... men han har jo ikke tøj på!

9 år 6 måneder siden #13 af Jaken

Raul7-2880 skrev: Var det ik under Mourinho at Real endelig kom videre fra ottendedels finalerne CHL, noget som de ikke havde formået de sidste 8 år?

Jo, korrekt. Det er rart, at have fået bugt med den forbandelse. Men det ville være en skam at påstå, at Tottenham, Lyon, Spartak, Apoel og Galatasaray er hold af den øverste kaliber i Europa. De største hold vi har mødt i CL over de 3 år har været: Barcelona, Bayern, Dortmund og United. Vi tabte til de 3 førstnævnte og gik ret så heldigt videre mod den sidste.

Raul7-2880 skrev: Hvorfor er Real "pinligt distanceret" til Barca i la liga i år, når Barca har høstet så mange point at de kan tangere rekorden for flest point og har mulighed for at slå rekorden for flest mål i en la liga sæson?

Fordi det nuværende Barcelona-hold er deres suverænt svageste over de seneste 5 år.

Raul7-2880 skrev: Hvis Mourinho har fejlet "grumt" hvad har ALLE de andre trænere (10 i alt!) siden del bosque gjort?

De gjorde det skam heller ikke godt nok. Men ingen ser på de år som værende succesrige. Vi forventede mere dengang og vi forventer mere nu. Der hvor Mourinho har "fejlet grumt", har været i sin opførsel.

Raul7-2880 skrev: Tror/forventer du at den nye træner skal overgå eller formå at vinde så meget som del bosque (den mest succesfulde træner i nyer tid hos Real)?

Nej, ikke nødvendigvis, men jeg forventer, at det bliver gjort med en hvis form for klasse.

Raul7-2880 skrev: Var det ik under Mourinho at Real slog la liga rekorden ved højst antal point og flest scoringer?

Ja, vi fik point –og målrekorden sidste sæson, men jeg ved ikke om der skal lægges SÅ meget i det… Vi ser selv i denne sæson, at et stærkt skadesplaget og voldsomt nedadgående Barcelona-hold har reelle muligheder for at tangere begge rekorder. Jeg synes mere, at de rekorder kom som følge, at en svækket liga der er i store problemer økonomisk.
Vi var det stærkeste hold i ligaen sidste år, ingen tvivl om det, men de 100 point og 121 mål siger mere om ligaens generelle niveau, eller rettere sagt, mangel på samme…

Mourinho har ikke været en resultatmæssig fiasko som sådan, men det kunne og burde have blevet gjort pænere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Vildfaren, andreashn, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #14 af Steen
Jeg synes man negligere Mourinho's bedrifter. Hvis man, som der står i artiklen, ser bort fra hans skandaler og kun ser det udfra det sportslige så synes jeg han gjort det godkendt, men så heller ikke mere. Det eneste mål han ikke har nået, det er vel at vinde Champions League? Se på tiden før vi fik ham som træner, og så se på det nu, vi er igen blandt de bedste i verden. Efter sidste sæson, så havde jeg virkelig høje forventninger til denne, jeg troede faktisk at the treble var mulig. Nu så står vi tilbage med en CdR finale, og det er ikke noget man skal råbe hurra for..Men han har vundet den spanske liga (suverænt) 1 gang, 1 gang Copa del Rey, snart 2, og så den spanske super cup en enkelt gang. Man kan sige at det kun er ligaen der er en stor titel, men i det mindste har vi fået et par trofæer, hvilket også er noget der gør arbejdet for den kommende træner nemmere. Han har ikke gjort det godt, når man ser på alle de penge der er blevet brugt samt hans tidligere triumfer med de andre klubber han har trænet, men jeg mener stadig han har gjort det fint, at sige at han har fejlet grumt mener jeg er overdrevet.

Når det så er sagt, så skal han være fortid til sommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, MMM

9 år 6 måneder siden #15 af Hala Madrid!
Raul7-2880 skrev:
Hvis Mourinho har fejlet "grumt" hvad har ALLE de andre trænere (10 i alt!) siden del bosque gjort?

Jaken svarede:
De gjorde det skam heller ikke godt nok. Men ingen ser på de år som værende succesrige. Vi forventede mere dengang og vi forventer mere nu. Der hvor Mourinho har "fejlet grumt", har været i sin opførsel.

