Optakt: Osasuna – Real Madrid, LaLiga, 25. spillerunde
Vi mangler bare en Graversen-type inde på midten, så er den der. (Skrevet for sjovt).Ramos4 post=193628 skrev: Det kræver virkelig meget omstrukturering af holdet defensivt, at vi skal dække over at vores højreback ligger som 10'er det meste af tiden.
Og det er også tragikomisk at vores højreback er den eneste playmaker vi har.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det skulle lige være for at tage kvælertag på vores brasilianere til træning.Fondo_Sur post=193629 skrev:
Vi mangler bare en Graversen-type inde på midten, så er den der.Ramos4 post=193628 skrev: Det kræver virkelig meget omstrukturering af holdet defensivt, at vi skal dække over at vores højreback ligger som 10'er det meste af tiden.
Og det er også tragikomisk at vores højreback er den eneste playmaker vi har.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Er grædefærdig over at klubben valgte at gå i den retning. Har ingen tillid til klubben, vi burde have vundet 5 mesterskaber i træk i den her periode, men ak nej.
Alle og enhver. Altså lige på nær dem som træffer beslutningerne i klubben.
Uhørt frustrerende.
DC19
Hvorfor bruger jeg overhovedet min tid på at se en flok fodboldspillere der er så umotiveret og uprofessionelle. Ingen taktik. Ingen vilje.
Det er så trist at se spillere som se en spiller som Acensio spille på så lavt et niveau.
Og Trent…. Det PR arbejde der er blevet lavet på ham er top-klasse!
Han GIDER jo ikke forsvare! Han er ikke bare dårlig, han prøver ikke engang!!
DeLaRed post=193627 skrev:
Den skal du ha Lars, du var den første der kaldte hans utrolig lave defensive niveau og gjorde mig opmærksom på problemet, jeg havde en helt anden forventning til ham da jeg ikke kendte meget til ham…baseret på hvad vi har set indtil videre i denne season, så synes jeg dog du oversælger ham på hans offensive kvaliteter, måske er han “en af verdens bedste” til at ligge indlæg ind i feltet, men han er langt fra “en af verdens bedste” til at fordele bolden, han er utrolig langsomt og ud over hans lange bolde frem er han også generelt ret ubrugelig i det opbyggende spil…så kigger man på hans offensive kvaliteter som helhed, så er han på ingen måde i nærheden af af være “en af verdens bedste”.Lars1991 post=193620 skrev:
KWE post=193605 skrev: Trent har en fremragende afleveringsfod. Men forsvarsmæssigt er han på niveau med Lucas Vasquez..
"Han har en tendens til at hænge oppe på banen når man mister bolden, og lunter med hjem - en attitude der er langt fra hvad vi er vant til fra vores backs. Han er også utrolig nem at spille i ryggen, det ved vi jo selv fra vores kampe imod dem. Og så vinder han absolut ingen dueller i luften. Defensivt har han altså meget samme profil som Lucas, just saying. Hvis man ikke får løst det taktisk, hvilket man nok ikke gør med Ancelotti, så kommer det til at være en stor sårbarhed for holdet.
Offensivt er det jo noget helt andet, hvor han er en af de bedste i verden, og han kan være med til at gøre vores spil mere flydende, hvilket vi har meget brug for. Han kan også gøre vores spil nedefra mere effektivt, hvilket vi igen har ret meget brug for. Så der er helt klar store positiver også, det kan man ikke benægte."
Sammenlignede ham præcis med Lucas for et års tid siden (man må jo tage sine sejre), og håber ikke det kommer bag på nogen, at han ikke er god defensivt. Det har han aldrig været.
Det lignede ikke han havde det bedste indhop i dag (fulgte ikke 100% med i kampen), men generelt synes jeg vi som hold har et helt andet udtryk på bolden når han er med. Så synes egentlig stadig det holder, og vi har virkelig brug for ham.
Og synes også man har fundet den "taktiske løsning" til hans defensive kvaler, og det er at Valverde dækker af for ham. De komplimenterer jo hinanden nærmest perfekt, hvilket er lidt uvant på vores hold. Men det selvfølgelig svært når man så skifter Valverde ud, vi var godt nok generelt dårlige efter den udskiftning... og så lige efter han skaber vores mål oven i. Hovedrystende beslutning af Arbeloa
Det er selvfølgelig en del af det. Men selv uden den fejl til sidst, så skaber vi jo intet. Vi havde et par gode skud, men alt sammen på individuel kvalitet. Vi skaber meget, meget lidt.
