Ny lang transfer-saga i vente?

13 år 2 måneder siden #25 af El_Juan
LasseRMD

[...] og det var også grunden til at man smed sejren til Bayern i semien sidste sæson.

- "Man har været i tre semifinaler nu under Mourinho. Alle har de haft det tilfælles, at man mere eller mindre har smidt det væk i den første kamp, fordi Mourinho troede han kunne få succes med at bede sine spillere stå dybt og forsvare et resultat hjem i den første kamp, så man kunne afgøre det i den anden".

Men Real gør det ikke som en enhed, og har aldrig gjort det!

- Jo, i forrige sæson. Ikke helt på samme måde. Men til dels. Der var flere af de samme takter. Men den gnist har været helt væk i denne sæson. Du har dog en pointe. Det vil aldrig fungere helt på samme måde, for Ronaldo arbejder ikke lige så hårdt defensivt. Spørgsmålet er så, om vi kan leve med det, når han til gengæld scorer 50-60 mål per sæson. Scorer modstanderen to, så scorer Real Madrid tre. Det er lidt den man lever på. Om man kan lide det eller ej.

Jeg er selv stor tilhænger af den måde Bayern München og Borussia Dortmund gør det på. Den måde Real Madrid spillede på i forrige sæson. Der er mange af de elementer, som jeg tidligere har eftersøgt hos Real Madrid.

Det er helt anden snak i forhold til hvor vidt Bale skal købes eller ej. Men skal vi blive ved det, så overser det du stadig det jeg allerede har skrevet til dig:

"Og det sjove er, at Bale netop passer perfekt ind i forhold til disse parametre. Hvordan du så end har overset det. Bale er heller ikke bleg for at forsvare. Tværtimod. Han er trods alt gammel forsvarer".

... og med det lukker jeg den her :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #26 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ny lang transfer-saga i vente?
El_Juan:

Quotet vil blive for langt og uoverskueligt, men referere til dit svar i #22.

Hypotetisk set, så skriver du jo, at Ronaldo f.eks. kan omstille sit spil, og passe ind på Barcelona's hold? Træk 10-15% fra i kvalitet hos Bale, hvis han skal indordne sig efter primisserne i Real Madrid. Det er netop taktik og koncepter det hele handler om.
Vi skal have et homogent hold, og det får vi da kun, hvis spillerne passer til taktikken og spillestilen. Og det kan ikke engang Ronaldo, Messi eller Bale lave om på. De kan sparke en masse kvalitet ind på et hold, men meget siger mig, at Bale ville skulle erstatte Di María.
Altså en af vores kreatører skal erstattes med en tro kopi af Ronaldo. Mig bekendt, så er det altså ikke Ronaldo som skaber chancerne, men afslutter dem!

Jeg er da også realitisk. Er udmærket klar over spillestilen er direkte og vi lever på omstillingerne. Problemet er bare, at vi allerede mestre de 2 ting, og vel nok er verdens bedste til lige netop det. Alligevel står vi uden trofæer. Hvorfor mon? Det problem vil Bale jo ikke løse. Positionspillet skal forbedres, og de offensive spillere skal lægge et organiseret pres. Det er problemet, for vi har været hullet som en si imod bedre mandskaber, fordi vi har en offensiv, som ikke hjælper holdet. Bale kæmper som en sindssyg, og løber utrolig meget for holdet, men nu er det ikke Benzema han skal erstatte, men vores lille maskine Di María.

Jeg tror bare ikke på Bale vil løse problemet. Vi har allerede 11 verdensklasse spillere, hvis vi er flinke og tælle Arbeloa med. Løsningen vil dog IMO heller ikke være Ancelotti på trænerposten.
Han har indtil videre praktiseret en 4-3-3 og 4-2-2-2. Du skal være mere end velkommen til og komme med dit bud om hvordan vi får plads til Ronaldo, Özil, Bale og Benzema i de systemer.
Jeg lægger stor vægt på Ronaldo ikke skal på toppen, og slet ikke centralt! Det samme gør sig gældende for Bale.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Gotten, Jaken

13 år 2 måneder siden #27 af Realmadrid94
Ligemeget hvad der sker til sommer, så må man håbe at den kommende træner får ligeså frie tøjler som mou gør. Perez skal ikke købe spillere fordi han "kan". Jeg håber på det bedste, ift. Perez og vores kommende indkøb, men forventer det værste.

13 år 2 måneder siden #28 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Ny lang transfer-saga i vente?
Di Maria har haft en skod sæson, ingen tvivl om dette. Men helt ærlig så er Bale jo ikke vigtig at hente. Di Maria kan forbedres.
Vi har brug for en angriber istedet for Higuain eller Benzema hvor jeg er meget sikker at en af disse bliver solgt.
Hertil skal vi ændre system, så vi spiller med 3 angribere max, derfor bliver Bale unødvendig. Vi har 5 hurtige spillere i Jese Carvajal, Ronaldo, Di Maria og Marcelo. Fokuser nu på at skabe en spillestil med et system der virker istedet for bare at brase et navn ud.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, Henrik--

13 år 2 måneder siden #29 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Ny lang transfer-saga i vente?