Min reaktion:
Hvis de sidste 11 trænere ikke har det gjort det godt, hvordan får du så problemet til at handle om Mourinho? Hvad skal der til for at Real Madrid fans får øjnene op for, at det er klubben og dens identitet, som den er helt galt med?
Man skal være godt naiv, hvis man havde en forventning om, at grunden til udeblevne succes handler om Mourinho frem for Real Madrids arrogante måde at drive fodboldklub på.
Misforstå mig ikke. Jeg er inkarneret Real-fan, men jeg er ved at være træt af at, hver gang der er problemer, så tror alle fans (og klubledelsen tydeligvis), at en udskiftning af træneren vil skabe revolutionærende ændringer, vores spillere vil begynde at elske klubben, vi vil pludseligt spille "flot" fodbold og trofæerne er inden for sigte. Kom nu lidt ind i kampen... Tag fat om roden af problemet før vi trækker den endnu længere ud end de 10 år, vi har nu

Hala Madrid!
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Hala Madrid!.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

9 år 6 måneder siden #16 af M_linding

Hala Madrid! skrev: Raul7-2880 skrev:
Hvis Mourinho har fejlet "grumt" hvad har ALLE de andre trænere (10 i alt!) siden del bosque gjort?

Jaken svarede:

Min reaktion:
Hvis de sidste 11 trænere ikke har det gjort det godt, hvordan får du så problemet til at handle om Mourinho? Hvad skal der til for at Real Madrid fans får øjnene op for, at det er klubben og dens identitet, som den er helt galt med?
Man skal være godt naiv, hvis man havde en forventning om, at grunden til udeblevne succes handler om Mourinho frem for Real Madrids arrogante måde at drive fodboldklub på.
Misforstå mig ikke. Jeg er inkarneret Real-fan, men jeg er ved at være træt af at, hver gang der er problemer, så tror alle fans (og klubledelsen tydeligvis), at en udskiftning af træneren vil skabe revolutionærende ændringer, vores spillere vil begynde at elske klubben, vi vil pludseligt spille "flot" fodbold og trofæerne er inden for sigte. Kom nu lidt ind i kampen... Tag fat om roden af problemet før vi trækker den endnu længere ud end de 10 år, vi har nu

Hala Madrid!

Roden til problemet er Perez, som igen og igen glemmer sin egen vision. Vi har Helle Thorning som præsident...;)

Desværre er der ikke engang en modkandidat til præsidentposten, så den sidder Perez på.

Og nej, problemet er jo ikke Real Madrids identitet - Det er derimod at man ikke driver førsteholdet efter denne identitet. Og her passer Mourinho, i mine øjne, ikke ind.

Både i truppen og i den sportslige ledelse, savner vi simpelthen klubmænd, som ved hvad det handler om i Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, andreashn

9 år 6 måneder siden #17 af Jaken

Hala Madrid! skrev: Raul7-2880 skrev:

Jaken svarede:

Min reaktion:

Hala Madrid!

Jeg tror enten, at du undervurderer os andre eller bare er glemsom. Selvfølgelig er der noget galt med ledelsen. Vi har været et decideret galehus det seneste årti. At påstå andet, ville være virkelighedsfornægtelse.

Mourinho er langtfra det eneste problem, men hans helt igennem forfærdelige opførsel og tilgang hjælper ikke ligefrem på det. Vi har set vindende trænere som eks. Capello blive fyret før, pga. en uattraktiv spillestil. Heldigvis har vi nogle værdier, andre klubber misunder, og for bare tilnærmelsesvist at få bevaret dem, skal Mourinho ud og en ny mere ansvarlig varetager af disse skal ind.

Flere har da også givet Perez skylden for nedturen, men det er sværere at gøre noget ved. Især når man tager de nye regler med i betragtningen. Meget er gået galt siden hans indtræden på præsidentposten, men han må da også lære af sine fejl på et tidspunkt, han er immervæk en intelligent og succesfuld mand.
Får han den rette træner, nogle spillere med hjertet på det rette sted og et generelt setup, der kender Real Madrid og ved hvad der kræves og forventes, så må de i fællesskab kunne få rettet op på den synkende skude, og få lært Perez en ting eller to om hvordan man skaber et succesfuldt Real Madrid. Forhåbentligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

9 år 6 måneder siden #18 af Hugol
Med det hold Real Madrid har, kunne de fleste trænere i verden opnå samme resultater som Mourinho.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, andreashn

9 år 6 måneder siden #19 af Siempre Madrid

Hugol skrev: Med det hold Real Madrid har, kunne de fleste trænere i verden opnå samme resultater som Mourinho.