Igen-igen slår vi indlæg ind i feltet til...ingen.
Vini fra venstre som han plejer og nu også Mbappé fra højre. Jeg ved ikke hvem de tror der ligger derinde? Har de trænet noget indøvet, som de så har glemt igen?
Det her handler ikke om at enkelte spillere.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- MR 800M84571C
- Ekspert bruger
-
Da Vini udlignede, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi ville vinde kampen - men flere af spillerne taber fuldstændigt hovedet og begynder i stedet at lalle rundt og misse helt basale afleveringer i det sidste kvarter... (I højere grad end i resten af kampen, i hvert fald.)
Hvor er koncentrationen? Hvor er troen? Hvor er viljen? Hvor er villigheden til at arbejde?
Indenfor en fem-minuters periode slipper Osasuna ganske vist ud af tre-fire pressede situationer på så utrolig vis, at man skulle tro, de var født med et lykkehjul oppe i røven - men vi skal f*cking kunne kvæle sådan et hold i det sidste kvarter, når vi spiller for en førsteplads, mens de spiller for røv og nøgler.
Gud fader, hvor er det jammerligt.
Jeg er hvidglødende af raseri.
Når vi jagter i slutningen af en kamp, så spiller vi aaaalt for direkte. Vi sætter hele tiden bolden på spil - i stedet for at køre bolden rundt og køre modstanderne trætte og vente på at få dem åbnet op.
Men det kan vi selvfølgelig ikke finde ud af, for vi har ikke spillerne til det.
Så det bliver en åben kamp til sidst, hvor holdet knækker fuldstændig over.
Grimt at se på.
Det godt du er hvidglødende af raseri, så betyder det da i det mindste stadig noget for dig. Må indrømme at det ikke rørte mig det mindste, hverken da vi eller Osasuna scorede.MR skrev: Hold nu kæft, en gennemført jammerlig omgang og en elendig indsats!
Da Vini udlignede, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi ville vinde kampen - men flere af spillerne taber fuldstændigt hovedet og begynder i stedet at lalle rundt og misse helt basale afleveringer i det sidste kvarter... (I højere grad end i resten af kampen, i hvert fald.)
Hvor er koncentrationen? Hvor er troen? Hvor er viljen? Hvor er villigheden til at arbejde?
Indenfor en fem-minuters periode slipper Osasuna ganske vist ud af tre-fire pressede situationer på så utrolig vis, at man skulle tro, de var født med et lykkehjul oppe i røven - men vi skal f*cking kunne kvæle sådan et hold i det sidste kvarter, når vi spiller for en førsteplads, mens de spiller for røv og nøgler.
Jeg føler med dem, der reelt troede at vi havde rundet et hjørne denne sæson og nu var et andet sted.
elle44 post=193640 skrev:
Det godt du er hvidglødende af raseri, så betyder det da i det mindste stadig noget for dig. Må indrømme at det ikke rørte mig det mindste, hverken da vi eller Osasuna scorede.MR skrev: Hold nu kæft, en gennemført jammerlig omgang og en elendig indsats!
Jeg er også mere henne i apatien. Og tror forskellen på nu og på andre perioder, hvor vi har været ligeså ringe igennem årene (for dem har der sgu været), er at det hele føles mere håbløst nu. Det har før føltes som om vi gik igennem flere overgange, hvor noget bedre kunne lure efter den næste overgang. Et langsomt generationsskifte, og længslen efter at Ancelotti/Zidane tiden endelig ville være forbi, og vi ville få en mere "moderne" træner. Man tænkte det ville ske på et tidspunkt... og det fik vi jo ret i. Men nu er generationsskiftet altså ovre, og man besluttede sig for at man ikke vil have en moderne træner alligevel, men foretrækker Ancelotti/Zidane stilen, hvor det er individualisterne der har magten og som vi skal stå og falde med. Jamen, hvad skal man så håbe på i fremtiden? Hvad skulle blive bedre næste sæson f.eks.?