Optakt: Osasuna – Real Madrid, LaLiga, 25. spillerunde
Jeg er casual resten af sæsonen og ser kun de store kampe, måske. Det er svært at være passioneret omkring det her projekt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Helt enig, det er en form for modsætning til hans kvaliteter i afleveringer, han er lige så særlig til at modtage en bold som han er god til at aflevere den. Derfor ser vi også mere end ofte at han ikke har andre muligheder end at sende bolden tilbage til forsvaret når han modtager den på kanten, han er alt for ofte bare en ligegyldig spilstation.MR skrev:
Er det bare mig, der har en følelse af, at det meget sjældent lykkes for Trent at tæmme en bold i første forsøg?DeLaRed post=193627 skrev:
Den skal du ha Lars, du var den første der kaldte hans utrolig lave defensive niveau og gjorde mig opmærksom på problemet, jeg havde en helt anden forventning til ham da jeg ikke kendte meget til ham…baseret på hvad vi har set indtil videre i denne season, så synes jeg dog du oversælger ham på hans offensive kvaliteter, måske er han “en af verdens bedste” til at ligge indlæg ind i feltet, men han er langt fra “en af verdens bedste” til at fordele bolden, han er utrolig langsomt og ud over hans lange bolde frem er han også generelt ret ubrugelig i det opbyggende spil…så kigger man på hans offensive kvaliteter som helhed, så er han på ingen måde i nærheden af af være “en af verdens bedste”.Lars1991 post=193620 skrev:
KWE post=193605 skrev: Trent har en fremragende afleveringsfod. Men forsvarsmæssigt er han på niveau med Lucas Vasquez..
"Han har en tendens til at hænge oppe på banen når man mister bolden, og lunter med hjem - en attitude der er langt fra hvad vi er vant til fra vores backs. Han er også utrolig nem at spille i ryggen, det ved vi jo selv fra vores kampe imod dem. Og så vinder han absolut ingen dueller i luften. Defensivt har han altså meget samme profil som Lucas, just saying. Hvis man ikke får løst det taktisk, hvilket man nok ikke gør med Ancelotti, så kommer det til at være en stor sårbarhed for holdet.
Offensivt er det jo noget helt andet, hvor han er en af de bedste i verden, og han kan være med til at gøre vores spil mere flydende, hvilket vi har meget brug for. Han kan også gøre vores spil nedefra mere effektivt, hvilket vi igen har ret meget brug for. Så der er helt klar store positiver også, det kan man ikke benægte."
Sammenlignede ham præcis med Lucas for et års tid siden (man må jo tage sine sejre), og håber ikke det kommer bag på nogen, at han ikke er god defensivt. Det har han aldrig været.
I ved... Modtage en bold fra venstre med ryggen til sidelinjen, og lade den løbe forbi kroppen mens man i samme bevægelse vender op i banen, tager farten af bolden og holder den på græsset, så den lægger sig til rette til en øjeblikkelig aflevering, kigge op, og slå den aflevering, vi har hentet ham for at slå?
Jeg synes SÅ tit man ser ham - i en fri og upresset position, vel at mærke - vælge at modtage bolden lige i fødderne, men ryggen til spilretningen, og på én eller anden måde få bolden til at lette 30 centimeter fra jorden med sin første berøring. Så bruger han det ene sekund eller to, han ellers ville have haft, til at få sig selv og bolden under kontrol og få vendt rundt, inden han kigger op - og ni ud af ti gange ser en modstander, der kommer i pres. Og så spiller han den tilbage.
-.-
Hvis man ser bort fra hans afleverings kvaliteter, så hører hans teknisk på bolden til i den lave ende sammenlignet med resten af holdet (vi har en del forsvars spillere der er bedre med bolden i fødderne end ham).
Donde está la biblioteca?
Nu er jeg ikke helt enig i dit perspektiv her, men i sidste ende er det imo en skræmmende taktik at skulle omstille holdet efter en enkelt spiller (især når den spiller på ingen måde er af Cristiano, Messi, Mbappe kvalitet). Du siger det jo selv her, uden Fede bliver Trent komplet ubrugelig. Og så vil jeg også mene at den taktik (Fede laver alt det kedelige arbejde for Trent) bliver nem at udnytte rent taktisk for bedre modstandere, for det tvinger Fede til at svinge imellem 2 positioner på banen.Lars1991 post=193635 skrev:
DeLaRed post=193627 skrev:
Den skal du ha Lars, du var den første der kaldte hans utrolig lave defensive niveau og gjorde mig opmærksom på problemet, jeg havde en helt anden forventning til ham da jeg ikke kendte meget til ham…baseret på hvad vi har set indtil videre i denne season, så synes jeg dog du oversælger ham på hans offensive kvaliteter, måske er han “en af verdens bedste” til at ligge indlæg ind i feltet, men han er langt fra “en af verdens bedste” til at fordele bolden, han er utrolig langsomt og ud over hans lange bolde frem er han også generelt ret ubrugelig i det opbyggende spil…så kigger man på hans offensive kvaliteter som helhed, så er han på ingen måde i nærheden af af være “en af verdens bedste”.Lars1991 post=193620 skrev:
KWE post=193605 skrev: Trent har en fremragende afleveringsfod. Men forsvarsmæssigt er han på niveau med Lucas Vasquez..