Så har man en virkelig naiv tankegang.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, BBB

• bodamgaard
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #20 af bodamgaard
Besvaret af bodamgaard på emne ... men han har jo ikke tøj på!
Da Mourinho i sin tid blev ansat i Real Madrid, sagde en af mine venner, at han var overbevist om, at Mourinho var den rigtige mand for Madrid, men at han omvendt var mere i tvivl om, hvorvidt Real Madrid var det rigtige hold for Mourinho. Det forstod jeg ikke helt omfanget af på daværende tidspunkt, men jeg skal love for, at det nu står lysende klart for mig, hvad han mente.

Jeg har ikke den fjerneste respekt for dem, som kritiserer Mourinho med udgangspunkt i madridismoen eller med argumenter om, at han skulle sætte sig selv højere end klubben. Real Madrids problem er, at dets teaterpublikum og forkælede tilhængerne forlængst har sat sig på den position. Mourinho har én for én - i nogle tilfælde mere elegant end i andre - effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset sig store i Real Madrid, og med bænkningen af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.

Det som Real Madrids fans må forstå, er at det handler om en beslutning om at lave en strukturel forandring i det organisatoriske setup i klubben, og ikke om at Casillas er røget på bænken. Det gør ondt - fordi det er Casillas - og ikke fordi Real Madrid undergår en restrukturering - det må nu engang være træneren, der bestemmer i omklædningsrummet. Så selv om vi forståeligt er kede af det skete, så må man også være Real Madrid fan nok til at forstå, at det er af sentimentale grunde, at vi føler sådan. Men det sidste vi bør gøre er at lade sentimentalitet skygge for, hvordan vi oplever situationen.

Der er både fodbold-faglige grunde til, at Casillas retmæssigt sidder på bænken, men der er bestemt også politisk betingede grunde til det .Og i alle tilfælde har Mourinho håndteret det korrekt. Det vil være en eklatant fiasko for Real Madrid - og bombe os tilbage til tiden præ-Mourinho - hvis vi aktivt støtter op omkring og bifalder, at en spiller skal figurere højere i hierarkiet end træneren.

Og til Oscar - og andre pseudo Real Madrid fans. Lad være med at tage patent på Real Madrids storhed førend I har forstået, hvad storhed er. Det er gennem at beundre, at man kan lave ægte kritik. Problemet med de fleste Real Madrid fans i dag er, at de ikke forstår at beundre noget som helst; enten er de 'imod', eller også situerer de alting på deres eget niveau, imens de chit-chatter og polemiserer. En ægte fan ved, at han først må beundre og respektere, førend han kritiserer. Det er falsk kritik, når man påpeger Mourinho's 'fejl' - en ægte kritik har øje for, hvad (kontekst og problemer) Mourinho har måttet løse for at rykke Real Madrid effektivt videre. Og det har han i allerhøjeste grad haft succes med.

9 år 6 måneder siden #21 af Siempre Madrid

bodamgaard skrev: Da Mourinho i sin tid blev ansat i Real Madrid, sagde en af mine venner, at han var overbevist om, at Mourinho var den rigtige mand for Madrid, men at han omvendt var mere i tvivl om, hvorvidt Real Madrid var det rigtige hold for Mourinho. Det forstod jeg ikke helt omfanget af på daværende tidspunkt, men jeg skal love for, at det nu står lysende klart for mig, hvad han mente.

Jeg har ikke den fjerneste respekt for dem, som kritiserer Mourinho med udgangspunkt i madridismoen eller med argumenter om, at han skulle sætte sig selv højere end klubben. Real Madrids problem er, at dets teaterpublikum og forkælede tilhængerne forlængst har sat sig på den position. Mourinho har én for én - i nogle tilfælde mere elegant end i andre - effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset sig store i Real Madrid, og med bænkningen af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.

Det som Real Madrids fans må forstå, er at det handler om en beslutning om at lave en strukturel forandring i det organisatoriske setup i klubben, og ikke om at Casillas er røget på bænken. Det gør ondt - fordi det er Casillas - og ikke fordi Real Madrid undergår en restrukturering - det må nu engang være træneren, der bestemmer i omklædningsrummet. Så selv om vi forståeligt er kede af det skete, så må man også være Real Madrid fan nok til at forstå, at det er af sentimentale grunde, at vi føler sådan. Men det sidste vi bør gøre er at lade sentimentalitet skygge for, hvordan vi oplever situationen.

Der er både fodbold-faglige grunde til, at Casillas retmæssigt sidder på bænken, men der er bestemt også politisk betingede grunde til det .Og i alle tilfælde har Mourinho håndteret det korrekt. Det vil være en eklatant fiasko for Real Madrid - og bombe os tilbage til tiden præ-Mourinho - hvis vi aktivt støtter op omkring og bifalder, at en spiller skal figurere højere i hierarkiet end træneren.

