Optakt: Alavés – Real Madrid, LaLiga, 16. spillerunde
Selv ikke der, da han ofte løber i vejen for mbappe.Estadio Santiago Bernabéu post=191045 skrev:
NachoFernández post=190934 skrev: Hvis bare Vinicius var som at spille med en mand i undertal, men det er jo vitterligt som er spille mod 12 modstandere, når han nærmest saboterer alt han kommer i nærheden af.
Hvis man lader som om han ikke er på banen og aldrig spiller bolden til ham. Så er man en mand i undertal :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den her studsede jeg også over. Meget af meningen kan selvfølgelig gå tabt når det er det skrevne ord, men det er altså fuldstændig uden format at begynde at pege fingre af en ung mand, som får sin debut og i øvrigt spillede en virkelig fornuftig kamp.Matamoro post=191043 skrev: Xabi er bare ikke den rette træner for Real Madrid.
Han kan ikke overbevise spillerne som sine ideer. De ved ganske enkelt ikke hvad de skal i løbet af kampen.
Han bruger dommeren som en dårlig undskyldning for sine fadæser. Både Ancelotti og Zidane havde format nok til at undlade at gå ind i det spil.
Han hiver en akademispiller op fra ungdomsrækkerne og lader ham debutere i en vigtig kamp, hvorefter han udpeger ham som den der var skyld i målet.
Xabi har lige så lidt format som Mourinho.
Det bliver svære og svære for mig at holde af træneren Alonso. Spilleren holder jeg nok aldrig op med at elske.
DC19
- NachoFernández
- Platin bruger
-
For mig lyder det til at være en dårlig formulering mens han er ved at rose en ung mand.
Jeg synes ikke det i den sammenhæng er så voldsomt
Det var super spøjst at bebrejde Pena for at Rüdiger ikke kan trække en offside. Enig.Matamoro post=191043 skrev: Xabi er bare ikke den rette træner for Real Madrid.
Han kan ikke overbevise spillerne som sine ideer. De ved ganske enkelt ikke hvad de skal i løbet af kampen.
Han bruger dommeren som en dårlig undskyldning for sine fadæser. Både Ancelotti og Zidane havde format nok til at undlade at gå ind i det spil.
Han hiver en akademispiller op fra ungdomsrækkerne og lader ham debutere i en vigtig kamp, hvorefter han udpeger ham som den der var skyld i målet.
Ift. at Xabi ikke har overbevist spillerne om hans idéer så er vi jo alle sammen enige. Men spørgsmålet er vel stadig: Hvorfor?
Det gik da fint op til El Clasico og Valencia-kampen med. Hvad vendte så pludseligt? Var det fordi Xabi bøjede sig for Vini? Var det den forfærdelige Liverpool-kamp hvor vi pludselig ikke pressede højt? Var det spillerne eller Xabis valg?
Og hvis vi skifter træner, hvem skal så ind og overtage? Hvem er det lige der kan formå at skabe et system, som hverken Ancelotti eller Xabi åbenbart kunne. Vi kan sagtens fyre Alonso, det er nemt nok, men hvad er fremtidsvisionen?
Jeg siger ikke Xabi er perfekt. Den illusion er vist bristet - men hvilken toptræner ville kunne eller gide at overtage den her trup? Dårligt sammensat trup, der tager sig sammen når de gider, som f.eks. mod City, men ellers ikke. Læg dertil en ledelse der ikke køber de spillertyper du beder om.
Jeg synes det er lidt nemt, at sige Xabi bare ikke er den rette træner. Gad godt høre nogle navne. Hvem er så den rette? Under de her omstændigheder?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Når ikke Moyes, Van Gaal, Mourinho, Ten Hag eller Amorim kan få et system til at virke, så peger pilen andetsteds hen. Man kan ikke som fodboldklub eller ledelse blive ved med at sige: "Hovsa, endnu en dårlig træner. Det var da utroligt så uheldige vi altid er med de trænere. Nå, vi må ansætte en ny og se om det bliver bedre".
Og når ikke Zidane, Ancelotti eller Xabi kan få os til at spille bedre fodbold end Hobro, med SÅ mange gode spillere, så er der også noget andet galt hos Real Madrid.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Inzaghi må tabe 5-0 i finaler et andet sted. Det bliver ikke her.
Allegri var Perez varm på flere gange. Men han var loyal mod Juventus. Ved sgu ikke hvor god han er. Men han er vel ikke ligefrem garant for god fodbold heller. Vi kommer ikke til at spille flot fodbold med Allegri.
Han fik lagt fundamentet for et årtis dominans med vilje, identitet, hold- og vinderånd og ledertyper der turde tage ansvar og kæmpe for holdet. Han fandt nøglen til at bryde barcas dominans og komme videre i CL.
Ville med glæde få ham ind og få sat skik på holdet selvom han er kontroversiel. Og måske er han afdanket men det virkede Ancelotti også til at være da han blev bragt ind som en hurtig lappeløsning efter et par middelmådigheder i Everton.
Men i den tilstand vi er i med flere unge spillere der ikke kan spille sammen og ingen deciderede ledere (dem der er valgt som leder er uegnet) så tror jeg de har godt af en hård onkel der kan få skabt pli og kalde en spade og få en spade
Med Alonso er det bevist at holdet ikke kan acceptere en koncepttræner. Så det vil ikke hjælpe noget at erstatte ham med fx Klopp eller nogen andre. Der skal til at starte med, komme en oprydder til, en der tør smøge ærmerne op og hente de store sorte affaldssække med. En der formår at tæmme typer som Zlatan, få en Etoo til at spille back, tsge fat i kraven på Balotelli og sparke ham af helvede til osv. Og efter 1 sæson eller 2 så kan der skabes plads til en anden træner der kan overtage et HOLD der ikke opfører sig som forkælede 10 årige prinsesser der skaber fnidderi og ikke engang gider spille bolden til dem som de "ikke kan li"
Når det så er sagt, er jeg ikke klar til at opgive Alonso.
Vi har denne chance med Xabi. Koncept-træner. Klublegende of sorts.
Vi kommer til at kigge tilbage og ærgre os over at vi ikke greb chancen da den var her, når han træner Liverpool en dag.
Fair nok hvis projektet ikke kommer til at virke - men det er fandme ærgerligt at opgive det uden at have givet det 100%. Spillerne gav det 3 måneder.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
-#7- post=191049 skrev:
Den her studsede jeg også over. Meget af meningen kan selvfølgelig gå tabt når det er det skrevne ord, men det er altså fuldstændig uden format at begynde at pege fingre af en ung mand, som får sin debut og i øvrigt spillede en virkelig fornuftig kamp.Matamoro post=191043 skrev: Xabi er bare ikke den rette træner for Real Madrid.
Det bliver svære og svære for mig at holde af træneren Alonso. Spilleren holder jeg nok aldrig op med at elske.
Alonso roste Valdepenas efter kampen.