"Han har en tendens til at hænge oppe på banen når man mister bolden, og lunter med hjem - en attitude der er langt fra hvad vi er vant til fra vores backs. Han er også utrolig nem at spille i ryggen, det ved vi jo selv fra vores kampe imod dem. Og så vinder han absolut ingen dueller i luften. Defensivt har han altså meget samme profil som Lucas, just saying. Hvis man ikke får løst det taktisk, hvilket man nok ikke gør med Ancelotti, så kommer det til at være en stor sårbarhed for holdet.
Offensivt er det jo noget helt andet, hvor han er en af de bedste i verden, og han kan være med til at gøre vores spil mere flydende, hvilket vi har meget brug for. Han kan også gøre vores spil nedefra mere effektivt, hvilket vi igen har ret meget brug for. Så der er helt klar store positiver også, det kan man ikke benægte."
Sammenlignede ham præcis med Lucas for et års tid siden (man må jo tage sine sejre), og håber ikke det kommer bag på nogen, at han ikke er god defensivt. Det har han aldrig været.
Det lignede ikke han havde det bedste indhop i dag (fulgte ikke 100% med i kampen), men generelt synes jeg vi som hold har et helt andet udtryk på bolden når han er med. Så synes egentlig stadig det holder, og vi har virkelig brug for ham.
Og synes også man har fundet den "taktiske løsning" til hans defensive kvaler, og det er at Valverde dækker af for ham. De komplimenterer jo hinanden nærmest perfekt, hvilket er lidt uvant på vores hold. Men det selvfølgelig svært når man så skifter Valverde ud, vi var godt nok generelt dårlige efter den udskiftning... og så lige efter han skaber vores mål oven i. Hovedrystende beslutning af Arbeloa
Og så er vi ude i at Trent skal ind på midtbanen (det har været et skræmmende dårligt move på landsholdet), for ham besidder jo visse Kroos kvaliteter som vi mangler centralt i banen, men her bliver hans første berøringer og manglende fart med bolden et større problem, for sket ikke at tale om at man så har de 1 langsomste spillere i truppen (Tchou og Trent) på midtbanen samme, det er et ønske scenarie for hold der spiller bolden hurtigt op i banen.
Jeg kan ikke se lyset i Trent som du kan, synes generelt han har været yderst skuffende og har svært ved at se at det ikke bare skaffer flere problemer end løsninger at have han på holdet de kommende år (for ikke at snakke om hans skader), og især på er hold uden center forward i feltet. Som jeg ser det, så er vi pt i en situation hvor det kræver utrolig meget mentalt gymnastik og fordrejning af virkeligheden for at få ham til at være et net positiv for Real…dog super ærgeligt, for vi havde så meget brug for at få en bedre løsning en Vazquez.
Ramos4 post=193652 skrev: Det kan godt være det ikke var decideret sprudlende, men vi spillede altså ret god fodbold under Xabi Alonso - op og tilmed Barca-kampen.
Courtois var arbejdsløs og vi så faktisk gode chancer skabt af holdspil.
Det er jeg bare nødt til at minde om. Og det var uden en rigtig pre-season.
Vi var på vej. Vi var på vej et sted hen.
Det også det jeg prøver at fortælle folk, når der bliver sagt at vores trup er for dårlig, eller vi mangler en 9'er eller en dybdeliggende playmaker eller dit og dat... jojo, det da oplagte ting at kigge på når det går skidt, men vi kan også godt lykkedes med den her trup med noget taktik og løbevillighed.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Bliver spændende hvordan vi får ham presset ind i startopstillingen for at gøre alle tilfredse.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Güler har bolden. Hvor står vores to angribere placeret? :D
Det er så hjernedødt det her. Verdens største fodboldklub og vores ikke-eksisterende taktik er på niveau med Miniputter.
Ramos4 post=193666 skrev: Jamen så er det jo genialt.
Deres positioner giver i hvert fald mening