Og til Oscar - og andre pseudo Real Madrid fans. Lad være med at tage patent på Real Madrids storhed førend I har forstået, hvad storhed er. Det er gennem at beundre, at man kan lave ægte kritik. Problemet med de fleste Real Madrid fans i dag er, at de ikke forstår at beundre noget som helst; enten er de 'imod', eller også situerer de alting på deres eget niveau, imens de chit-chatter og polemiserer. En ægte fan ved, at han først må beundre og respektere, førend han kritiserer. Det er falsk kritik, når man påpeger Mourinho's 'fejl' - en ægte kritik har øje for, hvad (kontekst og problemer) Mourinho har måttet løse for at rykke Real Madrid effektivt videre. Og det har han i allerhøjeste grad haft succes med.

Balsam for sjælen, intet mindre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

9 år 6 måneder siden #22 af Raul7-2880

bodamgaard skrev: Da Mourinho i sin tid blev ansat i Real Madrid, sagde en af mine venner, at han var overbevist om, at Mourinho var den rigtige mand for Madrid, men at han omvendt var mere i tvivl om, hvorvidt Real Madrid var det rigtige hold for Mourinho. Det forstod jeg ikke helt omfanget af på daværende tidspunkt, men jeg skal love for, at det nu står lysende klart for mig, hvad han mente.

ÅRETS INDLÆG - KLASSE!

• Puskas
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #23 af Puskas
Besvaret af Puskas på emne ... men han har jo ikke tøj på!
Alt hvad Bo sagde!

9 år 6 måneder siden #24 af M_linding

Meget af det du skriver er rigtigt nok, og det tror jeg ikke at der er mange som vil sige dig imod. Måske på nær dit ekstremt nedladende syn på Real Madrids fan og fankulturen.

Debatten går jo ikke så meget på, om det var rigtigt at ansætte Mourinho - for det mener jeg bestemt at det var. Det handler jo mere om, hvorvidt han skal fortsætte. Jeg gætter på, at du lægger op til, at Mourinho skal fortsætte pga. alle de gode ting han har gjort (og så ser vi lidt behændigt bort fra fejlene). Jeg siger at arbejdet har været godt i de første to år, og nu skal en anden træner bygge videre. Hvis vi nu ser bort fra hele den interne konflikt i Real Madrid, og kigger isoleret på Mourinho, ser jeg to grunde til at skifte ham ud nu:

1. Han virker totalt udbrændt, og har gjort det i nogen tid. Humoren er væk, og smilet fra Chelsea-dagene ser men ikke meget til. Det er jo ikke som sådan hans skyld, men som Luna C har påpeget, så kom det nok lidt bag på ham, hvad jobbet indebar.
Vil den næste træner så ikke blive lige så udbrændt? Jo, risikoen er der. Men jeg tror for det første på, at Mourinho har gjort den næste træners job lettere, ved at tage og vinde nogle magtkampe. Derudover kan man håbe på, at den næste træner kender eller gennemskuer hvordan man skal holde sig "venner" med pressen. Kort sagt, så lad os få en træner som kender Real Madrid - for alles skyld.

2. Rent taktisk, der forvirrer Mourinho mig. Holdet er blevet gode på kontra, og nogenlunde i genpresset. Med hvad med defensiven og det etablerede angrebsspil? Der rykker holdet sig jo ikke en s***... Det kan der sikkert være flere forklaringer på, end blot Mourinhos evner. Men det undrer mig noget så grusomt. Her gik jeg og troede, at Mourinho var en mester i defensiv organisation.

Man kan blive ved med at sige, at tilhængerne er forkælede, Casillas og co. er tossede og pressen er dum og uretfærdig - Alting er imod Mourinho.
Men det er jo sådan det er, og vi kan ikke ændre publikum og pressen, ligesom jeg også frabeder at man sælger halvdelen af profilerne. Hvis Mourinho er/var den rigtige træner for Real Madrid, kunne alting måske have set anderledes ud, hvis han havde ageret mere "elegant" og diplomatisk. Hvad ved jeg - Måske skulle han ligefrem ha' kommunikeret lidt om, hvad han ville udrette med førsteholdet, i stedet for at lade pressen og fans gætte? Men jeg tror altså, at løbet er kørt.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, HugoSanchez, Jaken, andreashn, Bismo

Leveret af Kunena Forum
Annonce