... men han har jo ikke tøj på!
Glimrende indlæg.
Mourinho var den rigtig træner for Madrid, ingen tvivl. Han har lavet et fundament som klubben vil kunne arbejde videre med og lavet fantastiske indkøb af talentfulde spillere som han har taget under sine vinger.
Jeg er enig i, at klubben har haft flere kræftsvulster, bl.a. Valdano og co, som decideret lavede spillerindkøb uden Pellegrini. Dog ser jeg stadig Casillas-"svulsten" som en der er opstået fordi Mourinho aldrig har været 100% Real Madrid kompatibel - grundet hans mangel på gentlemanship og kyniske indstilling til spillet, hvilket vi har set alt for mange gange i en for defensiv format mod Barcelona.
Interessant er det også at Ferguson ikke vælger Mourinho som sin arvtager, selvom det altid har været Mourinho's absolut største drøm. Han er simpelthen for kontroversiel og vil ikke holde i mere end 2-3 sæsoner pga. sin personlighed.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
Så har man en virkelig naiv tankegang.Hugol skrev: Med det hold Real Madrid har, kunne de fleste trænere i verden opnå samme resultater som Mourinho.
Og hvorfor så det, Real Madrid under Pellegrini fik 96 point nok til at vinde en liga titel de fleste sæsoner, og faktisk også sidste sæson, som Mourinho vandt med 100 points.
Har valgt at takke af på forum!
- DarioGomez
- Eduardo
bodamgaard skrev: Da Mourinho i sin tid blev ansat i Real Madrid, sagde en af mine venner, at han var overbevist om, at Mourinho var den rigtige mand for Madrid, men at han omvendt var mere i tvivl om, hvorvidt Real Madrid var det rigtige hold for Mourinho. Det forstod jeg ikke helt omfanget af på daværende tidspunkt, men jeg skal love for, at det nu står lysende klart for mig, hvad han mente.
Jeg har ikke den fjerneste respekt for dem, som kritiserer Mourinho med udgangspunkt i madridismoen eller med argumenter om, at han skulle sætte sig selv højere end klubben. Real Madrids problem er, at dets teaterpublikum og forkælede tilhængerne forlængst har sat sig på den position. Mourinho har én for én - i nogle tilfælde mere elegant end i andre - effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset sig store i Real Madrid, og med bænkningen af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.
Det som Real Madrids fans må forstå, er at det handler om en beslutning om at lave en strukturel forandring i det organisatoriske setup i klubben, og ikke om at Casillas er røget på bænken. Det gør ondt - fordi det er Casillas - og ikke fordi Real Madrid undergår en restrukturering - det må nu engang være træneren, der bestemmer i omklædningsrummet. Så selv om vi forståeligt er kede af det skete, så må man også være Real Madrid fan nok til at forstå, at det er af sentimentale grunde, at vi føler sådan. Men det sidste vi bør gøre er at lade sentimentalitet skygge for, hvordan vi oplever situationen.
Der er både fodbold-faglige grunde til, at Casillas retmæssigt sidder på bænken, men der er bestemt også politisk betingede grunde til det .Og i alle tilfælde har Mourinho håndteret det korrekt. Det vil være en eklatant fiasko for Real Madrid - og bombe os tilbage til tiden præ-Mourinho - hvis vi aktivt støtter op omkring og bifalder, at en spiller skal figurere højere i hierarkiet end træneren.
Og til Oscar - og andre pseudo Real Madrid fans. Lad være med at tage patent på Real Madrids storhed førend I har forstået, hvad storhed er. Det er gennem at beundre, at man kan lave ægte kritik. Problemet med de fleste Real Madrid fans i dag er, at de ikke forstår at beundre noget som helst; enten er de 'imod', eller også situerer de alting på deres eget niveau, imens de chit-chatter og polemiserer. En ægte fan ved, at han først må beundre og respektere, førend han kritiserer. Det er falsk kritik, når man påpeger Mourinho's 'fejl' - en ægte kritik har øje for, hvad (kontekst og problemer) Mourinho har måttet løse for at rykke Real Madrid effektivt videre. Og det har han i allerhøjeste grad haft succes med.
