Optakt: Alavés – Real Madrid, LaLiga, 16. spillerunde
NickyMad post=191028 skrev: Det ville nok også hjælpe Xabi hvis vi ikke skulle spille med et nyt forsvar konstant. Skadehistorik bør være første ting man skal kigge på hos en spiller, når der skal købes ind til defensiven til sommer.
Jeg kiggede lidt på Trents skadehistorik, for at se om det er helt vildt mærkelig at han pludselig skullle blive meget skadet. Desværre viser det sig at han har været relativt skadesplaget de sidste par sæsoner... selvom det selvfølgelig ikke kommer i nærheden at hvad der sker i denne sæson haha.
Men det er sgu en risiko når Carvajal har været så meget ud som han har. Men forstår også godt man tager den, Trents profil er virkelig en vi mangler på holdet og man kunne få ham gratis.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Igen: Alle dine indlæg behøver ikke være et forsøg på at være irriterende.Matamoro post=191038 skrev: Vinicius og Rodrygo som i følge det lettere hysteriske segment har dolket Xabi i ryggen i omklædningsrummet- reddede Xabis job i dag. Men det er der nok også en skummel bagtanke med ;-)
Du kan også bare prøve at deltage konstruktivt en gang imellem.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
tvivler jeg ærligt talt på at han kan ramme Xabis ryg med en dolk.
- MR 800M84571C
- Ekspert bruger
-
- de to mindst opspilsstærke centerforsvarere (ligesom både Militão og Huijsen - og til dels Alaba - er bedre til selv at drive bolden frem)
- en venstreback, der gjorde det hæderligt, men forståeligt nok heller ikke tog nogen chancer med bolden - og sjældent fik meget hjælp af Vini
- en højreback, hvis stærkeste side ikke er kombinations- eller indlægsspillet, men drevet med bolden og den sporadiske lange aflevering
Så er det altså (for) nemt at lukke ned for både vores opspil og vores optræk til at spille os i nærheden af at komme frem til muligheden for kun at være tre førstegangsafleveringer fra at sætte en spiller i en situation, der kunne blive farlig, hvis der blev truffet to-tre hurtige og korrekte beslutninger i træk, som allesammen blev gennemført med kvalitet og en fælles idé for øje...
Næh, så er det nemmere at losse den op mod Mbappé og (suk) Vini...
Men det er jo ikke et taktisk setup at én midtbanespiller går dybt mens midtbanemakkeren står højere og backsene skubber op. Det er fodboldens ABC, det gør de altså også i Jyllandsserien. Der har jeg endda set midbaneduoer der er bedre til at søge forskellige dybder end Arda/Jude (Det er jo helt grundlæggende, at de ikke må stå lige dybt).Lars1991 post=191032 skrev:
longwind post=191027 skrev:
Jeg vil gerne række hånden op og indrømme, at jeg ikke kan se det taktiske setup. Uanset hvor hårdt jeg prøver. Så planen er, at vi presser højt og scorer på omstillinger - fedt. Det er én fase. Hvad med etableret forsvar og angreb, hvad er planerne der?Lars1991 post=191025 skrev:
Matamoro post=191022 skrev: Jeg synes ærligt talt spillerne kæmper. De spiller bare i vildrede. Xabi har ikke udstyret dem med et taktisk setup. Jeg kan ikke mindes en Real Madrid der har sat et mindre aftryk på holdet efter et halvt år.
Forstår simpelthen ikke folk ikke kan se det taktiske setup. Er det fordi vi spiller dårligt? For ja, det fungerer ikke super for tiden, men ideerne er da ret tydelige.
Bliver godt for vores spil med bolden at få Huijsen tilbage. Men bekymrende at vi ikke kan presse med særlig stor intensitet i særlig lang tid. Også derfor vi får et mål imod os i dag... der bliver slet ikke presset, og forsvarskæden står højt.
Jeg tror at det kan hjælpe at få Valverde op på midtbanen igen, samt Franco tilbage på kanten.
Når vi havde bolden gik Tchouameni ned i forsvarskæden for at hjælpe Rudiger og Asencio med at spille den op. Både Bellingham og Arda lå dybt i dag for at give muligheder med at spille den igennem midten, imens Valverde og Valdepenas bliver skubbet højere op.