Dios skrev: Vi skal have et homogent hold, og det får vi da kun, hvis spillerne passer til taktikken og spillestilen. Og det kan ikke engang Ronaldo, Messi eller Bale lave om på. De kan sparke en masse kvalitet ind på et hold, men meget siger mig, at Bale ville skulle erstatte Di María.
Altså en af vores kreatører skal erstattes med en tro kopi af Ronaldo. Mig bekendt, så er det altså ikke Ronaldo som skaber chancerne, men afslutter dem!

Enig. Vi skal ikke miste en af kreatørerne. I min bog skal vi have 3 playmakere til at forsyne vores 2 målscorere: angriberen og Cristiano. Der ser jeg heller ikke Bale bidrage med noget nævneværdigt.

Di Maria er heller ikke helt optimal i den rolle. Han holder for meget på bolden, er for ustabil og søger for ofte det umulige. Han arbejder benhårdt, men jeg har stadig aldrig brudt mig om ham…

Jeg er i stedet fortaler for Mata på den plads, om end det nok bliver vanskeligt, at overtale Chelsea til at slippe deres bedste spiller. Tager Mourinho til Chelsea, må han, for min skyld, heller end gerne tage Di Maria med sig i en handel, der sender Mata den anden vej. Skulle Di Maria ikke blive solgt, ser jeg os så gerne erstatte Kaka med enten Mata eller Silva.

Mht. Jesé, skal han flyttes op på 1. holdet og besidde Callejons rolle.

Bale er dygtig, men jeg ser ikke umiddelbart noget behov for ham eller nogen fornuft i at spendere så massivt et beløb for én spiller. Zidane og Cristiano var og er undtagelser med deres åbenlyse kvaliteter, talent og generelle indflydelse.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Dragam
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #30 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Ny lang transfer-saga i vente?

Hugol skrev: Di Maria har haft en skod sæson, ingen tvivl om dette. Men helt ærlig så er Bale jo ikke vigtig at hente. Di Maria kan forbedres.
Vi har brug for en angriber istedet for Higuain eller Benzema hvor jeg er meget sikker at en af disse bliver solgt.
Hertil skal vi ændre system, så vi spiller med 3 angribere max, derfor bliver Bale unødvendig. Vi har 5 hurtige spillere i Jese Carvajal, Ronaldo, Di Maria og Marcelo. Fokuser nu på at skabe en spillestil med et system der virker istedet for bare at brase et navn ud.

Men hvilket system havde du så i tankerne, og hvordan skulle flowed være?

I mit hoved, der ville en 4-3-3 være optimalt... med offensive backs, en defensiv midtbane spiller, der agere destroyer, og så 2 creative midtbane spillere, der går med og hjælper defensivt, og skuber med frem offensivt. Så 2 wings og en meget boldfast angriber.

Forsvaret kunne meget passende være : marcelo - ramos - varane - carvajal... jeg er lidt i tvivl om vi har en, som kunne fungere som destroyer på midtbanen permenent - pepe er god nok til det rent defensivt, men man er også nødsaget til at have bare en smule blik for spillet, for at spille på midtbanen, ellers kommer man til at miste rigtig mange bolde i opspillet. Modric ville være perfekt som kreativ midtbane der både kan arbejde frem og tilbage - Ozil kunne potentielt også godt fungere som det, men så ville han være nødsaget til at arbejde langt mere tilbage i banen, og det ved jeg ikke om han ville være indstillet på.
Mht wings, så synes jeg ærlig talt at det er tåbeligt, at man insistere på at bruge ronaldo på venstre, og di maria på højre - di maria er VÆSENTLIGT bedre på venstre kanten, hvor han ikke vil være hæmmet af at bolden konstant ligger til hans kolde højre, og ronaldo skyder ligegodt med begge ben, og kunne derfor sagtens lave de samme ting på højrekanten, som han går på venstre kanten. Det at de bytter om, vil også betyde, at vi vil kunne få væsentligt flere første gangs indlæg, hvilket vel er det som skaber flest mål i fodbold - gerne flade hårde indlæg.
Min favorit angriber er helt klart higuain, men benzema ville nok passe bedre ind i sådan en her rolle - hvis man insistere på en ny angriber (hvilket måske ikke ville være helt dumt, da vores angribere lader til at være kørt trætte i tilværelsen i madrid), så ville aguero passe bedst imo - boldfast, og kreativ. Min tanke er at han kunne falde en smule ned, og lave afleveringer første gang i dybden til ronaldo / di maria, som tager et løb i ryggen på forsvaret... eller selv forsøge, at skabe lidt plads.

Mht bale, så er han da utvivlsomt en god spiller... men jeg synes slet ikke han er så mange penge værd. Skulle han komme, så synes jeg dog man skulle gøre det samme, som med di maria / ronaldo.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Dragam.

13 år 2 måneder siden #31 af Elkrimi
Kan man virkelig snakke om at vi har verdensklassespillere på 10 af 11 positioner?