Først og fremmest tillykke med at lave et stortslået indlæg, der på ingen måder har noget at gøre med selve essensen af 'Madridista.dk meners' hovedpointer. Det er faktisk en relativt flot bedrift! Så kan du have nok så mange filosofiske pointer, der i grundlaget har lige så meget effekt som at vise Stevie Wonder en stumfilm.
Derudover; jeg er helt med på, at du som langtidsværende madridista naturligvis altid vil have ret i samtlige pointer, og vi andre, som tillader os at udfordre dette intet begreb har om tingene, og blot er at betragte som underlegne pseudo-fans – i bund og grund meget mourinhosk. Endnu en gang undskyld, men just for the record – næste gang du vil profilere dig selv som en gennemført, bedrevidende klovn, så gør det lige med lidt mere stil, ik’ makker?
Og for at finde ud af, hvad du i virkeligheden mener omkring dagens debat-indlæg og ikke om alt muligt andet for denne diskussion irrelevant, så forekommer det mig, at du mener, at Mourinho har været en gennemført succes i Madrid, at det så medfører, at du stiller dig tilfreds med muligvis tre Mickey Mouse-trofæer og en enkelt ligatitel står dig frit for, mens det er lige så legitimt, at du føler dig godt underholdt i Madrids kampe. Jeg har personligt ingen fidus til Mourinhos taktiske evner, og har ærlig talt aldrig rigtigt haft det; hans taktiske ’genialiteter’ er i hvert fald udeblevet i Madrid, hvor Klopp, Guardiola osv., osv. relativt enkelt har overmatchet ham. Det er i mig ikke særlig imponerende, og langt fra de kvaliteter, der bør kendetegne en træner hos Los Blancos.
Personligt vil jeg egentlig også skide i overarmsfede stråler på, om han har fjernet Valdano, bænket Casillas og fået mere magt end nogen tidligere træner – det har givet en sølle trofæ-høst, som naturligvis vil bidrage til et generelt skuffende eftermæle for José Mourinho, som i samme moment tydeligvis og uretmæssig har fået længere snor end sine forgængere; og sikkert også efterkommere.
Mourinho har misforstået Madrid, og har ikke haft kvaliteterne til at gøre klubben ret meget godt. Upåagtet hvad medier, hans elskere eller han selv mener.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Storken
- Gæst
Hvor var snakken om madridismo, da Mourinho skaffede jer de titler I tørstede efter?
Det var Real Madrid selv, der svigtede madridismoen, da den i ren desperation vendte sig mod en mand, der gik på kompromis med klubbens værdier. Det var Real Madrid, der så den anden vej, da Mourinho gentagende gange overtrådte grænsen for acceptable opførsel. I kan blive ved med at spille blåøjet, men i virkeligheden er jeres had til Mourinho bare et had til jer selv.
Ingen ønskede det skulle komme så vidt, men ingen gjorde noget for at stoppe det.
Storken skrev: Til alle madridismoens fanebærere
Hvor var snakken om madridismo, da Mourinho skaffede jer de titler I tørstede efter?
Det var Real Madrid selv, der svigtede madridismoen, da den i ren desperation vendte sig mod en mand, der gik på kompromis med klubbens værdier. Det var Real Madrid, der så den anden vej, da Mourinho gentagende gange overtrådte grænsen for acceptable opførsel. I kan blive ved med at spille blåøjet, men i virkeligheden er jeres had til Mourinho bare et had til jer selv.
Ingen ønskede det skulle komme så vidt, men ingen gjorde noget for at stoppe det.
Og så vendte du tilbage, og satte med det samme rekord i vrøvl og manglende relevans, i første forsøg! :)
Har valgt at takke af på forum!
