Optakt: Osasuna – Real Madrid, LaLiga, 25. spillerunde

6 måneder 1 uge siden #73 af MR 800M84571C

DeLaRed post=193627 skrev:

Lars1991 post=193620 skrev:

KWE post=193605 skrev: ​Trent har en fremragende afleveringsfod. Men forsvarsmæssigt er han på niveau med Lucas Vasquez..

"Han har en tendens til at hænge oppe på banen når man mister bolden, og lunter med hjem - en attitude der er langt fra hvad vi er vant til fra vores backs. Han er også utrolig nem at spille i ryggen, det ved vi jo selv fra vores kampe imod dem. Og så vinder han absolut ingen dueller i luften. Defensivt har han altså meget samme profil som Lucas, just saying. Hvis man ikke får løst det taktisk, hvilket man nok ikke gør med Ancelotti, så kommer det til at være en stor sårbarhed for holdet.

Offensivt er det jo noget helt andet, hvor han er en af de bedste i verden, og han kan være med til at gøre vores spil mere flydende, hvilket vi har meget brug for. Han kan også gøre vores spil nedefra mere effektivt, hvilket vi igen har ret meget brug for. Så der er helt klar store positiver også, det kan man ikke benægte."

Sammenlignede ham præcis med Lucas for et års tid siden (man må jo tage sine sejre), og håber ikke det kommer bag på nogen, at han ikke er god defensivt. Det har han aldrig været.

​Den skal du ha Lars, du var den første der kaldte hans utrolig lave defensive niveau og gjorde mig opmærksom på problemet, jeg havde en helt anden forventning til ham da jeg ikke kendte meget til ham…baseret på hvad vi har set indtil videre i denne season, så synes jeg dog du oversælger ham på hans offensive kvaliteter, måske er han “en af verdens bedste” til at ligge indlæg ind i feltet, men han er langt fra “en af verdens bedste” til at fordele bolden, han er utrolig langsomt og ud over hans lange bolde frem er han også generelt ret ubrugelig i det opbyggende spil…så kigger man på hans offensive kvaliteter som helhed, så er han på ingen måde i nærheden af af være “en af verdens bedste”.

​Er det bare mig, der har en følelse af, at det meget sjældent lykkes for Trent at tæmme en bold i første forsøg?
I ved... Modtage en bold fra venstre med ryggen til sidelinjen, og lade den løbe forbi kroppen mens man i samme bevægelse vender op i banen, tager farten af bolden og holder den på græsset, så den lægger sig til rette til en øjeblikkelig aflevering, kigge op, og slå den aflevering, vi har hentet ham for at slå?
Jeg synes SÅ tit man ser ham - i en fri og upresset position, vel at mærke - vælge at modtage bolden lige i fødderne, men ryggen til spilretningen, og på én eller anden måde få bolden til at lette 30 centimeter fra jorden med sin første berøring. Så bruger han det ene sekund eller to, han ellers ville have haft, til at få sig selv og bolden under kontrol og få vendt rundt, inden han kigger op - og ni ud af ti gange ser en modstander, der kommer i pres. Og så spiller han den tilbage.
-.-
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 1 uge siden #74 af elle44

Lars1991 post=193642 skrev:

elle44 post=193640 skrev:

MR skrev: ​Hold nu kæft, en gennemført jammerlig omgang og en elendig indsats!
Da Vini udlignede, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi ville vinde kampen - men flere af spillerne taber fuldstændigt hovedet og begynder i stedet at lalle rundt og misse helt basale afleveringer i det sidste kvarter... (I højere grad end i resten af kampen, i hvert fald.)
Hvor er koncentrationen? Hvor er troen? Hvor er viljen? Hvor er villigheden til at arbejde?
Indenfor en fem-minuters periode slipper Osasuna ganske vist ud af tre-fire pressede situationer på så utrolig vis, at man skulle tro, de var født med et lykkehjul oppe i røven - men vi skal f*cking kunne kvæle sådan et hold i det sidste kvarter, når vi spiller for en førsteplads, mens de spiller for røv og nøgler.
Gud fader, hvor er det jammerligt.
Jeg er hvidglødende af raseri.

​Det godt du er hvidglødende af raseri, så betyder det da i det mindste stadig noget for dig.  Må indrømme at det ikke rørte mig det mindste, hverken da vi eller Osasuna scorede. 

Jeg er også mere henne i apatien. Og tror forskellen på nu og på andre perioder, hvor vi har været ligeså ringe igennem årene (for dem har der sgu været), er at det hele føles mere håbløst nu. Det har før føltes som om vi gik igennem flere overgange, hvor noget bedre kunne lure efter den næste overgang. Et langsomt generationsskifte, og længslen efter at Ancelotti/Zidane tiden endelig ville være forbi, og vi ville få en mere "moderne" træner. Man tænkte det ville ske på et tidspunkt... og det fik vi jo ret i. Men nu er generationsskiftet altså ovre, og man besluttede sig for at man ikke vil have en moderne træner alligevel, men foretrækker Ancelotti/Zidane stilen, hvor det er individualisterne der har magten og som vi skal stå og falde med. Jamen, hvad skal man så håbe på i fremtiden? Hvad skulle blive bedre næste sæson f.eks.?