Bestemt ikke, for selvom vi har købt spillere som Pepe, Coentrao, Di Maria og til dels Benzema/Higuain til høje summer, så tror jeg ikke de når helt derop. Desuden er Marcelo ikke den samme verdensklasse back som Carlos var det og Varane er stadig ung og endnu ikke i nærheden af toppen.

Reelt er det vel kun Casillas, Ramos, (Alonso), Ozil og Ronaldo vi reelt kan anse som toppen af eliten.

Tror mange bliver forblændet af spillerne når de trækker den hvide trøje over hovedet. En ting er sikkert, at hvis vi ikke havde haft Ronaldo i denne Mourinho-periode, jamen, så havde vi ikke vundet en eneste titel!

Vi har brug for endnu en verdensklassespiller i offensiven og her er Bale et supergodt bud. Han praktiserer den samme direkte spillestil som Ronaldo og dette Madrid-hold, arbejder langt hårdere end Ronaldo i defensiven og vil på dette punkt være en fuldgod erstatning for Di Maria.

Ved ikke hvor overbevist jeg er om at Ancelotti's snævre systemer ville fungere. Vi så det i praksis da skøre Luxemburgo indførte 4-1-2-1-2, hvilket på ingen måde fungerede optimalt. Derfor ser jeg gerne at Ancelotti erkender behovet for at gøre banen bred når der angribes. Dette kunne se således ud:
Casillas
Carvajal-Ramos-Varane-Marcelo
Alonso/Veratti-Khedira
Bale-Ozil-Ronaldo
Benzema/Lewandowski

Et eller andet sted kunne jeg forestille mig at Ancelotti smider Ronaldo helt frem i noget, så hans defensive mangler ikke udstilles.
4-3-1-2:
Casillas
Alonso/Veratti-Khedira-Modric/Kondogbia
Ozil/Kaka
Benzema/Lewandowski-Ronaldo/Bale
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

13 år 2 måneder siden #32 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Ny lang transfer-saga i vente?
Jeg venter og ser i forhold til hvilken traener vi faar. Men jeg fortraekker 4-3-3, 4-2-2 eller 4-2-2 diamant.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #33 af M_linding

Hugol skrev: Jeg venter og ser i forhold til hvilken traener vi faar. Men jeg fortraekker 4-3-3, 4-2-2 eller 4-2-2 diamant.

Nok er vi gode, men det er nok bedst med 11 mand på banen!:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

13 år 2 måneder siden #34 af asp3200

Elkrimi skrev: Kan man virkelig snakke om at vi har verdensklassespillere på 10 af 11 positioner?

Bestemt ikke, for selvom vi har købt spillere som Pepe, Coentrao, Di Maria og til dels Benzema/Higuain til høje summer, så tror jeg ikke de når helt derop. Desuden er Marcelo ikke den samme verdensklasse back som Carlos var det og Varane er stadig ung og endnu ikke i nærheden af toppen.

Reelt er det vel kun Casillas, Ramos, (Alonso), Ozil og Ronaldo vi reelt kan anse som toppen af eliten.

Tror mange bliver forblændet af spillerne når de trækker den hvide trøje over hovedet. En ting er sikkert, at hvis vi ikke havde haft Ronaldo i denne Mourinho-periode, jamen, så havde vi ikke vundet en eneste titel!

Vi har brug for endnu en verdensklassespiller i offensiven og her er Bale et supergodt bud. Han praktiserer den samme direkte spillestil som Ronaldo og dette Madrid-hold, arbejder langt hårdere end Ronaldo i defensiven og vil på dette punkt være en fuldgod erstatning for Di Maria.

Ved ikke hvor overbevist jeg er om at Ancelotti's snævre systemer ville fungere. Vi så det i praksis da skøre Luxemburgo indførte 4-1-2-1-2, hvilket på ingen måde fungerede optimalt. Derfor ser jeg gerne at Ancelotti erkender behovet for at gøre banen bred når der angribes. Dette kunne se således ud:
Casillas
Alonso/Veratti-Khedira
Bale-Ozil-Ronaldo
Benzema/Lewandowski

Et eller andet sted kunne jeg forestille mig at Ancelotti smider Ronaldo helt frem i noget, så hans defensive mangler ikke udstilles.
4-3-1-2:
Casillas
Alonso/Veratti-Khedira-Modric/Kondogbia
Ozil/Kaka
Benzema/Lewandowski-Ronaldo/Bale

Næsten som at jeg selv havde skrevet det. Dog er Alonso ikke med i min lineup.

13 år 2 måneder siden #35 af asp3200

Hugol skrev: Jeg venter og ser i forhold til hvilken traener vi faar. Men jeg fortraekker 4-3-3, 4-2-2 eller 4-2-2 diamant.

4-2-2 :), så er vi sku gode hvis vi vinder en kamp.

13 år 2 måneder siden #36 af Real Madrid 7
ind med casillas og ud med lopez ronaldo og bale spiller på samme position så kunne man jo tag di Maria ud og ind med bale men vi skal ikke sælge di maria fordi vi har brug for ham men
mit byd er
casillas
Kondogbia-Gundogan- Verratti-Khedira
bale øzil ronaldo
aguro benzema

Leveret af Kunena Forum