- Brylle
- Gæst
Storken skrev: Til alle madridismoens fanebærere
Synes nu selv jeg har oplevet modstand mod Mourinho siden de første problemer med ham opstod, og også igennem sæsonen hvor vi vandt mesterskabet..
Problemerne i år har vel bare gjort, at det hele har kulmineret, men der har hele tiden været kæmpe modstand i mine øjne. Det var ellers en pæn provokation du forsøgte at sende afsted :)
- Rubæk
- Gæst
For det er først nu vi har set utilfredshed med Mourinho?Storken skrev: Ingen ønskede det skulle komme så vidt, men ingen gjorde noget for at stoppe det.
Hvem er du, og hvad har du gjort ved Storken?
- LosMerengues30
- Gæst
- Hala Madrid!
- Junior bruger
Hvis Mourinho ene og alene er igang med en restrukturering af Real Madrids organisatoriske setup (Som helt rigtigt er roden til problemet), så har han fået storhedsvanvid, fordi det er ikke til en udefrakommende managers job at gøre dette, da han ingen autoritet har ud over den sportslige. Hvis han nu var en af klubbens "egne" kunne man måske acceptere det, da han så ville have et bagland i klubben, men Mou har ingen. Den støtte han har hos ledelsen i Real Madrid er blot et desperat forsøg på at have en rød tråd i klubbens sportslige projekter, som ellers de sidste 8 år er ødelagt af vigtigere ting som trøjesalg, sensationskøb og branding. Hvis Mou var realistisk, så ville han ikke begive sig ud på en sådan organisatorisk omstrukturerings-mission, som bodamgaard med imponerende klarhed beskriver, uden at have andre, som helhjertet tager del i hans mission og vision, hvilket ingen af de arrogante Real Madrid direktører gør. Så jeg tror bodamgaard har lavet en fin analyse, men glipper i hans konklusion om, at Mou er genial og skal hyldes af fans og ledelse.
2) Hvorfor bringes Madridismoen på banen hele tiden?
Madridismoen hviler ikke hos træneren og dennes adfærd (måske en smule, ikke mere). Den hviler i fans og i spillere. Ingen andre. Det er disse, vi skal stille vores krav om opretholdelse af Madridismoen og det er netop også i meget højere grad nøglespilere i Real Madrid de sidste 8 år, som ikke har vist sig værdige til at bære trøjen i vigtige kampe (og dermed svigtet Madridismoen) end det er vores nuværende træner. Dette er spillere som Ronaldo (den gamle og dovne), Baptista, Robinho, Cannavaro, Sneijder, Drenthe, Heinze, Robben, Lassana Diarra, Kaka og nu Di Maria, Benzema, Pepe, Higuain, Xabi Alonso, Özil og Ramos (til tider - ikke fordi han ikke har hjertet på det rette sted, men fordi han mangler intelligens og fokus) Hvad kan man ellers forvente af spillere i en klub, som har sat en langvarig strategi, som bygger på, at man i alt for lang tid pylrer om en flok individuelt fantastisk talentfulde ego'er (som ovenstående liste af spillere er perfekte eksempler på) på bekostning af mulige fanebærer for Madridismoen (Samuel Eto'o, Mata, Makelele, Borja, Juanfran,, Cicinho, Arbeloa, Portillo, Figo, Solari, Cambiasso, Granero, Balboa, Miguel Torres, Pavon, Palencia, Soldado, Diego Lopez, Daniel Parejo, Rodrigo, Marcos Alonso, Pedro Leon, Callejon, Pablo Sarabia, Joselu, Caravajal og nu muligvis også Jese, Caravajal, Cheryshev og muligvis flere)?
Man skal være godt naiv for at tro, at det var Mourinho og hans taktik frem for vores egne nøglespillere, som arrogant undervurderede Dortmund i første leg af CHL.