​Jep, håbet er dødt og begravet. 

6 måneder 1 uge siden #75 af MR 800M84571C

elle44 post=193644 skrev:

Lars1991 post=193642 skrev:

elle44 post=193640 skrev:

MR skrev: ​Hold nu kæft, en gennemført jammerlig omgang og en elendig indsats!
Da Vini udlignede, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi ville vinde kampen - men flere af spillerne taber fuldstændigt hovedet og begynder i stedet at lalle rundt og misse helt basale afleveringer i det sidste kvarter... (I højere grad end i resten af kampen, i hvert fald.)
Hvor er koncentrationen? Hvor er troen? Hvor er viljen? Hvor er villigheden til at arbejde?
Indenfor en fem-minuters periode slipper Osasuna ganske vist ud af tre-fire pressede situationer på så utrolig vis, at man skulle tro, de var født med et lykkehjul oppe i røven - men vi skal f*cking kunne kvæle sådan et hold i det sidste kvarter, når vi spiller for en førsteplads, mens de spiller for røv og nøgler.
Gud fader, hvor er det jammerligt.
Jeg er hvidglødende af raseri.

​Det godt du er hvidglødende af raseri, så betyder det da i det mindste stadig noget for dig.  Må indrømme at det ikke rørte mig det mindste, hverken da vi eller Osasuna scorede. 

Jeg er også mere henne i apatien. Og tror forskellen på nu og på andre perioder, hvor vi har været ligeså ringe igennem årene (for dem har der sgu været), er at det hele føles mere håbløst nu. Det har før føltes som om vi gik igennem flere overgange, hvor noget bedre kunne lure efter den næste overgang. Et langsomt generationsskifte, og længslen efter at Ancelotti/Zidane tiden endelig ville være forbi, og vi ville få en mere "moderne" træner. Man tænkte det ville ske på et tidspunkt... og det fik vi jo ret i. Men nu er generationsskiftet altså ovre, og man besluttede sig for at man ikke vil have en moderne træner alligevel, men foretrækker Ancelotti/Zidane stilen, hvor det er individualisterne der har magten og som vi skal stå og falde med. Jamen, hvad skal man så håbe på i fremtiden? Hvad skulle blive bedre næste sæson f.eks.?

​Jep, håbet er dødt og begravet. 

​Skal vi have Osasuna.dk-banneret tilbage på siden? :D
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

6 måneder 1 uge siden #76 af Bogelund
Hvor er Real Madrid blevet af?Seriøst… hvor er det hold, der frygtede at tabe mere end det elskede at vinde?! Jeg ser et hold fyldt med talent.Men jeg ser ikke sulten.Jeg ser ikke desperationen!Jeg ser ikke spillere, der er villige til at dø for trøjen.Real Madrid plejede at være mentalitet før talent.Nu føles det som branding før fight.Tidligere havde vi spillere, der kæmpede sig igennem smerte, pres og modgang fordi det her ikke bare var en klub… det var et ansvar.Igen i dag virker nogle spillere større end klubben selv.Er det bare mig, eller er Real Madrid ved at miste sin identitet?Er vi blevet et highlights-hold i stedet for et krigerhold?Jeg savner et Madrid, der skræmte modstanderne.  Ikke et Madrid, der håber på individuel magi.Hvad tænker I?Er det en midlertidig fase… eller er mentaliteten ved at forsvinde?

Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

6 måneder 1 uge siden #77 af NickyMad
Perez bl.a. gerne ville have Super League fordi ungdommen er ved at miste interessen for fodbold, men samtidig er det sådan en omgang sløj fodbold vi skal være vidner til uge efter uge (uagtet sejr eller ej). Det er tragikomisk man er så bekymret på den front men samtidig ikke arbejder på at gøre spillet mere attraktivt.

Jeg må indrømme jeg stadig er virkelig bitter over Xabi fyringen, bitter over han ikke fik den fulde opbakning til at kunne implementere sine ideer. Jeg kan virkelig ikke se hvad vi har fået ud af det trænerskifte, udover at gøre nogle spillere glade og sørge for Vini & Mbappe aldrig nogensinde sidder over eller udskiftes igen.

Personligt er jeg sted hvor hellere vil have vi ikke vinder noget, da ellers ikke sker meget til sommer. Omvendt ved jeg heller ikke hvad der skal ske for at det skal blive bedre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

6 måneder 1 uge siden #78 af elle44

NickyMad post=193647 skrev: Perez bl.a. gerne ville have Super League fordi ungdommen er ved at miste interessen for fodbold, men samtidig er det sådan en omgang sløj fodbold vi skal være vidner til uge efter uge (uagtet sejr eller ej). Det er tragikomisk man er så bekymret på den front men samtidig ikke arbejder på at gøre spillet mere attraktivt.