Problemet var at selvom Tchouameni gik ned, var det tit Rudiger og Asencio der endte med at skulle lave afleveringerne. Og de sejlede rundt i dag (Asencio var dog god uden bold). Det også svært at komme ud af Ardas formdyk nu, for en ting han skulle kunne give til holdet, er jo netop at være den lille, vævre spiller, der kan modtage bolden centralt i pressede situationer og have teknikken til at kunne holde på bolden og vende rundt. Men hans succesrate i de situationer er bare meget lav for tiden.
Så vi bliver hele tiden presset og ender med at skulle lave lange bolde...
Hvad er planen for hvordan vi skal bryde gennem forsvaret? Skal vi skabe overtal i en side for at komme til baglinjen og slå den skråt tilbage? Skal vi kombinere os gennem centralt? Skal vi skabe kaos med løb i forskellige retninger for at åbne op for plads på kanten af feltet? Blot for at nævne nogle få muligheder.
Jeg kan ikke se hvad vi prøver på. Som regel spiller vi den bare rundt om målet som en håndboldkamp mens spillere der byder sig til ikke får nogle muligheder for at spille chancen større, og derfor ender det typisk med et indlæg til ingen eller Vini det dribler den udover baglinjen.
Hvornår har vi overhovedet sidst scoret fra et etableret angreb? Ikke mod City eller i dag.
Han kan ikke overbevise spillerne som sine ideer. De ved ganske enkelt ikke hvad de skal i løbet af kampen.
Han bruger dommeren som en dårlig undskyldning for sine fadæser. Både Ancelotti og Zidane havde format nok til at undlade at gå ind i det spil.
Han hiver en akademispiller op fra ungdomsrækkerne og lader ham debutere i en vigtig kamp, hvorefter han udpeger ham som den der var skyld i målet.
Xabi har lige så lidt format som Mourinho.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Jeg synes egentlig at vi ser nogle af de ting i dag i forhold til gennembrud. Vinicius var ofte rykket et godt stykke væk fra kanten og det samme med Rodrygo selvom de begge selvfølgelig vandrer lidt ud og så tilbage. Mbappe også med frihed til at bevæge sig væk. Men sommetider fik vi faktisk lavet boksen inde på midten med Güler og Jude bagerst og Vini/Mbappe og Rodrygo i mellemrummet. At de begge så ikke er verdens bedste typer til det gør dog at vi ikke får meget ud af det, og det bliver især svært fordi Vinicius smider bolden væk så meget. Men jeg synes i hvert fald at jeg i glimt så et ønske om at skabe et overtal med de 4 inde i midten og med høje backs.longwind post=191042 skrev:
Men det er jo ikke et taktisk setup at én midtbanespiller går dybt mens midtbanemakkeren står højere og backsene skubber op. Det er fodboldens ABC, det gør de altså også i Jyllandsserien. Der har jeg endda set midbaneduoer der er bedre til at søge forskellige dybder end Arda/Jude (Det er jo helt grundlæggende, at de ikke må stå lige dybt).Lars1991 post=191032 skrev:
longwind post=191027 skrev:
Jeg vil gerne række hånden op og indrømme, at jeg ikke kan se det taktiske setup. Uanset hvor hårdt jeg prøver. Så planen er, at vi presser højt og scorer på omstillinger - fedt. Det er én fase. Hvad med etableret forsvar og angreb, hvad er planerne der?Lars1991 post=191025 skrev:
Matamoro post=191022 skrev: Jeg synes ærligt talt spillerne kæmper. De spiller bare i vildrede. Xabi har ikke udstyret dem med et taktisk setup. Jeg kan ikke mindes en Real Madrid der har sat et mindre aftryk på holdet efter et halvt år.
Forstår simpelthen ikke folk ikke kan se det taktiske setup. Er det fordi vi spiller dårligt? For ja, det fungerer ikke super for tiden, men ideerne er da ret tydelige.
Bliver godt for vores spil med bolden at få Huijsen tilbage. Men bekymrende at vi ikke kan presse med særlig stor intensitet i særlig lang tid. Også derfor vi får et mål imod os i dag... der bliver slet ikke presset, og forsvarskæden står højt.
Jeg tror at det kan hjælpe at få Valverde op på midtbanen igen, samt Franco tilbage på kanten.
Når vi havde bolden gik Tchouameni ned i forsvarskæden for at hjælpe Rudiger og Asencio med at spille den op. Både Bellingham og Arda lå dybt i dag for at give muligheder med at spille den igennem midten, imens Valverde og Valdepenas bliver skubbet højere op.