- Humanisten
- Junior bruger
DarioGomez skrev:
bodamgaard skrev: Da Mourinho i sin tid blev ansat i Real Madrid, sagde en af mine venner, at han var overbevist om, at Mourinho var den rigtige mand for Madrid, men at han omvendt var mere i tvivl om, hvorvidt Real Madrid var det rigtige hold for Mourinho. Det forstod jeg ikke helt omfanget af på daværende tidspunkt, men jeg skal love for, at det nu står lysende klart for mig, hvad han mente.
Jeg har ikke den fjerneste respekt for dem, som kritiserer Mourinho med udgangspunkt i madridismoen eller med argumenter om, at han skulle sætte sig selv højere end klubben. Real Madrids problem er, at dets teaterpublikum og forkælede tilhængerne forlængst har sat sig på den position. Mourinho har én for én - i nogle tilfælde mere elegant end i andre - effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset sig store i Real Madrid, og med bænkningen af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.
Det som Real Madrids fans må forstå, er at det handler om en beslutning om at lave en strukturel forandring i det organisatoriske setup i klubben, og ikke om at Casillas er røget på bænken. Det gør ondt - fordi det er Casillas - og ikke fordi Real Madrid undergår en restrukturering - det må nu engang være træneren, der bestemmer i omklædningsrummet. Så selv om vi forståeligt er kede af det skete, så må man også være Real Madrid fan nok til at forstå, at det er af sentimentale grunde, at vi føler sådan. Men det sidste vi bør gøre er at lade sentimentalitet skygge for, hvordan vi oplever situationen.
Der er både fodbold-faglige grunde til, at Casillas retmæssigt sidder på bænken, men der er bestemt også politisk betingede grunde til det .Og i alle tilfælde har Mourinho håndteret det korrekt. Det vil være en eklatant fiasko for Real Madrid - og bombe os tilbage til tiden præ-Mourinho - hvis vi aktivt støtter op omkring og bifalder, at en spiller skal figurere højere i hierarkiet end træneren.
Og til Oscar - og andre pseudo Real Madrid fans. Lad være med at tage patent på Real Madrids storhed førend I har forstået, hvad storhed er. Det er gennem at beundre, at man kan lave ægte kritik. Problemet med de fleste Real Madrid fans i dag er, at de ikke forstår at beundre noget som helst; enten er de 'imod', eller også situerer de alting på deres eget niveau, imens de chit-chatter og polemiserer. En ægte fan ved, at han først må beundre og respektere, førend han kritiserer. Det er falsk kritik, når man påpeger Mourinho's 'fejl' - en ægte kritik har øje for, hvad (kontekst og problemer) Mourinho har måttet løse for at rykke Real Madrid effektivt videre. Og det har han i allerhøjeste grad haft succes med.
Først og fremmest tillykke med at lave et stortslået indlæg, der på ingen måder har noget at gøre med selve essensen af 'Madridista.dk meners' hovedpointer. Det er faktisk en relativt flot bedrift! Så kan du have nok så mange filosofiske pointer, der i grundlaget har lige så meget effekt som at vise Stevie Wonder en stumfilm.
Derudover; jeg er helt med på, at du som langtidsværende madridista naturligvis altid vil have ret i samtlige pointer, og vi andre, som tillader os at udfordre dette intet begreb har om tingene, og blot er at betragte som underlegne pseudo-fans – i bund og grund meget mourinhosk. Endnu en gang undskyld, men just for the record – næste gang du vil profilere dig selv som en gennemført, bedrevidende klovn, så gør det lige med lidt mere stil, ik’ makker?
Og for at finde ud af, hvad du i virkeligheden mener omkring dagens debat-indlæg og ikke om alt muligt andet for denne diskussion irrelevant, så forekommer det mig, at du mener, at Mourinho har været en gennemført succes i Madrid, at det så medfører, at du stiller dig tilfreds med muligvis tre Mickey Mouse-trofæer og en enkelt ligatitel står dig frit for, mens det er lige så legitimt, at du føler dig godt underholdt i Madrids kampe. Jeg har personligt ingen fidus til Mourinhos taktiske evner, og har ærlig talt aldrig rigtigt haft det; hans taktiske ’genialiteter’ er i hvert fald udeblevet i Madrid, hvor Klopp, Guardiola osv., osv. relativt enkelt har overmatchet ham. Det er i mig ikke særlig imponerende, og langt fra de kvaliteter, der bør kendetegne en træner hos Los Blancos.
