Papa Flo så det aldrig bliver glemt?
What a great post. I saw the post and I thought: What a great post that is. Incredible really. So good. Probably the best post ever.
er ikke det mindste i tvivl om at Haaland har en klausul hvor der står at hvis en klub som Real eller Barca kommer med en enorm pose penge så må han skifte. Husk hans agent er team RaiolaSebberg post=190857 skrev:
Jeg kan godt undvære julegaver de næste fem år, hvis jeg fik en forsikring om, at Erling var at finde i Real-trøjen næste sæson. For hver gang jeg ser ham spille eller ser et interview med ham, tænker jeg bare: Han skal spille i vores trøje.Madrid1998 post=190842 skrev: For min skyld kan man stille med reserver over hele linjen, så længe Vini ikke spiller.
Det kommer dog aldrig til at ske, selv hvis han skal væk, så vil en bænkplads trække hans værdi en del ned.
Jeg håber inderligt han sælges til sommer.
Haaland der i øvrigt roser Bernabeu, og siger noget i stil med “Bernabeu ligner et sted man ønsker at spille i. Det er fantastisk” ifølge Fabrizio.
Mbappe + Haaland ville være vildt
Han er så vild en angriber, og han ville jo bombe kasser ind. Man hørte også tidligere mange rygter om hans interesse i Real Madrid, så jeg håber virkelig, atr han om et par sæsoner har lyst til en ny udfordring.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Så har vi 2 spillere der tilsammen arbejder endnu mindre defensivt og vi mister tilmed noget kreativitet vs. Vini/Mbappe. 2 spillere der i højere grad begge vil have fokus på at være topscorere. Det klinger i hvert fald hult når vi på den ene side snakker om Valverde ikke bør være nødvendig i en ideel verden og samtidig snakker om en scenarie hvor én Valverde ikke er nok. Samtidig med vi i højere grad skal have noget kreativt ind på midtbanen.
Men jeg ved også det er meget realistisk, det vil jo være en klassisk Perez. Så skal man i hvert fald ikke være bagklog senere og snakke om dårlig trup planlægning.