Problemet var at selvom Tchouameni gik ned, var det tit Rudiger og Asencio der endte med at skulle lave afleveringerne. Og de sejlede rundt i dag (Asencio var dog god uden bold). Det også svært at komme ud af Ardas formdyk nu, for en ting han skulle kunne give til holdet, er jo netop at være den lille, vævre spiller, der kan modtage bolden centralt i pressede situationer og have teknikken til at kunne holde på bolden og vende rundt. Men hans succesrate i de situationer er bare meget lav for tiden.
Så vi bliver hele tiden presset og ender med at skulle lave lange bolde...
Hvad er planen for hvordan vi skal bryde gennem forsvaret? Skal vi skabe overtal i en side for at komme til baglinjen og slå den skråt tilbage? Skal vi kombinere os gennem centralt? Skal vi skabe kaos med løb i forskellige retninger for at åbne op for plads på kanten af feltet? Blot for at nævne nogle få muligheder.
Jeg kan ikke se hvad vi prøver på. Som regel spiller vi den bare rundt om målet som en håndboldkamp mens spillere der byder sig til ikke får nogle muligheder for at spille chancen større, og derfor ender det typisk med et indlæg til ingen eller Vini det dribler den udover baglinjen.
Hvornår har vi overhovedet sidst scoret fra et etableret angreb? Ikke mod City eller i dag.
Jeg giver dig ret i at vi her 5 måneder inde bør se endnu flere ting i gennembrudsspillet og at vi slet ikke er kommet langt nok. Jeg tror dog heller ikke det er nemt komme i mål med vores nuværende trup. Hvis vi ser i dag, så spiller vi med en midterforsvar på venstre back som nok er fyldt med energi, men jeg synes godt nok han var udfordret på bolden. Valverde skal også have store rum eller spilles op til indlæg for at det skal lykkes. Og når man vil spille med boksen på midten, så skal man også kunne drage fordel af de brede punkter. Men det kræver igen kvalitet.
I den perfekte verden kan de 2 foretrukne på hver side bidrage med rigtig mange ting (dog flere hvis vi får en boksspiller ind når vi ser på deres styrker), og i andre kampe vil strukturen med en back der går ind åbne op for at en rigtig dribler kan tage det brede punkt og skabe noget helt andet. Den fleksibilitet i typer kan jeg faktisk godt lide i det som Alonso bygger op pt. Jeg husker i klub-vm at Fran lå i 3'eren i opbygningen hvilket gjorde rigtig mange gode ting og frigjorde en kantspiller i venstre side til at kunne udfordre.
Så jeg synes, at nogle af tegningerne er der. Men det svært at tegne det til perfektion med de redskaber som er til rådighed. Derfor kræver det rigtig meget før det virkelig kommer til udtryk.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
NachoFernández post=190934 skrev: Hvis bare Vinicius var som at spille med en mand i undertal, men det er jo vitterligt som er spille mod 12 modstandere, når han nærmest saboterer alt han kommer i nærheden af.
Hvis man lader som om han ikke er på banen og aldrig spiller bolden til ham. Så er man en mand i undertal :)
- Platin bruger
-
DeLaRed post=190939 skrev: Igen Bellingham der ligger en perfekt aflevering til angrebet fra midter circklen!
Han var et af de få lyspunkter i går <3 Sammen med en halvskadet Mbappé og Asensio der måske til gengæld burde have givet et straffespark væk.
- Platin bruger
-
NickyMad post=190947 skrev:
Det er sgu en ret dyr reserve at have på bænken, både med prisskilt og løn, og en reserve der kun leverer i momenter.. nej tak. Rodrygo har på intet tidspunkt vist noget stabilt, heller ikke da hypen var allerhøjest. Eneste grund til han ikke røg i sommers, var jo at Real har givet ham en løn som ikke engang de engelske klubber var villige til at matche. Vi burde have sænket hans pris og skiftet ham ud med Zubimendi i sommers.Dragam post=190941 skrev:
Vi har brug for mere end 11 spillere I truppen. Kan han acceptere ikke at være fast mand, så ser jeg gerne at han bliver. Hvis han vil spille fast, så må han selvfølgelig afsted.NickyMad post=190935 skrev: Rodrygo bør sølges uafhængigt af om Vini ryger eller ej. Forhåbentlig rammer han en af sine gode perioder lige op til sommeren, og det kan måske lokke en af de engelske klubber.
Vini skal indiskutabelt afsted til sommer, hvis ikke i januar vinduet.
Har du lyst til et job som sportsdirektør? You’re hired!