Personligt vil jeg egentlig også skide i overarmsfede stråler på, om han har fjernet Valdano, bænket Casillas og fået mere magt end nogen tidligere træner – det har givet en sølle trofæ-høst, som naturligvis vil bidrage til et generelt skuffende eftermæle for José Mourinho, som i samme moment tydeligvis og uretmæssig har fået længere snor end sine forgængere; og sikkert også efterkommere.
Mourinho har misforstået Madrid, og har ikke haft kvaliteterne til at gøre klubben ret meget godt. Upåagtet hvad medier, hans elskere eller han selv mener.
Jeg vil gerne begynde med at erklære mig næsten fuldstændig enig i denne DarioGomez analyse. Det er på overfladen et meget velargumenteret indlæg som bodamgaard har skrevet, men skraber man bare en smule i retorikken er det ret tydeligt, at det ikke er andet end tom luft og fornærmelsen. Men måske er det er helt bevidst stilvalg at anvende Mourinhos facon til at forsvare ham?
Til sagen: Jeg har før skrevet herinde, at jeg var virkelig ked af at Pellegrini blev fyret. Hvis han havde fået den samme opbakning som Mourinho har fået, så mener jeg at vi havde vundet mere end vi har gjort under Mourinho. Men det er selvfølgelig bare min egen holdning og det er umuligt at vide.
Når det så er sagt, så vil jeg gerne sige, at jeg var glad for, at Mourinho blev ansat, da jeg faktisk altid har været en beundrer af Mourinho. Jeg synes han er en fantastisk karakter, og det synes jeg for så vidst stadig. Jeg kan sgu egentlig godt lide de forskellige tåbeligheder, som han render rundt og laver. Men min respekt for ham som taktikker er forsvundet helt efter at have set ham agere i 3 år.
Jeg har før sammenlignet mit forhold til Mourinho i Real med at være nyforelsket. Jeg var fuldstændig forblændet af ham indtil sidste års CL-semifinale, hvor han fuldstændig mistede det taktiske overblik i returkampen imod Bayern og kostede os sejren. Hvorfor trække sig tilbage, når man har spillet Bayern ud af banen i de første 30 min? Derfor kan jeg egentlig udemærket sætte mig ind i overskriften på klummen, da jeg tror, at det er den følelse mange fans har haft. Altså at det pludselig går op for en, at Mourinho slet ikke er så god. Jeg forstår ikke overskriften sådan at det er Oscar der er den lille dreng som fortæller os hvordan tingene hænger sammen, men som den følelse jeg selv har siddet tilbage med flere gange.
Den her sæson har været en farce og har tydelig vidst hvorfor Mourinho ikke bliver i en klub i mere end 3 år. Nemlig fordi hans system er for let at aflure, og fordi han er ikke taktisk innovativ nok til at udvikle sig. Vi havde ikke fortjent at vinde over United, fordi vores spil fuldstændig blev lukket ned af Welbeck(!) som lå og irriterede Alonso. Det er altså for nemt. Det var kun på grund af et fejlagtigt dømt rødt kort, at vi vandt. Desuden har Mourinhos attitude i ligaen ikke været værdig. I Real Madrid er man ikke ligeglad med ligaen. Uanset om man er 10 point bagud og hellere vil vinde CL!
Jeg ved godt, at jeg taler om en træner der har vundet mesterskaber og CL mere flere forskellige klubber, men faktum er at hans hold efter ca. 3 år begynder at falde fra hinanden.
Hilsen en selverklæret pseudo-fan