Jeg må indrømme jeg stadig er virkelig bitter over Xabi fyringen, bitter over han ikke fik den fulde opbakning til at kunne implementere sine ideer. Jeg kan virkelig ikke se hvad vi har fået ud af det trænerskifte, udover at gøre nogle spillere glade og sørge for Vini & Mbappe aldrig nogensinde sidder over eller udskiftes igen.

Personligt er jeg sted hvor hellere vil have vi ikke vinder noget, da ellers ikke sker meget til sommer. Omvendt ved jeg heller ikke hvad der skal ske for at det skal blive bedre.

​Tvivler på der sker noget før ledelsen er udskiftet, så det giver ingen mening af håbe på vi ikke vinder noget. 

Medmindre man har så ondt i røven over alt det der er sket, at man ville fryde sig hvis det hele kollapser. Jeg er faretruende tæt på det scenarie må jeg nok indrømme. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

6 måneder 1 uge siden #79 af NickyMad

elle44 post=193648 skrev:

NickyMad post=193647 skrev: Perez bl.a. gerne ville have Super League fordi ungdommen er ved at miste interessen for fodbold, men samtidig er det sådan en omgang sløj fodbold vi skal være vidner til uge efter uge (uagtet sejr eller ej). Det er tragikomisk man er så bekymret på den front men samtidig ikke arbejder på at gøre spillet mere attraktivt.

​Tvivler på der sker noget før ledelsen er udskiftet, så det giver ingen mening af håbe på vi ikke vinder noget. 

Medmindre man har så ondt i røven over alt det der er sket, at man ville fryde sig hvis det hele kollapser. Jeg er faretruende tæt på det scenarie må jeg nok indrømme. 

​Det er nu heller ikke sådan at jeg decideret sidder og håber på nedelag. Det er nok mere en håbløs følelse, at det egentlig ikke rører mig længere når det ikke går godt, fordi man ikke forventer mere.
Og du har nok ret. Men hvor længe kan det også køre på sådan her før ledelsen må trække sig, eller indrømme strategien har været forkert og rent faktisk bakke træneren 100% op. Ellers er vi jo ikke bedre tjent med en demokratisk valgt præsident vs en egentlig ejer.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

6 måneder 1 uge siden #80 af Ramos4
Det bliver noget med at give tøjlerne til Emery og så droppe ham igen og så smide Raúl eller Solari ind.

Og det op til dem at få Franco, Endrick, Jude, Güler, Mbappé, Vini, Gonzalo, Rodrygo, Nico Paz og Brahim til at passe sammen.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 måneder 1 uge siden #81 af Ramos4
Jeg fatter ikke, at Mbappé er besat af at ligge uden for feltet. Konstant.

Han er super liderlig efter at score så mange mål som muligt, men når der kommer et fladt indlæg, så står han uden for det store felt og kigger.

Hvad foregår der?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 måneder 1 uge siden #82 af Ramos4
Det kan godt være det ikke var decideret sprudlende, men vi spillede altså ret god fodbold under Xabi Alonso - op og tilmed Barca-kampen.

Courtois var arbejdsløs og vi så faktisk gode chancer skabt af holdspil.

Det er jeg bare nødt til at minde om. Og det var uden en rigtig pre-season.

Vi var på vej. Vi var på vej et sted hen.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

6 måneder 1 uge siden #83 af madrid2000

Ramos4 post=193652 skrev: Det kan godt være det ikke var decideret sprudlende, men vi spillede altså ret god fodbold under Xabi Alonso - op og tilmed Barca-kampen.

​Vi spillede slet ikke godt. Det var også røv kedeligt. Jeg havde selvfølgeligt gerne set Alonso fortsætte, men det blev på intet tidspunkt godt over en længere periode.

6 måneder 1 uge siden #84 af Ramos4

madrid2000 post=193653 skrev:

Ramos4 post=193652 skrev: Det kan godt være det ikke var decideret sprudlende, men vi spillede altså ret god fodbold under Xabi Alonso - op og tilmed Barca-kampen.

​Vi spillede slet ikke godt. Det var også røv kedeligt. Jeg havde selvfølgeligt gerne set Alonso fortsætte, men det blev på intet tidspunkt godt over en længere periode.

​Ehm. Okay. Vi må leve i forskellige dimensioner.

Altså vi havde stadig svært ved at bryde lave blokke ned. Men vi havde bolden 70% og Courtois skulle ikke hive mirakler frem. Vi kombinerede os frem til chancer for første gang i årtier. 

Sidste redigering: 6 måneder 1 uge siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum