Ny lang transfer-saga i vente?
El_Juan skrev: Der er ingen grund til at spille dum, M_linding.
Når vi snakker spillere af denne kaliber, så snakker vi samtidig spillere, der er intelligente nok til at tilpasse sig. Spillere som disse vil gøre en forskel på et hvert hold. Det er idioti at påstå andet. Ganske enkelt fordi de er så meget bedre.
Alene det, at vi taler om Premer Leagues bedste spiller. Og han spiller end ikke for et hold, der spiller med om mesterskabet. Det siger lidt om hvilken forskel han gør.
Bale har hele pakken. Og han bliver kun bedre. Alene den udvikling han har været igennem er imponerende. Han er trods alt kun 23. Bliver 24 til sommer.
Jeg frygter/tror at han kommer, så jeg håber da at du har ret.
Men hvis han bliver så stor en succes, som du vist påstår, så fatter jeg ingenting. Og lad mig lige tilføje, at med det hold vi har, så er det titler som vil gøre Bale til en succes.
Kaka er vel det seneste bevis på, at fodbold er en holdsport, og at du ikke får det bedste hold, ved at det ser godt ud på papiret.
Men jeg er også lidt farvet af, at jeg gerne ser at Real Madrid bliver bedre imod defensive modstandere. Dvs. bedre med bolden, og bedre på små områder. Derfor håbede jeg på, at se Ozil eller Isco som vores HW, og ikke en Ronaldo-kopi.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mener der er steder på banen, som trænger til mere fornyelse end eksempelvis et køb af Bale. For hvor bliver Bale købt ind til? Venstre-fløjen? Hvor han i øvrigt ikke spiller normalt for Spurs.
Der skal en ind på HB, samt en midtbanespiller, og en angriber. Jeg ser 10x hellere disse 3 positioner forbedret først, inden et evt. køb af Bale! For ellers ender vi jo med at være det samme som nu? Et hold præget af individualister.
Vi skal 100% efterligne Bayern og spille som ét hold. Det er fremtidens fodbold, og sådan er det bare... Det er sgu ikke Bale vi skal sætte vores lid og fremtid til!!
Han har flere gange spillet på højre fløj feks mod chelsea og der gjorde han det fint. Hvis vi så lægger oveni at hvis carvajal kommer flyvende forbi ham i overlap kan han trække ind og aflevere, indlæg eller fyre kanonen af med det vilde venstreben.
Jeg er for Bale indkøb. Meen pengene skal ned eller en type som Higuain, di maria eller anden skal med i købet. Det er sagt i forhold til vores gode forhold til tottenham.
Jeg frygter/tror at han kommer, så jeg håber da at du har ret.
Men hvis han bliver så stor en succes, som du vist påstår, så fatter jeg ingenting. Og lad mig lige tilføje, at med det hold vi har, så er det titler som vil gøre Bale til en succes.
Kaka er vel det seneste bevis på, at fodbold er en holdsport, og at du ikke får det bedste hold, ved at det ser godt ud på papiret.
Men jeg er også lidt farvet af, at jeg gerne ser at Real Madrid bliver bedre imod defensive modstandere. Dvs. bedre med bolden, og bedre på små områder. Derfor håbede jeg på, at se Ozil eller Isco som vores HW, og ikke en Ronaldo-kopi.
Lad være med, at putte dine ord i min mund. Jeg har ikke sagt, at han bliver en stor succes hvis han kommer. Jeg har sagt, at der altid kan findes plads til en spiller af hans kaliber. En spiller, der er blandt verdens absolut bedste. Der er ingen garantier. Men selvfølgelig vil en spiller med hans individuelle kvaliteter kunne gøre en forskel i et eller andet omfang. Og selvfølgelig vil man kunne finde plads til en spiller af hans kaliber. Dét har jeg sagt.
Apropos det, at du gerne ser Real Madrid blive bedre mod defensive modstandere. Det kan vi godt blive enige om. Men nu er sagen den, at i Real Madrid - under Mourinho - har det offensive spil og de offensive spilmønstre, været ikke eksisterende på træningsbanen. De automatismer, i den offensive del af spillet, har man ikke trænet under Mourinho, i stedet er det faldet tilbage på det individuelle talent. Det er kommet igennem kampene. Det er ikke der Mourinhos fokus ligger. Det er på organisationen. I hans tid i Inter så man det bedste eksempel på, at hvis samtlige 11 spillere følger hans idé, så fungerer det. Ligeledes i Porto og Chelsea. Det har ikke virket på samme måde i Real Madrid, fordi mentaliteten er en anden i Real Madrid.
Man har været i tre semifinaler nu under Mourinho. Alle har de haft det tilfælles, at man mere eller mindre har smidt det væk i den første kamp, fordi Mourinho troede han kunne få succes med at bede sine spillere stå dybt og forsvare et resultat hjem i den første kamp, så man kunne afgøre det i den anden.
Her handler det ligesom meget om træneren og hans metoder på træningbanen, som det handler om spillerne.
LasseRMD skrev: Nu skal vi også lige tage en slapper med at hype Bale op. Det ender jo med at han kun kan skuffe, hvis han kommer til Real.
Jeg mener der er steder på banen, som trænger til mere fornyelse end eksempelvis et køb af Bale. For hvor bliver Bale købt ind til? Venstre-fløjen? Hvor han i øvrigt ikke spiller normalt for Spurs.
Der skal en ind på HB, samt en midtbanespiller, og en angriber. Jeg ser 10x hellere disse 3 positioner forbedret først, inden et evt. køb af Bale! For ellers ender vi jo med at være det samme som nu? Et hold præget af individualister.
Vi skal 100% efterligne Bayern og spille som ét hold. Det er fremtidens fodbold, og sådan er det bare... Det er sgu ikke Bale vi skal sætte vores lid og fremtid til!!
Det er lige dét. Bale bliver ikke købt til en specifik position. Han bliver købt til offensiven. Han kan spille i begge sider. Og han kan spille i hullet bag angriberen. Antaget, at Coentrão bliver solgt, så vil Bale sågar være en mulighed på den position. Om man kan lide det eller ej.
Sjovt nok, mener du man skal efterligne Bayern München. Lad mig fortælle dig lidt, om fremtidens fodbold. Det Bayern og Dortmund har udvist, handler om at forsvare og angribe som en enhed. Det handler om styrke, vilje, fysik, teknik, intelligens, fart og dynamik. De hurtige omstillinger. Alt det Real Madrid var i én enkelt sæson under Mourinho. Det er udfra disse parametre, at fremtidens fodbold - som du kalder det - er skabt. Det er ud fra disse parametre, at Bayern og Dortmund smadrede Barcelona og Real Madrid.
Og det sjove er, at Bale netop passer perfekt ind i forhold til disse parametre. Hvordan du så end har overset det. Bale er heller ikke bleg for at forsvare. Tværtimod. Han er trods alt gammel forsvarer.
Sjovt nok, mener du man skal efterligne Bayern München. Lad mig fortælle dig lidt, om fremtidens fodbold. Det Bayern og Dortmund har udvist, handler om at forsvare og angribe som en enhed. Det handler om styrke, vilje, fysik, teknik, intelligens, fart og dynamik. De hurtige omstillinger. Alt det Real Madrid var i én enkelt sæson under Mourinho. Det er udfra disse parametre, at fremtidens fodbold - som du kalder det - er skabt. Det er ud fra disse parametre, at Bayern og Dortmund smadrede Barcelona og Real Madrid.
Og det sjove er, at Bale netop passer perfekt ind i forhold til disse parametre. Hvordan du så end har overset det. Bale er heller ikke bleg for at forsvare. Tværtimod. Han er trods alt gammel forsvarer.
Real Madrid har været byggestenene til fremtidens fodbold, det vil jeg give dig ret i. Men vi har på ingen måde været i den defensive kaliber, som Bayern er nu. Dertil er vi simpelthen for "få" til at forsvare. Der forsvares ikke med alle mand, og nu om dage er det faktisk mere alt afgørende end at have verdens bedste fodboldspiller på holdet. Bayern forsvare med 11 mand, og det gør Real ikke. Også selvom det ligner det på tv-billeder, så gør de det ikke. Higuain, Ronaldo, Benzema, Özil osv., investere ikke ligeså meget defensivt som Bayerns Müller, Mandzukic, Robben, Ribery.
Tilsidst mener jeg også at Di Maria tilføre nøjagtigt det samme defensivt, som Bale gør. Bale er dog bare bedre den anden vej, og derfor kunne han godt signes istedet for Di Maria. Jeg mener bare at HB, central midt og en ny angriber er vigtigere signings.
Hvis man ikke kan finde plads til en af verdens bedste spillere, så har man ikke forstand på fodbold. Undskyld jeg siger det.
Du glemmer bare de skal passe til konceptet, og det kender vi endnu ikke. Det er helt fint, du mener man skal kunne finde plads til en af verdens bedste, men hvad nytter det, når vi har originalen Ronaldo, og hvor hans eneste mangler, er blikket for sine medspillere, og positionsspillet. Sjovt nok er det også Bale's 2 kæmpe mangler.
Du var selv inde på det i starten af sæsonen. Modstanderne har luret vores direkte spil, og der skal kreativitet på banen. Derfor roste du også indkøbet af Modric, men hvor hjælper Bale for vores stadig nuværende problem?
Bale kan muligvis tilpasse sig, men han er omdrejningspunktet i Tottenham, og har præcis samme rolle som Ronaldo har det i Real Madrid. Det kan muligvis betyde, han skal lægge sin Ronaldo-stil om, eller det skal han, for han bliver aldrig spilleren som spillerne søger, når Ronaldo er i truppen.
Derudover har han været utrolig ringe på den højrekant i Tottenham, og hvad taler for det skulle ændre sig i Real Madrid?.
Bale har hele pakken. Og han bliver kun bedre. Alene den udvikling han har været igennem er imponerende. Han er trods alt kun 23. Bliver 24 til sommer.
Som jeg tidligere var inde på, så mangler han utrolig meget i positionspillet. Han force, er ligesom Ronaldo deres drive med bolden, når de er retvendt mod mål. Vi vil få 2 kanter, som begge vil have bolden, og meget nødig vil slippe den igen. Vi kunne passende købe Robben også, så kan vi se hvem der laver færrest afleveringer af de 3 :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- cr7schmidt
- Gæst
-
Desuden lader det til at nogle mener at vores problem er at vi mangler flere af verdens bedste fodboldspillere, og spillere der kan afgøre kampene (Bale). Men det har vi altså ikke brug for i øjeblikket! Der mangler den dynamik, som Bayern og Dortmund har. Ellers ender det med at vi kan se os selv ude hvert år i CL-semifinalerne...
Real Madrid har været byggestenene til fremtidens fodbold, det vil jeg give dig ret i.
- Det har jeg ikke sagt noget om. Men det er så en anden side af sagen.
Men vi har på ingen måde været i den defensive kaliber, som Bayern er nu
- Det passer ikke. Det handler heller ikke om 'defensiv kaliber'. Det har jeg lige skrevet. Det handler om at forsvare og angribe som en enhed. Hovedsageligt ud fra de parametre jeg opstillede i min forrige kommentar til dig. Du behøver ikke gentage det jeg lige har forklaret til dig.
Angående Di María, så er vi enige. Han har et størt løbepensum. Og det er nødvendigt. Jeg kan godt lide Di María. Men jeg vil foretrække Bale i stedet. Spørgsmålet er så, om Di María vil affinde sig med en mere perifær rolle. Eller om han skal sælges. Det er en helt anden snak.
Du forstår åbenbart heller ikke, at man ikke blot henter en kant ved at hente Bale. Man henter en offensiv-spiller. Der kan spille mere end blot en position. Du behøver heller ikke fremlægge det åbenlyse. Det er ikke så statisk, at fordi en spiller på en bestemt position forlader klubben, så skal der absolut en spiller ind, som spiller samme position.
Vi ved i forvejen, at man jagter en eller to nye centrale midtbanespillere. Ifølge L'Equipe har José Ángel Sanchez i dag udtalt, at Higuaín forlader klubben til sommer. Og man vil hente to nye. To nye er et vidt begreb. Lur mig om ikke han blot mener to nye offensiv-spillere. Og ikke absolut to nye 9'ere.
Dios
Du glemmer bare de skal passe til konceptet, og det kender vi endnu ikke.
- Jeg har ikke glemt noget. Det er ikke dét, det handler om. Som jeg skrev tidligere. Når vi snakker spillere af denne kaliber, så snakker vi samtidig spillere (referet til Messi, Ronaldo og Bale), der er intelligente nok til at tilpasse sig. Spillere som disse vil gøre en forskel på et hvert hold. Det er idioti at påstå andet. Ganske enkelt fordi de er så meget bedre.
Lur mig om ikke Ancelotti vil kunne få plads til Premier Leagues og en af verdens bedste spillere. Talentet og evnerne er åbenlyse. I hvert fald for de fleste, skulle man tro.
Du var selv inde på det i starten af sæsonen. Modstanderne har luret vores direkte spil, og der skal kreativitet på banen. Derfor roste du også indkøbet af Modric, men hvor hjælper Bale for vores stadig nuværende problem?
- Det har jeg ligeledes svaret på i en anden kommentar. Som jeg skrev til M_linding:
"Apropos det, at du gerne ser Real Madrid blive bedre mod defensive modstandere. Det kan vi godt blive enige om. Men nu er sagen den, at i Real Madrid - under Mourinho - har det offensive spil og de offensive spilmønstre, været ikke eksisterende på træningsbanen. De automatismer, i den offensive del af spillet, har man ikke trænet under Mourinho, i stedet er det faldet tilbage på det individuelle talent. Det er kommet igennem kampene. Det er ikke der Mourinhos fokus ligger. Det er på organisationen. I hans tid i Inter så man det bedste eksempel på, at hvis samtlige 11 spillere følger hans idé, så fungerer det. Ligeledes i Porto og Chelsea. Det har ikke virket på samme måde i Real Madrid, fordi mentaliteten er en anden i Real Madrid.
Man har været i tre semifinaler nu under Mourinho. Alle har de haft det tilfælles, at man mere eller mindre har smidt det væk i den første kamp, fordi Mourinho troede han kunne få succes med at bede sine spillere stå dybt og forsvare et resultat hjem i den første kamp, så man kunne afgøre det i den anden".
Og nu bliver du nødt til at være realistisk. Real Madrids spillestil er direkte med hurtige omstillinger. Ikke positionsspillet som det primære. Hvad peger på, at Ancelotti vil ændre det? Ikke særlig meget. Man mangler værktøjerne til at åbne kompakte modstandere der står dybt. Man mangler de offensive mekasnimer, som man IKKE - og jeg gentager, IKKE - har trænet under Mourinho.
Real Madrid vil fortsat være et direkte hold. Det vil ikke ændre sig. Spillermaterialet er til det. Men det skal optimeres. Man skal forsvare og angribe som en enhed. Være aggressive. Flytten bolden rundt med den nødvendige fart. Og Ancelotti skal give spillerne de nødvendige værktøjer, som Mourinho ikke evnede at give dem, når det kommer til at åbne kompakte modstandere, som står dybt og forsvarer. Ironisk nok, at Mourinho ikke havde et modspil til det, som han selv var god til at praktisere.
I forrige sæson havde man alt dette. Ironisk nok, scorede man et hav af mål. Selv om Mourinho lod det offensive falde tilbage på det individuelle talent og organisationen; de hurtige omstillinger fra forsvar til angreb. Nu er man luret. Og maskinen skal optimeres.
Misforstod hvad du skrev først.
Jeg var uenig i at alt det Real var i én enkelt sæson, har skabt fremtidens fodbold. Jeg mener nemlig at Bayern og Dortmund har bygget videre på det Real nemlig ikke havde defensivt, og det var også grunden til at man smed sejren til Bayern i semien sidste sæson. Man tillod for mange chancer, og det mener jeg ikke Bayern gør nu til dags.
Derfor tillod jeg mig at kalde Reals forrygende sæson sidste år - Byggestenene til hvad der har ført Dortmund og Bayern så langt.
- Det passer ikke. Det handler heller ikke om 'defensiv kaliber'. Det har jeg lige skrevet. Det handler om at forsvare og angribe som en enhed. Hovedsageligt ud fra de parametre jeg opstillede min forrige kommentar til dig. Du behøver ikke gentage det jeg lige har forklaret til dig.
Præcis også lige dét jeg mener! Men Real gør det ikke som en enhed, og har aldrig gjort det! Det gør Bayern, fordi de hver især udfylder roller både defensivt og offensivt. F.eks. En Cristiano er jo ikke sat på banen hos Real for at forsvare. Han har udelukkende en offensiv rolle! Sådan er det ikke i Bayern med Ribery, han arbejder lige hårdt begge veje. Dette skal ændres på alle 4 offensive hos Real og de skal agerer ligesom Bayerns. Man vinder ikke på at have verdens bedste fodboldspiller mere, og derfor skal Bale heller ikke købes.
Det skyldes dels at der ikke har været en kantspiller/angriber til at sprede spille i højresiden og dels at vores højrebacks i denne sæson IKKE har været i stand til at angribe. Det gælder både Arbeloa, Essien og Ramos.
Vi bør krydse fingre for at Carvajal kommer tilbage og bider sig fast på backen fra dag 1- vi har uendelig meget brug for et pålideligt våben i højresiden. Tilførslen af Bale ville også give langt flere muligheder end Di Maria, som slet, slet ikke har fundet niveauet.
Iøvrigt er Bale i min bog en klasse bedre end Di Maria offensivt. Di Maria er god, men hvis man tar de hvide briller af, så er der 10 spillere jeg hellere ville have ind fremfor ham. Han er alt for ustabil.